Kirjoittaja Aihe: Hey! Listen! It's Zelda thread  (Luettu 13355 kertaa)

ObD

  • Vieras
Hey! Listen! It's Zelda thread
« : Joulukuu 24, 2011, 01:21:09 »
Havaitsin foorumilla huutavan vääryyden. Täällä ei ole ZELDALANKAA. Tänne siis voi avautua kaikkeen zeldaan liittyvästä, linkata musiikkia, jakaa kuvia, puhua hahmoista paskaa ja kaikkea zeldaan liittyvää tuolta väliltä mutta yksi kaunis pyyntö olisi.

No spoilers ty, ne voitte piilottaa näin:
Spoiler (click to show/hide)

Aloitan nyt muistelemalla imo parasta Zeldaa eli Wind Wakeria. Pelin dungeonien arvoitukset ovat suht helppoja puhumattakaan bosseista, mutta merellä asioiden löytäminen ja tajuaminen onkin sitten asia erikseen. Jos pitää seilailusta, seilailkoon. Jos ei, opetelkoon tornaadonkontrollointikappaleen ja warppailkoon mielin määrin. Ja koska joka pelissä pitää olla pakollinen Navi, tässä se on se vene (ja dungeoneissa se vene puhuu sen kiven kautta). WW:ssä tosin vene ei aiheuta puhdasta vitutusta, mitä se aiheuttaa OoTissa. Juonta en edes vaivaudu analysoimaan, sillä itselläni ei ole siitä mitään uutta sanottavaa.

Juhozki

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 1 650
  • No Life King
    • Profiili
    • Vadislav
Vs: Hey! Listen! It's Zelda thread
« Vastaus #1 : Joulukuu 24, 2011, 04:38:00 »
Spoiler (click to show/hide)

No sen verran kolmosta fanitan että videonkin pyöräytin. Pari-kolme kertaa vuodessa tulee pelattua Link to the Pastia Wiipaleella and/or emulaattorilla wanhojen hyvien aikojen kunniaksi.
Ocarina of Time oli myös kiehtova kokemus ensimmäisellä pelikerralla ja Majora's Mask ei kauas jäänyt. Wind Wakeria en sitten kestänyt alkumetrejä pidemmälle. Liian outo ulkoasu ja joku meri jossa pääsee harhailemaan. No jee.
Twilight Princess sopi meikäläisen makuun vähän paremmin ja taisin pelata ihan läpi asti. Kummallisista digitaalimonstereista en kyllä osaa sanoa herpaa enkä derpaa.
Skywardia pitäisi jatkaa kun ohjaimetkin kuulemma toimivat taas. Sen verran mitä testailin niin ihan hyvältä vaikuttaa. Lopullinen tuomio sitten krediittitekstien jälkeen.

Kädetyskonsoleiden Zeldat jäivät kokonaan testaamatta, mutta myönnän että sieltä kaaoksesta löytyy ainakin yksi todella hyvä biisi.

Spoiler (click to show/hide)

Treasurance

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 143
    • Profiili
    • YOUR TARGET
Vs: Hey! Listen! It's Zelda thread
« Vastaus #2 : Joulukuu 24, 2011, 09:30:07 »
>2011
>caring about zelda

njaa, Wind Waker on helposti paras, OoT käsittämättömän yliarvostettu ja LttP suht siedettävä
the old sig sucked

SciSan

  • Vieras
Vs: Hey! Listen! It's Zelda thread
« Vastaus #3 : Joulukuu 24, 2011, 16:17:38 »
No joo, melkein kaikki Zeldat on tullut pelattua läpi (SS menossa tällä hetkellä). Henkilökohtainen suosikkini on luonnollisesti Ocarina of Time, tosin Wind Waker on yllättävänkin hyvä peli, vaikka luolastot ovat melko helppoja. Uudelleenpeluuarvoa nostaa myös haaste olla pelaamatta ilman karttaa, siis vain kompassi ja kaukoputki ovat sallittuja.

Parhaimmat muistot ovat kuitenkin niistä Zeldoista, joita olen ensimmäistä kertaa kokeillut. Oracle of Ages ja Oracle of Seasons olivat lapsena jotain välillä niin tuskallista luolastoineen, että uusia Zeldoja tulee väkisinkin näihin peleihin verrattua.

