Kirjoittaja Aihe: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä  (Luettu 108658 kertaa)

Miss Alice

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 553
  • Ghostly Gardener
    • Profiili
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #45 : Marraskuu 08, 2011, 18:24:27 »
Jos minulta joku kysyy mielipidettä tähän lauluasiaan, itse ainakin valitsisin sooloversion kuin kuoroversion (tai sitten just tyyliin kuorot kertsissä), mutta taidan jättäytyä tässä kappaleen suomentamisessa ylipäätään taka-alalle vain ulisemaan huvin vuoksi. =P

Itsekin ehkä mieluummin pitäytyisin sooloversiossa satunnaisine kuoro-osioineen, ja olen alkuperäisen biisin kannalla. Suomiversion voi vaikka tehdä ihan erillisenäkin projektina 8'D
Dead bodies having a nice flower-viewing! How elegant.

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #46 : Marraskuu 08, 2011, 22:44:11 »
Jos minulta joku kysyy mielipidettä tähän lauluasiaan, itse ainakin valitsisin sooloversion kuin kuoroversion (tai sitten just tyyliin kuorot kertsissä), mutta taidan jättäytyä tässä kappaleen suomentamisessa ylipäätään taka-alalle vain ulisemaan huvin vuoksi. =P
olen samaa mieltä. kyllä se videoon kannattaa laittaa ihan japanin kielinen. koska englannin kielinen bad apple on kauheaa roskaa niin millanen suomen kielinen kuulostaisi. uskon että ei hyvältä.

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #47 : Marraskuu 08, 2011, 22:47:13 »
Jos minulta joku kysyy mielipidettä tähän lauluasiaan, itse ainakin valitsisin sooloversion kuin kuoroversion (tai sitten just tyyliin kuorot kertsissä), mutta taidan jättäytyä tässä kappaleen suomentamisessa ylipäätään taka-alalle vain ulisemaan huvin vuoksi. =P

Itsekin ehkä mieluummin pitäytyisin sooloversiossa satunnaisine kuoro-osioineen, ja olen alkuperäisen biisin kannalla. Suomiversion voi vaikka tehdä ihan erillisenäkin projektina 8'D

Itselleni olisi aivan sama olisiko se kuoroversio vai ei, mutta epäilen että se kuulostaisi paremmalta sooloversiona. Satunnaiset kuoro-osuudet saattaisivat ehkä toimia. Itse suostuisin mukaan laulamaan, oli kuoroversio tai ei. Suomiversio erillisenä projektina? Gimme lyrics and I'll do it. (Jos vain löytäisin jostakin Bad Applen instrumental-versiona.) (Ja voimmehan yrittää laulaa Bad Applea kuorossa seuraavassa miitissä. Just sayin')

olen samaa mieltä. kyllä se videoon kannattaa laittaa ihan japanin kielinen. koska englannin kielinen bad apple on kauheaa roskaa niin millanen suomen kielinen kuulostaisi. uskon että ei hyvältä.

Samaa mieltä. Omasta mielestäni tosin se englanninkielinen on aika hyvä. Saksankielinenkin on omasta mielestäni melko hyvä, mutta mikäs minä olen tuomitsemaan.....

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #48 : Marraskuu 09, 2011, 17:51:11 »
^ Ja jottei se minun aikaisempi viestini hukkuisi koko laulajaspekulaation alle, muistutan nyt vielä, että tämä kappaleen suomentamisprojekti ei ole oma keksintöni eikä mikään olennainen tai kantava osa koko videota, vaan jos joku minulle kyseisen kappaleen käännettynä toimittaa, voi siihen videoksi aivan hyvin puolestani laittaa myös tässä projektissa syntyvän version Bad Applesta.

Kuules, tuokaan ei olisi lainkaan hassumpi ajatus. Vaikka pääteos pitäisikin julkaista alkuperäisellä kappaleella jo pelkän laajemman katsojakunnan takia (herp), suomenkielellä lauletunkin version saa ilman muuta tehdä. Parempaa musiikkivideotahan kappaleelle ei olisi.

