Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Huopatossu

Sivuja: [1] 2 3 ... 23
1
Kyllä sain ja kiitän palautteesta... Myönnän, että tuo arvosanat ovat ehkä liian optimistisia ja pyrin kiinnittämään niihin jatkossa huomiota.
Sitä arvostan. Jos mennään tosiaan sillä 1-10 -asteikolla, 5 tarkoittaa keskivertoa peliä joka ei ole hyvä mutta ei se nyt rikkinäinenkään pelikokemus ole, ja 6 on jo keskivertoa parempi. 7 taas alkaa olla jo ihan hyvän pelin merkki, ja sitä rataa.

Lainaus
Mutta hei, PCB paras? Objektiivisesti tarkasteltuna IN:ssä suurempi uudelleenpelattavuusarvo ja on audiovisuaaliselta ilmeeltään ylivertaisempi, se on myös aloittelijaystävällisenpi :P Henkilökohtaisesti PCB on silti ehkä suosikkipelini koko sarjasta.
Henkilökohtaisesti en ymmärrä sitä miksi IN:ää pidetään aloittelijaystävällisenä pelinä. Ei se varsinaisesti huono vaihtoehtokaan ole, koska vaikeustaso on kuitenkin valtosin ihan kohtuullinen eikä siinä ole mitään ylimääräisiä nappeja. Mutta jo pelkästään Marisa pomotaisteluna karsii nyypät pois, puhumattakaan muista ominaisuuksista, kuten että yksi hahmo toimii aivan eri tavalla kuin muut koska molemmat ovat youkaita, pomojen slavet ja grazetuksesta saavat aikabonukset ja Last Wordit. EoSD:ssa, PCB:ssä ja MoF:ssa ei tällaisia ylimääräisiä mekaniikkoja juurikaan ole, joten siinä on aloittelijalle huomattavasti vähemmän opeteltavaa.
 
Lainaus
Mutta joo mielipiteet on mielipiteitä ja näistä on aina kiva vääntää kättä.
Jokaisella on oma suosikkipelinsä, eikä sitä kukaan voi viedä pois. Mutta pointtini on se, että arvostelu ei ole mielipide, se on objektiivinen arvio pelin ominaisuuksista, ja omaan silmääni kyllä särähti aivan erityisesti tuo LoLK:n arvostelu, josta olen aika lailla samaa mieltä Larren kanssa. Muita arvosteluja lukiessani sitten vähän muutakin, josta sitten avauduin.

Jos et tosiaan kaikkea tätä negatiivisuutta ota pahalla, niin oikein hyvä. Olen kuitenkin itse vakaasti sitä mieltä, että kaikki paitsi negatiivinen arvostelu on turhaa, koska vain se auttaa kehittymään.

2
Nämä seikat kun ottaa huomioon, olen vahvasti sitä mieltä, että MOF on ehkä pelisarjan heikoin osa sillä vaikka se tarjoaakin audiovisuaalista loistoa (hahmotaide tosin sakkasi pahasti) niin se tärkein osa eli pelattavuus ja pelimekaniikat eivät olleet kohdallaan... Pommien ja voimatason sitominen yhteen teki pelistä vaikean aivan väärällä tavalla ja asiaa ei auttanut se, että luotikuviot ovat erityisen ahtaita ja vaikeaselkoisia minun kaltaiselle kasuaaliselle pelaajalle... Myönnän, että LotK:kin on turhauttavan vaikea, mutta ainakin pelissä on mekaniikallisesti järkevä syy sille, PointDevice -moodi, joka oli myös tarinallisesti selitetty osaksi peliä.

EoSD on pelillisesti mielestäni huomattavasti parempi peli kuin LotK, mutta jos lisätään mukaan arvosteluun audiovisuaalinen ilme sekä tasojen teemat ja niiden vaihtelevuus niin LotK nousee pisteissä aika lähelle.
Seis. Nyt täytyy puuttua kaikkiin näihin ristiriitoihin mitä näen tässä. Ensinnäkin MoF:a pidetään aivan syystä yhtenä pelisarjan helpoimmista ja aloittelijaystävällisimmistä osista, ottaen huomioon että jopa minä olen sen 1cc:llä päässyt läpi Normalilla, vaikka Kanakon viimeinen spelli vaatikin kovemmanpuoleista hieromista. Pommien ja voiman yhteen sitominen on aivan toimiva systeemi jos niitä pommeja ei koko aikaa käytä, koska peli kuitenkin jakaa sitä voimaa mielestäni aivan riittävästi kiperästä paikasta pois pääsemiseen. Se ei ole vaikea väärällä kuten LoLK, mikä johtaakin seuraavaan aiheeseen.