Bonuspisteet sille, joka kaikkien vihjeiden jälkeen tunnistaa avatarini.

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Hey! Listen! It's Zelda thread
« Vastaus #4 : Joulukuu 24, 2011, 16:38:26 »
Juuh, itse olen Zeldojen patrissa pyörinyt vuonna 2004, kun Kankaanpäässä vielä oli jopa peliliike. Siellä pelasin sitte Wind Wakeriä ja totesin, et tää cubelle, vaik en tajunnu paskaakaan enkusta tuolloin.... lopulta kun sain sen sit itelle ni selkes, et tääl sisällä onkin joku toinen levy, jossa on .... 2 ZELDAA LISÄÄ?! Jep , WW tuliu hakattua aikas nopeastikkin, mutta OOT-peleissä jäin jumiin. Melkein heti ostin sitten GBA:lle Lin to the pastin, joka on jäänyt enimmäkseen "no kun vittu täs bossis kuolee melkein heti ku pääsee aloittaan, vaikka pullot on täynmä keijjuja"-syystä. Kuitenkin noista peleistä sitten on kehittynyt sarjan fanitus ja nykyään löytyy tuo collectors edition ( sisällä Zelda1, 2 ,OOT ja Majoras mask), DS-zeldat ja Twilight Princess (siis "Ganondorf likes fishing"). Lisäksi emulla on pelattu Link's awakening, oracle-pelit läpi ja Minish cap jäi vaan jostaki syystä loppupomoa vaille kesken. Muutenkaan en noista Capcom-zeldoista kauhesti pitänyt, kun toistivat kaikki toisiansa noilla saamarin raiteille ja vivuilla.

Eli Minisdh cäppiä,  four swordeja  ja skyward swordia lukuun ottamatta kaikki pelattu. Lisäksi jos joku mainitsee ne hirvitykset, YOU MUST DIE~!

Lempparini on joko OOT tai Majoras Mask. Majoras Mäskissä rakastuin erityisesti noihin naamioihin ja sivutehtävät olivat kultaa. Toki se viiminen naamio, minkä pelissä teki bossien hakkamisesta aikas huvittavan helppoa.

3DS:lle tuli tos maanantaina istettuun OOT 3D, mutta täytyy sanoa, että pettymys oli. Grafiikat ny oli tietysti partemmat, mutta peli oli tyhmennetty osiltaan. 64/Gamecubessa hahmot puhuivat useasti mystisesti, 3DS:ssä taas " sun pitää mennä tänne ja tonne ja sinne ja sinne pääsee näin" . Lisäksi Navista oli tehty vieläkin vittumaisempi, kun se alkaa muutaman tunnin kuluttua ulisemaan "Sinun kannattaisi pitää tauko"-ehdotuksesta. Lisäksi kuten SS:ssä peliin oli lisätty kusetuksen-kivi , joka kertoo sinulle, missä vitussa kaikki salaiset esineet on ja miten luolastojen pulmat ratkaistaan.... EIHÄN TUOSSA OLE MITÄÄN JÄRKEÄ! Jos jenkit ny vittu on niin urpoja, ni lisätkää ne vaan jenkki-versioon, ei eurooppalaiset ja japsit mitään vihjeitä halua. Koko pelisarjanhan idea on aiheuttaa pieniä pään särkyä ja mietintä taukoja. OOT 3D:n olen kohta pelannut läpi ja MasterQuest aukeaa sit sen jälkeen. Jos MasterQuestissakin on tuo kusetus-kivi, taidan kerätä saamari adressiin tuota kiveä vastaan JUMALAUTA!
SS tuleeki mulle haltuun tänään, itsellä tuo limited edition, ni pääsee kuuntelemaan vielä musiikkia jasaa pelata kultasella ohjaimella.

Tietysti nostetaan kissa pöydälle ja aletaankos tappelemaan aikajanan kanssa? ^^
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Jagdpanther

  • Vieras
Vs: Hey! Listen! It's Zelda thread
« Vastaus #5 : Joulukuu 24, 2011, 16:43:17 »
Itselle pelisarja ei ole hirveän tuttu. Aikanaan Wind Waker oli upean näköinen peli veljen saadessa GC lainaan kaveriltaan, ja nähdessäni sen. En ikinä kuitenkaan päässyt peliä pelaamaan, vaikka GC oli yhdessä välissä minullakin.

