Kirjautuaksesi anna tunnus ja salasana.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Void

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9
16
Story hoidettu Marisalla (pro tip: putelispämmiä), mut yks continue meni.

^ jeps, en osaa itekkään vielä käyttää spellcardeja. Vahingossa onnistuin laukasemaan Master Sparkin vastustajan naamaan, kun sillä oli enää hitunen hit pointseja jäljellä.

Specoja voi käyttää vain, jos oma elämäpalkki on kokonaan sinisellä (sinisyys kasvaa vahinkoa tehtäessä ja otettaessa, koko palkki pienenee tietenkin vahinkoa otettaessa). Ellei ole ronkkinut pakka-asetuksia, kaikilla hahmoilla on kaksi specaa valmiina, esimerkiksi Marisalla <- + D (Blazing Star) ja -> + D (Master Spark). Specan käyttö vie kuitenkin vain valmiustilaan (sen verran kovat specat pelissä, että vastustajaa pitää varoittaa niistä kunnolla etukäteen), ja itse specaa käyttääkseen pitää painaa uudestaan samaa näppäincomboa.

Nähtävästi Marisa on sen verran OP, että bännittäneen online-turnauksista.

17
Spoiler (click to show/hide)

18
Hartmannin youkaityttönen tulee psykologisine teeseineen ja osoittaa jumaluskon vääräksi (= ruusu-, sydän- ja penisdanmakua).
Hypetys alkaa olla jo niin käsinkosketeltavaa, että koskettelee pian takaisin.

19
Kensokyrön yleinen keskustelu / Vs: Touhou Sky Arena!
« : Toukokuu 20, 2013, 12:12:34 »
Enpä ole Sky Arenaa pelannut... vajaaseen vuoteen (viimeksi Matsuri-päivitettyä versiota viime kesän Japanin reissulla Akihabaran Toranoanassa).
Syytä en tiedä, kyseessä on selvästi ns. parempia Touhou-mätkintöjä, ääninäyttely ja kaikki.
Ehkä olen vain tottunut 2D-mättöihin ja TSA:n kolmiulotteisuus ja olkapään takana oleva kamera tuntuvat kömpelöiltä ohjastaa. En pitkään jaksanut mättää Budokai Tenkaichi -sarjaakaan juuri tästä syystä, joten se lienee päätekijä.
Yhtenä syynä voisin pitää myös hahmojen samankaltaisuutta. Lähes kaikilla hahmoilla pelataan lähes samalla tavalla, mikä syö tyttöjen uniikkiutta.
Reimulla ja Youmulla tykkäsin pelata, kun vielä pelasin.

20
AQUASTYLE julkaisee näemmä uuden moerpg:n viikonlopun Reitaisaissa.
Pointsit hahmovalikoimasta ja ääninäyttelijätärvuoresta.

21
Itse ajattelin aina, että Byakuren olisi aika lailla melee focused hahmo, kun Byakurenin fortehan on body enhancing magic.
Onhan se toisaalta outoa, että kuutostason bossi ja oman temppelinsä pääjehu ei niinkään ammu laasereita sun muita, vaan nostaa nyrkit pystyyn ja leipoo vastustajiaan pataan.
Pitää tuokin paikkansa ja näyttää kaanonisesti olevankin paremmin kuviteltavissa melee-painotteisuus.
Kaiketi fandom-pelien lähes poikkeukseton projektiilipainotteisuus vaikutti omaan arvostelukykyyni.

22
Langan herättelyä.

Byakuren julkistettu olevan yksi pelattavista hahmoista.

http://www.tasofro.net/touhou135/index.html#130517

Tuo hattu...
Jotenkin vaikea nähdä Byakuren mätkintäpelissä muunlaisena hahmona kuin projektiilispämmijänä a la Patsu & Yuyuko. Vaikuttaa muutenkin mielenkiintoiselta hahmolta, mitä nyt ilmoituksen käännöksiä lueskelin.
Ehkä main-ainesta meikäläiselle.

23
Fanien, etenkin niiden kriittisempien, silmissä kaikki naishahmot ovat joko moeloleja tai löllömonstereita.
Kunhan vain saa huomauttaa ja paheksua.

Pelin juonesta tähän mennessä paljastettujen tietojen mukaan uskontoteema jyllää edelleen, joten ulkomaailmasta tipahtanee Kensokyröön uusi lähettiläs kisaamaan shintolaisuuden, buddhalaisuuden ja taolaisuuden kanssa. Nunnaa ja/tai mohammediinaa odotellessa.

