Kirjoittaja Aihe: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.  (Luettu 16789 kertaa)

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #15 : Syyskuu 15, 2011, 15:33:24 »
kortti nro 4 valmis! Editoin korttin tulevaa kuvaa puoltoista tuntia (+piti etsiä foorumin ja netin syövereistä kuvia), että toivon sen sitten pysyvän lopullisesti pakassa... Nauroin tehdessäni ja valmistuessa siittä tuli hieno. Seuraava kortti oli jo melkein valmis, mutta kouluni kerkesi loppumaan. Korttien valmistus himmaa kuitenkin pian, kun on pakko suunnitella pelin toimivuutta.
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Hazu

  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 445
  • muguu
    • Profiili
    • Tumblr
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #16 : Syyskuu 15, 2011, 16:59:47 »
Sanonpahan vaan että upealta kuulostaa & näyttää.
Ja niin, to quote Millenium, älä jätä tätä kesken.

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #17 : Syyskuu 16, 2011, 16:09:47 »
Kortit nro 5-8 valmistettu ( päivitin tuota ekaa viestiä aikaisemmin jo) , lisäksi suunnittelin hieman lautaa, jonka suunnitteluun menee nyt vietävästi aikaa... kun lauta on valmis, säädän peliin järkevästi toimivan pelitavan ja luon loput kortit sen mukaan. Voi olla että saan kortteja vielä muutaman tehtyä, mutta muuten tässä aiheessa ei tule tapahtumaan mitään lähi päivinä/viikkoina/kukausina/vuosina kuin suunnittelu prossujen muutoksia tuohon ekaan sivuun. lisäämäni 10% tarkoittaa vain sitä, että pelin toiminta on pikku hiljaa lukittunut, enkä sitä  vaihda mitenkään suunnattomasti.


EDIT:
Lauta on kuvitusta ja pientä säätöä vaille suunniteltu, pelisysteemi 90% jo selvä ja korttien valmistus tulee mahdollisesti jatkumaan pian! En kuvitellut, että tämä toteutuu näin nopeasti, toteuttaminen on sitten ongelma erikseen, kun pitää saada salaa laminoituun 47 epäilyttävän näköistä korttia kotona laitteella, jota en osaa käyttää....

aloitusviesti päivitetty!
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Anakichi

  • Vieras
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #18 : Syyskuu 21, 2011, 09:08:00 »
jonkinlainen ultimaalinen maailman voittava idea..

odotan innolla <3

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #19 : Lokakuu 06, 2011, 21:43:10 »
 Pelin tekeminen on jäänyt hieman nyt sivuun kirjoitusten ja koeviikon takia, joten aloitan seuraavalla viikolla urakka-putken ja yritän saada kortit valmiiksi.

Olen tehnyt pelin vallan kouluni koneilla ja nyt päätän tehdä pienen sisäisen sivu-projektin aloittaen itse omalla koneellani. Tämän projektin ensimmäisen vaiheen jälkeen luvassa pientä tietovuotoa ja jotain muuta hienoa. Kuitenkin tämä sivu-projekti lähti ihan tyhmien ideoiden yhdistyessä yhteen. Vihjjeenä voin sanoa, että tämän sivu-projektin tiedostokoko on jo nyt yli 64,7 megaa...

Lautapelin laudan suunnittelu on nyt vaikein osuus. Olen kehittänyt jo 2 pelilaudan ruuduile oman kuvansa, mutta muuten olen ihan ulkona.   Syynä tähän on minun huono itse luomisen taito , osaan nimittäin vaan editoida kuvia. Olen kuitenkin todennut, että jotakin minun on itse keksittävä 4 muokattua ruutun (mitkäköhän ne voisi olla...) lisäksi loput itse. Kuitenkin varmaan testauksien jälkeen annaan jollekkin luvan tehdä paremman kuvitteellisen laudan.


Eli nyt on jo ehkä aikaista, mutta kysyisin: Ketä kiinnostaisi tulla lautapelin testi-ryhmään?
Etsisin n.  viittä mielipiteiltänsä hyvin ilmaisevaa ihmistä, eli sellaisia, joilla löytyy mielipide ja kehtaa sanoa sen päin minun naamaa, vaikka se kuinka loukkaisisikin itse peliä. Tämän lisäksi nämä 5 sitoutuvat lautapelin kehittämiseen (pelimekaniikan parantamiseen, laudan muokkaamiseen ym.) muille pelattavaksi sopivaksi. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että teille kasaantuu hirveä määrä hommaa , vaan jotain pientä säätöä. Aikaisemmin jo mainitsinkin, että syssäisin pelilaudan paremman kuvituksen jollekkin/joillekkin, eli plussana se, että osaisit piirtää kädellä/tietokoneella kelvollista kuvaa. Koko ryhmään olisi tärkeä saada, jolta löytyy AIKAA .  Koska emme voi mahdollisesti kokoontua kasvotusten, joudumme pitämään yhteyttä mieluisasti neti kautta äänipuhelulla, jotta mahdollisia "heureka!"-väläyksiä syttyisi. Tietysti myöskin ihmiset, jotka potevat intoa tämän pelin toteuttamiseen ja osavat pitää suunsa kinni sen sisällöstä olisivat suotavia. Kuitenkin muistutan sitä, että teidän on päästävä kuitenkin ensimmäiseen testaukseen, joka pidetään täällä Etelä-Suomessa , oli se sitten ihan mikä con /muu tapahtuma tahansa.