Pelisarjasta olen pelannut läpi vain Phantom Hourglass ja Spirit Tracks DS:llä, mutta nepä olivatkin lieviä pettymyksiä...

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Hey! Listen! It's Zelda thread
« Vastaus #6 : Joulukuu 24, 2011, 16:47:20 »
Pelisarjasta olen pelannut läpi vain Phantom Hourglass ja Spirit Tracks DS:llä, mutta nepä olivatkin lieviä pettymyksiä...

Phantom Hourglass ny oli aika hyvä , koska seilaaminen oli aikas lyhyttä touhua, mutta Spirit Tracks... junia?!  Kuitenkin noissa peleissä oli tosi hyvät moninpelit (Tsukiconissa mahtavaa ajan tappoa) , Spirit Trackissä vaan vittumaisinta oli Wi-fi otteluiden puute.
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

SciSan

  • Vieras
Vs: Hey! Listen! It's Zelda thread
« Vastaus #7 : Joulukuu 24, 2011, 16:53:19 »
Lisäksi kuten SS:ssä peliin oli lisätty kusetuksen-kivi , joka kertoo sinulle, missä vitussa kaikki salaiset esineet on ja miten luolastojen pulmat ratkaistaan.... EIHÄN TUOSSA OLE MITÄÄN JÄRKEÄ! Jos jenkit ny vittu on niin urpoja, ni lisätkää ne vaan jenkki-versioon, ei eurooppalaiset ja japsit mitään vihjeitä halua.
Protip: Älä käytä sitä kiveä ^^ (Ainakaan SS:ssa)

Tuomiorovasti

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 142
  • Jaan tuomiota.
    • Profiili
Vs: Hey! Listen! It's Zelda thread
« Vastaus #8 : Joulukuu 25, 2011, 00:46:08 »
Exä oli kunnon zeldafani, meni englantiin kattoon zeldaorkesteria jossa se tapas (zelda tatuoidun) pitkätukka hipin ja sinne se sitte katos. :DDDD että se niistä zeldoista mun osalta, eihän tota voi tapahtua muutako leffoissa !

Numbbi

  • Lv. 9999
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 753
  • EXEC_PHANTASMAGORIA/.
    • Profiili
Vs: Hey! Listen! It's Zelda thread
« Vastaus #9 : Joulukuu 25, 2011, 16:37:54 »
Kädetyskonsoleiden Zeldat jäivät kokonaan testaamatta, mutta myönnän että sieltä kaaoksesta löytyy ainakin yksi todella hyvä biisi.

Kannattaisi testata nekin, koska nekin on kyllä sairaan hyviä.
Ennenkuin klikkasin tuota linkkiä niin hiljaa itsekseni toivon että "Ole Link's Awakeningin Tal Tal Heights" ja sitten se oli se. Varmasti tuo Link's Awakening on oma lempi käsikonsoli Zelda ja sitten tuo biisi on paras siitä. Sattumoisin tuolla laivalla 3DS:lla pelasin tätä kun olin sen sieltä storesta ostanutkin.

Parhaimmat muistot ovat kuitenkin niistä Zeldoista, joita olen ensimmäistä kertaa kokeillut. Oracle of Ages ja Oracle of Seasons olivat lapsena jotain välillä niin tuskallista luolastoineen, että uusia Zeldoja tulee väkisinkin näihin peleihin verrattua.

Bonuspisteet sille, joka kaikkien vihjeiden jälkeen tunnistaa avatarini.

Oracle of Ages/Seasons oli kyllä huhhuh hyviä myös. Itsellään ei ongelmia ollut dungeonien kanssa. Mieleenpainautuvin ongelma oli Agesissa tuo aikamatkustelu gimmick kun periaattessa sen asiosta siinä pelissä oli 2 world mappiä.

Ja niin avatarisi on Oracle of Seasonin subrosiani. Ihme mestaki sekin siinä kyllä.



Mutta juu. Ihan pienestä asti fanittanut tätä sarjaa joten on sitä lähes kaikki pelit menty läpi (Paitsi Zelda 2 joka ei ole mielestäni Zelda peli ja sitten Spirit Tracks)
Suosikkejani on Majora's Mask, Wind Waker ja Link's Awakening. Sitten varmaan Ocarina of Time, Oracle of Ages/Seasons ja Twilight Princess.

