Kirjoittaja Aihe: Ishiel, käskystänne paikalla  (Luettu 9853 kertaa)

Ishiel

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Ishiel, käskystänne paikalla
« : Heinäkuu 08, 2011, 19:39:20 »
Terve!

Päätinpä tänne rekisteröityä (yllättävän) pitkän tiedustelujakson jälkeen.

Olen vuonna 1989-syntynyt miespuolinen taistelunörtti. Kotoisin olen Satakunnan sydämestä Ulvilasta (se on ihan Porin vieressä), paikasta joka tunnetaan nykyään lähinnä muutaman vuoden välein tapahtuvista murhista. Mutta tehdään täällä muutakin! Kuten pelataan pesäpalloa ja... no pesäpalloa! Niin ja on täällä keskiaikainen kirkko, joku muinainen hautausmaa ja kaikenlaista muuta historiallisesti jännää tavaraa.

Olen rauhallinen, harkitseva ja (omasta mielestäni) perin fiksu mies. Mielipiteitäni (niitä Ainoita Oikeita tm) puolustan välillä melkoisella verbaalidanmakulla. Suuria kiinnostuksen kohteita ovat tietokoneet, luonnontieteet, historia ja Japani. Harrastuksiakin löytyy. Junnuna pelailin pesäpalloa tommoset 6 vuotta, sitten hurahdin kamppailun pariin ja nyt onkin takana jo 7 vuotta aikidoa ja 3 vuotta kendoa. Näitten kanssa aikaa kuluu edelleen. Lisäksi harrastuskartalle tiensä ovat löytäneet myös airsoft ja yleinen kuntoilu.

Pärjäsin lukiossa melkoisen hyvin, matemaattiset aineet selkeänä vahvuutena. Kielipuolella osaan suomea, englantia, saksaa ja ruotsia. Kävin myös venäjän peruskurssin mutten enää muista juuri muuta kuin kirjaimet ja kuinka kysytään onko paikka vapaa. Japania olen aina halunnut opiskella, ehkä vielä joskus sekin toive toteutuu.

Tällähetkellä olen opiskelija ja opiskelen jotain mikä nyt nörtille sopii (voi yrittää arvata!). Aiemmin olin töissä eräässä melkoisen tunnetussa firmassa, johon (lähes) kaikki miespuoliset kansalaiset jossain kohtaa törmäävät.

Olen taiteellisesti lahjaton. En osaa soittaa tai piirtää yhtään mitään, jokusen fanficin olen joskus kirjoittanut. Musiikkimakuni on melko raskasta, mutta kyllä sinne särökitarojen väliin muutakin mahtuu ;)

Kaikenlaisia pelejä on tullut pelattua paaaljon. Olen aina vannonut PC:n ylivertaisuuden nimeen, mutta 8-bitti Nintendo ja alkuperäinen GameBoy herättävät edelleen vahvoja tunteita. Ja onhan noita Nintendon uudempiakin konsoleita nurkkiin kertynyt. Peligenreinä taktiikka-/strategiapelit nousevat ykköseksi, vaikka hyvin monenlaisia pelejä pelaankin. Tällä hetkellä kovimmassa huudossa taitaa olla Shogun 2. Pelaan myös WoWia ja olen ylpeä(?!) siitä. Myös paperisella puolella on tullut oleiltua, hahmolomakkeita on täytelty, noppia heitelty ja loputtomia taulukkoja tarkasteltu (kuka arvaa mikä ropesydeemi? xP). Animea ja mangaa olen seuraillut, voisi jopa sanoa kiihtyvällä tahdilla.

Löysin Touhoun melko sattumalta, mutta hurahdin siihen samantien. Nyt koneille on kertynyt hirveä määrä ladattuja doujineja, musiikkia jne. Ja tietenkin itse pelejä! Pidän itseäni keskivertona pelaajana (en oikeastaan tiedä onko tämä liioittelua vai vähättelyä, auttakaa?). Riippuen hiukan pelistä, palloilen jossain siellä Normalin ja Hardin välimaastossa, Lunaticilla pärjään joskus. Bravuuriliikkeeni on suuren luotiryöpyn väistettyäni pakittaminen juuri väistämiini projektiileihin. Lempipelini on joko EoSD tai IN, koska Remilia & Sakuya.

Suosikki hahmojeni top 5:ssa ovat (ei välttämättä tässä järjestyksessä): Sakuya, Reimu, Remilia, Byakuren ja Youmu.

Eiköhän siinä tullut tärkeimmät. Voi kysyä, todennäköisesti en osaa vastata.

Edit: Typo!

