Kirjoittaja Aihe: Lemmikit ja eläimet  (Luettu 51337 kertaa)

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Lemmikit ja eläimet
« : Joulukuu 08, 2010, 19:02:36 »
Olen melko varma, että meistä monella tällaisia enemmän tai vähemmän pörröisiä otuksia nurkissa pyörii. Miksemme siis esittelisi niitä ja keskustelisi aiheesta muuten vain?

---

Luna

Talon kuopus, joka syntyi keväällä 2009. Maatiaiskissaksi Luna on erittäin tuuhea- ja pitkäkarvainen; häntä on pölyhuiskan luokkaa ja harjata tuota poloista saa tasaisin väliajoin. Melko leikkisä otus ja kova metsästämään. Ulkona on pakko käydä monta kertaa päivässä, jolloin sisällä käydään vain syömässä ja nukkumassa. Nyt varsinkin talven ja pakkasten tultua oletimme täällä, että se ei ulkona enää viihtyisi, mutta turha oletus. Luna on varsin feminiinisestä nimestään huolimatta kolli, leikkautettu sellainen.

Ninja

Kahdeksanvuotias Ninja edustaa talossamme sitten sitä vanhempaa miessukupolvea, ollen huomattava esikuva Lunalle. Ninjaa emme ole leikkauttaneet, jolloin voisi olettaa testosteronin ohjailevan sen elämää turhankin vahvana, mutta aivan päinvastoin on asian laita: Ninja on melko pehmo luonteeltaan. Konflikteissa se on kuin uke, joka pakenee ja valittaa, jopa leikeissä Lunan kanssa. Tuntuu elävän kuivamuroilla.

Minttu

Kummankin kollimme äiti on jo viriili 12-vuotias rouva. Näistä kolmesta ehkä ihmisrakkain, joka tulee aina työntämään päätään kohti, kun kuulee nimensä, vaatien kiihkeää rapsuttamista ja kyhnäämistä. Iän myötä Minttu on huomattavasti laiskistunut, ja toisin kuin Luna, viihtyy paljon mieluummin sisällä lämpimässä nukkumassa milloin kenenkin sängyn jalkopäässä. Liikuntaa Minttu kyllä on silti saanut ja saa Lunan jäljiltä osakseen, ja matot ovat rullalla, kun ne juoksevat huoneesta toiseen.

Klassisen kissat vastaan koirat -kysymyksen kohdalla annan ymmärrettävästi ääneni kissoille, mutta perhoskoirienkin kanssa pyörittyä voin myöntää koirissakin olevan omat hyvät puolensa.

Tuffe

  • Keltainen Keiju
  • ****
  • Viestejä: 214
  • ok
    • Profiili
Vs: Lemmikit ja eläimet
« Vastaus #1 : Joulukuu 09, 2010, 18:27:02 »
Ei oo enää lemmikkejä meillä. Mutta oli josksu gerbiilejä(ne on sellasia hiiren näkösiä, jos joku ei tiiä) itselläni ihan omana oli gerbbu nimeltä Toffee(arvatkaapas sen väritys :P) Reyiolla oli gerbbu nimelta Nasu, se oli kaikista pelokkain kun se tuli meille. Ja yhel toisel siskollamme oli gerbiili nimeltä Ruusu. Kaikki gerbiilit oli siskoksia. Ja sitten kaikkien yhteinen gerbiili ja kaikista vanhin oli Jördis. (hiano nimi :D)
Gerbiileistä ensin kuoli Jördis, olikohan se vuoden päästä Toffee >; Sitten kai myöskin vuos eteenpäin ja Nasu kuoli. Ja kaikista kauiten eli Ruusu, siitä en muista tarkkaa päivää millon se kuoli, mutta se oli päivä ennenkuin koulut alko vuonna jotain.(olin menos vitoselle)

punakone

  • 嫌なやつ
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 557
  • Literally Hitler
    • Profiili
    • Touhou.fi
Vs: Lemmikit ja eläimet
« Vastaus #2 : Joulukuu 09, 2010, 19:10:44 »
Meilläkin eläimiä ollut jonkun verran, kissoja niin kauan kuin minä muistan, kaikki maatiaiskissoja. Ensin oli Topi ja Santtu jotka molemmat kuolivat kun olin ala-asteella, Topi iso mustavalkoinen kolli ja Santtu harmaavalkea. Akvaariokin oli mutta se ei ollut mikään menestys kun kannatti ottaa just ne reviirikalat sinne keskenään.

Sitten tuli undulaatteja pari kappaletta ja niiden seuraksi vielä seeprapeippoja, jotka kuitenkin annettiin pois.

