Gensokyo > Kensokyrön yleinen keskustelu

Suomalaisen fanikulttuurin erikoisuuksia

(1/13) > >>

Hieda no Mukyuu:
Nyymin suomalaista Tōhō-sarjakuvaa Danboorusta lueskellessani olen miettinyt, kuinka paljon suomalaisella fanikulttuurilla on ihan omia juttuja.

Ilmeisimpiä ovat hahmojen ja muitten lempinimet kuten Sirkku ja Kensokyrö, mutta ehkäpä on muutakin? Ovatko jotkin hahmot Suomessa selvästi suositumpia kuin englannin- tai japaninkielisessä fandomissa? Onko suomalaisilla omia Tōhō-meemejä? Onko suomalaisten miiteissä ehtinyt syntyä tapoja, joista on kehittymässä perinteitä? Jne.

Jos jossakin on olemassa suomalainen Töhö-sanasto, niin saisinko linkin, kiitos? Jos ei ole, niin vakiintuneita ilmauksia voisi kerätä tähän säikeeseen. Ehkä voisi myös pohtia semmoisia elämää suurempia kysymyksiä kuin mitkä ovat Kōmakanin ~ Scarlet Devil Mansionin parhaat mahdolliset suomennokset ja miksi.

punakone:
Lasketaanko tähän se että Suomen fandomi oikeasti koostuu noin 20-vuotiaista miehistä ja alaikäisistä tytöistä?

Suiggari-Tou:

--- Lainaus käyttäjältä: punakone - Elokuu 19, 2011, 22:36:57 ---Lasketaanko tähän se että Suomen fandomi oikeasti koostuu noin 20-vuotiaista miehistä ja alaikäisistä tytöistä?

--- Lainaus päättyy ---

Tuttu juttu, mutta esiintyy tätä periaatteessa ulkomaillakin, ainakin mitä ulkomaalaiset cossaajat ihmettelevät miksi Brouhout ovat näkyvillä enemmän.


--- Lainaus käyttäjältä: Hieda no Mukyuu - Elokuu 19, 2011, 22:33:35 ---Ehkä voisi myös pohtia semmoisia elämää suurempia kysymyksiä kuin mitkä ovat Kōmakanin ~ Scarlet Devil Mansionin parhaat mahdolliset suomennokset ja miksi.

--- Lainaus päättyy ---

Helakanpunainen kartano on ainoa suomennos mihin olen tähän mennessä törmännyt, jostain randomin nyymin tekemästä sarjakuvasta jossa parodioitiin Reinikaista ellen väärin käsittänyt.

Dublaze:

--- Lainaus ---Nyymin suomalaista Tōhō-sarjakuvaa Danboorusta lueskellessani olen miettinyt, kuinka paljon suomalaisella fanikulttuurilla on ihan omia juttuja.
--- Lainaus päättyy ---

En edes tiennyt näiden olemassaolosta, kiitos paljon :3

Vee:
Yllättävän paljon easymodettajia, tai porukkaa joka ei pelaa pelejä ollenkaan, löytyy tapaamieni suomalaisten touhou-ihmisten joukosta.

Kaikki tuntemani kovemman tason pelaajat taitavat olla miehiä.. Ehh?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta