Touhou.fi

Gensokyo => Kensokyrön yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: tsalop - Huhtikuu 12, 2014, 19:49:00

Otsikko: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: tsalop - Huhtikuu 12, 2014, 19:49:00
Tällainen video aiheesta (https://www.youtube.com/watch?v=wSXrU1FOQag)... Eli Seija yrittää paeta muilta töhnöiltä käyttäen esineitä. Tähän lankaan voi aihetta tarkemmin pohtia.

Itse mietin tuleeko meillä useampi spin-off koska numerona onkin .3 eikä .5?
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Mia - Huhtikuu 12, 2014, 19:58:10
Julkaistaan Reitaisaissa 11.5.2014 (täysversio).
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Hieda no Mukyuu - Huhtikuu 12, 2014, 20:04:18
»Yli 300 näyttökertaa[.] Näyttökertoja varmistetaan, ja ne päivittyvät pian.»

Kantakaahan kortenne kekoon, jotta saadaan mainosvideolle yli 9000 näyttökertaa.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Yuyuko - Huhtikuu 12, 2014, 20:12:18
Itse odottelen Zunin videota. Kunhan vain mies sais sen ladattua sinätuubiin. Hype on kyllä yli 9000 :3

Lainaus käyttäjältä: ZUN
ユーチューブの使い方がわかったら動画をあげます

Edit: Tässähän tämä. (https://www.youtube.com/watch?v=S2XZ1w-vvwI) THE HYPE IS REAL
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Hagane productio - Huhtikuu 13, 2014, 12:54:46
Seija oli luultavasti parhain Töhö joka DDC:ssä esiintyi. Olihan Kagerou, Wakasagihime ja Shinmyoumaru ihan jees myös, mutta Seija ja sen flippaukset sun muut röllit oli kyl parhautta. Ja nyt saadaan peli jossa hän on (ainakin toistaiseksi) päätähtenä.

Vaikuttaa vaan siltä että peli ei ole kovin aloittelijaystävällinen. Tai sitten nuo pätkät jotka oli valittu videoon oli vaan vaikeimmasta päästä. StB ja DS oli ihan kivoja pelejä, mutta normipelaajalle paikoitellen liian vaikeita. StB:ssa olen jumissa level vitosessa ja DS:ssa pääsin joskus level kasiin, mutta se save katos koneen vaihdon myötä ja eilen pelatessa jäin jumiin kolmoseen :'P Tämä 14.3 kun hieman vaikuttaa omaavan samankaltaisen systeemin. Ei luultavasti houkuttele normidanmakujen pelaajia. Seijalla pelaaminen ja röllääminen tosin saattaa pelastaa tämän pelin.

Numerointikin hieman hämmentää. Viimeksi kun on joku pelit ollut X.3 se oli 12.3 Hisoutensoku, jota seurasi 12.5 Double Spoiler ja sitemmin 12.8 Fairy Wars. Voidaanko jo nyt olettaa että tulee taas samankaltainen tilanne eli saadaan 14.5 ja 14.8? Tähän mennessä kuitenkin on jo todettu että numerokaava toistaa itseään, vertauksena vaikkapa Th9 PoFW -> Th9.5 StB, jonka jälkeen tuli taas tasaluku Th10 MoF -> Th10.5 SWR ja siitä taas tasaluku Th11 SA. Voi olla että ZUN:illa on jotain muuta tällä kertaa mielessä, mutta se on sitten tulevaisuuden murhe.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: tsalop - Huhtikuu 15, 2014, 20:31:25
Shrinemaidenissa tarkempaa analyysiä:
- esineistä (http://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,16693.msg1086785.html#msg1086785),
- trailerista (http://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,16693.msg1086854.html#msg1086854),
- pause-valikosta (http://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,16693.msg1086861.html#msg1086861)...
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: tsalop - Huhtikuu 19, 2014, 15:33:04
Aiheen vierestä: Tasofro (http://www.youtube.com/watch?v=j5Qybn_SLvA) vauhdissa...
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: tsalop - Toukokuu 06, 2014, 21:36:46
Countdown to th14.3 (http://www.timeanddate.com/countdown/to?iso=20140511T12&p0=248&msg=Touhou+14.3+release+date)
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: tsalop - Toukokuu 11, 2014, 12:12:21
Saavutuksia minun Touhoussani, pyhäinhäväistys! Erään lähteen (shrinemaiden) mukaan tämä peli olisi täynnä Zunin kritiikkiä modernia pelinkehitystä kohtaan.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Vee - Toukokuu 11, 2014, 12:19:56
Joo siin on achievement tsydeemi jolla saa achievementtejä keräämällä ittellensä eri titteleitä.