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Ishiel, käskystänne paikalla
« Vastaus #1 : Heinäkuu 08, 2011, 19:48:22 »
Eipä tässä muuta sanottavaa kun jotta tervetuloa 8D
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

Hazu

  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 445
  • muguu
    • Profiili
    • Tumblr
Vs: Ishiel, käskystänne paikalla
« Vastaus #2 : Heinäkuu 08, 2011, 19:53:49 »
Tervetuloa todennäköisesti universumin upeimmalle foorumille!

Mong Peiling

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 103
  • Mä taion sut vittuun!
    • Profiili
Vs: Ishiel, käskystänne paikalla
« Vastaus #3 : Heinäkuu 08, 2011, 20:36:51 »
Olen aina vannonut PC:n ylivertaisuuden nimeen
Peligenreinä taktiikka-/strategiapelit nousevat ykköseksi, vaikka hyvin monenlaisia pelejä pelaankin.
Sä olet hieno mies! Sä olet aivan sanoinkuvaamattoman hieno mies!

Tässähän tulee ihan tippa linssiin, en sittenkään ole yksin.

Mutta niin, jos vaikkapa esittäisi näitä usein kysyttyjä ja heittää sekaan pari omaakin:

Kai sinunkin troolarisi lentää?
Lienet varmaankin kuullut pelihelmestä joka kulkee nimellä Star Control II. Oletko läpäissyt kyseisen pelin?
LucasArtsin vanhat seikkailupelit ovat parhautta parhaimmillaan, eivätkös olekin?
Tuleeko sitruunaviipale?
Ovatko nämä Tasogare Frontierin luomat Touhou-mättöpelit miten tuttuja? Jos ovat, osaatko sinäkin taikoa Mong Peilingillä kaikki vittuun?
Onko lampaat kivoja?
Paljoko mummos työntää kuulaa?
Machu Picchu?
Mille Touhoupimulle runkkaat eniten? Suosikkihahmo Touhousta?
Animeakin kehuit katselevasi, onko sitä omaa genreä jo löytynyt?
Onks lesbot kivoja?

Ishiel

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Ishiel, käskystänne paikalla
« Vastaus #4 : Heinäkuu 08, 2011, 20:59:55 »
Lainaus käyttäjältä: Mong Peiling
Sä olet hieno mies! Sä olet aivan sanoinkuvaamattoman hieno mies!
Kiitos kiitos! Ihan nolostun tässä. Hienoa tavata samoin ajattelevia, palauttaa uskon ihmiskuntaan!

Vastauksia:
1. Tottakai lentää, lentäminen on paljon turvallisempaa kun seilaaminen
2. Kyllä tuttu on, hakattiin kaverin kanssa aikoinaan
3. Ehdottomasti
4. Kyllä kiitos
5. Tunnen erittäin heikosti, pitänee lisätä yleissivistystäni tällä saralla
6. Vessapaperipakkauksen mukana tullut pehmolammas ainakin on söpö
7. Täytynee kysäistä
8. Liian kadoksissa
9. Sakuya :D Sakuya, Reimu ja Remilia ovat suosikit
10. Ei vielä sitä "Yhtä Oikeaa", olen melko kaikkiruokainen
11. Kyllä

Edit: Kohta 6: Sivistettyäni itseäni n. viikon verran näilläkin peleillä (7.5, 10.5 ja 12.3) täytyy sanoa etten Meilingillä ihan parhaimmillani ole, mutta kyllä silläkin pärjään.

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Ishiel, käskystänne paikalla
« Vastaus #5 : Heinäkuu 08, 2011, 22:03:54 »
Kotoisin olen Satakunnan sydämestä Ulvilasta (se on ihan Porin vieressä)
Satakuntalaisia~. Kysymyksenä on siis pakko esittää, että onko Porissa kivaa ajaa autolla?

Ja tervetuloa tietenkin muutenkin.

Ishiel

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Ishiel, käskystänne paikalla
« Vastaus #6 : Heinäkuu 08, 2011, 22:30:33 »
Satakuntalaisia~. Kysymyksenä on siis pakko esittää, että onko Porissa kivaa ajaa autolla?

Ehdottomasti, Porin kaupungin liikennejärjestelyt ovat vertaansa vailla! ;-)

LENK

  • Vieras
Vs: Ishiel, käskystänne paikalla
« Vastaus #7 : Heinäkuu 08, 2011, 23:42:26 »
Taistelu jaska!
...juu, Tervetuloa ;)

kuis hurisee?

Vee

  • Finnish TV persona and musician
  • *******
  • Viestejä: 460
  • I'm no fun
    • Profiili
Vs: Ishiel, käskystänne paikalla
« Vastaus #8 : Heinäkuu 09, 2011, 00:39:03 »
Tere.
Lainaus
Bravuuriliikkeeni on suuren luotiryöpyn väistettyäni pakittaminen juuri väistämiini projektiileihin.
Et ole ainoa, kussut joka ikinen kerta Double Death Butterflyssä tuohon Ja varmaan joitain IN:n hard-cardeja saanut mokattua tuohon.

