Kirjoittaja Aihe: Alkoholilanka  (Luettu 217977 kertaa)

Satori

  • sādhuばあちゃん
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 304
  • pullantuoksuinen kotiäiti
    • Profiili
Alkoholilanka
« : Joulukuu 10, 2011, 19:46:57 »
Koska Touhou ja alkoholi kuuluvat eittämättä yhteen - ZUN on hieno mies ja arvostaa hienoja oluita - tein tällaisen langan. puhetta oli myös tuolla jaarittelulangan puolella... Ylläpito saa poistaa, jos tämä on mielestään asiaton lanka - tai siirtää hiekkalaatikolle jos tämä sinne paremmin sopisi!

Tähän lankaan täysi-ikäisten sivistynyttä keskukstelua alkoholijuomista ja niiden nauttimisesta. Mm. juoma-arvosteluja ja muuta fiilistelyä.

Aloitan juoma-arvostelulla....
Päivän olutarvostelussa siis: Karjala III (4,6%vol)
Maku: metallinen ja hapan.
Jälkimaku: jauhoisen pahvinen.
Tuoksu: mitäänsanomaton, lievästi tunkkainen.
Suutuntuma: ohut ja vetinen.
Humalointi/katkero: lähes olematon.

Muuta:
Itse en tästä immohiivatärkkelysbulkkikurasta tykkää ollenkaan. Olutta lähinnä nimellisesti (Saksassa tai muussa olutkulttuurimaassa tällaista ei edes saisi kutsua olueksi).  Ostin kun oli halpaa ja kaupassa ei mitään erikoisempaa ollut edes tarjolla. Vajaa kolme euroa puolenlitran Sandelstölkistä ei inspiroinut, niin ostin tvelvarin tätä. Nautittu ~15C° -lämpöisenä (joo en malttanut odottaa että jäähtyisi). Kylmänä nautittuna tämä on yleensä vähemmän pahvisentunkkaisen oloista.
Yleisarvosana: 2/10
------ "Puolueemme nojaa vahvasti valtionshintōlaisiin perusarvoihin! Rötöstytöt kuriin!"

J_onn_e

  • Tokyo Metropolitan Police Special Vehicle Section 2, Division 2.
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 003
  • Shinohara Heavy Industries AV-98 Ingram
    • Profiili
    • Get money
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #1 : Joulukuu 10, 2011, 20:47:41 »
nämä vähän liittyy tähän joten läiskäsen tänne
http://naurunappula.com/759939/touhou-vodka?group_id=11705
http://naurunappula.com/763067/cirno-amp-beer
saattaa vähän tosin olla aiheen sivussa kuitenkin

ObD

  • Vieras
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #2 : Joulukuu 10, 2011, 21:36:16 »
tänään nautittavana perinteistä punaviiniglögiä, katotaan kohta miltä vaikutti

punakone

  • 嫌なやつ
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 557
  • Literally Hitler
    • Profiili
    • Touhou.fi
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #3 : Joulukuu 10, 2011, 22:06:19 »
Kaadoin juuri lasiin Midnight Sunia, näin ekalta maistamiselta voin sanoa että ihan tajuttoman hyvä portteri, vahvanmakuinen ja tumma, lievästi vaahtoava.

9. Mekanisoitu taisteluosasto "Jääkeijut"

ObD

  • Vieras
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #4 : Joulukuu 10, 2011, 23:00:15 »
tänään nautittavana perinteistä punaviiniglögiä, katotaan kohta miltä vaikutti
lainaan itseäni koska idgaf foorumin säännöt

Oli aika mielenkiintonen kokemus. Ite en oo koskaan pitäny punkuista, mille toi maistu. Tällä kertaa aluks glögin ja punkun sekainen maku miellytti mua. Ennen pitkää kuitenki tuli jälkimauks punkku ja sit alko taas puistattaa. Onneks en keittäny mukillista enempää.

punakone

  • 嫌なやつ
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 557
  • Literally Hitler
    • Profiili
    • Touhou.fi
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #5 : Joulukuu 10, 2011, 23:49:25 »
Joo, en itsekään ole koskaan punaviinistä pitänyt, valkkarit menee puolikuivina.

Ja nyt äsken aukes Tsingtao, kiinalainen lager jossa ilmeisesti heitetty riisiä sekaan. Raikas maku, tätä juo janoon mielellään.

