Kirjautuaksesi anna tunnus ja salasana.

Kirjoittaja Aihe: And so it begins  (Luettu 4710 kertaa)

Marsalkka

  • Vieras
Vs: And so it begins
« Vastaus #15 : Syyskuu 29, 2011, 13:16:49 »
Sataako?
Fallout 3?

Ei taida tällä hetkellä. FO3:n pelasi kerran läpi, mutta säälittävää paskaahan se oli. Kaskelottia lämmöllä muistellen.
Äläs ny, mie tykkäsin.. :<
sama täällä...
onko sitten Fallout 1 ja 2 parempi kuin 3?
Oblivion with guns.
Äskeinen lause tiivistää sen kaiken mikä Fallout 3:ssa on pielessä.
Verrattuna aikaisempiin dialogi on kuin päälleliimattua ilman mitään varsinaista syvyyttä. Tarina on mitä on ja vanhoja tuttuja raiskataan ilman vaseliinia kakkoseen. BoS, Super Mutantit, helvetin Hardoldikin on vedetty aivan muuksi kuin mitä ne alunperin edustivat. Kymmenittäin turhia copypastalla vedettyjä luolastoja vailla merkitystä vaikka kyseessä pitäisi olla wasteland. Tasapainotus täysin hakusessa ja VATS kusee kuin palokunnan hevonen. Helvetti Bethesda yritti tehdä Alieneista canonia DLC:ssä, wtfman m8? Se huumori, aivan muuta kuin mitä alkuperäisissä nähtiin. Megatonin räjäyttäminen ydinaseella? Nyt oikeasti jumalauta.

Violence is funny! Let's all just own up to it! Violence done well is fucking hilarious! It's like Itchy and Scratchy or Jackass -now that's funny!
-Todd Howard, Fallout 3 Executive Producer.

Pidemmälle en jaksa edes lähteä tarinoimaan, koska kumminkin yritätte turhaan argumentoida minua vastaan eikä tällä hetkellä ole kiinostusta kaitsia toisarvoisia henkilöitä. Joten, saanen linkittää kuvan joka tiivistää useimmat asiat mistä itsekin valittaisin.

PS. Jos Fallout 3:n nimessä ei olisi sanaa Fallout, niin kutsuisin sitä keskiverto peliksi. Mutta Fallout nimeä kantavana odotin sen sisältävän edes jotain mikä teki alkuperäisistä hyvän. Vastaavasti Fallout New Vegas saa monia asioita osumaan oikein, varsinkin dialogin kohdalla eli keskustelulla on oikeasti merkitystä ja syvyyttä. Unohtamatta panobottia.

kikio

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 65
    • Profiili
Vs: And so it begins
« Vastaus #16 : Syyskuu 29, 2011, 13:59:06 »
onko sitten Fallout 1 ja 2 parempi kuin 3?
On. Molemmissa on reilusti enemmän syvyyttä tarinassa, hahmoissa ja miljöössä. Enkä oikeastaan ymmärrä miksi klassikoista, kuten nyt Syndicate, on pakko tehdä se FPS.

Kolmosessa on ne pienet hetkensä, mutta hyvin äkkiä jää käteen vaan "jaa tässäkö tää nyt oli ja ne molemmat opitut temput" -fiilis.
No emt, tykkään silti enemmän kolmosesta. 1 ja 2 on niin erilai pelattavia ja niissä tulee paljon enemmän niitä v***ttavia ja turhauttavia kohtia. Esim. Kaveri Marcus päättää ampua kaikkea liikkuvaa, mukaan lukien muut kaverit, ja sinut. Kun menet johonkin ahtaaseen huoneeseen tai käytävään, sinun kaverit tulevat perässä ja tukkii pois pääsyn.
Fallout 3:ssa pysty kavereille heittään niin paljon kamaa kun ne jakso kantaa, mutta 1 ja 2 sinun täytyy tehdä vaihtokauppaa näiden kanssa. Oli niissä niin paljon ainakin itselleni ärsyttäviä piirteitä, että ne on jäänyt kesken.

