Kirjoittaja Aihe: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!  (Luettu 17807 kertaa)

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« : Huhtikuu 14, 2011, 23:47:52 »
Eli kyseessä on pelisarja , jolle ei voi sanoa ei.
Sille pitää sanoa: EIIIh~ [lemppi-ukkeli tähän], älä delaa~!  :'(
Jos nimi herätti hieman jotain hämärää muistikuvaa, niin SSBM:stä ja SSBB:stä tutu Marth , Roy ja Ike ovat juuri tästä sarjasta.

Peli on vuoropohjainen strategia , mikä teki minulle muutama vuosi sitten syyn heivata tämmöiset hyllylle pölyttymään.... mutta mitä meninkään tekemään....

mutta... ASIAAN!
sarja perustuu keskiajan-tyyliseen maailmaan ,ja sen historiaan . Peleissä saa pelattavaksensa kaiken näköisiä ukkeleita: varkaita, ritareita , kirvesmiehiä, jousimiehiä , muusikoita, maageja  , jousimiehiä ( hepallinen ja ilman heppaa) ym. .
 Pelin pää idea on säilyttää päähahmo hengissä kenttien läpi tuhoten vihollis joukkoja, vallata/suojata jokin alue tai yksinkertaisesti paeta kentän toiselle puolelle. Pelin paras idea on sen juoni ja yksinkertainen taistelutapa .
Hahmot kehittyvät taistellessa ,kun ne ylittävät 10lvl:n (tai 20lvl pelistä riippuen) hahmot muuttuvat tehokkaammiksi sotureiksi (esim. Mage -< Sage )

. Pelaaminen on vaikeampaa, kun yrittää pitää kaikki hahmot "hengissä" (riippuen pelistyä heistä tulee taistelukyvyttömiä tai vainahtavat), minkä toteuttaminen on helpollakin vaikeusasteella ihan käsittämättömän hankalaa. Hahmoja saa lisää yleensä vihollisjoukosta jotakin puhuttamalla oikealla hahmolla. Tämä hahmo voi olla toisen hahmon kaveri, veli/sisko tai oma hahmosi saa jotenkin vain tämän "vihollisen" liittymään joukkoonsa. Lisäksi jokainen hahmo joukoissasi kantaa omaa tarinaansa, mikä lisää peliin mielenkiintoisuutta.

Pelejä on tullut tällä hetkellä 12, joista vain harvat ovat  julkaistu enkuksi, mutta netti on pullollaan noista vanhojen pelien käännöksistä.

Sarjaan mukaan pääsemisestä (otin nyt virallisesti enkuksi käännetyt pelit esille):

Periaatteessa on ihan sama , mistä pelistä lähtee liikkeelle, mutta ehkä paras aloittamiseen olisi GameCuben  Path of Radiance, mutta sen pelaamiseen menee TODELLA kauan (oma peli-kelloni näyttää yli vuorokautta ja juoni on ihan kesken). Wiin Radiant Dawn on taas jatko-osa edellä mainutulle pelille ja wii-pelissä saa aika nätin boonuksen , jos on muistikortilla Path of Radiance suoritettuna.

Kannettavista taas paras aloittaa on tuo ensimmäinen enkuksi oleva GBA:N  FE , joka on tylsästi vain Fire Emblem, itse aloitin tällä.
The Sacred Stones on myös ihan ok, mutta se ei avaa niin paljon pääjuonta. Aikajanallisesti tietysti DS:n Shadow Dragon olisi hieno, sillä se on  uusinta ensimmäisestä sarjan pelistä. Pelaaminen on kuitenkin todella raskasta, sillä onhan kyseessä 90-luvun pelin uusinta, jolloin juoni ei ole niin monipuolista. Shadow Dragonissa on kuitenkin netti-kauppa ja moninpeli , että suosittelen sitä sitten kun on pelannut hieman sarjan muita pelejä.

Uusin Fire Emblem on julkaistu 2010 Japanissa DS:lle (tehostettu uusinta kolmosesta) ja minulla herääkin kysymys, että onko Nintendo menettänyt järkensä ja jättänyt tämän pelin kääntämättä? Toki Tuon kääntäminenkin varmaan kestää, mutta vieläkään ei ole kuulunut julkaisun päivämäärästa mitään.




Kaikki sarjan osat sioittuvat eri paikkoihin ja aikoihin, esim. Marthin seikkailuista Shadow Dragonissa on kulunut jo 100 vuotta (näin käsittääkseni swords of seals informoi), kun Roy aloittaa seikkailunsa Sword of Seals- pelissä.

