Kirjoittaja Aihe: Papercrafts!  (Luettu 23119 kertaa)

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Papercrafts!
« : Huhtikuu 24, 2011, 11:18:47 »
Papercraft = 3D paperiukko/-nukke/vastaava
Harrastaako joku jo tätä alaa?

Jos joku harkitsee aloittamista niin tässäpä tarvikkeet:
  • Tietokone
  • Abode Reader (useimmat papercraftit on .pdf muodossa)
  • Pepakura Viewer (TÄSTÄ on apua rutosti jos papercraftin mukana tulee .pdo-tiedosto, kertoo mikä osa kiinnittyy mihin, lisäksi joillain papercrafteillä voi Pepakuran kautta vaihtaa tekstuureja eli esim. ilmettä)
  • PDF Creator (Jos tulostin ei pysty tulostamaan Pepakuran kautta se on paras muuttaa .pfd tiedostoks jotta sen voi tulostaa. Käyttö-infon voin kirjottaa möhemmin jos joku ei keksi)
  • Netti (Tällä etsit vaikka googlesta toivomasi papercratin pohjat ja lataat koneelle)
  • Tulostin & paperia
  • Sakset
  • Liimaa (Koska puikkoliimalla ei ole kovin hyvä pito, suosittelen jotain vahvempaa esim. Erikeepperiä tai puuliima Vinkki: Anna liiman kuivua hieman niin tulee parempi pito, lisäks vähemmän liimaa=nopeampi kuivumisaika ja ei liiman ylipursuamista eli siistimpi jälki
  • Esim. pieniä pyykkipoikia tai vastaavia pidikkeitä kaksipuoleisen palan kiinnitysavuksi
  • Sorminäppäryyttä
  • Kärsivällisyyttä

Suosittelen muuten lämpimästi näitä sivustoja papercrafteille: Paperpokés laadukkaita pokemon papercraftejä vaikka millä mitalla Papercraft Museum lol Suigintou etusivulla btw ja SSN:n blogi (japniks) Täältä löytyy muutama laadukas Touhou papercrafti ja sen lisäks enmuistamistäsarjasta hemmoja ja jotain mechoja :"3

Itse olen rakentanut toistaseksi paperpokesista Shaymin, Froslass, Mew, Riolu, Absol ja Lapras (museumista mini Glaceon); SSN:ltä Miku, Yukari, Chen(helpoin SSN papercraft), Ran, Nazrin, Tewi ja Suika; ja keskeneräisiä on Darkrai, Leafeon (enää pää uusiks~~), ylihieno!Marisa ja ylihieno!Reisen
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Papercrafts!
« Vastaus #1 : Huhtikuu 24, 2011, 11:44:23 »
Olen miettinyt tämän aloittamista. Toki olen tehnyt Companion Cuben jo, mut meni niin päin mäntyä (hei se on vain kuutio), että en oikeen uskalla heti aloittaa. Lisäksi ei ihan löydy aikaa tälle. Muuten olen katsonut mitäs jänniä malleja löytyy ja tekis kyl mieli tehdä tälläsiä.
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

yuki_tears

  • Vieras
Vs: Papercrafts!
« Vastaus #2 : Huhtikuu 24, 2011, 12:07:51 »
Itse olen tehnyt vain Sakuya ja Flandren paperista... Se kyllä faili... En mäkään kuutiota osaa ees taitella...
http://irc-galleria.net/user/Yuki_Tears/picture/121087305
(Ei saa dissata...)

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Papercrafts!
« Vastaus #3 : Huhtikuu 24, 2011, 13:39:23 »
Köyhän miehen figuureita, me gusta. Valmiiksi asti on tehty silti vasta Akari Ariasta, koska tulostimeni kärsii tällä hetkellä akuuttia toimintavajetta, mutta jahka saan kaavat tulostettua, eiköhän yksi Suwako tuolle kaveriksi ainakin ilmesty.

Vahvempi paperikin näissä hommissa on aina eduksi. Tavallinen kopiopaperi kun tykkää murentua reippaan liimakerroksen alla.

punakone

  • 嫌なやつ
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 557
  • Literally Hitler
    • Profiili
    • Touhou.fi
Vs: Papercrafts!
« Vastaus #4 : Huhtikuu 24, 2011, 14:19:54 »


Joskus olen saattanut innostua ja käyttää rahaa mustekasetteihin mutten liimaan. Oli kyllä mukavaa ajanvietettä, jos jaksaisi hakea uuden printterin niin ehkä voisi tätäkin jatkaa.

9. Mekanisoitu taisteluosasto "Jääkeijut"

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Papercrafts!
« Vastaus #5 : Huhtikuu 24, 2011, 15:23:23 »
joo ittekkin harrastan näitä... olin tehnyt joskus kasan kirbyjä mutta niistä petti liimat ja Legend of Zeldan Wind Walkerin Floor Masterin.. mutta siintä on pudonnu muutama sormi.. :'C

yuki_tears

  • Vieras
Vs: Papercrafts!
« Vastaus #6 : Huhtikuu 24, 2011, 15:23:54 »

Vahvempi paperikin näissä hommissa on aina eduksi. Tavallinen kopiopaperi kun tykkää murentua reippaan liimakerroksen alla.