9. Mekanisoitu taisteluosasto "Jääkeijut"

ttw

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 31
  • Miehet pikkutyttöjä -club
    • Profiili
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #6 : Joulukuu 11, 2011, 00:04:34 »
Lasissa kossu & cola, peruspirtsakka sekoitus joita juo vaikka 10 putkella.
Oh how did this get here i'm not good with computer.

Satori

  • sādhuばあちゃん
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 304
  • pullantuoksuinen kotiäiti
    • Profiili
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #7 : Joulukuu 12, 2011, 01:40:56 »
Alkoholijuomien saralla Japani tunnetaan tietenkin sakesta (tosiweeaboo sanoisi nihonshu), mutta harvempi tietää että Japani on maailman toiseksi suurin viskintuottajamaa.  Itse olen mieltynyt japanilasiin viskeihin. Ovat omaleimaisia suhteessa skottilaisiin esikuviinsa ollen samalla erittäin laadukkaita.

Seuraavaksi siis sunnuntai-illan ratoksi viinahifistelyä:
Viskiarvostelussa japanilainen The Yamazaki Single Malt aged 10 years
** Kuva **

Kymppivuotias Yamazaki on japanilaisen viinajätin, viskiensä avulla suosioon nousseen Suntoryn, ehkä tunnetuin single malt viski. Pulloyksilö on ruottinlaivalta puolisentoista vuotta sitten mukaan tarttunut 0,7 litrainen. Hintaa oli muistaakseni nelisenkymmentä euroa. Pullo aika lopuillaan koska ollut kokoelmassa niinkin pitkään.

Tässä viskissä käytetään osassa tynnyreitä materiaalina japanilaista Mizunara-tammea. Jotkut sanoo että tämä on skottiviskeistä lähellä speysideläisiä tyylillisesti, mutta minusta moinen saattaa olla asioiden yksinkertaistamista.

Ulkonäkö:
Lasissa lilluu melko vaaleaa viskiä. Lasin pyörittely tuottaa lasinreunalle nopeasti laskeutuvia kalvoja ja lasin reunalle jää pisaroita: Käyttäytyy ja näyttäytyy kuten nuori viski yleensä.
Tuoksu:
Pistävää liuotinta ja kypsää hedelmää.
Maku:
Pistävää mutta samaan aikaan hedelmäkarkkimaista ja lopuksi vähän vanilijamaista. Tykkään koska maistuu vähän kirpeille hedelmäirtokarkille. Suutuntumaltaan aika liukas ja liuotinmainen, höyryt menee nenään ja jälkimaku takertuu suuhun vähän kuin kerma. Ei mainittavaa sherrytynnyrinmakua tai voimakasta savuisuutta tässä viskissä.

Tämä viski toimii erittäin hyvin japanilaiseen tapaan mizuwarina, eli tasapohjaisesta lasista runsaiden jäiden kera: Poistaa polttavan liuotinfiiliksen sekä peittää lähes kaikki muut maut paitsi hedelmäkarkin ja vanilijan. Kun jotkut viskihifistit sanoo että viskiä ei saa juoda jäillä, niin tälläkertaa vedän raakana fiilistellen viinanpoltetta suussa.
------ "Puolueemme nojaa vahvasti valtionshintōlaisiin perusarvoihin! Rötöstytöt kuriin!"

ObD

  • Vieras
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #8 : Joulukuu 13, 2011, 20:51:59 »
Aattelin kysyy nyt teiltä et onko Jägermeister liian mainstream?

Kun joskus muinoin jonnevuosinani alaikäisenä otin sitä mukaan joihinki julkisiin ryyppäjäisiin, perusteinit ruinas sitä koska "jekkukola on niin hyvää". Itse en ole vain kuin kerran sortunut jekkukolaan, juon mestarimetsästäjäni mieluiten raakana. Teidän mielipiteitä sen suosiosta?

Gyrael

  • Nurkissa lurkkaava
  • Keltainen Keiju
  • ****
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #9 : Joulukuu 17, 2011, 02:00:53 »
Kelkka on varsin hyvä drinkki, jos pitää itse appelsiinin makuisista juomista. Tämä drinkkihän koostuu siis n. 2cl vodkaa, 2cl passionia sekä 10 cl appelsiinimehua. Juoma on omasta mielestäni hyvää mutta pitää muistaa, että sitä ei välttämättä voi juoda kuin yhden tai kaksi illassa riippuen toki siitä, kuinka paljon on kokemusta alkomahoolien hörppäilystä.

