Kirjautuaksesi anna tunnus ja salasana.

Kirjoittaja Aihe: Peliprojekteja  (Luettu 11647 kertaa)

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #45 : Heinäkuu 11, 2013, 14:17:27 »
Sain tekstisyötteen toimimaan...
Ajattelin,  että sitä voisi käyttää tallennusten nimeämiseen  sillä tällä hetkellä ladattaessa peliä - ruudulla näkyy tallennuksen numero, viimeisimmän avatun tason nimi, tallennusaika, peliaika sekä löydetyt erikoishahmot 45:stä. Viimeisimmän tason sijasta näytettäisiin tallennuspaikan nimi.

Lisäksi mietin, että tuota voisi myös käyttää palkattujen geneeristen hahmojen nimeämiseen, mutta toisaalta ominaisuutena se olisi aika turha.

Hagane productio

  • Illuusiokonduktööri
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 844
  • 今度こそ、怠け者になろうと意気込んでいたけれど
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #46 : Heinäkuu 11, 2013, 14:44:17 »
^ Itse tykkään enemmän juuri tuosta tallennuspaikan nimestä kuin viimeisimmästä tasosta.

Mutta hyvin näyttää etenevän tämä siun projekti C:

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #47 : Elokuu 04, 2013, 21:04:22 »
Tein parannellun version tekstisyötöstä (HUOM! kuvat eivät edusta lopullista käyttöliittymää):
Spoiler (click to show/hide)
Eli enää ei lueta suoraan näppäinpainalluksia, vaan meillä on ruudulla näkyvä näppäimistö. Nuolet ohjaavat kursoria, 'Z' valitsee painikkeen ja 'X' ajaa backspacen virkaa (myöhemmin teen myös hiirellä toimivan version).

Mietin myös uudistavani taistelumekaniikkaa hieman (taas kerran)...
Nykyisen systeemin ongelma on siinä, että pelin loppuvaiheessa nämä geneeriset hahmot muuttuvat tarpeettomiksi. Ongelman korjaamiseksi ajattelin kokeilla seuraavaa:
 
Taistelussa meillä olisi 1-3 hengen joukkue geneerisiä hahmoja sekä erikoishahmoista valittu johtaja (ei pakollinen). Varsinainen taistelu käydään noiden geneeristen hahmojen välillä ja johtajien tehtävä on vain antaa tukea.

Jokaisella erikoishahmolla siis on taito, jota käyttää vuoron alussa.  Nämä taidot eivät kuluta MP:tä eli niitä voidaan teoriassa käyttää rajattomasti, mutta joka käyttökerran jälkeen johtajan tulee odottaa muutama vuoro voidakseen käyttää kykyään uudestaan.

Esim.
Marisa voi vahinkoittaa kaikkia vihollisia Master Sparkilla, mutta sen jälkeen hän joutuu odottamaan 4 vuoroa loitsiakseen uudestaan.

Reimu kykenee parantamaan joukkueen jäseniä vaikka joka vuoro, mutta taidon teho riippuu välissä olevista vuoroista. Esimerkiksi jos Reimu käyttää taitoaan pärekkäisillä vuorolla niin jälkimmäisellä vuorolla hahmot paranevat vain 5%.

Alice kykenee kohottamaan joukkueen suojausta yhden vuoron ajaksi, mutta tämän jälkeen hän joutuu lepäämään kolme vuoroa.

Tämä ei tarkoita sitä, että kaikkien hahmojen taidot ovat suoraan jotain hyökkäyksiä tai buffeja. Esimerkiksi jos Nazrin toimii johtajana niin esineiden saaminen on todennäköisempää ja jos puolestaan Tewi istuu päättäjän paikalla, taisteluista saa enemmän rahaa.


Tällaisella ratkaisulla ne perushahmot ovat muutakin kuin tilan täytettä taisteluissa. Satunnaisissa taisteluissa vihollisporukoilla ei ole johtajaa, mutta vastustaisteluissa sellainenkin löytyy.

Muuten taisteluiden mekaniikkaa pysyy samana.




tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #48 : Elokuu 18, 2013, 19:27:37 »
Lisään listan komentajista ja taidoista myöhemmin tänä iltana....