Pelit vielä listattuna:
Ankoku Ryū to Hikari no Tsurugi
Gaiden
Monshō no Nazo
Seisen no Keifu
Thracia 776
Fūin no Tsurugi ( Sword of Seals)
Fire Emblem (Rekka no Ken)
Sacred Stones
Path of Radiance
Radiant Dawn
Shadow Dragon
Shin Monshō no Nazo ~Hikari to Kage no Eiyū~ (Heroes of Light and Shadow)
Kakusei
(mah. tuleva nimike "Awakening")

Ja minä painun nukkuun on kello sen verran ^^
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« Vastaus #1 : Huhtikuu 15, 2011, 08:44:11 »
ja jos pelejä ei haluu pelata tässä on ihan vinkiksi Tälläinen

Joo mutta.. Fire Emblem on ihana peli sarja vaikka jumitun nopeasti kun yritän pitää kaikki hengissä... *pitäisi tehdä joku cossi kyseisestä sarjasta...*

Void

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Caver
    • Profiili
Vs: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« Vastaus #2 : Huhtikuu 15, 2011, 20:49:01 »
Fire Emblem on ollut jo viimeiset n. 7-8 vuotta erittäin lähellä sydäntäni ja Rekka no Ken on juuri se peli, jonka olen pelannut läpi useimmin mistään muista peleistä. Koskaan. Tai ehkä Sacred Stones tulee aika lähelle, on helpompi ja vapaampi vetää, se kun on nääs hieman broken edeltäjäänsä verrattuna (matsien välissä voi käydä treenaamassa ja kaupassa = kaikki hahmot max. tasoille kauan ennen loppuflaidista).
Sword of Seals olen vetänyt kerran läpi ja oli ihan ok.
Path of Radiancea en ole kokeillut, sillä Gamecube.
Radiant Dawn jäi ekan kerran kesken, kun en saanut Ikea tarpeeksi hyväksi you-know-whota vastaan. Uusintakierroksella pääsin siitä, mutta nyt on saanut vähän levätä. Pitäisi taas yrittää. Micaiah on muutes jaskin hahmo ikinä.
Shadow Dragonin läpäisin kahdesti. Hyvä peli ja mukavasti saa strategisoida hahmojen luokkavalinnoissa, mutta jotenkin vain tuntuu vanhalta.
JA NYT SE UUSIN KÄÄNNETYKSI JA SASSIIN!

Vaikea sanoa tarkalleen, mikä FE:n taika on... Ehkä hahmovetoisuus, tai supportit (Radiant Dawn haistakoon ulosteen, kun meni nämä pilaamaan), tai criticalit tai keskiaika...

Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« Vastaus #3 : Huhtikuu 15, 2011, 20:51:36 »
Voisihan tuota jopa kokeilla, jos DS:lle saisin. kääntämisessä tietenkin menee aikaa ja hyvä niin, ompahan oletettavissa parempaa jälkeä. Hätäillen ei tule kuin kuspäisiä lapsia.

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« Vastaus #4 : Huhtikuu 16, 2011, 04:26:04 »
Ite täytyy kyllä hävetäkseni sanoa, etten oo pelannut yhtäkään läpi, mutta lähimmäksi loppua olen päässyt Rekka no Kenissä , en nyt muista mikä kenttä. Pelasin tuota emulla joskus muutama vuosi sitten.

 Eniten pelattua on tullut Path of Radiancea, pääsin melkein jo hakkaamaan yhen noista isoista Kessuista, kunnes tajusin, että minulla oli liikaa alhaisella levulla olevia tyyppejä. Tämän jälkeen uusiksi ja jäänyt vähän kesken.
Radiant Dawn on jäänyt vallan pelaamatta (mitä nyt sitä alkua hieman katselin) , koska haluan tuon Path of radiance-lohkon luotua.
The Sacred Stonesista olen mennyt pari kenttää , kun olin hieman pelannut jo Rekka no Keniä ja jäi vanhan koneen muistiin sekin.
 Sword of Seals eksyi koneelleni, mutta katsoin sen olevan niin jatko-osa Rekka no Kenille, että pelasin vain muutaman kentän Royn takia ^^

Shadow Dragon raastaa hermmojani "kukaan ei kuole"-tekniikkani takia. Aina muuten minulla on hyvä stradegia, mutta sitten möhläsen jotain ja kaikki menee päin persettä ja map savee ei oo ollutkaan/ joudun 20 vuoron taakse.

FE12:n aloittaminen R4:llä on kyllä harkinnassa, mutta ei kiinnosta kyllä pelata , kun ei tajua teksteistä mitään... mut kun siin on toi oman hahmon luonti, casual mode (jota en kyllä tule käyttämään) ja ja ja...
sanon kyllä, että js jättävät sen kääntämättä, Ruumiita on tiedossa...