Siinä kun Skyward Swordin punakoneen kanssa tuli mentyä läpi ja itse vertailin sitä osittain Wind Wakeriin sen tyylin takia niin voisi pelata 3 Heart challengen Wind Wakerissä tai sitten ihan vaan normisti läpi kunhan löytäis aikaa siihen.

ObD

  • Vieras
Vs: Hey! Listen! It's Zelda thread
« Vastaus #10 : Joulukuu 27, 2011, 17:12:55 »
Noniiiiiiiin.

Tulipas ostettua se Skyward Sword. Kohta vois mennä pelaa, kuhan saan raahattua wiin takasi yläkertaan

Edit: Peli on juuri todistanut olevansa eeppisin peli ikinä. Paskalla käydessään voi parantaa sydämiä

Numbbi

  • Lv. 9999
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 753
  • EXEC_PHANTASMAGORIA/.
    • Profiili
Vs: Hey! Listen! It's Zelda thread
« Vastaus #11 : Joulukuu 29, 2011, 21:58:24 »
Edit: Peli on juuri todistanut olevansa eeppisin peli ikinä. Paskalla käydessään voi parantaa sydämiä

Tai sitten piirtää genitaaleja seinille niin silloinki herkeni sydämmiä.

Myös minun piirtämä pommi antoi kaksinkertaiset sydämmet vaikka ihan niitä pommeja halusin.

Mikähän tuo Hero Mode on Skywardis jonka saa unlockittua läpiimenon jälkeen. Pitäisi varmaanki tutkia asiaa.

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Hey! Listen! It's Zelda thread
« Vastaus #12 : Joulukuu 31, 2011, 12:24:32 »
Edit: Peli on juuri todistanut olevansa eeppisin peli ikinä. Paskalla käydessään voi parantaa sydämiä
Toisten sängyssä nukkuminen on muuten aikas kivaa... itse nukun aina Karanen sängyssä, kun siittä pääsee nätisti pihalle öisin, kun alakerta on lukossa....


Itsellä nyt SS tuli jouluna ja tietysti sain pelattua sitä aikas vähän... no okei oon nyt jo 3. "testissä". Peli vaikuttaa olevan todella mukava, toki mitäään jumiin jäämisiä ei ole tullut , mitä nyt
Lainaus käyttäjältä:  erästä kohtaa
siinä vesilohikäärmeen avattua temppelin alkua, kun en huomannu sitä minimaalista kiveä, missä lukee se lukkokoodi, onneksi Fi jeesas sitten kertomalla, että sellainen on olemassa
, muuten ihan itse pääsee etenemään nbätisti, että kusetus-kiven käyttö on tosi tosi tosi tosi tosi tosi tosi tosi tosi  tosi tosi tosi tosi tosi tosi tosi tosi tosi  noloa, hävetkää sen käyttäjät!

Ärsyttäävää perlissä oli se, että Fi:n on pakko puhua koko ajan ja jokaiseen hänen layukomaansa lauseeseen voi vaan sanoa: "NO SHIT, SHERLOCK!" . Mutta turhahan ei hän ole, ekan temppelin bossissa antaa tarpeellista tietoa ja yhessa paikassa kertoi minulle lyhyesti, että "0% varmuudella täällä ei ole mitään" , joka sit tarkoittaa kanssa sitä.

OOT 3DS:äään paloi taas hermot... pelasin ton normi-OOT:n 20 sydämmen (vai kuinka monta niit ny maksimissaan oli) ja kaikkien mahdollisten kamojen kanssa. Sitten aukeaa Master Quest, avaan pelin ,rämpuytän alkuvideot helvettiin ja lähen talostani ulos, käännyn vasemmalle ja ilmeeni on:
O__O

Ei jumalauta, ne on kuvitelleet olevansa kovinkin järkeviä ja tehneet Master Questille Twilight Princess-raiskauksen (GC-versio on se ainut ja oikea)  ja peilanneet koko maailman ! JA MINÄHÄN EN OIKEAKÄTISELLÄ LINKILLÄ PELAA OOTMQ:TA!
Siis ihan kaameata raiskausta ja tekisi mieli viedä ton 3DS-version luoneen firman (ei ollu muuten Nintendonkehittämä malli) työntekijät hirsipuuhun. Miksi vitussa teitte näin? Mikä vitun MasterQuest tämä on? Anygeass tungen tuon 3D version ny myyntiin  ku en kestä ton pelin raiskauksia.... vai polttaisiko tuon pelikotelon ja laittais videon nettiin?