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #49 : Elokuu 18, 2013, 21:32:10 »
Lista komentajista ja taidoista... Listaus on muotoa:
Lainaus
Nimi: taito (kohde | kesto | hinta)
Kuvaus

Kohde on merkitty: p = pelaaja, e = vihollinen, a = kaikki...
Vaikka kuvauksissa puhutaan pelaajan yksiköistä ja vihollisen yksiköistä, käytännössä
pomotaisteluissa vihollisten komentaja kykenevät käyttämään samoja taitoja.



Hakurei Reimu: Spiritual heal (p|1|0)
Parantaa kaikki pelaajan yksiköt.
Teho riippuu odotusajasta (1 vuoro = 10%, 5 vuoroa = 50%)

Kirisame Marisa: Master spark (e|1|6)
Vahingoittaa yksittäistä kohdetta 40-50%

Cirno: Perfect Freeze (e|1-3|3)
Tekee 20% jääpohjaista tuhoa kaikkiin vihollisen yksiköihin ja tainnuttaa
yksittäisen yksikön 10-20% todennäköisyydellä pariksi vuoroksi.

Hong Meiling: Strengthening Chi (p|2|3)
Tuplaa valitun yksikön puolustuksen kahdeksi vuoroksi.

Koakuma: Summoning hellfire (e|1|5)
Tekee 35% tulipohjaista tuhoa kaikkiin vihollisen yksiköihin.

Patchouli Knowledge: Philosopher's stone (e|1|4)
Vahingoittaa kaikkia vihollisyksikkäjä satunnaisesti valitulla elementillä.

Izayoi Sakuya: Private Square (e|2|5)
Vihollisyksiköt eivät kykene liikkumaan kahteen seuraavaan vuoroon

Remilia Scarlet: Fate cancel (p|0|0)
Jos pelaajan joukkue häviää taistelun (pomotappeluita ei lasketa),
niin porukka selviää hengissä 1HP:lla.

Flandre Scarlet: Leavatein (e|1|-)
Tuhoaa valitun vihollisyksikön mutta tätä taitoa voi
käyttää vain kerran taistelussa.

Alice Margatroid: Doll defence (p|1|4)
Seuraavan vuoron ajan pelaajan yksiköt ovat immuuneja kaikille hyökkäkysille.

Chen: Fast feet (p|2|3)
Nostaa pelaajan yksikköjen väistökykyä kahdeksi vuoroksi.

Konpaku Youmu: Ethereal shield (p|1-3|5)
Puolittaa kaikki fyysisistä / haamupohjaisistä hyökkäyksistä saadut vauriot
parin seuraavan vuoron ajan.

Saigyouji Yuyuko: Invoking Death (e|1|10)
Tappaa vihollisyksikön 10-20% todennäköisyydellä.
Isku osuu kaikkiin vihollisyksiköihin.

Yakumo Ran: Foxes blessing (p|2|3)
Nostaa yksittäisen pelaajan yksikön onnea (todennäköisyys tehdä kriittinen isku)
parin seuraavan vuoron ajaksi.

Yakumo Yukari: Border break (p|0|0)
Pelaaja kykenee aina pakenemaan taistelusta (ei koske pomotaisteluja).

Inaba Tewi: Fundraiser (p|0|0)
Kasvattaa taistelun lopuksi saatavaa rahasummaa.

Udongein Inaba Reisen : Eyes of Confusion (e|1-3|4)
Seuraavan parin vuoron ajan valitulla vihollisyksiköllä on 50%
todennäköisyys hyökätä toverinsa kimppuun.

Houraisan Kaguya: Hourai treasure (e|1-3|7)
Hetkittäisesti kumoaa elementtien vaikutuksen hyökkäyksiin.

Fujiwara no Mokou: Flight of Phoenix (p|1|6)
20-30% todennäköisyydellä heräättää kuolleen yksikön henkiin.
Yksikön MP palautuu kokonaan mutta HP:sta vain puolet.

Kazami Yuka: Anger management (p|1|4)
Nostaa kaikkien pelaajan yksikköjen hyökkäystä puolella
seuraavan kahden vuoron ajaksi.

