Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
  • Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit.
  • Näytä uudet vastaukset viesteihisi.
  • Uutiset: Askarruttaako mitä on Touhou? Onneksi aiheesta on olemassa syventävä dokumentti!
     

    Kirjoittaja Aihe: Peliprojekteja  (Luettu 12457 kertaa)

    tsalop

    • Puoli-Yōkai
    • *
    • Viestejä: 506
      • Profiili
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #15 : Joulukuu 04, 2011, 20:15:17 »
    No tuossa kuvauksessa käytiinkin asiaa läpi vain pintapuolisesti...
    Tässä olisi hieman yksityiskohtaisempia kuvauksia aiheesta: Peli, Taistelut

    Nämä ovat tosin vanhoja määrittelyjä, ja uusittu systeemi korjaa muutamia ajatteluvirheitä
    alkuperäisessä ideoinnissani...

    tsalop

    • Puoli-Yōkai
    • *
    • Viestejä: 506
      • Profiili
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #16 : Joulukuu 19, 2011, 10:18:35 »
    Elikkäs aika päivittää tätäkin hommelia...
    Olen jo tovin rakennellut parempaa systeemiä danmakun luomiseksi,
    ja tässä on lista siitä mitä olen saanut aikaan:

    Tehty:
    - Halutussa kulmassa lentävät panokset
    - Ympyrän muodossa lähtevät ammukset
    - Haluttuun kulmaan lentävät ympyrät
    - Kohteeseen hakeutuvat panokset
    - Pelaajaan hakeutuvat panokset
    - Panoksilla kiihtyvyys
    - Panoksilla odotusarvo (eli odottavat ennen liikettä)

    Tekemättä
    - Uudelleen kukinta (tärkeää)...
    - Kiemurtelevat luodit
    - Kimpoilevat luodit
    - Haulikkomaiset roiskahdukset


    tsalop

    • Puoli-Yōkai
    • *
    • Viestejä: 506
      • Profiili
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #17 : Joulukuu 23, 2011, 01:28:13 »
    Ok... Nyt alkaisi olemaan tuo danmaku-moottori valmis...
    Tässä erittäin huonolaatuinen video aiheesta.
    HUOM! Videossa asiat tapahtuu n. 3x nopeudella.

    tsalop

    • Puoli-Yōkai
    • *
    • Viestejä: 506
      • Profiili
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #18 : Tammikuu 01, 2012, 18:44:55 »
    Näin uuden vuoden kunniaksi tällainen:
    Perfect Youmu II-demo





    Eli hyvin huonosti toteutettu Ikaruga-klooni. Tarkoitus olisi, että kokoversiossa olisi enemmän kaikkea
    (ja hieman järkevämpi voimasysteemi)... Ehkä voisi myös kikkailla pelaajan näkökentällä.

    tsalop

    • Puoli-Yōkai
    • *
    • Viestejä: 506
      • Profiili
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #19 : Tammikuu 25, 2012, 07:45:16 »
    北方-project... Eli pitäisikö alkaa tekemään pelejä pseudo-suomalaisesta mytologiasta?

    Selleri

    • Kami
    • *****
    • Viestejä: 356
      • Profiili
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #20 : Tammikuu 25, 2012, 12:03:56 »
    Heh, notta Hoppou Project? Keskimääräistä mielenkiintoisemman kuuloinen idea, yksinkö meinasit yrittää toteuttaa? Henkilökohtaisesti itseänikin kiinnostaisi suuresti jonkin tuollaisen tekeminen.

    Anakichi

    • Moe aivastus
    • Tengu
    • **
    • Viestejä: 1 521
    • Chuuuuuuuuuu~♥
      • Profiili
      • "räpellystä"
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #21 : Tammikuu 25, 2012, 12:16:11 »
    hahmodesign kutkuttaa

    MrHighAndMighty

    • Keltainen Keiju
    • ****
    • Viestejä: 251
    • ε=ε=ε=ε=ε=┌(; ̄◇ ̄)┘
      • Profiili
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #22 : Tammikuu 25, 2012, 12:24:40 »
    Mister, you got my interest.