Vaikuttaa ihan uskomattoman huonolta peliltä.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: tsalop - Toukokuu 11, 2014, 13:00:59
No, niin... Nyt on kokeiltu peliä ja pitääpi sanoa, että peli on tuntunut hieman valokuvauspelejä vaikeammalta. Sen kameran funktio hieman mietityttää: aina välillä tuntuu, ettei se poista yhtään panosta ruudulta.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: tsalop - Toukokuu 11, 2014, 13:35:32
Lisäksi se sateenvarjo(?) ei tunnu tekevän mitään.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Kinoko - Toukokuu 11, 2014, 14:51:03
Yukarin sateenvarjolla pääsee teleporttaamaan ruudun toiselle laidalle kuten Reimu SA:ssa, sekä vaaka- että pystysuunnassa... Löytyyhän noi loppujenkin roinien käyttötarkoitukset jo netistä.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Error 424 - Toukokuu 11, 2014, 16:28:55
Pakko myöntää, helvetin hauska pelata. Nelospäivästä pari spekkaa clearasin, sitten lopetin ja jotkut spekat on kyllä mukavan ilkeitä. Cheatti-itemit tosin tekee asiat liian helpoiksi paikoitellen.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Larre - Toukokuu 11, 2014, 16:53:37
Ei hitto, meinas jo päästä unohtumaan että tää tuli tänään kun oli tossa päivällä vähän menoa.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Eikisama95 - Toukokuu 11, 2014, 18:32:34
Huhhuh. 9 Päivä unlockattu, 8. päivästä puolet menty ja 7. päivästä puuttuu yks. Muuten clearannu ihan kaikki tuonne asti
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Eikisama95 - Toukokuu 11, 2014, 18:41:30
Pakko myöntää, helvetin hauska pelata. Nelospäivästä pari spekkaa clearasin, sitten lopetin ja jotkut spekat on kyllä mukavan ilkeitä. Cheatti-itemit tosin tekee asiat liian helpoiksi paikoitellen.
Ja pelistähän saa tottakai aina enemmän irti kun menee kaikki kentät kaikilla aseilla
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Hagane productio - Toukokuu 11, 2014, 19:11:16
C'mon ihmiset :'D Tää on kamalaa (ja minä kun luulin että StB ja DS oli vaikeita). Itemit on ihan jees, mutta jäin heti tokaan päivänä jumiin. Clearasin vaan yhen mokomasta ja kaikki muut onkin sitten sellaisia "onko nyt ihan pakko". Ehkä sitten huomenna uudella innolla vois kokeilla, en tuossa pelannut kuin parisen kymmentä minuuttia. Oikein kivaa että vanhempiakin hahmoja on saatu mukaan.

Spoiler (click to show/hide)
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Mia - Toukokuu 11, 2014, 19:15:08
Kuinka te ehditte jo pelata noin pitkälle?  No, samapa tuo.

Kiva pelihän tämä on. Vaikuttaisi olevan aika paljon pelattavuutta kun on kaikki levelit ja eri apuvälineet. Grazeamisellako tässä saa parhaat pisteet?
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: lumikyynel - Toukokuu 11, 2014, 21:15:07
Mitä kerkesin pelata tänään niin pakko todeta että ylitti odotukseni. Peli on tosi hauska. Tykkään siitä miten siinä voi vaihtaa esinettä ja että siinä on mukavasti sekaisin vanhoja ja uusia touhou hahmoja :)
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: tsalop - Toukokuu 11, 2014, 21:21:31
Argh, Mokoun viimeisen kortin gimmick on kauhea! Juuri kun luulet, että kaikki on hyvin niin...
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Mia - Toukokuu 11, 2014, 22:20:51
Miksei tässä pelissä ole kokonaistilastoja? Halusin tietää kuinka monta kertaa olen kerennyt kuolla tänään ja kuinka paljon pisteitä minulla on yhteensä. Ainakin 200 kertaa ehdin kuolla kun siitä tulee niitä achievementeja mutta sen enempää peli ei oikeastaan kerro... Harmi myös että yhtä kenttää kohden tallentuu pisteet vain yhden kerran. Olisi ollut kiva nähdä esinekohtaiset highscoret ym.