Lisäksi heitän pahan kysymyksen, mikä on lempi nais- ja mieshahmonne FE:issä?

lemppari mies on ehdottomasti Sain Rekka no kenistä ja naisista taas Marcia Path of Radiancesta.
Eli pidän huvittavimmista hahmoista eniten... lisäksi kaikki varkaan ovat yleisimpiä suosikejani: se on vaan niin kivaa taistelle veitsella ja pöllii vihollisten tavarat. toki Path of Radiancessa varkaiden kehittäminen taistelemalla on pirun hankalaa puuhaa.

*critical collcetion video*
Niin criticalit ovat tosi kivoja ja siistejä, mutta sitten kun vihollinen tekee sen... EIIIIIIIIIIIIIIIIIII!
 Siittä on jo kauneus kaukana X,D

Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« Vastaus #5 : Huhtikuu 16, 2011, 10:02:12 »
Ite täytyy kyllä hävetäkseni sanoa, etten oo pelannut yhtäkään läpi, mutta lähimmäksi loppua olen päässyt Rekka no Kenissä , en nyt muista mikä kenttä. Pelasin tuota emulla joskus muutama vuosi sitten.
joo en ole minäkään päässy yhtään lävitte... mutta yritys oli kova... sitten hermostuin ja nyt mökötän Sacred Stonesille

Treasurance

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 143
    • Profiili
    • YOUR TARGET
Vs: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« Vastaus #6 : Huhtikuu 16, 2011, 13:38:19 »
joskus pelasin Rekka no Keniä...helvetin tylsä, häviää 10-0 Sengoku Rancelle
the old sig sucked

Void

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Caver
    • Profiili
Vs: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« Vastaus #7 : Toukokuu 20, 2011, 12:55:15 »
Lisäksi heitän pahan kysymyksen, mikä on lempi nais- ja mieshahmonne FE:issä?
Herätetääs vähän lankaa vastaamalla tähän kyssäriin.
Lemppareita meikäläisellä ei juurikaan tunnu olevan, mutta äkkiä mietittäessä miehistä tulevat mieleen Rekka no Kenin Hector ja Raven ja Sacred Stonesin Ross. Kaikki kolme vain ovat niin kickassejä.
Naisissa kärjessä ovat Rekka no Kenin Lyn(dis) ja Priscilla. Fanipoikana molemmille jo ekasta pelikerrasta lähtien. Fuuin no Tsurugin Sophiakin on ihana.

Pyrin muuten itsekin vetämään kaikki pelit läpi "kukaan ei perskuta vie kuole" -mentaliteetilla.

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« Vastaus #8 : Toukokuu 20, 2011, 13:38:10 »
Lisäksi heitän pahan kysymyksen, mikä on lempi nais- ja mieshahmonne FE:issä?
Fuuin no Tsurugin Sophiakin on ihana.
Paras on naishahmo on yllämainittu... ja Rekka no Kenin Canas on pro. muut suosikit vaihtelee paljon

Edit: meinasin unohtaa... BROM! (Path of Radiance)

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« Vastaus #9 : Toukokuu 20, 2011, 18:48:02 »
Nyt olen alkanut pelaamaan Path  of Radiancea alusta jälleen, kun en muistanut hahmojen kehitys-ideoitani. Otin Easyn, että pääsis nopeesti, mutta joo. Blood Runs Red pako laivaan-kenttä- chapuun olen jäänyt, kun siinä pitäisi olla hakkaamatta niitä taatatnan watun kyläläisiä, joiden seassa se Zihark on. meneee muuten hyvin, mut kun mulla jää tyypit siellä ylhäällä sillalla taistelukyvyttömiksi (HP<10) ja sit siel alhaalla yks kyläläinen laittaa mun loput joukot ahtaalle. Sit kun ei voi niillä mennä ylhäällä olevilla sinne alas kun se Black Knight muuten tulee sieltä mölkistänsä ja tappaa kaikki! Lisäksi siellä on Jill jo kumppaneineen niin koko peli menee ihan paskaksi. Oon yrittänyt jo kolme päivää, niin huomenna kokeilen pari kertaa vielä ja sitten lahtaan jokaisen kyläläisen , joka tulee vastaan >:D MUHAHAHAHAHAHAHAAAAA!

Eilen tuli päähän, et nyt Radiant Dawn kehiin, mut unohdin et wii on vieläkin mun siskolla... on muuten ollutkin jo yli puol vuotta ... SIKO WII TÄNNE JA HETI!  