Joo... kaiken lisäksi se ei tahdo pysyä millään kasassa ja hajoaa hetkessä käsiin...

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Papercrafts!
« Vastaus #7 : Huhtikuu 24, 2011, 17:27:45 »

Vahvempi paperikin näissä hommissa on aina eduksi. Tavallinen kopiopaperi kun tykkää murentua reippaan liimakerroksen alla.

Joo... kaiken lisäksi se ei tahdo pysyä millään kasassa ja hajoaa hetkessä käsiin...
Mulla kestää ihan perus tulostuspari iha hyvin.... Jänskää
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Papercrafts!
« Vastaus #8 : Huhtikuu 24, 2011, 17:49:04 »
Liimaamisessa merkkaa varmasti melko paljon, mitä tekee. Itsehän joitain painovoimaa eniten uhmaavien ja järjettömän pikkutarkkaa näpertämistä vaativien kohtien liimapintoja jouduin aina pitämään pinseteillä toisissaan hetken aikaa, joka ei tehnyt paperille lainkaan hyvää, vaan se aina alkoi esittää murentumisen merkkejä. Eikä sitä liimaa kannata laittaa kovin paljoa muutenkaan tai paperi alkaa muussaantua varmasti. Paperiin selkeiden taitosten tekeminen auttaa kasassa pysymistä ja itse vedin aina noin puolet isommat liimapinnat kuin mitä kaava väitti, ja kannattaa odottaa rauhassa muutama minuutti liiman kuivumista ennen kuin jatkaa tekemistä.

Nimim. Kokeiltu on vähän kaikkea.

yuki_tears

  • Vieras
Vs: Papercrafts!
« Vastaus #9 : Huhtikuu 24, 2011, 18:44:45 »

Vahvempi paperikin näissä hommissa on aina eduksi. Tavallinen kopiopaperi kun tykkää murentua reippaan liimakerroksen alla.

Joo... kaiken lisäksi se ei tahdo pysyä millään kasassa ja hajoaa hetkessä käsiin...
Mulla kestää ihan perus tulostuspari iha hyvin.... Jänskää

Tai sit mä vaan hajotan oikeasti kaiken minkä käsiini saan. :P

Sainigma

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 12
  • ド ド ド
    • Profiili
Vs: Papercrafts!
« Vastaus #10 : Huhtikuu 25, 2011, 23:34:54 »
On noita mallinnusharrastuksen kautta tullu muutama tehtyä, blender+pepekura designer kombolla kun saa aika nopsaan omia malleja tulostettua.
Tämmöstä oon nyt viimeaikoina säätänyt, ja kunhan saan jostain epoksia ni alan säätämään tämmöstä, joka taas on osa tämmöstä.
Joskus kaukaisessa tulevaisuudessa vois tämmösen taittelua harkita. Motivaatiota vaan laskee se, että tuossa on pinta-alaa ~40 sivun verran.

Vahvempi paperikin näissä hommissa on aina eduksi. Tavallinen kopiopaperi kun tykkää murentua reippaan liimakerroksen alla.
Sekin on tietty poonusta, että mallit pysyy muodossaan jos niitä lähtee vaikka jollain hartseilla tai savella kovettamaan.
!"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefgh
"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghi
#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghij
$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijk

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Papercrafts!
« Vastaus #11 : Elokuu 17, 2011, 17:25:44 »
Dumppaan ihkuttamalla että SSN tekee Remiliaa ja Flandrea ovo
Ehkä viikko tai pari nii pääsee tekeen <3
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

Erie

  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 366
    • Profiili
Vs: Papercrafts!
« Vastaus #12 : Elokuu 17, 2011, 17:47:40 »
Itse en ole noita vielä kokeillut, mutta olen harkinnut asiaa. En ole kauhean näppärä sormistani, joten saa nähdä millaista jälkeä saan aikaan... Noita Touhou papercrafteja voisi hyvinkin kokeilla...

endelina

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Papercrafts!
« Vastaus #13 : Elokuu 17, 2011, 20:17:05 »
Yhden vaivaisen Companion Cuben olen tehnyt mutta varmasti teen lähiaikoina lisää! Varsinkin Touhou-hahmoja. :3 Mukavan haastavaa mun sormille.
ZUNin hahmot pukevat minua täydellisesti koska tsurupettan.

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Papercrafts!
« Vastaus #14 : Elokuu 17, 2011, 20:20:12 »
Noita Touhou papercrafteja voisi hyvinkin kokeilla...
Suosittelen. SSN:n Touhou craftit on itseasissa melko helposta päästä koska aikalailla kaikki osat on erillisiä (Jalat, pää, kaula, hame, jalat ect.)
Ja näätejäkin vielä ;v:
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.