Ja tosiaan, mukava että sekä uusia että vanhoja hahmoja tulee vastaan saman päivän aikana kenttäteeman mukaan. Oli kiva nähdä kun Kageroun jälkeen tuli Mokou ja Keine.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Eikisama95 - Toukokuu 11, 2014, 23:04:19
Ite kanssa yllätyin positiivisesti kun Mysterious Mountain lähti soimaan, tiesin mitä odottaa :3
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Larre - Toukokuu 11, 2014, 23:32:24
Menihän tää lopulta läpi vaikka toiseksi viimeinen spell card tuottikin hitosti vaikeuksia.
Oli kyl ihan jees peli, noilla itemeillä oli hauska kikkailla ja löytää uusia pelitapoja. Alkupään kentät olisivat voineet olla vähän vaikeampia, olihan siellä toki muutama poikkeus mutta ihan tosissaan sai alkaa vääntämään vasta ton viimeisen päivän spelleissä.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Eikisama95 - Toukokuu 12, 2014, 02:02:39
^ nuo viimeset kyllä aika kauheita, en jaksa ymmärtää millä ilveellä se Remilian puukkospäm muka olis ihmisen mentävissä, oli apuvälineitä tai ei.
Spoiler (click to show/hide)
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Vee - Toukokuu 12, 2014, 10:43:08
No, olin vähän pettynyt kun tämän veti alusta loppuun vähän alle neljässä tunnissa. Tuntuu jotenkin siltä, että ZUN on yrittänyt tehdä iskuista mahdollisimman inhimillisiä ilman itemeitä, joten itemit rikkovat pelin aika helposti. Ja muutenkin iso osa luotikuvioista tuntui aika helpohkoilta. Veikkaan, että pelin tuotantoa on vähän kiirehditty, eikä hommia ole testattu loppuun saakka (mikä on Touhoupeleissä ihan tavallista, mutta se näkyy etenkin tästä)

Scoretuspuolella iso osa iskuista on joko helposti optimoitavissa, tai sitten nopanheittoa pisteistä. Muutamat iskut ovat tosin ihan mukavia pelata pisteistä, kuten tämä:
Spoiler: 10-2 (click to show/hide)

En kyllä tykkää yhtään siitä, että peli ei näytä Total Scorea (toisin kuin StB ja DS), eikä HUD:ssa ole graze-mittaria (joka olisi näin grazeen painottuneessa pelissä aika tärkeä) No, ehkä ZUN patchaa suuremmat ongelmat.

-

Remilian puukkospämmi on varmaankin staattinen, ainakin se vaikuttaa siltä. - sitä voisi luultavasti streamata vasemmalta oikealle jos tarpeeksi harjoittelisi, mutten itse ainakaan jaksa.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Pitchin - Toukokuu 12, 2014, 12:54:24
Itelä on ollu iha hauskaa säädellä näiden gimickkejen kanssa kasi päivään asti auki :"D
Osaako joku muuten selittää ton sub-itemin toimintaperiaatteen? Toistaseks en oo hyötyny siitä muuten kun lisäelämä-patsaan kanssa
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Yuyuko - Toukokuu 12, 2014, 13:09:50
^Ei tarvinne näitä sen enempää selitellä, koska toimintaperiaateet löytyy jo täältä (http://en.touhouwiki.net/wiki/Impossible_Spell_Card/Gameplay).

Hiukan tota kokeilin pelata, mutta enimmäkseen töllistelin muitten pelejä. Yukarin viimeinen spellcard oli pienoinen antikliimaksi, samoin ekstra-tason puuttuminen ja onneton conglaturation-ruutu.