STRATEGIAPELEJÄ JA WOWIA! Jumalauta.

Wowista sen verran, että itse olen nyt viime syyskuusta lähtien ollut pelistä irti, enkä helvetissä aio palata. Mutta kysytääs nyt kuitenkin servu, kilta, allyt vai hordet.. ja kauanko on jynssätty?

Strategiapeleistä tietokoneelle, onko AoE2 tuttu? Heroes 3? Caesar IV? EE1? Port Royale? DoTA?

Kuinka pitkälle pääset EoSD Lunaticissa?

Miehekkäin tekosi touhoupelien parissa? (Rinnosuken cossaamista ei lasketa)

Montako kylää travianis ja millä servulla?
Marked for deletion (old).

Ishiel

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Ishiel, käskystänne paikalla
« Vastaus #9 : Heinäkuu 09, 2011, 09:14:39 »
@ LENK: Kiitos kysymästä, hyvin hurise!

@ Seppo Hovi:

WoWia on tullut pelailtua vuodesta 2005, väliin mahtuu kyllä yksi vuoden tauko ja pari 2-5 kuukauden taukoa. Ensin servuna toimi Vashj, välillä Maelstrom ja Lightning's Blade, taas Vashj ja nykyään Darksorrow. Pääasiassa allyillä on tullut pelattua. Tunnetuin kilta lienee Vashjilla semi-legendaarinen <Crusaders of Alliance>, joka valitettavasti hajosi TBC:n alkuaikoina. CoA-aika oli oman WoW urani huipentuma, välillä raidattiin 7 päivää viikossa - eeppisenä saavutuksena voidaan pitää täyttä [Battlegear of Might]:ia serverin ensimmäisenä. Nykyään pelaaminen on paljon rennompaa ja isken lähinnä PvP:tä <Reincarnated> nimisessä PvP-porukassa.

Tuttuja pelejähän nuo, varsinkin kaikki Heroesit aina ykkösestä vitoseen asti. Kolmonen ja vitonen nousevat suosikeiksi.

Meilingiin tai Koakumaan taitaa useimmin tökätä. Remiliaan asti en ole koskaan päässyt Lunaticilla.

Miehekkäin teko Touhoussa? Hmm... Todennäköisesti Easyyn Icicle Falliin osuminen xD

Pääsin irti

Ja pitänee lisätä Mong Peilingin kyselemiin suosikkihahmoihin oikein lista: Ykkösenä selkeästi Sakuya, Reimu ja Remilia, muita korkealle sijoittuvia ovat ainakin Patchouli, Byakuren, Shikieiki, Marisa ja Youmu. Kaikki Koumakanin asukit ovat lähellä sydäntä, kuten myös Mokou ja Yuyuko ja Yakumon porukat ja Satori ja Utsuho ja... ja... Liikaa hienoja hahmoja!

Jagdpanther

  • Vieras
Vs: Ishiel, käskystänne paikalla
« Vastaus #10 : Heinäkuu 09, 2011, 09:55:27 »
Hellou ja teretulemast.

Hirttolava vai giljotiini?

Ishiel

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Ishiel, käskystänne paikalla
« Vastaus #11 : Heinäkuu 09, 2011, 22:11:35 »
Molemmissa on puolensa, mutta kaipa giljotiinissa olisi enemmän sitä tappamisen meininkiä.

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Ishiel, käskystänne paikalla
« Vastaus #12 : Heinäkuu 10, 2011, 19:18:20 »
Tervetuloa!

Strategiapelejä olet siis pelaillut? Mitenkäs tuttuja ovat Starcraft ja Ground Control II?

Ishiel

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Ishiel, käskystänne paikalla
« Vastaus #13 : Heinäkuu 10, 2011, 19:42:23 »
Kiitos

Strategiapelejä olet siis pelaillut? Mitenkäs tuttuja ovat Starcraft ja Ground Control II?

Erittäin. StarCraft-sarja kuuluu ehdottomasti suosikkieni joukkoon, kuten kaikki muutkin Blizzardin pelit. (Protosseja pitäis nerfata SC 2:ssa, eiks joo?)

Alkuperäinen Ground Control ei suuria intohimoja herättänyt, joten suhtauduin skeptisesti Ground Control 2:een. Kaverini kuitenkin suositteli peliä ja huomasinkin sen olevan noin sata kertaa edeltäjäänsä parempi. Monta hienoa iltaa tuli aikoinaan viettettyä kaverinporukalla Ground Control kakkosta lanittaen. Vaikka nyt ei ole hetkeen tullut ko. peliä pelattua, on se silti aivan mahtava peli!

Mong Peiling

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 103
  • Mä taion sut vittuun!
    • Profiili