Kirjoittaja Aihe: Alkoholilanka  (Luettu 125488 kertaa)

Tasoittaja

• kemisti
  • Keiju
  • *
  • ON
    • Profiili
    • twatter
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #375 : Syyskuu 12, 2020, 18:28:05 »
Tuplalikööripostaus

Ensimmäinen tuote on kotimainen Leijona Miami Mojito likööri, joka maistuu mojitolle. Sellasenaan juotuna omasta mielestäni limen maku on liian vahva, sillä juomassa ei juuri muuta maistu. Hyvin pieni karvas(?) sivumaku jostain syystä.

Toinen kokelas on Koskenkorva raparperi (eng. touching ear rhubarb) joka maistuu keinotekoiselle, mutta ihan hyvälle oksaalihapolle. Odotin vähän makeampaa kokemusta, sillä olen sentään paljon syönyt raparperikiisseliä pienempänä, joten minulla oli lähtökohta, jota odottaa. Keinotekoisen makuinen juoma maistuu pikemminkin happamalta vadelmalta kuin raparperilta. Jos on taipumusta mennä vatsahapoille helposti (niinkuin minä) niin tämä on oikea vaihtoehto semmoiselle kokemukselle.

Kuitenkin yhdistettynä ja Rainbow™ Sitrus -juomalla lantrattuna koknaisuus maistuu hieman makeammalta Ufo-shotilta, mikä ei ole lainkaan paha. Liuoksen väri on vain aika vaalea vaaleanpunainen ja antaa laimean vaikutelman ennen ensimmäistä siemailua.

Lopputulos: ihan ok lantrinkisettiä, ei kannata mihinkään hienouteen tuhlata.

Maisteluolosuhteet olivat seuraavat: kokelaitten lämpö oli sama kuin huoneenlämpö, astioina 200 ml dekantterilasi ja 300 ml erlenmeyer pullo. Edellämainittu lantrinki oli jääkaappikylmää.