LoLK:n epäreilu vaikeustaso ja ulkoa opettelun pakottaminen ei ole millään tavalla oikeutettua vaikka miten olisi loputtomat elämät. Huono pelisuunnittelu on aina huonoa pelisuunnittelua vaikka sitä miten yrittäisi pehmentää. Jos mennään sillä "loputtomat elämät ja jokaista tarvitsee"-periaatteella, sen voi toteuttaa paljon paremmin ja reilummin. Peliä ei voi edes verrata EoSD:iin oikeastaan millään tavalla, paitsi kehittyneemmillä grafiikoilla ja suuremmalla määrällä pelattavia hahmoja. Jos todellakin kiinnität niin paljon huomiota pelattavuuteen ja pelisuunnitteluun, LoLK:lla pitäisi olla huomattavan paljon kehnompi arvosana, eikä sen pitäisi todellakaan päästä lähes samalle tasolle kuin PCB, joka on Touhou-peleistä paras, eikä etenkään MoF:n edelle.

Ja arvosanoihin liittyen, jos ihan suoraan sanon, ne vaikuttavat vähän hatusta vedetyiltä, koska yksikään Windows-peli ei mene alle 8:n, lukuunottamatta mielestäni epäoikeutettua MoF:n arvosanaa. En tiedä menetkö kouluarvosana-periaatteella jossa 7 ja alaspäin on "huono" arvosana, mutta kyllä niitä pelejä saa tiukemminkin arvostella. Esimerkkinä Larren antama LoLK:n 5,5, se on yli keskiverron koska peli itsessään ei ole rikki ja se kuitenkin on Touhouta, mutta se kaatuu kaikin puolin huonosti suunniteltuun ja epäreiluun pelikokemukseen. Omasta mielestäni vain yksi Touhou-peli ansaitsee arvosanan 9, ja se on PCB. EoSD, IN ja MoF ovat noin 8:n arvoisia ja loput ovat 7 tai huonompia, ihan näin pelimekaanisen kokemuksen kannalta. Haluaisin antaa SA:lle korkeamman arvosanan koska se on audiovisuaalisesti omia suosikkejani, mutta turhankin korkea vaikeustaso ja täysin laidallaan oleva hahmotasapaino laskevat pisteitä huomattavasti.

Sellainen avautuminen. Jos sait tästä mitään irti, hyvä.

3
Kaikki touhoupelit on huonompia kuin PCB
Nyt tuli niin hyvä mielipide että nousen haudastani kehumaan sitä.

4
Off-topic keskustelu / Vs: Mukavia asioita harmaassa arjessa II
« : Maaliskuu 01, 2017, 13:27:16 »
Viikon viimeinen työpäivä ja viikonloppuna juhlistetaan synttäreitä. On ainakin jotain kivaa välillä.

5
Off-topic keskustelu / Vs: Joulukalenteri 2016
« : Joulukuu 24, 2016, 20:42:57 »
Rattoisaa joulua itse kullekin.

6
Off-topic keskustelu / Vs: Joulukalenteri 2016
« : Joulukuu 14, 2016, 01:23:57 »
Luukusta neljätoista paljastuu henkilö joka varmana on jouluaattona kännissä.

7
Saa nähdä millainen tulee. Uusi Touhou-tappelupeli on kuitenkin kiinnostava julkaisu. Jos siihen ULiL:iin saataisiin enemmän niitä kiinnostavia hahmoja tällä kertaa.

