Kirjoittaja Aihe: PC-98 ~ Mistä kaikki alkoi  (Luettu 10318 kertaa)

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
PC-98 ~ Mistä kaikki alkoi
« : Heinäkuu 10, 2011, 12:05:28 »
Highly Responsive to Prayers
Story of Eastern Wonderland
Phantasmagoria of Dim. Dream
Lotus Land Story
Mystic Square

Miksei kukaan keksinyt laittaa tätä lankaa aiemmin..?? o.o
Lilahiuksinen Reimu, punatukkainen Marisa, Yuka, Mima..... Ja 8-bit musa
Keskustelkaamme
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

Miyuki

  • Vieras
Vs: PC-98 ~ Mistä kaikki alkoi
« Vastaus #1 : Heinäkuu 10, 2011, 12:12:27 »
Sä et voi pelastaa itseäs kuoleman kourista pommittamalla.
Sä et näe hitboxias.
Luodit on välillä vaikee erottaa taustasta.
Miksi mä pelaan näitä pelejä?

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: PC-98 ~ Mistä kaikki alkoi
« Vastaus #2 : Heinäkuu 10, 2011, 13:11:46 »
Sä et voi pelastaa itseäs kuoleman kourista pommittamalla.
Sä et näe hitboxias.
Luodit on välillä vaikee erottaa taustasta.
Miksi mä pelaan näitä pelejä?
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

punakone

  • 嫌なやつ
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 557
  • Literally Hitler
    • Profiili
    • Touhou.fi
Vs: PC-98 ~ Mistä kaikki alkoi
« Vastaus #3 : Heinäkuu 10, 2011, 14:21:34 »
Vielä en ole kokenut innostusta että pitäisi näitäkin kokeilla. Piruuttani yks kerta kyllä katselin ihan keräilymielessä paljon PC98 maksaa. No löytyihän huutokaupasta jopa kannettava malli joka olisi lähtenyt kotiin 2000 euron sopuhintaan. Sit tietenkin myös kuulemma nämä pelitkin maksaa reippaasti yli 100e kipale. Siinähän sit ois.

9. Mekanisoitu taisteluosasto "Jääkeijut"

endelina

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: PC-98 ~ Mistä kaikki alkoi
« Vastaus #4 : Elokuu 15, 2011, 14:31:06 »
Joo, taustan epäselvyys ja luotien sinne sulautuminen on erittäin rasittavaa. Ihmettelen suuresti miten siihen aikaan Touhou on ollut niinkin suosittu. Vaikeusaste vaihtelee epäloogisesti pelin eri osien välillä ja esimerkiksi Lotus Land Storyssä (muistaakseni) ekan tason bossi tarvitsee vain pari kutia nahkaansa ollakseen listitty.

Musiikkien taso on myös todella vaihteleva. Imo PC-98-peleissä kuullaan sekä ZUN:in parhaat, että huonoimmat biisit.
ZUNin hahmot pukevat minua täydellisesti koska tsurupettan.

Void

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Caver
    • Profiili
Vs: PC-98 ~ Mistä kaikki alkoi
« Vastaus #5 : Elokuu 17, 2011, 00:22:49 »
PC-98-kaudella ZUN oli todennäköisesti itsekin vielä niin haltioissaan ideastaan, että teki näitä ihan taitelijapohjalta.

Mia

  • Kohtalo-Touhou
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 850
    • Profiili
Vs: PC-98 ~ Mistä kaikki alkoi
« Vastaus #6 : Elokuu 17, 2011, 10:43:45 »
Ihan hauskoja pelejä, vaikka pelimekaniikat eivät ehkä ole yhtä kiinnostavia kuin Windows-peleissä. En kyllä edelleenkään pystyisi nimeämään kaikkia hahmoja PC-98-peleistä (mutta olen varma että en ole yksin :-P).

Onhan ne luodit joskus vaikea erottaa, mutta ei se mitenkään mahdottoman vaikeata ole. No, paitsi se stage 4 josta Itchiko jo laittoikin kuvan asdfgh.

Story of Eastern Wonderland taitaa olla ainut virallinen danmaku-genreen kuuluva Touhou-peli jota en ole päässyt läpi 1CC (One-Coin Clear = no continues) normalilla.

Olen samaa mieltä endelinan kanssa että PC-98-peleistä löytyy sekä ZUN:in parhainta musiikkituotantoa että hänen heikoimpaa tuotantoa.
Pusi pusi ja cosplay

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: PC-98 ~ Mistä kaikki alkoi
« Vastaus #7 : Elokuu 17, 2011, 12:35:11 »
Ihan hauskoja pelejä, vaikka pelimekaniikat eivät ehkä ole yhtä kiinnostavia kuin Windows-peleissä. En kyllä edelleenkään pystyisi nimeämään kaikkia hahmoja PC-98-peleistä (mutta olen varma että en ole yksin :-P).

Onhan ne luodit joskus vaikea erottaa, mutta ei se mitenkään mahdottoman vaikeata ole. No, paitsi se stage 4 josta Itchiko jo laittoikin kuvan asdfgh.

Story of Eastern Wonderland taitaa olla ainut virallinen danmaku-genreen kuuluva Touhou-peli jota en ole päässyt läpi 1CC (One-Coin Clear = no continues) normalilla.

Olen samaa mieltä endelinan kanssa että PC-98-peleistä löytyy sekä ZUN:in parhainta musiikkituotantoa että hänen heikoimpaa tuotantoa.
olen aika paljon samaa mieltä janran kanssa. mutta pc-98:peleissä on mielestäni hyvin mielenkiitoisia hahmoja. minusta se on harmi kun niitä ei oikeen näy enää missään...

Erie

  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 366
    • Profiili
Vs: PC-98 ~ Mistä kaikki alkoi
« Vastaus #8 : Elokuu 17, 2011, 12:40:28 »
Itsekin olen noita pelannut. En yhtä ahkerasti kuin Windows-pelejä, mutta pelannut kuitenkin. Ihan hauskahan noita on vetää kun ei ole muutakaan tekemistä. Ja mielipiteissä olen aika samalla linjalla Janran kanssa.

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: PC-98 ~ Mistä kaikki alkoi
« Vastaus #9 : Elokuu 17, 2011, 17:07:09 »
Story of Eastern Wonderland taitaa olla ainut virallinen danmaku-genreen kuuluva Touhou-peli jota en ole päässyt läpi 1CC
Samapa täällä o.o
SoEW on perseestä, kestää ikuisuus tappaa vihut (etenkin Mima fightti on FFuuuuuu-)
Kun MS meni kertalaakista ilman continuita läpi niin SoEW ei mene
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

endelina

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: PC-98 ~ Mistä kaikki alkoi
« Vastaus #10 : Elokuu 17, 2011, 20:52:44 »
mutta pc-98:peleissä on mielestäni hyvin mielenkiitoisia hahmoja. minusta se on harmi kun niitä ei oikeen näy enää missään...

Samaa mieltä. Alicen ja Yuukan tavoin olisi mukava nähdä, miten muut hahmot ovat muuttuneet vuosien hiljaiselon aikana. Mutta ZUN itse siinä jossain haastattelussa sanoi (koitan löytää linkin) että hänestä olisi outoa tuoda vanhoja hahmoja tarinaan ja että hän mielummin keksii uusia.
ZUNin hahmot pukevat minua täydellisesti koska tsurupettan.