Kirjoittaja Aihe: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney-sarja  (Luettu 12819 kertaa)

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
No rtehan kaikki varmaan tiedättekin mistä puhu...

Niin..
Eli Ace  Attorney- peleissä, pelaatko sitten GBA:lla, DS:llä , koneella, Wii:llä tai iPhonella sinut pistetään lakimiehen pöksyihin ja tehtävänäsi on täten ratkaista oikeus juttu omaksi voitoksi. itselläni on kokemusta vain pelin 2 ensimmäisestä osasta, jossa pelataan Phoenix Wright - nimisellä henkilöllä ja yritetään todistaa täysin syyttömät tyypit välttymään linnalta tai sähkötuolilta, mikä ei ole ihan hirveän helppoa.
Tylsältä kuulostava idea on kuitenkin onnistuttu toteuttamaan hyvin, sillä pelissä pääsee kivasti tutkimaan rikospaikkoja ja oikeuskäynnit ovat todella jännittäviä, hankalia ja mikä parasta hauskoja.

Itse pidän erityisesti siittä, että peli vaatii paljon ajattelua ja tapahtumien lopputulos on jotain niin mullistavaa. Juuri kun  luulee tietäneensä, "mitä oikeasti tapahtui" , on vain todella tyhmää arvailua. Lisäksi mielenkiintoani herätti se, että vaikka itse ei tiedä mitään, Phonenix keksi päästänsä koko jutun vain todistetta ja A4-pinkkaa näpäyttämällä... ja juuri kun tapaus on selvä ja olet onnellinen ja tuomari on lyömässä nuijjaansa...

ja


Ja tähän nyt sit vielä pelien järjestys , alustana nyt ne enkuksi saatavat:
Phoenix Wright
1. Phoenix Wright - Ace Attorney (DS/Wii )
2. Phoenix Wright - Ace Attorney - Justice for all (DS)
3. Phoenix Wright - Ace Attorney -Trials and Tribulations (DS)


Apollo Justice
4. Apollo Justice - Ace Attorney (DS)


Miles Edgeworth
5.Ace Attorney Investigations - Miles Edgeworth (DS)
( pelistä on tullut Japanissa tänä vuonna toinen osa )

sitten vielä on tulossa 3DS:lle  ainakin Professor Layton vs. Phoenix Wright, jossa seikkailee professori Layton-peleistäkin tuttuaja hahmoja , mutta niistä saanee joku tehdäm oman aiheen, liian vähän kokemusta minulla!

ja Edgis on tietysti paras! ^^



Eli tänne siis kaikkee rändömiä keskustelua ja miksei kuva-tappeluita ym. kivaa ja jos ilmeesi on
  aloita pelaan äläkä välitä minusta!
Kuvia tuli nyt liikaa... no ei...
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Vs: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney
« Vastaus #1 : Maaliskuu 22, 2011, 21:28:27 »
Jepskukkuu, yksi ehdottomista lempipeleistäni~ näitä tahkoaa vieläkin läpi ties kuinka monennetta kertaa. Trials and Tribulations on ehdoton lemppari, ei vain voi kiistää, mutta kakkospeli oli ensimmäiseni, joten siihen liittyy erittäin vahva tunneside. Ihaninta on se järkeily ja logiikan käyttäminen, ja se loistava onnistumisen ilo kun jonkun vaikean tapauksen kohdalla keksii mikä siinä todistajanlausunnossa onkaan vikana. Good times.
Lempihahmoja löytyy sieltä täältä, päähenkilö Phoenix on ihanan samaistuttava, Edgey nyt vaan on Edgey, ja Ron DeLite kolmospelistä kuuluvat suosikkeihin. Mukaan on päässyt myös kolmospelin syyttäjä Godot, tuo kahvintuoksuinen syyttäjä kera kärkkäiden mielipiteiden.
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.


NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney-sarja
« Vastaus #2 : Lokakuu 26, 2011, 20:28:09 »
Lainaus
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
En.

Juups eli voisi kai tämänkin nostattaa poydälle, hemmetti soikoon, tämjä oli kolkmannen sivun eka aihe, ei tätä enää löydä.

Voisin varmaan nyt hieman avautua näihin kolmen ekan pelin hahmoihin, kun tuli tuo Phoenix Wright-trilogia pelattua.
 Kuten jo ekassa viestissä mainitsin, Miles Edgeworth on suosikkihahmoni. Eikä mikään ihme, se on aikalailla kaikkien, *vastalause tähän*  , joillakin tämä on inhokkien TOP ykkösenä. Ymmärrän hyvin asian itse, koska en tiedä mniksi, mutta tungein liikaa tunteita tuohon ensimmäiseen peliin.
Hymyilin , olin ylpeä itsestäni ja välillä kirosin ,huusin ja itkein epäonnistumiselleni. Kuitenkin koska pelisarja on omaa sarjaansa, tätä ei vain voi osata päästä läpi pelkällä leikillä. Peli veti minua aina nenästä 6-0 ja lopulta vastalause kaikelle, mitä yritin tehdä ailkoi suyorastaan kuumentamaan maapalloa.  Ensimmäinen peli siis opettaa, miten pelin niksit toimii ja pelin loputtua haluaa ehdottomasti pelata toista osaa.
Toinen osa oli taas aikasmoinen pettymys. Oikeusjutut menivät ihan tuosta vaan ohi, uuttuutena ilmestyneet mielilukot olivat haastavin osuus. Vasta viimeinen tapaus alkoi antamaan haastetta ja taas tajusi joutuneensa mitä kieroimpaan tapaukseen. Kuitekin kaikki luvut olivat juoneltansa hyviä ja kierrätettyjä todistajiakin oli ihan kiva nähdä uudestaan. Franziska Von Karma osasi hyvin *Whip**Whip**Whip* täydellisti hoitaa hommansa.
Kolmas osa taas onnistui hyvin . Tarinat olivat hyvin sidottu yhteen ja se laajensi erittäin hyvin useiden hahmojen taustoja ja suhteita toisiinsa. Mysteerinen leivönpaahtimelta näyttävää naamiota käyttävä,  kahvia rakastava miehekäs Godot oli mielenkiintoinen. Toisin kuin ykkösessä Edgiksen möläytykset saivat nauramaan, Godotin löähes jokainen esimerkki ja lause oli huvittavia. Peli antaa mainetta ja kunniaa kahville, repesin etenkin yhdelle viimeisen tapauksen lopukohtaukselle
Spoiler: Paha takaspoileri (click to show/hide)
.
Muuten jokainen tapus oli todella kieroja ja ärsyttävin kohta oli se, kun yhdessä tapauksesta kaikkialta löytyy mielilukkoja, eikä millään tajua yhtään mistään mitään. Pelin loppu oli mitä mielenkiintoisin ja odotan innolla Apollo Justiceen pääsyä ja kiroan nytkin jo sitä, kun tuota Investigationsin toinen osa on Fire Emblem 12:sta tavoin  jäämättä kääntämättä, miksei 3DS:ää voitu julkaista kolme vuotta myöhemmin?!!!!
 
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney-sarja
« Vastaus #3 : Lokakuu 26, 2011, 20:37:03 »
Muistaakseni joskus netissä kokeilin pikaisesti demoa tajuamatta mitään, joskin voisihan sitä ihan kunnollakin tätä pelihelmeksi ihkutettua kokeilla : D
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

Tundra

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 58
  • Oikeuden puolustaja ja laiskuri
    • Profiili
Vs: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney-sarja
« Vastaus #4 : Marraskuu 28, 2011, 15:52:26 »
Tarkoituksena on ollut hankkia joskus ykkösosa (ja ehkä enemmänkin) DS:lle, mutta en ole muistanut... joskus sitten kuitenkin. Kaverilla on Wiillä joku Ace Attorney, vissiin se eka joo. Olen kuullut, että pelit kannattaa pitää pelata järjestyksessä läpi (jos aikoo useampaa pelata), tai muuten jää paljosta paitsi.