Mut eiköhän tätä tuu enemmänki hakattua, because sʇuǝɯǝʌǝᴉɥɔ∀.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: suwahgo - Toukokuu 12, 2014, 13:56:11
ite päässy 9 päivään asti... sitten jummaan siinä sit... C:
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Mia - Toukokuu 12, 2014, 15:23:11
Kun peli kerran on niin helppo, niin voimmeko jatkossa mieltää Seijan vahvimmaksi hahmoksi eiku—


Mutta peli tuntuu kyllä huomattavasti helpommalta kuin Shoot the Bullet tai Double Spoiler. Alkukentät vaikuttivat hyvin tehdyiltä mutta tuntuu että päivät 4-7 jotain meni hujauksessa ja nyt olen jo päivässä 10 (viimeinen). Jännä kyllä tuntui että peli vain helpottui kun sai lisää esineitä ja mahdollisuuden käyttää sub-itemiä.

Toivoin kyllä että olisi ollut hieman enemmän impossiburu danmakua joka pakottaisi käyttämään itemeitä mutta tuntuu että suurin osa kentistä on mahdollista päihittää ilman niiden käyttämistä.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: xxvan - Toukokuu 12, 2014, 15:37:20
Noh, ollaanpas me sitten nopeita ku porukkaa on päässyt noin pitkällä.

Itse sain pelin ladattua torrentilla ku saksalainen frendi tarjos linkkiä heti ku oli testannu ja varmistanut ettei ollu mitään piiloviruksia. Fellow Utsuho followers stick together. Eilen ehdin pelattu jonkin verran mutta sitten tuli törmättyä seinään ku Kyouko tuli vastaan.

Itse en oikein perusta näistä gimmick Touhou peleistä, en ollut kovin hyvä Shoot the Bulletissa ja Double Spoilerissa. Mutta olihan tuo ihan mukava kokemus kaiken kaikkiaan.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Error 424 - Toukokuu 12, 2014, 18:39:45
Noniin, nyt voi sitten taas ottaa hetken rennommin ja antaa sormien levätä. 10 päivä avattu ja nyt ymmärrän mitä meinaatte remilian puukkospämmillä ja Yukarin vikan spellin antiklimaattisuudella.

Vähän lyhythän tuo on ja helppo, jos turvautuu itemeihin, mutta helvetin hauskaa oli taas kerran, kun vastaan tulee uusia spell cardeja eikä ole mitään käryä mistään. Sakuyan toka spekka varsinkin. Tuli siinä huudahdettua "WHAT!?" ja melkeen hypättyä tuolista ylös, mutta sen jälkeen armoton repeäminen omalle reaktiolle. Uusi lemppari spekkakin löytyi. Nitori vesipisarapommit on spellinä hauska, haastava, reilu, hahmolle sopiva ja kaiken kaikkiaan mukavan näköinen. Löytyykös muilta vahvoja mielipiteitä joistain korteista?
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Yuyuko - Toukokuu 12, 2014, 18:46:35
Löytyykös muilta vahvoja mielipiteitä joistain korteista?
5-6 eli Benbenin Score Web on uusi Icicle Fall.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Vee - Toukokuu 12, 2014, 19:15:03
Byakurenin iskut, etenkin jälkimmäinen, on aika hyvin tehtyjä näin pisteistä pelaamisen näkökulmasta.
Otsikko: Vs: “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card” (Th 14.3) - hypetystä...
Kirjoitti: Eikisama95 - Toukokuu 12, 2014, 19:55:16
Toyosatomi no Mikon eka spelli vaikuttaa scoretuksen kannalta aika herkulliselta koska graze paukkuu tuhatta ja sataa
Toinen spell sen sijaan: Jos et pommita oikeaan aikaan niin kannattaa toivoa että RNG jumalat ovat puolellasi, koska laasereita joka vitun suuntaan
Spoiler (click to show/hide)
tai sitten en vaan osaa.
Spoiler (click to show/hide)

Edit: Heti kun laitoin viestin ni seuraavalla yrityksellä pääsin tuon Mikon toisen, pitää selvitä ainakin 1 laaserspäm ilman pommia, sit pommittaa loput ni sillä sit pääs
Edit2: Kaikki paitsi 10. päivä clearattu kokonaan. Hämäysnukke osoittautui oikein hyödylliseksi muutamassa kentässä.