    Kuulostaa hyvin eeppiseltä. Tee ihmeessä, jos vaan mielenkiintoa riittää.

    Vee

    • Finnish TV persona and musician
    • *******
    • Viestejä: 456
    • I'm no fun
      • Profiili
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #23 : Tammikuu 25, 2012, 14:42:23 »
    Voin toimia pelitestaajana ja antaa palautetta vähän sekä vaikeustasosta, että pelin selkeydestä.

    Aiemmista peleistäsi Perfect Youmua koitin ja se oli vaikeimmalla vaikeustasollaan joko liian epäselkeä, tai sitten turhan helppo.
    Marked for deletion (old).

    Miss Alice

    • Puoli-Yōkai
    • *
    • Viestejä: 553
    • Ghostly Gardener
      • Profiili
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #24 : Tammikuu 25, 2012, 14:42:47 »
    Suomalainen kansantarusto kuumottelis~ Olisiko Reimu + Marisa yhä päähenkilöinä vai olisiko heille suomalaiset vastineet? Reimu jonkinlainen shamaani ja Marisa noita?
    Dead bodies having a nice flower-viewing! How elegant.

    tsalop

    • Puoli-Yōkai
    • *
    • Viestejä: 506
      • Profiili
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #25 : Tammikuu 25, 2012, 15:49:29 »
    Heh, notta Hoppou Project? Keskimääräistä mielenkiintoisemman kuuloinen idea, yksinkö meinasit yrittää toteuttaa? Henkilökohtaisesti itseänikin kiinnostaisi suuresti jonkin tuollaisen tekeminen.
    Yksimpä yksin... Toisaalta tästähän voisi tehdä tällaisen foorumilaisten oman peliprojektin.
    Kootaan tuollainen pieni 4-5 henkilön ryhmä ja katsotaan mitä saadaan aikaan.

    Voin toimia pelitestaajana ja antaa palautetta vähän sekä vaikeustasosta, että pelin selkeydestä.
    Pitääpi pitää tämä mielessä. Jos projekti etenee.

    Aiemmista peleistäsi Perfect Youmua koitin ja se oli vaikeimmalla vaikeustasollaan joko liian epäselkeä, tai sitten turhan helppo.
    Perfect Youmu olikin tällainen viikossa rykäisty testi Winterheartin muutamalle ominaisuudelle...
    Voile Invaders on paljon paremmin suunniteltu ja toteutettu peli.

    Suomalainen kansantarusto kuumottelis~ Olisiko Reimu + Marisa yhä päähenkilöinä vai olisiko heille suomalaiset vastineet? Reimu jonkinlainen shamaani ja Marisa noita?
    Ehkä olisi järkevää tehdä kokonaan omat vastineet Reimulle ja Marisalle...
    Ja ottaen huomioon aihealueen - pitääkö päähenkilöiden edes olla ihmisiä?

    Voisihan meillä olla tavallista kyrsiintyneempi saunatonttu.

    Selleri

    • Kami
    • *****
    • Viestejä: 356
      • Profiili
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #26 : Tammikuu 25, 2012, 16:01:18 »
    Ehkä olisi järkevää tehdä kokonaan omat vastineet Reimulle ja Marisalle...
    Ja ottaen huomioon aihealueen - pitääkö päähenkilöiden edes olla ihmisiä?

    Voisihan meillä olla tavallista kyrsiintyneempi saunatonttu.
    Jeps, vaikka lievästi samassa hengessä peli tehtäisiin kuin "esikuvansa", olisin itse sitä mieltä että vähintään skenaarion puolesta tulisi asioiden olla originaalitavaraa. (Verratkaa vaikka Touhoun ja Seihoun yhtäläisyyksiä. Vaikka jälkimmäisessä pari tuttua hahmoa heittävätkin cameot.)

    Ja juu, pistin yksäriä, toivottavasti huomaat.