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney-sarja
« Vastaus #5 : Marraskuu 28, 2011, 16:22:20 »
Ajattelin, että voisi tuon joskus ostaa (jos löytyy), sillä vaikutti hienolta peliltä...
Valitettavasti olen pelannut vain tuon Touhoumaista käännöstä (nyt kun englanninnos
siitä viimein julkaistiin), jossa Aya ottaa tehtäväkseen selvittää erinäisiä totuuksia.

Treasurance

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 143
    • Profiili
    • YOUR TARGET
Vs: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney-sarja
« Vastaus #6 : Marraskuu 28, 2011, 18:25:47 »
Ykköstä yritin pelata mutta vitoskeissin kohdalla homma kävi sen verran tylsäksi että kesken jäi
the old sig sucked

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney-sarja
« Vastaus #7 : Joulukuu 08, 2011, 18:39:56 »
Nyt tr5uli aloitettua Apollo Justice.
ensimmäinen keissi läpi.
Okei, tämähän on samaa tavaraa kuin ykkösen vitosessa...
Yllätyksenä tuli kuitenkin se, että
.
Saa nähdä, mitä tuo peli tuo tullessaan vai jänkö peli oman ylimääräisen kiroamisen välttämisen takia R4:n muistiin...
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Tundra

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 58
  • Oikeuden puolustaja ja laiskuri
    • Profiili
Vs: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney-sarja
« Vastaus #8 : Joulukuu 08, 2011, 22:13:34 »
Ilmeesi, kun Phoenix (siis Wright, ei se supersankari) on pelattavana hahmona Ultimate Marvel VS Capcom 3:ssa?

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Vs: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney-sarja
« Vastaus #9 : Joulukuu 09, 2011, 08:36:05 »
Ilmeesi, kun Phoenix (siis Wright, ei se supersankari) on pelattavana hahmona Ultimate Marvel VS Capcom 3:ssa?

HETIMULLETÄNNETOIPELITAHDONNÄHDÄ

Eli enemmänkin reaktio kuin pelkkä ilme, ilme on tosin hyvin iloisen ja ihmettelevän välimaastoa. Millä se Phoenix siinä edes tappelee?
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.


Selleri

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney-sarja
« Vastaus #10 : Joulukuu 09, 2011, 09:05:34 »
http://www.youtube.com/watch?v=SsThh8qRGTA

Kylmä deduktio on aseista tappavin.

Reima

  • Sotanorsu
  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 486
  • Tero saatana
    • Profiili
    • Jtn suttuja .__.
Vs: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney-sarja
« Vastaus #11 : Tammikuu 31, 2012, 15:03:36 »
Tjaa, päätinpä nyt itsekin eksyä tähän...  Njoo, ite oon kyl pelannu vaan Apolloo, mut on Phoenix ja Miles yms. tuttuja kylläkin.. Aivan loistava peli, joskus tarttee vähän enemmän aikaa miettiäkseen, mikä mättää... Englantikin siinä kehittyy, ja tollasta... Ja tämmösen pähkinäaivon hoksottimet.. Ei voi muuta sanoa ko et... Loistava pelisarja~ Pakko joskus hankkiin ne muutkin pelit DSlle..

IvanR

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney-sarja
« Vastaus #12 : Helmikuu 13, 2012, 23:16:54 »
No rtehan kaikki varmaan tiedättekin mistä puhu...