Nykyään on pelkkä kissa Vilma pitämässä myyrät ja hiiret aisoissa kun siskokin vei koiransa Retun mukanaan kun muutti pois.
Kuvassa Retu:

9. Mekanisoitu taisteluosasto "Jääkeijut"

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Lemmikit ja eläimet
« Vastaus #3 : Joulukuu 09, 2010, 20:27:21 »
Neiti Bella Hukkanen aka Karvainen aka Karvapallo aka Aus Aber Von Zu-näppylä ect ect rakkaalla koiralla on monta nimeä, lyhyesti hää on Bella. Rotu on äitin nimittämästi Jalomikseri eli yleisminike sekarotuinen.
8kk ollessaan tuli meille kun tartutin äitiin koirakuumeen ja löytykin tämä karvakorva netistä, ja vanha isäntä joutui luopumaan koirasta vaimon tullessa allergiseksi. 20e olis maksanut, mutta maksettiin äitin kanssa 50e kun saatiin muutenkin kaikki Bellan tarvikkeet mukaan.
Hieman säikky ja arka oli alkuaikoina ja karkaskin usein (eräs päivä karkureissu kesti klo 8-18, etittiin ties mistä kaukaa kun yhtäkkiä tuleekin puhelu siitä ihan meidän kodin läheltä, nykyään Bella käykin siellä pari kertaa kuussa leikkimässä "poikakaverinsa" Mörkön kanssa : D
Nykyään hukka viihtyy erittäin mielellään ja on se vaan niin lutu kun tulee mökillä nukkuun miun jalkopäähän <3
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: Lemmikit ja eläimet
« Vastaus #4 : Joulukuu 09, 2010, 23:55:26 »
Meille pitäis tulla kaks kissaa, mut se nyt on vaan venynyt ja venynyt koko syksyn ja kohta puolet talvevstakin... tartteisin kyllä sellasia karvakasoja piristämään päivään kun saavun kotiin koulusat. Olis heti joku joka on kiinnostunut musta kun tulen himaan, tai sit se olis kiinnostunut ruuasta... tiedähäntä.

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Lemmikit ja eläimet
« Vastaus #5 : Joulukuu 10, 2010, 10:44:39 »
meillä on kaksi kissaa... toinen on sekarotunen maatiainen ja toinen Ragdoll.
Tämä tässä on Vallu

Vallu on valko harmaa kirjava, 5v. vanha kollin roikale, ystävällinen ja usein rauhallinen. mitä nyt vieraita ahdistelee nuuhkimalla ja nuolemalla niitten jalkapohjat. mitä nyt selkää se ei oikee anna silittää kun putosi alespuusta vuonna 2008 josta sille on tullut sydän vika myös.

toisesta mulla ei ole oikee hyvää kuvaa tällä koneella (laitan sen kun pääsen kotiin)
Tämä on kissani josé (immanuel on sen rotu nimi) rodultaa Ragdoll ja josé on aika arka kissa ragdolliksi ja se on 1v. vanha ja suklaanaamio väritys.

yuki_tears

  • Vieras
Vs: Lemmikit ja eläimet
« Vastaus #6 : Joulukuu 26, 2010, 22:22:09 »
Meillä on kaksi Siperian huskyä; ICE ja Willie. ICE tuli meille vuonna 2006, koska pieni Indy jäi auton alle ja kuoli piti saada tilalle uusi husky. Itse taisin nimetä ICEn (lausutaan Ike, mutta kirjoitetaan ICE) Ihmettelen vieläkin miksi nimi ehdotukseni otettiin käyttöön, saattaa toisaalta johtua ICEN eriparia olevista silmistä toinen silmä on ruskea ja toinen jäänsininen. ICE on väritykseltään mustavalkoinen.
Willie taas hankittiin meille saman vuoden jouluna, pitkän ruinaamisen jälkeen, muutenkin ICE oli todella yksinäinen ja masentunut joten lajitoveri todellakin piristi sitä. :) Willie on sinisilmäinen ja väritykseltään punavalkoinen.
 ICEä ei ole viety näyttelyihin eikä ICEllä ole mahdollista tehdä jonkun narttuhuskyn kanssa pentuja toisin kuin Williellä, joka on saanut nauhan yhdestä näyttelystä (ei minkään erikoisen, mutta kuitenkin sellaisen mistä voi olla vähän iloinen) Willie on tehnyt myös pentuja yhden Oodi nimisen huskyn kanssa. -VOI ETTÄ NE PENNUT OLI LUTUSIA! <3-

Jagdpanther

  • Vieras
Vs: Lemmikit ja eläimet
« Vastaus #7 : Helmikuu 02, 2011, 21:51:41 »
Onhan noita kissoja ja koiria löytynyt, mutta vain koirille on annettu oikeat nimet (eläinsyrjintää?), joten kerronpa koirista sitten...

