Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Inc

Sivuja: 1 [2]
16
Kun nyt kukaan muu ei vastaa niin: SWR/Soku nettipeli kaatuu useimmiten tekemättömiin porttiohjauksiin. Kyseessä siis reitittimen asetus joka kertoo mille reitittimeen liitetylle koneelle ip:portti kombinaation liikenne ohjataan. SWR/Sokulle kelpaa mikä tahansa portti, kunhan se on asetettu UDP protokollalle (vaihtoehdoista TCP/UDP). Lopullinen porttiohjaus joka reitittimelle annetaan näyttää esim tältä: 192.168.100.045:10800 UDP, tosin vain 192.168.xxx.xxx:xxxxx UDP on kiveenkirjoitettu, portin numeron voit valita ja tarkka ip riippuu reitittimestäsi.
Googlaamalla luulisi löytyvän reititinkohtaiset ohjeet ohjausten tekemiselle.
Vaihtoehtoisesti käytä Hamachia/vastaavaa lähiverkkoa simuloivaa ohjelmaa.

Ihan varsinaiseen ketjun aiheeseen, Sokun Story moden läpäisy 1CC Hard kaikilla kolmella. SWR pariin ei oikein viitsi palata kun pitäisi luopua kaikista kivoista extroista :P. Toki jonkin SWR-stoori-Sokussa modi-viritelmän muistan nähneeni jossain, muttei jaksa etsiä.

Edit: herpderp hymiökoodit...

17
Omat teokset / Vs: 北方-project
« : Tammikuu 25, 2012, 23:21:15 »
Ehdottaisin että pidätte hahmosuunnittelun ikäänkuin avoimena, eli postaatte hahmoista yleisidean (teema, voimat, luonne, jne.) ja kukin halukas taiteilija tekee omat tulkintansa aikansa/motivaationsa puitteissa ja valitsette niistä parhaat. "Virallinen" taitelija sitten laatisi pelin kuvituksen niiden pohjalta, taidedissonanssi kun tekee aina hallaa pelille (esim Sengoku Gensokyon kuvituksen ns. kollektiivitoteutus).

Omalta osaltani ei olisi tarjota kuin perus pythonin osaaminen, mutta useampi kokki sotkee koodisopan aivan liian pahasti. Eli osaltani pelkkä Hyväksynnän Hylje projektille :P.

18
Off-topic keskustelu / Vs: Muut harrastukset
« : Syyskuu 14, 2011, 23:08:10 »
Voisihan noista muistakin harrastuksista hiukan sepustaa:

Pääasialliset harrastukset ovat strategia- & roolipelit, molempia sekä koneella (GalCiv 2, Dungeon Keeper, Fallout 3/NV muutamia suosikkeja mainitakseni) että manuaalisesti (Warhammer FB & 40k, D&D 3.5, Runequest, Cyberpunk 2020, Call of Cthulhu).

Strategian puolelta suosin vuoropohjaisia, koska mieluummin mietin kaikessa rauhassa kuin säädän micron, macron & apm:n parissa. Varsinainen introni Touhouhunkin oli Labyrinth of Touhou bullet hell-pelien sijaan :P.
Warhammeria tuli pelattua kaverien kanssa silloin kun 6e FB oli uunituore ja 4E 40k vasta horisontissa. FBstä Chaos Warruja, Skavenia & Vampyyrejä, 40ksta Örkit & Inkvisitiolla höystetyt Mariinit.

Pöytäropejen puolella alkoi Runequestista josta sitten siirryttiin D&D 3.5e:n pariin. Sen verran tykkään pyöritellä pelimekaniikkoja ja sääntöjä että k.o. peli on vieläkin se suosikki vaikka noita muitakin on koetettu. Harmillisesti itsellä eikä kavereilla ole ollut aikaa kirjoitella pelejä niin sekin on sitten jäänyt vähemmälle.

Lisäksi Mahjongia aloin pelaamaan tuossa jonkin aikaa sitten (ei siis se windowsin pasianssi-viritelmä). Hieno peli jossa kestää tosin niin tuhottaman kauan pelata kokonaan loppuun. Riichi-Mahjong on ymmärtääkseni se yleisin mutta on jo tottunut pelaamaan noilla toisilla säännöillä (tiilisetin mukana tullut sääntövihko oli silkkaa potaskaa, automaattikäännetty jostain uruguaysta englanniksi. Käyttökelvoton.)

Lenkkeily ja vaeltaminen tulikin jo mainittua aiemmin. Lenkkeily on jotenkin mukavan meditaationomaista, rentouttaa vaikka jalat onkin sitten kipeinä jälkeenpäin.
Into vaellukseen tuli kauan sitten kun kävi ensimmäistä kertaa kesällä lapissa. Ne maisemat. Sitten kun sai tehtyä sen ryhtiliikkeen kunnon suhteen niin on tullut käytyä jo kahdesti pidemmällä reissulla, Karhunkierros(~80km) on käyty toissavuonna sekä Sokosti-tunturin laelle(~90km) ja takaisin Saariselältä alkukesästä.

19
Kensokyrön yleinen keskustelu / Vs: Lempihahmosi.
« : Syyskuu 14, 2011, 23:02:08 »
Omia suosikkeja ovat pääasiassa Shikieiki, Orin, Tenshi, Sakuya & Momiji. Tosin ero 'Top Tier'in ja muun kastin välillä ei ole massiivinen (~20-45% teoreettisissa pisteissä).
Enemmän on kiinni tarinan hahmontulkinnasta: esim Sanaesta en muuten juuri perusta mutta "Shrine Maiden's Brawl"-Sanae on mainio. Muutenkin fanon-persoonallisuudet ajelehtivat niin missä sattuu että laajoja yay/nay kantoja ei vaan tueta :P.