EDIT:

Mikähän tuo Hero Mode on Skywardis jonka saa unlockittua läpiimenon jälkeen. Pitäisi varmaanki tutkia asiaa.

Oli pakko käydä kattomassa ja tämmöstä löysin:
Eli peli on ku Master Quest + muutamia poikkeuksia, en jaksanu kääntää:

Hero Mode Differences

  • Enemies will deal 2x damage and will not drop hearts upon defeat, forcing Link to rely on Potions and the occasional seat for healing.

  • Hearts cannot be found in plants or pots either. (Unless you are holding a Heart Medal.)  Fairies, however, will still be available to find or capture in bottles.
  • Bugs and Treasures carry over from your previous save file.

  • Certain dialogues, especially at the beginning of the game or when talking about hearts, are slightly different when in Hero Mode.
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

ObD

  • Vieras
Vs: Hey! Listen! It's Zelda thread
« Vastaus #13 : Joulukuu 31, 2011, 14:08:59 »
kusetus-kiven käyttö on tosi tosi tosi tosi tosi tosi tosi tosi tosi  tosi tosi tosi tosi tosi tosi tosi tosi tosi  noloa, hävetkää sen käyttäjät!

en oo ekan kerran jälkeen törmänny siihen kusetuskiveen, mut en kyl käyttäiskää sitä. Fi spoilaa joskus vähän liikaakin (esim bosseista)

Ärsyttäävää perlissä oli se, että Fi:n on pakko puhua koko ajan ja jokaiseen hänen layukomaansa lauseeseen voi vaan sanoa: "NO SHIT, SHERLOCK!" . Mutta turhahan ei hän ole, ekan temppelin bossissa antaa tarpeellista tietoa ja yhessa paikassa kertoi minulle lyhyesti, että "0% varmuudella täällä ei ole mitään" , joka sit tarkoittaa kanssa sitä.

ilmeeni on usein tällainen
Spoiler (click to show/hide)

eikä se toistaseks mitää navia fiksumpaa oo sanonu : DD tosin oon läpässy tokan dungeonin, ku ei oo ollu ihan hirveesti aikaa pelailla.

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Hey! Listen! It's Zelda thread
« Vastaus #14 : Joulukuu 31, 2011, 22:57:32 »

eikä se toistaseks mitää navia fiksumpaa oo sanonu : DD tosin oon läpässy tokan dungeonin, ku ei oo ollu ihan hirveesti aikaa pelailla.

No joo alussa siitä ei oo kyl hyötyä, eikä mylskään oikeen jatkossakaan , mutta juuri mainitsemani kohdat on olleet ihan järkeviä... tiedä sanooko Fi sit jossain välissä jotain 100% varmuudella. Ite oon nyt seikkailemassa tossa Din's silent Realmissa , en tänään kerinnyt vielä pelamaan, mutta ehkä huomenna... nuo silent realmit on site ärsyttäviä ja tietääkö kukaan, että saako niitä dusk (oigeingirjoideddu?) Relic-aarteita kerättyyn niiden suorituksden jälkeen, kun itsellä alkaa oleen tarvetta niille muutamiin päivityksiin , mitä nyt muutaman esineen oon jo niillä päivittänyt.... itellä on jo aarteiden metsästys-vaihe ohi, paras jousi , ritsa ja beetle , 3 perus-kilpee upattu parhaimpaan moodiin (sitä "parasta" kilpeä, mistä on vihjattu en oo viel saanu) ym. päivitetty. perhana kun noita linnun sulkia oli vaikea saada aluksi.... lisäksi Deku Hornettejas olisi 99 odottamassa myyntiä... kuitenkin tota Hero Modea varten luulisin vasta kovemmalle metsästykselle olevan tarve.
 

EDIT: ja nyt lopuupomo kesken, ei voi muuta kommentoida ku Perkele!

EDIT2: ja nyt ne on julkassu senssamarin hyrule historia:n perkele!

Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!