Kirjoittaja Aihe: Touhou 13  (Luettu 113470 kertaa)

Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: Touhou 13
« Vastaus #15 : Tammikuu 06, 2011, 13:09:48 »
Hmm? Vielä vaikeampia pelejä... ? Hmm? (ei pysty prosessoimaan) Mutta nythän tässä pitää sano jotain filosofista...

 Mutta, jos nyt ZUN lähtisi nostamaan vaikeusastetta roimasti (mitä iihmettelen, miksi hän niin tekisi, ei tuo miekkonen ole pahemmin mistään muustakaan välittänyt mitä muut tekevät) niin voi olla että touhousta häviäisi se kovin kärki, eli musiikki ja hahmot <-(?). Ja mitäs fanit tästä tykkäisivät? Ehkä on siis parasta että touhou pysyy touhouna, jotta se tasapainottasi smuppien maailmaa, jos sitten pelaajaa alkaa kiinnostamaan vaikeusaste ja mitä erikoisemat kentät luoteineen sun muineen, voi hän varmaan ihan vapaasti vaihtaa pelisarjaa, eihän aina pidä pysyä vakaasti siinä ensimmäisessä pelaamassaan sarjassa.

Toisaalta, heräsi myös kysymys miksi jotkus tekevät näinkin vaikeita pelejä, koska jo touhou on erittäi aloitusepäystävällinen peli, jos saan sanoa. Tuntuu vain ettei niit' luoteja pysty mitenkään väistämään missään olosuhteessa, eikä mihinkään suuntaa. Noh, ehkä vain jotkut tykkäävät siitä? Tiedä häntä, kun en kuulu heihin. (en kuuu edes smuppaajiin, jos totta puhutaan)


ja suoraan sanottuna, ei tuo Crimzon Clover näytä edes niin hyvältä ja kivalta, kuin touhout.



(olipas sitten helvetin filosofinen pläjäys näin päivän alkuun  ;D)

Treasurance

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 143
    • Profiili
    • YOUR TARGET
Vs: Touhou 13
« Vastaus #16 : Tammikuu 06, 2011, 13:31:48 »
ja suoraan sanottuna, ei tuo Crimzon Clover näytä edes niin hyvältä ja kivalta, kuin touhout.
Oikeastaan juuri mikään shmuppi ei näytä hyvältä ja kivalta videoissa. KOKEILE

Ja en minä väittänyt että touhoun pitäisi vaikeampi olla...
(Crimzon Cloverissa on Simple Mode joka on kuin Touhou easylla, eikä tuo Originalkaan kovin vaikea ole. Sen sijaan Unlimited...)

Mutta Tärkeintähän Ei Ole Vaikeus Vaan Se Että Peliä On Hauska Pelata™
the old sig sucked

punakone

  • 嫌なやつ
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 557
  • Literally Hitler
    • Profiili
    • Touhou.fi
Vs: Touhou 13
« Vastaus #17 : Tammikuu 06, 2011, 13:33:01 »
En usko että vaikka ZUN siitä vaikeamman tekisi se karsisi yhtään hahmoja ja musiikkia pois.

Mutta Tärkeintähän Ei Ole Vaikeus Vaan Se Että Peliä On Hauska Pelata™

Miljoona kertaa tämä.

9. Mekanisoitu taisteluosasto "Jääkeijut"

Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: Touhou 13
« Vastaus #18 : Tammikuu 06, 2011, 13:39:22 »
Oikeastaan juuri mikään shmuppi ei näytä hyvältä ja kivalta videoissa. KOKEILE

Pitäsi varmaankin, tietäis vaan että mistä ton saa hommattua (ilman rahaa  ;D)

Roubin

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 128
  • Dragonologist
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #19 : Tammikuu 06, 2011, 17:22:45 »
eikös se niin mene että kaveri tietää kaverin joka tietää kaverin joka osaa hommata pelin

 :P

Void

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Caver
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #20 : Tammikuu 07, 2011, 01:27:38 »
Crimzon Clover ei näytä ollenkaan hassummalta, pakko myöntää. Ehkä se eniten meikää näissä Touhoun ulkopuolisissa shmupeissa haittaa, että niistä puuttuu usein lähes kokonaan tarina (tai ainakin omalaatuinen sellainen), minkä takia en niitä yleensä jaksa tuntia kauempaa mätätä. Touhoussa on mahtava musiikki, hyvä visuaalisuus, mielenkiintoiset hahmot ja alkuasetelmat sekä mukava vaikeustaso. Ehkäpä näiden kaikkien kombinaatio on syynä sille, että niitä jaksaa rämpyttää vielä kauan lopputekstien jälkeenkin.

Mutta takaisin topicciin: Byakuren pelattavaksi hahmoksi peliin nro 13!

Miss Alice

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 553
  • Ghostly Gardener
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #21 : Tammikuu 07, 2011, 01:42:03 »
Itse pidän hyvin kaukaisena ajatuksena sitä, että ZUN haluaisi keskittyä vaikeustasoon ja pelilliseen laatuun niin suuresti. Touhou on ollut ZUNille enimmäkseen kanava saada pelimusiikkejaan julki. Enkä usko että Touhoun fanipohjasta kovin suuri osa olisi täydellisen shmup-kokemuksen perässä...

Itse odottelen peliä innolla, ellei sitten rakas kaljasieppomme sitten todellakin röllää meitä perin pohjin ja aloita kokonaan uutta sarjaa. Mikä ei ihan miellyttäisi.

Mutta takaisin topicciin: Byakuren pelattavaksi hahmoksi peliin nro 13!

JUURI TÄMÄ.
Dead bodies having a nice flower-viewing! How elegant.