Ensimmäinen koira oli Suomen ajokoira Hula. Isäntä on ollut aina niin kova metsämies, että tuo oli yksi koirista josta olen juttua kuullut. Meni kuitenkin pois, kun kuoli vanhuuteen. Toinen koira oli Poju, saman rotuinen. Monta vuotta tämäkin hauveli oli ajokoirana, ja kiipesi pari kertaa jopa korkean aitauksen yli karkumatkoille. Senkin elettyä aikansa sekin lähti iän myötä. Kolmas koira oli Keisari, joka aikaisempien koirien tavoin oli todella mukava, jopa kissa tykkäsi siitä. Elinkaari jäi kuitenkin paljon lyhyemmäksi, kun sen toinen silmä pullistui isommaksi, luultavasti myös sokeutui, ja kerran sen karkasi haavoittaen pahasti itseään, jolloin sille piti laittaa kuula kalloon.

Sitten on tämä viimeisin riesake Jämy, dreeveri. Täysin kuriton eikä ole ollut myöskään mitään muuta kuin pelkkää riesaa (4kk. aikana se on kerran kuseksinut ja oksentanut lattialle, paskonut matolle ja repinyt eteisen ovesta ja keittiön ikkunasta verhot). Eikä myöskään ollut kiva, kun koira alkoi ulisemaan kuuden aikaan aamulla useaan otteeseen. (Jos tahdotte tietää minkä muunkaan takia en siitä pidä, niin kysykääs).

Ja jos tulee kysymys kissa vai koira, niin ehdottomasti kissa. On ollut nääs sen verran mukavampia kokemuksia niiden eläinten kanssa...


pawwo

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Lemmikit ja eläimet
« Vastaus #8 : Helmikuu 03, 2011, 18:58:36 »
Minulla on kissa nimeltä Emmi :3


hwllu

  • Double Baka
  • **
  • Viestejä: 99
  • kuollut saatana
    • Profiili
Vs: Lemmikit ja eläimet
« Vastaus #9 : Maaliskuu 21, 2011, 00:58:59 »
itselläni on vähän enemmän ja  vähemmän karvainen lemmikki joka tottelee nimeä Lape.....
..siisei. totanoin.. mutku lape ois niin mahtava lemmikki..

ps. voin ottaa teiät muutki :O!

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Lemmikit ja eläimet
« Vastaus #10 : Maaliskuu 21, 2011, 08:08:45 »
itselläni on vähän enemmän ja  vähemmän karvainen lemmikki joka tottelee nimeä Lape.....
..siisei. totanoin.. mutku lape ois niin mahtava lemmikki..

niin mähän oon niin mahtava lemmikki :D

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Lemmikit ja eläimet
« Vastaus #11 : Maaliskuu 21, 2011, 10:27:06 »
ps. voin ottaa teiät muutki :O!
Ota ketkä haluat mutta MINÄ OTAN SINUT!!
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

hwllu

  • Double Baka
  • **
  • Viestejä: 99
  • kuollut saatana
    • Profiili
Vs: Lemmikit ja eläimet
« Vastaus #12 : Maaliskuu 21, 2011, 19:08:39 »
ps. voin ottaa teiät muutki :O!
Ota ketkä haluat mutta MINÄ OTAN SINUT!!
sen jos teet :O! sain vihdoinki kodin, pääsen pois ojasta <3 jeee!

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Lemmikit ja eläimet
« Vastaus #13 : Maaliskuu 21, 2011, 19:41:43 »
ps. voin ottaa teiät muutki :O!
Ota ketkä haluat mutta MINÄ OTAN SINUT!!
sen jos teet :O! sain vihdoinki kodin, pääsen pois ojasta <3 jeee!
Vittu, tajusin just että auto on jo täynnä kun tuun lapelta takasin treelle, mutta takakonttiin mahtuu :D
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

hwllu

  • Double Baka
  • **
  • Viestejä: 99
  • kuollut saatana
    • Profiili
Vs: Lemmikit ja eläimet
« Vastaus #14 : Maaliskuu 21, 2011, 19:47:36 »
ps. voin ottaa teiät muutki :O!
Ota ketkä haluat mutta MINÄ OTAN SINUT!!
sen jos teet :O! sain vihdoinki kodin, pääsen pois ojasta <3 jeee!
Vittu, tajusin just että auto on jo täynnä kun tuun lapelta takasin treelle, mutta takakonttiin mahtuu :D
onneksi en itse sinne tule 8)