Oblivion with guns.
Äskeinen lause tiivistää sen kaiken mikä Fallout 3:ssa on pielessä.
Verrattuna aikaisempiin dialogi on kuin päälleliimattua ilman mitään varsinaista syvyyttä. Tarina on mitä on ja vanhoja tuttuja raiskataan ilman vaseliinia kakkoseen. BoS, Super Mutantit, helvetin Hardoldikin on vedetty aivan muuksi kuin mitä ne alunperin edustivat. Kymmenittäin turhia copypastalla vedettyjä luolastoja vailla merkitystä vaikka kyseessä pitäisi olla wasteland. Tasapainotus täysin hakusessa ja VATS kusee kuin palokunnan hevonen. Helvetti Bethesda yritti tehdä Alieneista canonia DLC:ssä, wtfman m8? Se huumori, aivan muuta kuin mitä alkuperäisissä nähtiin. Megatonin räjäyttäminen ydinaseella? Nyt oikeasti jumalauta.

Violence is funny! Let's all just own up to it! Violence done well is fucking hilarious! It's like Itchy and Scratchy or Jackass -now that's funny!
-Todd Howard, Fallout 3 Executive Producer.

Pidemmälle en jaksa edes lähteä tarinoimaan, koska kumminkin yritätte turhaan argumentoida minua vastaan eikä tällä hetkellä ole kiinostusta kaitsia toisarvoisia henkilöitä. Joten, saanen linkittää kuvan joka tiivistää useimmat asiat mistä itsekin valittaisin.

PS. Jos Fallout 3:n nimessä ei olisi sanaa Fallout, niin kutsuisin sitä keskiverto peliksi. Mutta Fallout nimeä kantavana odotin sen sisältävän edes jotain mikä teki alkuperäisistä hyvän. Vastaavasti Fallout New Vegas saa monia asioita osumaan oikein, varsinkin dialogin kohdalla eli keskustelulla on oikeasti merkitystä ja syvyyttä. Unohtamatta panobottia.
Juuri tämän takia aloin pelaamaan 1 ja 2, koska niitä hehkutettiin että ovat parempia kuin 3, mutta ei niin iskenyt. Voihan se tietenkin olla etten ole vain pelannut niitä tarpeeksi. Pitäs ne tietenki joskus pelata läpi kerranku olen ostanutkin.
Mutta en nyt ala tästä aiheesta puhumaan enempää, koska Fallouteista voisi puhua koko päivän. Mielipiteensä kullakin :3

Marsalkka

  • Vieras
Vs: And so it begins
« Vastaus #17 : Syyskuu 29, 2011, 14:10:19 »
No emt, tykkään silti enemmän kolmosesta. 1 ja 2 on niin erilai pelattavia ja niissä tulee paljon enemmän niitä v***ttavia ja turhauttavia kohtia. Esim. Kaveri Marcus päättää ampua kaikkea liikkuvaa, mukaan lukien muut kaverit, ja sinut. Kun menet johonkin ahtaaseen huoneeseen tai käytävään, sinun kaverit tulevat perässä ja tukkii pois pääsyn.

Tässähän se ero on. Alkuperäiset Falloutit edustavat aivan eri peligenreä kuin kolmonen. Fallout 1 & 2 ovat cRPG pelejä eli edustavat samaa kantaa kuin esimerkiksi Baldurs Gate 1 & 2 sekä Planescape Torment. Fallout 3 on taas melkein puhdas FPS jossa on RPGish elementtejä.
Ja tuo että Marcus riehuu aseen kanssa ja pistää omat lihoiksi oli osa sitä huvia mistä ei voinu kuin itseään potkia päähän että annoit niin tapahtua.
Ahtaassa käytävässä on ihan kyllä komento jolla voi tökkiä kavereita pois tieltä, ettei se ollut ongelmana kuin julkaisuversiossa.

kikio

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 65
    • Profiili
Vs: And so it begins
« Vastaus #18 : Syyskuu 29, 2011, 14:43:37 »