20
Esittele itsesi / Vs: Nimimerkkinne
« : Elokuu 15, 2011, 22:08:34 »
Lyhennetty nimimerkistä Incoherent Essay, jonka otin käyttöön koska se kuvaa suhteellisen hyvin kirjoitustyyliäni.

21
Linkitettyyn kampanjasivustoon tutustuneena ei kyllä voi kuin ihmetellä millainen ihminen sen kirjoitti :P. Kamppanja jonka 'myyntipuhe' on tiivistettävissä "Älä alistu muiden painostukselle, alistu meidän painostukselle!" on vaan niin tökeröä manipulaatiota ettei vain voi uskoa että joku sen tosissaan kirjoitti.
PR-puolelle kaiketi aukenee paikkoja piakkoin :P?
Mutta joo, eihän tätä voi yleistää keskivertokristittyihin, suurin osahan näistä käsittääkseni enemmän tottumus-kristittyjä kuin varsinaisesti Uskovia isolla U:lla. Ongelmanhan muodostaa se että näiden järkevien hiljaisten joukkoon mahtuu monenmoista ääriaatteen ajajaa, jotka sitten tällaisia temppuja vetelee tai omituisia lahkoja perustavat.

Hiukan yleisemmin uskontoa yhteiskunnassa puidakseni (kun aihetta on jo sivuttu), oma mielipiteeni on että organisoitu uskonto on huono asia. Voipi olla idealismia, mutta koen että ihmiset kykenevät tekemään eettisiä valintoja ihan oman pohdiskelun pohjalta, ilman että oikea ja väärä heille ylhäältä päin sanellaan. Oman ajattelun korostaminen on muutenkin suotavaa, ei tule luistettua 'koska näin on käsketty' verukkeilla päätöksenteosta. Uskoo kukin siis mihin lystää, kunhan tuli siihen tulokseen omien pohdintojen kautta eikä muitten manipuloinnin ja painostuksen tuloksena.

Kun siitä usein kuulee että 'kirkko tekee arvokasta työtä', ihan näin avoimena kysymyksenä: osaako joku nimetä esimerkin, jossa kirkon tekemää hyväntekeväisyyttä ei voisi uskontokuntaan sitoutumattoman avustusjärjestön toimesta toteuttaa, olettaen että molemmilla siis yhtäläiset resurssit käytettävissä?

22
Kensokyrön yleinen keskustelu / Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« : Maaliskuu 04, 2011, 08:12:23 »
Arcaden AIn isoimmat heikkoudet ovat mielestäni korttipiheys ja ennakoitavuus. AIhan käyttää kortteja korkeintaan sen 2-3/matsi kun itseltä palaa usein koko pakka 2 kierroksessa :P. Ja vaikka AI osaakin rankaista melko lujaa jos tilaisuuden saa, se liikkuu niin kaavamaisesti ettei tilaisuuksia juuri saa. Esim. seinästä kimmonnut AI palautuu kesken ilmalennon ~97% todennäköisyydellä, joten sen danmakun voi heittää jo ennakoivasti ja sitten AI kiltisti ottaa kopin :D.
Melkein voisin väittää että AI ohjelmoitiin Story-moden normi-kierroksia varten ja Arcade on extraa. Olisi kummiskin hiukan hapokasta jos AI polttaisi siinä Story-moden korttien välissä pakan normaaleja kun pelaajalla on kuitenkin vain yksi pakka koko moodia varten.

Story-modea kuvailisin tosin enemmän puzzle-peliksi kuin fighteriksi. Kortit noudattavat kuitenkin omia koreografioitaan orjallisesti, joten kun se heikko kohta löytyy on kortti jo käytännössä vaaraton. Hyvin valittu skillcard auttaa asiaa, Esim. Sanaen 22B hakeutuvat käärmeet on näppärä kun ei paljoakaan tarvitse pohtia mistä hyökkää ja miten :P.

23
Kensokyrön yleinen keskustelu / Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« : Maaliskuu 03, 2011, 10:56:29 »
Hiukan epätodennäköistä että kukaan osaa patchiongelman ratkoa ilman tarkkaa virheilmoituksen sisältöä, mutta Sokulla on joskus ongelma direct Xn kanssa, DX ei nimittäin kaikissa tapauksissa sisällä valmiiksi kaikkia Sokun kaipailemia osia vaan ne pitää sinne erikseen ladata. Toisaalta jos Soku toimisi muutoin ennen patchia niin tästä ei todennäköisesti ole kyse. Helpoin ratkaisu olisi kopiopastaa koko kokonaisuus joltakulta jolla se toimii.

Viiden pojon kortit on toki näyttäviä mutta monia niistä ei voi varmistaa kovin hyvin. Yukarin junailussa kestää kuitenkin tovi ennen kuin liikkeelle pääsee, jolloin kohde usein onkin jo ilmassa  :-\. Dash+melee -> Quadruple Barrier on kuitenkin luotettavampi.

24
Moderni audiovisuaalinen kulttuuri / Vs: Peliä?
« : Helmikuu 27, 2011, 16:27:36 »
TH12.3 Hisoutensoku - koska AI ei vaan osaa.
TH10.5 SWRkin löytyy, mutta rajoittuneemman korttivalikoiman pariin ei juuri huvita palata.

Sivuja: 1 [2]