Kirjoittaja Aihe: Tuli sitten rekisteröidyttyä  (Luettu 15377 kertaa)

Inamaru

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 83
  • Death Holds Beauty, No Matter Who It Claims
    • Profiili
Tuli sitten rekisteröidyttyä
« : Marraskuu 06, 2010, 18:39:43 »
No terveppä terve. Näin ensialkuun sanon, että meikäläisellä on paha tapa puhua/kirjottaa liikaa ja siitä on valitettu ja kukaan ei jaksa meikän romaaneja lukea, joten jätän esittäytymisen lyhyeksi ja jos jokin mietityttää, saa kysellä. Ja tässäkin menee jo tilaa...

Elikkäs, meikäläinen on Oriveden Opiston kirjoittajalukion opiskelija, yksi koulunsa kuudesta pojasta, vuosikertaa -93 ja kulkee netissä nimillä Inamaru, Inamaru The Inventor, Ina ja Tempele. Muita tämän hetken asuinpaikkoja ovat myös Hämeenkyrö ja Lavia, mutta pääosin asun omassa koulussani. Harrastuksia lähinnä otakuilu, manga, anime, enimmäkseen manga, tietenkin Touhou ja pari kuukautta takaperin alkanut pelailla Visual Noveleja ja Wiillä olisi lukuisia eri pelejä vielä kesken. Touhousta sain ensi kertaa kuulla kaverilta joskus kasiluokan maissa ja ajan mittaa olen ohittanut kyseisen kaverin Touhoun fanituksessa. Mitä meikäläisen persoonaan tulee, se on milloin mitäkin fiiliksen mukaan, eräs sanoi joskus viisaasti minun olevan joka päivä eri persoona ja vaikea arvioida, tiedä siitä sitten, olen vain oma itseni. Paikasta kuulin jo vanhan foorumin aikoihin, mutta päätin liittyä vasta nyt.
Ja viimeisenä kommenttina sellainen, että pidän erään toisen pikkufoorumin sivukylkiäisenä pystyssä omaa areena-tyyppistä foorumiroolipeliä jossa toimin että arenamasterina joka hoitaa kaikki NPC:t sekä pelaajana kuudella hahmolla joka on areenan pelaajamaksimi hahmomäärälle. Pelaajia ei ole kuin viisi minut mukaan lukien, mutta kun kaikki niistä ovat paikalla lähes 24/7 ja olen ainoa ylläpitäjä ja työntekijä sekä omaan hitaimman netin koko kyseisellä foorumilla, aikaa menee. Tämä siis tarkoittaa sitä, että tulen luultavasti olemaan melkoisen vähän tällä foorumilla, mutta yritän löytää aikaa tänne tuloon sieltä täältä.

Ja nyt meni jo liiallisen selittelyn puolelle, joten pyydän anteeksi turhastakin informaatiosta ja poistun paikalta odottamaan kysymyksiä mikäli niitä tulee...

Jagdpanther

  • Vieras
Vs: Tuli sitten rekisteröidyttyä
« Vastaus #1 : Marraskuu 06, 2010, 18:43:15 »
Halipatsui ja teretulemast. Ei mitään, mitä enemmän juttua, niin sitä parempi.

Ainakin yksi kymysys tulee mieleen: Lempihahmot?

Inamaru

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 83
  • Death Holds Beauty, No Matter Who It Claims
    • Profiili
Vs: Tuli sitten rekisteröidyttyä
« Vastaus #2 : Marraskuu 06, 2010, 18:50:08 »
Halipatsui ja teretulemast. Ei mitään, mitä enemmän juttua, niin sitä parempi.

Ainakin yksi kymysys tulee mieleen: Lempihahmot?
Joo, mutta sitten kun se juttu olisi kaksi sivua A4:llä niin ei sitä kaikki jaksa lähteä lukemaan kokonaan.
Ja lempihahmoja sanotaan tähän nyt sellainen "lyhyt" lista kuin Mokou, Rumia, Wriggle, Youmu, Patchouli, Medicine, Yuka, etc.
Ja Sokua lähinnä pelailen niin hahmoina käytän Youmua ja Patchoulia, ennen Patchouli oli ehdoton ykköshahmo jolla osasin parhaiten, mutta olen alkanut kehittyä Youmulla, lähinnä senkin takia että olen tilannut Japanista nyt jo toisen Youmu-figuurin joka saapuu maanantaina ja näiden kunniaksi tullut harjoiteltua lisää Youmulla.