8
Kensokyrön yleinen keskustelu / Vs: Vahvin hahmo Kensokyrössä?
« : Joulukuu 10, 2016, 21:10:38 »
Kai se tilastojen varjolla Reipu olis. Tainnu eniten porukkaa ampua alas.
Jos ei lasketa Danmaku-sääntöjä niin ainakin Yukari, Yuyuko ja Remilia menee kärkikastiin. Yukarin voimalle ei ole mitään rajoja määritelty, joten onnistunee vaikka mahdottoman ja mahdollisen rajojen manipulointi, tai elämän ja kuoleman. Yuyuko hallitsee kuolemaa, joten hän voi periaatteessa tahtoa kenet tahansa kuoliaaksi. Ja viimeisenä Remilia hallitsee kohtaloa, joten hän voi vain ylikirjoittaa vastustajansa kohtalon muotoon "häviää Remilialle".

9
Off-topic keskustelu / Vs: Oletko ollut rakastunut?
« : Joulukuu 10, 2016, 21:05:17 »
Olen. Eipä niistä joka kerta ole saanut loppujen lopuksi muuta kuin pahan mielen.

10
Off-topic keskustelu / Vs: Joulukalenteri 2016
« : Joulukuu 04, 2016, 01:33:51 »
Nelijä.



Varokaa ettei tytöt tule ikkunan taa... siis ikkunasta.

11
Off-topic keskustelu / Vs: Vuoristojaarittelu: Kanakon kukkulat
« : Joulukuu 02, 2016, 19:09:52 »
Ja hyvää syntymäpäivää Ropsulle minunkin puolestani! On muuten hauska yhteensattuma että isälläni on juuri sama syntymäpäivä.
Spoiler (click to show/hide)

12
Off-topic keskustelu / Vs: Alkoholilanka
« : Joulukuu 02, 2016, 01:03:22 »
Tuli tässä taannoin hankittua Helsingin puolelta tuota japanilaista Togouchi-viskiä, ja tässä sitä hörpin menemään kirjoittamisen hetkellä. En ole mikään sanaseppo tai asiatekstien loihtija, joten vetelen erittäin ytimekkään ja täysin asiantuntemattoman arvostelun.

Aine on väriltään läpikuultavan keltaista ja rakenteeltaan kevyttä. Tuoksu on pehmeän raikas ja makeahko. Maku on myös raikas ja muuttuu myöhemmin hieman kirpeäksi ja muistuttaa hieman vihreästä teestä. Jälkimaku on lyhyt mutta jättää mukavan aromin kurkunperälle. Oikein helppoa juotavaa, melkein menee jopa turhankin persoonattoman puolelle, mutta onneksi vain melkein. Tätä kelpaa maistella menemään ihan muuten vain.

13
Tiukkaa kamaa Mass Effect 2:sta.

Komentaja Shepard yksin vastaan armeija palkkasotilaita samalla kun mystinen artefakti avaruudesta raiskaa Shepardin aivoja. Musiikki kuvastaa tilannetta.

14
Off-topic keskustelu / Vs: Vuoristojaarittelu: Kanakon kukkulat
« : Joulukuu 02, 2016, 00:35:28 »
Lievässä gänässä, harmitellen sitä että potentiaaliset Dota-pelaajat eivät ole lukumäärältään riittäviä nautinnolliseen peliin. Niin, ja oli tässä tämä elämän sisällöttömyyskin, mutta kuka moisesta jaksaa avautua. Lisää viskiä niin kyllä se siitä.

15
Esittele itsesi / Vs: Heipadihei
« : Lokakuu 22, 2016, 02:24:40 »
En oikeen osannut tätä mihinkään muuallekkaan laittaa. Mutta kun tuo töhön maailma kiinnostaisi, niin mistä kannattaisi aloittaa tutustuminen?
Itse aloitin musiikista. Aiemmin mainitun Undead Corporationin ja Demetorin lisäksi omia suosikkejani ovat MyonMyon, Virus Key, Kissing The Mirror, Thousand Leaves, BLANKFIELD, Denshuto, =Neutral= ja Draw the Emotional, muutamia yhtäkkiä päähän tulevia mainitakseni. Painottuvat pitkälti metallimpaan genreen Virus Keyta ja =Neutral=:a lukuunottamatta.

Sitten myös doujin-sarjakuvien lukeminen Danboorussa on hyvä vaihtoehto. Omia suosikkiartistejani ovat Imizu (Nitro Unknown) ja Warugaki (sk-II).

Sivuja: [1] 2 3 ... 23