EDIT: uusin FE taidetaankin sittenkin kääntää. Japanin Nintendolta on saatu haastattelu, jossa on sanottu että Nintendo kääntää vielä joitakin suosittuja pelejä, joita ei ole käännetty vielä DS:lle ja Wii:lle, vaikka 3DS on jo vallassa. Yksi näistä voisi olla FE 12...
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Void

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Caver
    • Profiili
Vs: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« Vastaus #10 : Elokuu 18, 2011, 21:37:22 »
Olenko hidas, kun huomaan tämän vasta nyt?

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« Vastaus #11 : Elokuu 18, 2011, 21:46:26 »
Olenko hidas, kun huomaan tämän vasta nyt?
et. mutta  kiitos kun kerroit

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« Vastaus #12 : Elokuu 18, 2011, 23:06:03 »
Itse olen pelannut Rekka no Kenin ja The Sacred Stonesin läpi. Oli kyllä aikamoista kun sai koko ajan toivoa että [insert character name here] ei kuolisi. On myös tullut pelattua emulla Sword of Sealsia, Seisen no Keifua ja Thracia 776:iä joista mielestäni Seisen no Keifu on paras.

Lisäksi heitän pahan kysymyksen, mikä on lempi nais- ja mieshahmonne FE:issä?

Näitä on todella paljon.... jos muutaman listaisin tähän.

Naishahmot:
Lyndis (Rekka no Ken)
Florina (Rekka no Ken)
Sonia (Rekka no Ken)
Vanessa (The Sacred Stones)
Tana (The Sacred Stones)
Eirika (The Sacred Stones)

Mieshahmot:
Leaf (Seisen no Keifu, Thracia 776)
Hector (Rekka no Ken)
Lyon (The Sacred Stones) miksi hänen pitää olla vihollinen....
Saleh (The Sacred Stones)
Valter (The Sacred Stones)
Seth (The Sacred Stones) OP hahmo.... areenoilla kehittäminen leveliin 20 saakka on kivaa.

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« Vastaus #13 : Elokuu 20, 2011, 12:55:52 »
Olen tässä jo hieman mietiskellyt, että mikäköhän FE tulee seuraavaksi, ellei sit se olis uusinta. Nintendo tyrkyttään nyt Wii U:ta ja 3DS:äää ja mieteinkin, miten tuo pelaaminen voisi mullistua. Täten vois muutkin miettii tätä.

Kuitenkin hienoimmat ideat mitä olen saanut päähni on seuraava:

3DS:
3DS:stähän on nähty hieno "elävä korttipeli" (linkki voi olla paska, en kattonu loppuu) . FE:stähän on jo tcg, mutta mitä , jos tulisikin uusi FE-peli , jossa käytettäisiin kortteja? Periaatteena kuitenkin se, että #DS:ssä olisi nuo aseet, rahat ym. tallessa. Tämän lisäksi voitaisiin myydä pelikortteja, joista saisi uusia hahmoja / erikoisia aseita/ harvinaisia esineitä. Kaikki kortit voisi rekisteröidä 3DS:ään, niin pelin voi pöydän puutteessa siirtää pelikoneeseen. Kaiken lisäksi veikkaan, että noiden ei tarvitsisi olla edes kortteja vaan laite varmaan reagoisi hyvinkin "pelinappulaan" , esim. "pieni" jalusta, josta laite tunnistaisi laittaa koikean hahmon näytölle, ettei kortit täyttäisi pöytää ja voisi pelata isollakin kartalla. Kartta voisi myös toimia, esim. ruudutettuna "paperi-arkkina" laite vaan laittaisi näytöllä tuon ruudukon näyttämään hienolta.

Wii U:
Tuossa kapulan näytössä voisi kätevästi tutkailla hahmojen tarkempia tietoja ilman, että valitte unti ja näin pois päin, voisi ainakin vaihtua valitun hahmon kohdalla. Lisäöksi tuossa voisi toimia vaihdot ym. pikkutoimet.
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

ObD

  • Vieras
Vs: Fire Emblem - Our bond shall be never Broken!
« Vastaus #14 : Joulukuu 04, 2011, 20:50:51 »
Ei jessus FE Radiant Dawn osaa olla vaikee Normalilla ja Hardilla, jos haluaa, ettei kukaan kuole. Se peli nimittäin vittuilee rankasti huonoista kehitysratkasuista aivan viimeiseen tappiin asti. Normalilla pääsin sen kuitenkin joskus läpi (tosin vikassa kentässä olin sillee fuck this shit jos joku kuoli ja annoin mennä vaan) mutta hard... ei sitä edes jaksanu yrittää hirveen pitkään, ku siitä ei tullu ikinä mitään.