Jagdpanther

  • Vieras
Vs: Tuli sitten rekisteröidyttyä
« Vastaus #3 : Marraskuu 06, 2010, 19:01:36 »
Ja Sokua lähinnä pelailen niin hahmoina käytän Youmua ja Patchoulia, ennen Patchouli oli ehdoton ykköshahmo jolla osasin parhaiten, mutta olen alkanut kehittyä Youmulla, lähinnä senkin takia että olen tilannut Japanista nyt jo toisen Youmu-figuurin joka saapuu maanantaina ja näiden kunniaksi tullut harjoiteltua lisää Youmulla.

Vai että on täällä ainakin myös toinen itseni lisäksi, joka figuurejakin kerää. Uteliaisuuteni kasvaa entisestään.

Oletko aikonut hommata lisää Touhou-figuureja Youmun lisäksi? :3

Inamaru

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 83
  • Death Holds Beauty, No Matter Who It Claims
    • Profiili
Vs: Tuli sitten rekisteröidyttyä
« Vastaus #4 : Marraskuu 06, 2010, 19:09:38 »
Vai että on täällä ainakin myös toinen itseni lisäksi, joka figuurejakin kerää. Uteliaisuuteni kasvaa entisestään.

Oletko aikonut hommata lisää Touhou-figuureja Youmun lisäksi? :3
Ehdottomasti! Rakastan Griffon Enterprisesin töitä ja tilailen figuureja amiamista. Löysin Griffon Enterprisesin ensi kertaa etsiessäni kuvia mahdollisista Patchouli-figuureista ja se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Griffon tekee niin täydellistä työtä että ihan liikuttuu... Sitten löysin Youmun ja rakastuin siihen työhön ja oli pakko ostaa! Ja kun Griffon julkaisi Special Editionin Youmusta aloin heti säästämään, tilasin ennakkoon ja se olisi nyt perillä, mutta saan postini vasta maanantaina. Kaverin kanssa oli puhuttu, että Griffonin Special Edition Mokousta rikkoisi siisteyden rajat ja pian sen jälkeen menivät julkaisemaan Mokoun ja NIIN haluan sen joululahjaksi, vaikka sitten ostaisin sen itse itselleni! Ja juuri kun pitäisi hommata Mokou, tulee Yukakin ja kun Griffon tekee niin kaunista työtä, että haluan Special Edition Remilian ja Shikieikinkin vaikken edes ole ikinä erityisen paljoa pitänyt hahmoista... Menee rahaa enemmän kuin on varaa ja tilaamiset hoidetaan isän kautta ja se kun ei anna tilata montaa lyhyellä aikavälillä koska se haluaa päättää mun rahoistani varmaan vielä silloinkin kun olen jo 30-vuotias...

Jagdpanther

  • Vieras
Vs: Tuli sitten rekisteröidyttyä
« Vastaus #5 : Marraskuu 06, 2010, 19:18:18 »
Ehdottomasti! Rakastan Griffon Enterprisesin töitä ja tilailen figuureja amiamista. Löysin Griffon Enterprisesin ensi kertaa etsiessäni kuvia mahdollisista Patchouli-figuureista ja se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Griffon tekee niin täydellistä työtä että ihan liikuttuu... Sitten löysin Youmun ja rakastuin siihen työhön ja oli pakko ostaa! Ja kun Griffon julkaisi Special Editionin Youmusta aloin heti säästämään, tilasin ennakkoon ja se olisi nyt perillä, mutta saan postini vasta maanantaina. Kaverin kanssa oli puhuttu, että Griffonin Special Edition Mokousta rikkoisi siisteyden rajat ja pian sen jälkeen menivät julkaisemaan Mokoun ja NIIN haluan sen joululahjaksi, vaikka sitten ostaisin sen itse itselleni! Ja juuri kun pitäisi hommata Mokou, tulee Yukakin ja kun Griffon tekee niin kaunista työtä, että haluan Special Edition Remilian ja Shikieikinkin vaikken edes ole ikinä erityisen paljoa pitänyt hahmoista...