Eli lyhyesti:
5 ihmistä , lahjovimmat arvalla voittaneet käyttäjät pääsevät mukaan. 
n. 2 ihmisellä "helpompi päästä mukaan, jos osaavat vakuuttaa minut taidoillansa ja suostuvat kuvittamaan lautaa. Tätä varten luon testin (tähän ei ole siis pakko osallistua ellei ei halua kuvittaa lautaa) , jonka pitäisi olla hellppo ymmärtää:

Tehtävänäsi on suunnitella pelin aloitusruutu, keittiö .  Eli saa tehdä käsin/koneella , kunhan on jotenkin omasti tehty.  Lähetä kuvani sähköpostiini flame.haze.nsan@gmail.com tai lähetät yksityisviestin, jossa on linkki kuvaan.  Kuvan koolla ei ole väliä, mutta muistakaa, että esim. pienet yksityiskohdat/pieni teksti ovat turhia isossa kuvassa, sillä se tullaan pienentämään n. "Monopolin kulmaruutujen" kokoisiksi , en osaa vielä sanoa tarkkaa kokoa. Kuitenkin muistutan, että kyseessä on lautapelin ruuttu, eli mitään super-hienoa kuvaa sen ei tarvitse olla. Kuvan mahdollinen hauskuus/liittyminen touhou.fi:hin on tietysti ehdottomasti plussaa, kunhan kuvassa ilmenee "keittiö". Kuvasi voidaan mahdollisesti leimata jo beta-version lautaan ja pysyä siinä jatkossa.

Arvonta käydään, jos testaajiuksi haluaa enemmän kuin 5 pelaajaa ennen beta-testin julkaisua. Julkaisen videon, jossa arvonta käydään (ettei lähde sallaliittoteorioita liikkeelle) ja ilmoitan myöskin  laudan kuvittaja(t)n. Kuitenkaan turha vielä mitään hätäillä, minulla menee vielä kauan tämän pelin valmistukseen, koska suunntttelu tietokoneella ja tulostus ei riitä. Korttien laminointi menee hujauksessa, mutta laudan valmistus tulee itselläni varmasti epäonnistumaan useaan otteeseen. Pitäisi suunnitella, mitä materiaalia käytän pohjana ja miten saisin laudan pakattua lautapelin tavoin pieneen tilaan. Tietysti beta-laudan voisikin muuten valmistaa varmaan vain yhdelle puulevylle, mutta varsinainen lauta olisi saatava paremmin kasaan... ideoita?
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Anakichi

  • Vieras
Vs: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #20 : Marraskuu 01, 2011, 11:27:18 »
voisiko laudan painattaa jossain oikealla painattamolla, josta periaatteessa voisi hankkia pohjan? ei ne laadukkaat painatukset kai maksa ko jotain 20-40 euroa/painatus, mikäli olen ymmärtänyt?

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #21 : Marraskuu 01, 2011, 18:47:47 »
voisiko laudan painattaa jossain oikealla painattamolla, josta periaatteessa voisi hankkia pohjan? ei ne laadukkaat painatukset kai maksa ko jotain 20-40 euroa/painatus, mikäli olen ymmärtänyt?
Kannatan.

kyseessä on nyt aluksi Beta-lauta, niin rittää, et sen valmistaa jollekki puulevylle tai pelklle paperille. Kunhan saadaan peli kehitettyä testeistä pois, voidaan pistää vaikka kolehtia, jos se kerta noin vähän makssaa , uskoisin ihmisten taipuvan vippaamaan ainakin 50snt osuudeltanasa tohon, ite voisin maksaa jotain kymmenen euroakin, vaikka tekee opintotuettomalle opiskelijalle aika kipettä tuo pieni summa. Kortit voisi ainakin tuolla naminointi-kikalla käyttää, koska kovalla muovilla päällystetyt  kortit kestäisivät aikas rajunkin käytön.
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

ObD

  • Vieras
Vs: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #22 : Helmikuu 24, 2012, 22:13:54 »
Kuis tämä etenee atm vai eteneekö ollenkaan

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #23 : Helmikuu 24, 2012, 23:04:15 »
Kuis tämä etenee atm vai eteneekö ollenkaan

Pitäisi pelastaa koulun koneelta noi korttipohjat ja suunnitelmat, ei ole edennyt tuon takia.. Tohon betaan ei sinäänsä mitään tekemistä olisi kuin kortit ja se on siinä... mut kuitenkin yritän työstää tätä YO-kirjoitusten jälkeen.

EDIT: lisäksi kuvitus lautaan on vielä ihan täysin auki.
EDIT2:b Tiedostot pelastettu, kuitenkaan ern vielä varma koskakol kerkeän tekeen...
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!