ObD

  • Vieras
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #10 : Joulukuu 17, 2011, 09:31:32 »
Kelkka on varsin hyvä drinkki, jos pitää itse appelsiinin makuisista juomista. Tämä drinkkihän koostuu siis n. 2cl vodkaa, 2cl passionia sekä 10 cl appelsiinimehua. Juoma on omasta mielestäni hyvää mutta pitää muistaa, että sitä ei välttämättä voi juoda kuin yhden tai kaksi illassa riippuen toki siitä, kuinka paljon on kokemusta alkomahoolien hörppäilystä.
pitää kokeilla joskus ^^

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #11 : Joulukuu 17, 2011, 17:04:20 »
Itse olen aikas nirso juomien kanssa ja tämän takia juonkin yleensä jotain makeaa likööriä sekoitettuna johonkin limppariin. Pisangia on tullut juotua alku aikoina kyllästymiseen asti, lopetin sen juomisen kesällä ja n. puoli vuotta on litkitty lähes ainoastaan Livikoa.

Itse en juuri alkoholin mausta pidä, jonka takia olen noissa pysynyt. Liviko on siit kätevä, et jos loppu limppari kesken ni voi juoda jo pullon suustakin, ei maistu lähes lainkaan 20-prossuselta, alkoholin maku jopa sopiva itselle.

Kuitenki itteäni alkaa nuo juomat tympiin ja pitäis ettii jotain uutta ja jännää...   Rommi on itseasiassa ollut hyvää, mut ite en osaa ikinä laimentaa sitä sopivan tasoiseksi.... raakanahan se on liian merirosvomaista....
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Jagdpanther

  • Vieras
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #12 : Joulukuu 17, 2011, 19:43:07 »
Koska olen pikkupienissä, niin saanen tehdä oman huoma-arvosteluni.

Kurko Long Drink Greippi 4,7%
Maku: hedelmäisen makea.
Jälkimaku: jännä, en osaa selittää sitä.
Tuoksu: greipin lievä aromi.

Eli oma kantajuomani ryyppyilloille näin kaljan inhoajana. Parhaimman nautinnon saa kylmänä juodesa (shit, sherlock). Huonompana puolena on ähkyn tunne ennen kuutta tölkkiä, varsinkin saman merkin Piranha -juomassa. Kännitunne saapuu neljännen/viidennen tölkin aikana.

Arvosana: 9½/10

ObD

  • Vieras
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #13 : Joulukuu 17, 2011, 20:56:23 »
Koska olen pikkupienissä, niin saanen tehdä oman huoma-arvosteluni.

Kurko Long Drink Greippi 4,7%
Maku: hedelmäisen makea.
Jälkimaku: jännä, en osaa selittää sitä.
Tuoksu: greipin lievä aromi.

Eli oma kantajuomani ryyppyilloille näin kaljan inhoajana. Parhaimman nautinnon saa kylmänä juodesa (shit, sherlock). Huonompana puolena on ähkyn tunne ennen kuutta tölkkiä, varsinkin saman merkin Piranha -juomassa. Kännitunne saapuu neljännen/viidennen tölkin aikana.

Arvosana: 9½/10

Ite en tykkää juoda noita kaupan 4,7% vahvoja. Ne jotenki saa aikaseks aamun närästyksen ja niitä 10 juotua menee pahasti maku. Original Long Drink 5,5% on imo paljon parempi, mutta maksaa ihan liikaa ;_;

Mataneko

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 17
  • 猫耳、スクミズ、ニーソックス…
    • Profiili
    • Kirjoituksia ja kuvia Savon Kensokyröstä (Ehkä välillä NSFW)
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #14 : Joulukuu 19, 2011, 11:08:33 »
Aattelin kysyy nyt teiltä et onko Jägermeister liian mainstream?

Kun joskus muinoin jonnevuosinani alaikäisenä otin sitä mukaan joihinki julkisiin ryyppäjäisiin, perusteinit ruinas sitä koska "jekkukola on niin hyvää". Itse en ole vain kuin kerran sortunut jekkukolaan, juon mestarimetsästäjäni mieluiten raakana. Teidän mielipiteitä sen suosiosta?

Onhan se jekku nykyään jossainmäärin aika teinijuoman maineessa, mutta myönnän kyllä itse tykkääväni, koska olenhan nuorekas mieleltäni. Mielelellään raakana, mutta energiajuomasekoitukset menee myös. Jekun sotkemista colaan en tosin ole koittanut.


そして、少女達
その街にふりそそぐ白いアカシアの
花のように、汚れない少女達
麗しの少女達