24
Kensokyrön yleinen keskustelu / Vs: Touhou-anime?
« : Toukokuu 02, 2013, 16:28:53 »
Ah, kiitoksia. EoSD siis.

Mukavahan se vain on saada hieman erilaisesti tehtyä doujinia. Pistää fanitkin miettimään, kuinka erilainen vaikkapa IN:n tarina olisi jos se olisi tapahtunut ennen EoSD:tä ja PCB:tä. Tai tarinallisesti linkitetyt kokonaislukupelit 10-13 tapahtuisivatkin eri järjestyksessä.

Fanit peppukipeytyy välittömästi, koska tällainenhan vaatisi ajattelua ja se sattuu. Hatunnosto MJ:lle, kun uskaltavat tehdä jotain uuttakin.

Tämä kaikki tietenkin vain, jos järkkää tosiaan sekoitetaan. Kaanonin järjestyskin kelpaa mainiosti.

25
Kensokyrön yleinen keskustelu / Vs: Touhou-anime?
« : Toukokuu 01, 2013, 15:28:50 »
Herättelempäs tätä nyt kun on viime aikoina ollut kaikenlaisia spekulaatioita uudesta animu-jaksosta Manpuku Jinjalta.
Linkki viralliseen blogiin

En tiedä mitä sieltä loppujen lopuksi putkahtaa, mutta mitä nyt nämä pari kuukautta olen seurannut heidän päivityksiään, kyseessä ei ole kyllä PV vaan jotain muuta. Manpuku Jinja tosin aikoinaan kyllä mainitsi että ei tiukan aikataulun vuoksi ryhdy enää tekemään jaksoja ja se yksi jakso oli vain bonusta. Ehkäpä he ovat muuttaneet mieltään? Ken tietää....

Maikazen puolelta taasen ei ole kuulunut mitään. Onko joku törmännyt muihin porukoihin jotka tekevät tai ovat työstämässä jotain jaksoa?

Huomasipa ANN:kin asian, kun jaksoi Manpuku Jinja uppia trailerin tuubaankin.
PV:ltä ei tosiaan näytä, vaan todennäköisesti saamme ihan jakson pituisen animaation. Ensimmäisen "jaksonsahan" MJ liitti aiemmin tekemäänsä lyhytmusavideoon EoSD:n tapahtumista itse jakson kertoessa PCB:n tarinaa, joten kenties tämäkin saa samantyylisen kohtelun. Promon mukaan tuotos näyttäisi sijoittuvan SA:n kaareen (Komeijit <3), mikä sopisi enemmän kuin mainiosti. MJ tosin on tehnyt ko. pelistä jo lyhärin, mutta woteva.

Remilian possen vilahtaminen tosin vaikuttaa oudohkolta. Ehkä tulee MJ:n syy siihen, miksei heitä ole näkynyt viimeisissä peleissä. Tai sitten MJ sekoittaa pakkaa kunnolla ja tekee AU:n, jossa EoSD:n tapahtumat tulevatkin vasta SA:n jälkeen.
Toukokuun loppu vaikuttaa melkoiselta virstanpylväältä hieman hiipumassa olevalle Touhou-franchiselle. Ensin 13.5:n kokoversio ja nyt tämä.

26
Uusi Nyaruko-kausi.
You know what that means.
\(・ω・\)SONS OF (/・ω・)/BITCHES!
\(・ω・\)SONS OF (/・ω・)/BITCHES!
\(・ω・\)SONS OF (/・ω・)/BITCHES!
\(・ω・\)SONS OF (/・ω・)/BITCHES!
\(・ω・\)SONS OF (/・ω・)/BITCHES!
\(・ω・\)SONS OF (/・ω・)/BITCHES!

27
Olen pitänyt Touhoun maailmasta taukoa jo jonkin aikaa, ja vasta tänään vilkaisin pelin traileria.

Pakko sanoa, että hieman petyin. Ehkä olen vain tottunut Hisouten/sokun maailmaan, jolloin tämä lienee pelkkää burgerointia, mutta pelin ideoinnin julkaisuhetkellä julkaisuista kuvista ilmennyt pelkoni näyttää käyneen toteen: lentomätkintä ei vain toimi. Sanon tämän toki täysin vailla kosketusta pelin pelattavuuteen ja ohjauksen helppouteen, mutta pelkkä lentäminen näyttää kömpelöltä ja pelkään vaikuttavan pelattavuuteen heikentävästi. Tekeväthän lentävät tytöt pelistä melkoisesti Touhou-tyylisen, mutta toisaalta suurin damage tulee edelleen meleestä eikä projektiileistä. Mielenkiintoista nähdä, kuinka paljon esim. Yuyukon, Patchoulin, Sokusta ajan loppumisen vuoksi tipahtaneen Kaguyan ja muiden projektiilispämmintään erikoistuineiden pelimekaniikkaa viilataan pelissä, jossa ei ainakaan trailerin perusteella voi grazeta projektiilejä. Vaikea nähdä kyseisiä neitoja mätkimässä ainakaan kovin voimakkaita meleekomboja. Saattaa toki olla myös, että peli aloittaa täysin uuden mättösarjan, johon kehitetään uudet strategiat ja kaavat. Aika näyttää.