LENK

  • Vieras
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #49 : Marraskuu 10, 2011, 01:03:23 »
Taidan hylätä Classic reimun ja olla vain suwako ;3

Anakichi

  • Vieras
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #50 : Marraskuu 10, 2011, 08:40:07 »
minä haluaisin kokeilla, vaikka nauhoittaa ja lähettää lauletun suomenkielisen version.. olisi kivaa kokeilla.. paitsi jos täällä on tehty jo keskinäinen päätös siitä kuka laulaa

Archaleorn

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 75
  • Valkaistu ananas
    • Profiili
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #51 : Marraskuu 18, 2011, 17:20:59 »
Minä voisin tuon Momijin varata itselleni.

Anakichi

  • Vieras
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #52 : Marraskuu 24, 2011, 20:25:39 »
kokeilin laulaa tuon alkupätkän suomeksi ilman taustaträkkiä,ei ole pakko kuunnella, mutta arvostaisin jos kuuntelisitte...

suokaa anteeksi paska laatu, ei ole kuin pc:n mikki :3

http://www.youtube.com/watch?v=VdpMVDIlI30&feature=youtu.be


olkaa kilttejä katsokaa * 3 *

yuki_tears

  • Vieras
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #53 : Marraskuu 24, 2011, 20:29:19 »
Anakichi sulla on kaunis ääni!! <33 Tahtosin kuulla sun laulamana koko version! :D

Anakichi

  • Vieras
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #54 : Marraskuu 24, 2011, 20:30:31 »
Anakichi sulla on kaunis ääni!! <33 Tahtosin kuulla sun laulamana koko version! :D

kiitoskiitos * ^ *   ja voin yrittää joskus :3

Kougyoku

  • joku nolo
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 527
  • (´・ω・`)
    • Profiili
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #55 : Marraskuu 24, 2011, 20:34:39 »
Munkin mielestä lauloit tosi nätisti *u* Ihmettelen edelleen miten pystyt laulaa tollee, ite ku yrittää nii pitää about joka välissä vetää henkee  |'DD

Anakichi

  • Vieras
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #56 : Marraskuu 24, 2011, 20:36:26 »
Munkin mielestä lauloit tosi nätisti *u* Ihmettelen edelleen miten pystyt laulaa tollee, ite ku yrittää nii pitää about joka välissä vetää henkee  |'DD

musiikkiluokkatausta ja laulua harrastanut pienestä..... jakiitoskiitoskiitos...menee paineisiin...

*    ^     *

nyt tuli huomiohuoraolo

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #57 : Marraskuu 24, 2011, 20:51:32 »
Anakichi, nättiä.

Taktisista syistä en kuitenkaan halua sun lauluasi ylistää kovin paljon enempää (herp), mutta huomasin tästä demonstraatiosta silti, että käännös tarvinnee vielä hiukan hiomista, koska paikoin sanat täytyy käytännössä väkisin työntää melodian puitteisiin.

Mia

  • Kohtalo-Touhou
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 850
    • Profiili
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #58 : Marraskuu 24, 2011, 21:21:33 »
Kiva että lauloit Anakichi. ^^ Ihan hyvältä kuullostaa. Nyt kun vielä saisi musiikin kera laulettuna (alkuperäisestä kappaleestahan on olemassa karaoke-versio)!

Anakichi, nättiä.

Taktisista syistä en kuitenkaan halua sun lauluasi ylistää kovin paljon enempää (herp), mutta huomasin tästä demonstraatiosta silti, että käännös tarvinnee vielä hiukan hiomista, koska paikoin sanat täytyy käytännössä väkisin työntää melodian puitteisiin.
Itse en löytänyt koko käännöksestä kuin yhden kohdan (saattoi olla kaksi?) jossa en saanut tavumäärää sopimaan kappaleeseen. Vähän miettimistä saattaa vaatia tosin.
Pusi pusi ja cosplay

Anakichi

  • Vieras
Vs: Touhou.fi esittää: Bad Apple -varjoanimaatio näyteltynä
« Vastaus #59 : Marraskuu 24, 2011, 22:10:57 »
ymmärrän ja juu,  huomasin itsekin laulellessa että sen voi periaatteessa muokata samalla kun laulaa, muuten menee vähän möhkäleeksi