    Satori

    • sādhuばあちゃん
    • Punainen Keiju
    • *****
    • Viestejä: 304
    • pullantuoksuinen kotiäiti
      • Profiili
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #27 : Tammikuu 25, 2012, 16:12:24 »
    Eli pitäisikö alkaa tekemään pelejä pseudo-suomalaisesta mytologiasta?
    Pitäs. Loistava idea!
    ------ "Puolueemme nojaa vahvasti valtionshintōlaisiin perusarvoihin! Rötöstytöt kuriin!"

    tsalop

    • Puoli-Yōkai
    • *
    • Viestejä: 506
      • Profiili
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #28 : Huhtikuu 12, 2012, 12:18:37 »
    Voisi tätäkin lankaa vähitellen päivittää...
    Elikkäs mielenkiintoinen postaus siitä mitä olen viime aikoina puuhaillut 北方-projectin ohella:

    Ikuisuusprojektini Winterheart etenee siinä missä muutkin shmuppini... Olen viimeiset pari kuukautta
    hakannut päätäni seinään muistiongelmien kanssa ja siksi jopa harkinnut koodin uudelleen kirjoittamista
    C++:lla: Olen myös perehtynyt säikeistämisen ihmeelliseen maailmaan siinä toivossa, että ratkaisu
    ongelmiini löytyisi sieltä.

    Doki Doki Tengu Heart MAX (eli se nimetön korttipeli, jossa olen mukana vain projektinjohtajana ja pääsuunnittelijana)
    puolestaan on käynyt läpi mielenkiintoisia uudistuksia. Tällä hetkellä puhutaan eräänlaisesta etsivänovellista, jossa
    olisi korttipeli sitten ympätty mukaan.

    Lisäksi olen aikani kuluksi kehitellyt lukuisia uusia projekteja, joita voisi sitten aloitella kun motivaationi tehdä
    shmuppia notkahtaa jälleen... Näistä projekteista ajankohtaisin olisi tuo strategiapeli - eräänlainen sovitus tästä
    iki-ihanasta lautapelistä nimeltä RISK.


    tsalop

    • Puoli-Yōkai
    • *
    • Viestejä: 506
      • Profiili
    Vs: Peliprojekteja
    « Vastaus #29 : Toukokuu 22, 2013, 17:02:16 »
    Noh niin... Voisi tätäkin lankaa hieman päivittää.
    Elikkäs aikaisemmat shmuppi-projektit kaatuivat suurimmaksi osin muistiongelmiin mutta nyt uskon viimeinkin keksineeni toimivan ratkaisun. Tätä testatakseni olen alkanut väsätä testiprojektia nimeltä Scarlet Rebellion...

    Pelattavia hahmoja tässä pelissä on Koakuma (kuinkas muutenkaan) ja Sakuya (osataan kierrättää spritejä):


    Tarina menee jotenkin näin: Joku tai jokin yllyttää purppurapaholaisen työntekijöitä kapinaan ja sillä välin Ruotsissa Patchouli on kidnapattu... Sankarittaremme selvittävät mistä on kysymys.

    Riippuen hahmosta tasot ovat hieman erilaisia (järjestys yms...) ja ehkä vastuksetkin saattavat vaihdella). Luonnollisesti kummallakin hahmolla on omat erikoisuutensa jotta homma olisi mielekkäämpää.

    Hahmojen aiheuttamista muutoksista pelin kulkuun huolimatta - pyrin pitää itse pelimekaniikan mahdollisimman yksinkertaisena EoSD + PCB tyyliin, enkä yritäkkään lisätä uusia ihmekiekuroita kuten Youmu peleissäni.

    Sitten pienoinen kysymys...
    Tässä pelin pääruutu (klikkaa suurentaaksesi) ilman kompressiota:

    Ja tässä samainen kuva 8bittiseksi puristettuna:

    Tulisitteko huomaamaan eroa pelin aikana (itse en ainakaan usko)?