Touhou-flaidaaminen näyttää 13.5:n myöyä ottavan merkittävän askeleen omasta virkistävästä erilaisuudestaan kohti mainstream-mättöjä, mikä näkyy kellossa (matsi voi siis päättyä ajan loppumiseen) ja siinä, että oman näkemykseni mukaan spell cardit muuttuvat pakkarakentamisesta näppäinkomboiksi. Saatan olla ja myös toivon olevani väärässä ja vain turhan kyyninen muutoksille, mutta se nähtäneen joko vuodenvaihteessa demon ilmestyessä tahi viimeistään kokopelin julkaisussa.

28
Lisää mättöä kansalle! Kalkkiksena en tosin sulata näin rajua muutosta Hisouten/sokun spriteistä tai siitä että lentelevät tytöt oikeasti lentelevät tässä pelissä, mutta katsotaan, mitä tuleman pitää. Ehkä tähän peliin saadaan mukaan Sokusta tasapainotusongelmien ja ajan loppumisen vuoksi tippuneet kuolemattomat bestikset Kaguya ja Mokou.

29
Kensokyrön yleinen keskustelu / Danmakufu-suositteluja
« : Syyskuu 12, 2012, 15:51:20 »
Huomasinpa, ettei täällä ole kunnon aihetta danmakufu-skripteistä, noista fandomin mukavista aivopieruista. Kerätäänpä tänne siis foorumilaisten kokemuksia ja/tai suosituksia pelaamistaan skripteistä.

Asiasta tietämättömille, Danmakufu on ohjelma, joka luo Touhou-tyylisiä shmuppeja siihen syötetyistä skripteistä. Kunnianhimoisimpiin on sävelletty/miksattu oma musiikkikin. Ohjelma itse on ilmainen, mutta jotkut skriptipaketit ovat maksullisia (ihan kuin se nettikansaa estäisi).

Listan aloittakoon vasta viime kuussa pelattavaan kuntoon valmistunut The Last Comer.



Peli sattui omalta osalta mielenkiintoiseen saumaan, sillä olen jo jonkin aikaa pääni sisällä maalaillut kaukaisessa tulevaisuudessa tulevan kokonaisnumeroa 14 kantavan Touhou-pelin juonta. Reimun monopoliasema Gensokyon ainoan uskonnon levittäjänähän sai haastajia peleissä 10, 12 ja 13, joten mietin, millä uskonnolla ZUNkkeli ronkkii Kyröä seuraavaksi.
Näemmä joku muukin sai saman idean ja repäisi pelin, jonka loppubossina on... No, spoileritagit suojatkoon kärsivällisiä.

Spoiler (click to show/hide)

Latasin pelin jokin aika sitten ja se on laadultaan dnh-skriptiksi varsin hyvä. Musiikkikin on melko ZUN-maista. Hahmot eivät tosin ole kamalan mielikuvituksellisia tai tiettyä teemaa noudattavia ja tunnelma on muutenkin melko samanlainen kuin PC-98-kauden dinosauruksia pelatessa.

Länsimaiset fanit ovat käsittääkseni jo aloittaneet tämän kääntämisen, joten ennen sitä on vaikea sanoa, mitä Sakuya tekee pelattavana hahmona. Ei siinä, ettei hahmoa ole ollut ikävä, mutta vaikea kuvitella syitä sille, miksi meido-Diomme lähtisi seikkailemaan ojousaman pauloista.

HUOMIO! Peli näyttää toimivan vain Danmakufu v.012m -versiolla. Ainakaan uusin versio ei näyttänyt huomaavan peliä.

30
Omat teokset / Vs: Amateur piano playing by Korpi
« : Elokuu 28, 2012, 22:37:59 »
Silloin milloin mieleni tekee opetella soittamaan joitain Touhou-biisejä pianolla, käännyn usein tämän sivun puoleen. DMBN:n ohjeita on itseni helpointa noudattaa, kerta en osaa lukea nuotteja.

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9