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Touhou 13
« Vastaus #22 : Tammikuu 07, 2011, 01:57:25 »
Itse odottelen peliä innolla, ellei sitten rakas kaljasieppomme sitten todellakin röllää meitä perin pohjin ja aloita kokonaan uutta sarjaa. Mikä ei ihan miellyttäisi.

Vaikka PC-98:sta Wintoosan siirtymisessä mukana tulikin käytännössä vain pelihahmot ja miljöön raamit, on se hyvä merkki siitä, että tuskin ZUN täysin puhdasta pöytää itselleen petaa; on se aina helpompi lisäillä vanhaan konseptiin asioita, ainakin tiettyyn pisteeseen asti.

Treasurance

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 143
    • Profiili
    • YOUR TARGET
Vs: Touhou 13
« Vastaus #23 : Tammikuu 07, 2011, 10:25:37 »
Crimzon Clover ei näytä ollenkaan hassummalta, pakko myöntää. Ehkä se eniten meikää näissä Touhoun ulkopuolisissa shmupeissa haittaa, että niistä puuttuu usein lähes kokonaan tarina (tai ainakin omalaatuinen sellainen), minkä takia en niitä yleensä jaksa tuntia kauempaa mätätä. Touhoussa on mahtava musiikki, hyvä visuaalisuus, mielenkiintoiset hahmot ja alkuasetelmat sekä mukava vaikeustaso. Ehkäpä näiden kaikkien kombinaatio on syynä sille, että niitä jaksaa rämpyttää vielä kauan lopputekstien jälkeenkin.

No Plot No Problem!

Harvoin touhoussa jaksaa tarina kiinnostaa siinä vaiheessa kun pelaat lunaticilla...oikeastaan vain HELLSINKERissä on kiinnostava tarina (pelasta kissanpentu A TOTAL KARMA COMPRESSOR SYSTEM NAMED "GARLAND":in uumenista).

Musiikeista on turha ruveta riitelemään.

Niinjoo, sen Crimzon Cloverin kauppasysteemin voisi kopsata Touhou 13:een. Ja kaikkiin muihinkin tuleviin shmuppeihin.
the old sig sucked

Myyruna

  • Vieras
Vs: Touhou 13
« Vastaus #24 : Tammikuu 07, 2011, 10:40:40 »
Niinjoo, sen Crimzon Cloverin kauppasysteemin voisi kopsata Touhou 13:een. Ja kaikkiin muihinkin tuleviin shmuppeihin.

Minä en tykänny oikein siitä :/

Treasurance

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 143
    • Profiili
    • YOUR TARGET
Vs: Touhou 13
« Vastaus #25 : Tammikuu 07, 2011, 11:18:25 »
Niinjoo, sen Crimzon Cloverin kauppasysteemin voisi kopsata Touhou 13:een. Ja kaikkiin muihinkin tuleviin shmuppeihin.

Minä en tykänny oikein siitä :/
Ai kun continuetkin pitää ostaa? Eihän niitä kukaan muutenkaan käytä...
the old sig sucked

Myyruna

  • Vieras
Vs: Touhou 13
« Vastaus #26 : Tammikuu 07, 2011, 11:50:51 »
Niinjoo, sen Crimzon Cloverin kauppasysteemin voisi kopsata Touhou 13:een. Ja kaikkiin muihinkin tuleviin shmuppeihin.

Minä en tykänny oikein siitä :/
Ai kun continuetkin pitää ostaa? Eihän niitä kukaan muutenkaan käytä...
Ei käytäkkään mutta en vain tykkää että ihan kaikki pitää ostaa.

Treasurance

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 143
    • Profiili
    • YOUR TARGET
Vs: Touhou 13
« Vastaus #27 : Tammikuu 07, 2011, 12:27:13 »
Niinjoo, sen Crimzon Cloverin kauppasysteemin voisi kopsata Touhou 13:een. Ja kaikkiin muihinkin tuleviin shmuppeihin.

Minä en tykänny oikein siitä :/
Ai kun continuetkin pitää ostaa? Eihän niitä kukaan muutenkaan käytä...
Ei käytäkkään mutta en vain tykkää että ihan kaikki pitää ostaa.
Siinä tapauksessa etsii vain netistä kaiken avaavan tallennustiedoston.
the old sig sucked

Void

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Caver
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #28 : Tammikuu 07, 2011, 16:25:36 »
Siinä tapauksessa etsii vain netistä kaiken avaavan tallennustiedoston.

Peli-ilo lähestyy nollaa.

Hauskaa, että suurimmassa osassa pelaamistani non-Touhou-shmupeissa pelattavan hahmon spriten koko on 3-5 kertaa Touhou-spriten kokoinen, mutta hitbox on Touhou-standardien mukainen. Moinen epäsuhtakin vie mielenkiintoa niistä. Lisäksi pelialue tuntuu olevan jatkuvasti täynnä megasuuria vihulaisia, näiden megasuuria (hitboxiltaan pieniä) ammuksia, omia ammuksia sekä tietenkin räjähdyksiä... Pikkulapsena tykkäsin tällaisesta adrenaliinitykityksestä, mutta nykyään se on suorastaan puuduttavaa. Ehkä olen vain tullut vanhaksi.

Miksi Aarteistus muuten puhuu, ettei Lunaticillä juostessa paremmin kerkeä juonta miettimään, jos hän on monesti joutunut myöntämään, ettei pääse Normalillakaan pelejä läpi?

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #29 : Tammikuu 07, 2011, 19:05:35 »
Touhou 13 saisi kyllä antaa pelattavaksi hahmoksi Eirinin.