Niin..
Eli Ace  Attorney- peleissä, pelaatko sitten GBA:lla, DS:llä , koneella, Wii:llä tai iPhonella sinut pistetään lakimiehen pöksyihin ja tehtävänäsi on täten ratkaista oikeus juttu omaksi voitoksi. itselläni on kokemusta vain pelin 2 ensimmäisestä osasta, jossa pelataan Phoenix Wright - nimisellä henkilöllä ja yritetään todistaa täysin syyttömät tyypit välttymään linnalta tai sähkötuolilta, mikä ei ole ihan hirveän helppoa.
Tylsältä kuulostava idea on kuitenkin onnistuttu toteuttamaan hyvin, sillä pelissä pääsee kivasti tutkimaan rikospaikkoja ja oikeuskäynnit ovat todella jännittäviä, hankalia ja mikä parasta hauskoja.

Itse pidän erityisesti siittä, että peli vaatii paljon ajattelua ja tapahtumien lopputulos on jotain niin mullistavaa. Juuri kun  luulee tietäneensä, "mitä oikeasti tapahtui" , on vain todella tyhmää arvailua. Lisäksi mielenkiintoani herätti se, että vaikka itse ei tiedä mitään, Phonenix keksi päästänsä koko jutun vain todistetta ja A4-pinkkaa näpäyttämällä... ja juuri kun tapaus on selvä ja olet onnellinen ja tuomari on lyömässä nuijjaansa...

ja


Ja tähän nyt sit vielä pelien järjestys , alustana nyt ne enkuksi saatavat:
Phoenix Wright
1. Phoenix Wright - Ace Attorney (DS/Wii )
2. Phoenix Wright - Ace Attorney - Justice for all (DS)
3. Phoenix Wright - Ace Attorney -Trials and Tribulations (DS)


Apollo Justice
4. Apollo Justice - Ace Attorney (DS)


Miles Edgeworth
5.Ace Attorney Investigations - Miles Edgeworth (DS)
( pelistä on tullut Japanissa tänä vuonna toinen osa )

sitten vielä on tulossa 3DS:lle  ainakin Professor Layton vs. Phoenix Wright, jossa seikkailee professori Layton-peleistäkin tuttuaja hahmoja , mutta niistä saanee joku tehdäm oman aiheen, liian vähän kokemusta minulla!

ja Edgis on tietysti paras! ^^



Eli tänne siis kaikkee rändömiä keskustelua ja miksei kuva-tappeluita ym. kivaa ja jos ilmeesi on
  aloita pelaan äläkä välitä minusta!
Kuvia tuli nyt liikaa... no ei...

Viel on meineillään se ensimmäinen NDS:llä oleva peli.
Ollut kesken about vuoden.
Ehkä joku päivä vois pelata loppuun..
"If you want to fight the boss,
You should grind enough levels first."
 - T. Edison

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney-sarja
« Vastaus #13 : Maaliskuu 16, 2012, 16:41:43 »
Mitäs helvettiä?
...
...
OBJECTION!
....
....
Nääh liian myöhäistä.

Joo itellä tullut nyt näitä pelejä pelattua urakalla, virallisesti käännetyistä peleistä on nyt pelaamatta enää investigations ja siinäkin olen päässyt aikas "tyhjältä" vaikuttasaan tapaukseen,  jotenkin tämä neljäs tapaus ei vain pure.  Kuitenkin Investagations osoittautui arviotani paremmaksi peliksi, toki fiilis kun ei pääse oikeussaliin huutelemaan vastalausetta puolustukselle pännii...
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Reima

  • Sotanorsu
  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 486
  • Tero saatana
    • Profiili
    • Jtn suttuja .__.
Vs: Phoenix Wri.. "OBJECTION!" anteeksi... siis Ace Attorney-sarja
« Vastaus #14 : Maaliskuu 16, 2012, 16:48:29 »
Mitäs helvettiä?
Oijoi~~ Ko kuulin, et Ace Attorneyst tehään elokuva, luin jutun silmät kiiluen... Pakko sit ladata koneelle >B)