Olisi kiva nähdä joskus kuvaa kokoelmastasi. Saisinpa sitten pienessä kateudessa katsella niitä.... >:3


Inamaru

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 83
  • Death Holds Beauty, No Matter Who It Claims
    • Profiili
Vs: Tuli sitten rekisteröidyttyä
« Vastaus #6 : Marraskuu 06, 2010, 19:23:24 »
No nyt sinne ei kuulu kuin se Youmu ja kohta tuleva SE Youmu - josta en ole edes varma mahtuuko se kotona Laviassa olevaan figuurihyllyyni jossa kaikki muut kuin Touhou-figut odottavat - enkä omista edes omaa kameraa, niin toviin ei varmaan mitään erityisiä kuvia tule. ^^''

Jagdpanther

  • Vieras
Vs: Tuli sitten rekisteröidyttyä
« Vastaus #7 : Marraskuu 06, 2010, 19:25:18 »
No nyt sinne ei kuulu kuin se Youmu ja kohta tuleva SE Youmu - josta en ole edes varma mahtuuko se kotona Laviassa olevaan figuurihyllyyni jossa kaikki muut kuin Touhou-figut odottavat - enkä omista edes omaa kameraa, niin toviin ei varmaan mitään erityisiä kuvia tule. ^^''

Plääh. :< No joskus sitten...

Inamaru

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 83
  • Death Holds Beauty, No Matter Who It Claims
    • Profiili
Vs: Tuli sitten rekisteröidyttyä
« Vastaus #8 : Marraskuu 06, 2010, 19:27:13 »
Joo ja nyt esittäisin itse kysymyksiä kun kinastelen tässä tuon kuvani kanssa. Ensiksi en saanut sitä tuohon, sitten tajusin olevani tyhmä ja lopulta sain sen, mutta nyt kun lataan sen koneeltani, se on liian pieni ja kun lataan sen netistä se on liian iso... Mikä mättää?

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Tuli sitten rekisteröidyttyä
« Vastaus #9 : Marraskuu 06, 2010, 19:30:03 »
Pienennä kuva sopivan kokoiseksi, uploadaa vaikkkapa imageshackiin ja linkkaa sieltä.
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

Inamaru

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 83
  • Death Holds Beauty, No Matter Who It Claims
    • Profiili
Vs: Tuli sitten rekisteröidyttyä
« Vastaus #10 : Marraskuu 06, 2010, 19:32:47 »
No kun onkelma on nyt siinä, että olen jo pienentänyt sen ja ladannut PhotoBucketiin. Sama kuva muillakin foorumeilla ja ei tällaista ongelmaa ole ennen ollut. Ja tällä hetkellä lojun koneluokassa mokkulan petettyä jälleen niin ei ole oikein mitään millä muokkailla. Kokeilen muita tekemiäni avoja josko niisä ei tulisi mokomaa ongelmaa...

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Tuli sitten rekisteröidyttyä
« Vastaus #11 : Marraskuu 06, 2010, 19:35:50 »
Tuo nykyinen näyttää ainakin hyvältä. Ota sitten huomioon että se näyttää avan valitsemiskohdassa isommalta kuin lopullisena kuvana
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Tuli sitten rekisteröidyttyä
« Vastaus #12 : Marraskuu 06, 2010, 19:37:14 »
150x150 ava ulkoisesti hostattuna toimii kai kaikkein ihanteellisimmin, koska sitä pienemmästä sivusto venyttää kuvat väkisin, eikä pienennös suuremmasta pienempäänkään kaikkein siisteintä jälkeä tuota.

Inamaru

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 83
  • Death Holds Beauty, No Matter Who It Claims
    • Profiili
Vs: Tuli sitten rekisteröidyttyä
« Vastaus #13 : Marraskuu 06, 2010, 19:39:24 »
Jaa no nyt löytyi selitys, kun kaikki on 100x100 ja ne venähtää... Hmm, pitänee tehdä tälle foorumille uusi ava kokoa 150x150 kunhan pääsen omalle koneelleni GIMPpailemaan, tän hetkiset on kaikki 100x100.

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Tuli sitten rekisteröidyttyä
« Vastaus #14 : Marraskuu 06, 2010, 19:40:08 »
OOH GIMPin käyttäjä! Respektiä saa avoimen lähdekoodin ohjelmista minulta!
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!