Medicine Melancholy: Poison Miasma (e|0-4|3)
Onnistuessaan kaikki vihollisyksiköt menettävät 5-15% elämästään parin
seuraavan vuoron aikana.

Shameimaru Aya: Wind Gods blessing (p|1-3|3-6)
Rajoitetun ajan pelaajan yksiköt liikkuvat maksiminopeudella.

Inubashiri Momiji: Gale slash (e|1|5)
Tekee 30-50% tuulipohjaista tuhoa 1-3 vihollisyksikköön.
Vaikutus riippuu kohteiden määrästä.

Kochiya Sanae: Refreshing wind (p|1|0)
Palauttaa MP:n kaikille pelaajan yksiköille.
Teho riippuu odotusajasta (1 vuoro = 10%, 5 vuoroa = 50%)

Yasaka Kanako: Flourishing Faith (p|0|0)
Tuplaa taistelun jälkeen saatavien Power/Point-esineiden määrän.

Moriya Suwako: Mishaguji's sacrifice (a|1|12)
Pelaaja uhraa yhden yksikkönsä. Jokainen vihollisyksikkö menettää elämää
puolet uhratun yksikön HP:stä.

Hinanawi Tenshi: Earthquake (e|1|3)
Tekee 30% maapohjaista tuhoa kaikkiin vihollisyksiköihin.

Hoshiguma Yuugi: Knockout in three steps (e|3|6)
Kolmivuoroinen hyökkäys. Jokaisella vuorolla tekee kasvavan määrän tuhoa
valittuun vihollisyksikköön.

Komeiji Satori: Clairvoyance (p|1|3)
Valittu pelaajan yksikkö välttää kaikki iskut seuraavalla vuorolla

Kaenbyou Rin: Disposing souls (e|1|7)
Jokaista kuollutta pelaajan hahmoa kohden vihollisyksiköt menettävät
30% kuolleen hahmon elämästä.

Reiuji Utsuho: Artificial Sun (p|2|6)
Seuraavan kahden vuoron ajan pelaajan yksiköt ovat immuuneja tulelle;
lisäksi tulipohjaiset iskut tekevät tuplasti tuhoa.

Komeiji Koishi: Subconscious attacker (a|2-4|8)
Seuraavan parin vuoron ajan Koishi tekee 5-15% tuhoa satunnaisesti
valittuun pelaajan tai vihollisen yksikköön.

Nazrin: Clever dowsing (p|0|0)
Taistelun jälkeen saatavien esineiden todennäköisyys kasvaa.

Tatara Kogasa: Raincheck (p|2|6)
Seuraavan kahden vuoron ajan pelaajan yksiköt ovat immuuneja vedelle;
lisäksi vesipohjaiset iskut tekevät tuplasti tuhoa.

Kumoi Ichirin: Thunderous yell (e|1|3)
Tekee 30% sähköpohjaista tuhoa kaikkiin vihollisyksiköihin.

Toramaru Shou: Gathering treasure (p|1|-)
Pelaaja saa esineen valitulta vihollisyksiköltä mutta taitoa voi
käyttää vain kerran taistelussa

Minamitsu Murasa: Water entombing (e|1|3)
Tekee 30% vesipohjaista tuhoa kaikkiin vihollisyksiköihin.

Byakuren Hijiri: Power surge (p|2|3)
Nostattaa yksittäisen pelaajan yksikön hyökkäysvoimaa parin vuoron ajaksi

Houjuu Nue: Skill shuffle (a|0-3|4)
Satunnaisesti sekoittaa kaikkien yksiköiden hyökkäysten elementit keskenään.

Miyako Yoshika: Tough guard (p|1|5)
Jos valittu yksikkö menettää henkensä seuraavalla vuorolla, yksikkö
herää takaisin henkiin 1HP:llä.

Soga no Tojiko: Vengeful touch (e|1-2|9)
Seuraavat pari vuoroa vihollisyksikkö satuttaa myös itseään iskiessään.

Mononobe no Futo: Feng Shui (a|2|6)
Kaikkien taistelussa olevien yksiköiden HP ja MP jaetaan tasan

Toyosatomimi no Miko: Inner growth (p|1|2)
Taisteluista saatavien kokemuspisteiden määrä kasvaa.