Tässähän se ero on. Alkuperäiset Falloutit edustavat aivan eri peligenreä kuin kolmonen. Fallout 1 & 2 ovat cRPG pelejä eli edustavat samaa kantaa kuin esimerkiksi Baldurs Gate 1 & 2 sekä Planescape Torment. Fallout 3 on taas melkein puhdas FPS jossa on RPGish elementtejä.
Ja tuo että Marcus riehuu aseen kanssa ja pistää omat lihoiksi oli osa sitä huvia mistä ei voinu kuin itseään potkia päähän että annoit niin tapahtua.
Ahtaassa käytävässä on ihan kyllä komento jolla voi tökkiä kavereita pois tieltä, ettei se ollut ongelmana kuin julkaisuversiossa.
Juu, tiedän tämän että nämä alkuperäiset ovat eri peligenrejä. Siksi tuo Fallout 3 olisi saanut liikkua ihan eri nimellä, kuin fallouttina. <,<
No en voisi sanoa että annoin Marcuksen riehua sen aseen kanssa. Super Mutantti on Super Mutantti.
No ainakin sitä pysty kokeilemaan että käski mennä kauemmas, ja tietenki että jätti ne jo valmiiksi huoneen ulkopuolelle.. <,<'' En ainakaan muista että muuta komentoa olisin huomannut  ??? Tästä kuitenkin on jo kauan kun olen viimeksi pelannut.

Beardmaster

  • Vieras
Vs: And so it begins
« Vastaus #19 : Syyskuu 29, 2011, 14:48:31 »
teretulemast foorumille

olen samaa mieltä marsalkan kanssa fallout 3. oblivion aseilla joten siitä ei tarvitse enempää minun mainita

covechan

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: And so it begins
« Vastaus #20 : Syyskuu 29, 2011, 15:39:10 »
jazuliuz: Sinäkin brutukseni...


Pelasin Fallout 3:sta sen verta, että pääsin vaultista ulos ja sitten lopetin pelaamisen. Sanotaanko nyt vaikka näin, että jos haluan FPS peliä pelata, niin pelaan sitten FEARia, Crysistä jne.

Jostain syystä tuota muutosta pelityyliin koitettiin kovasti perustella immersion parantamisella, mutta paskapuhettahan tuo.  Perinpohjainen syy oli ettei uskallettu tehdä jotain mikä kehittäjälle oli uutta. Näin sitten pysyttiin tutussa ja "turvallisessa" kuvakulmassa sen sijaan että yritettäisiin edes olla uskollisia vanhalle pelityylille.

Marsalkka

  • Vieras
Vs: And so it begins
« Vastaus #21 : Syyskuu 29, 2011, 16:00:39 »

Tässähän se ero on. Alkuperäiset Falloutit edustavat aivan eri peligenreä kuin kolmonen. Fallout 1 & 2 ovat cRPG pelejä eli edustavat samaa kantaa kuin esimerkiksi Baldurs Gate 1 & 2 sekä Planescape Torment. Fallout 3 on taas melkein puhdas FPS jossa on RPGish elementtejä.
Ja tuo että Marcus riehuu aseen kanssa ja pistää omat lihoiksi oli osa sitä huvia mistä ei voinu kuin itseään potkia päähän että annoit niin tapahtua.
Ahtaassa käytävässä on ihan kyllä komento jolla voi tökkiä kavereita pois tieltä, ettei se ollut ongelmana kuin julkaisuversiossa.
Juu, tiedän tämän että nämä alkuperäiset ovat eri peligenrejä. Siksi tuo Fallout 3 olisi saanut liikkua ihan eri nimellä, kuin fallouttina. <,<
No en voisi sanoa että annoin Marcuksen riehua sen aseen kanssa. Super Mutantti on Super Mutantti.
No ainakin sitä pysty kokeilemaan että käski mennä kauemmas, ja tietenki että jätti ne jo valmiiksi huoneen ulkopuolelle.. <,<'' En ainakaan muista että muuta komentoa olisin huomannut  ??? Tästä kuitenkin on jo kauan kun olen viimeksi pelannut.

Lisäyksenä vielä että nykypäivänä jos Fallout 2:sta lähtee pelaamaan, niin kannattaa ehdottomasti asentaa Restoration Project niminen modi Killapilta. Kyseinen paketti kun korjaa lukemattomia pieniä bugeja ja tuo esiin tavaraa mitä on kaivettu datatiedostoista mutta eivät ehtineet julkaisuversioon. Tämän löytää osoitteesta http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=40443

JazuliuZ

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 48
  • More than meets the eye.
    • Profiili
Vs: And so it begins
« Vastaus #22 : Lokakuu 03, 2011, 14:53:52 »
jazuliuz: Sinäkin brutukseni...

Minä isse ja meiltä, muut on meirän krannista.
Kekkonen Urho lausui näin / Miks hämmästyitte säikähtäin? / Mä kaljun ilon ilmoitan / Kekkosen presidentiksi valitun.