Kirjoittaja Aihe: Mirai Nikki  (Luettu 15988 kertaa)

Jagdpanther

  • Vieras
Mirai Nikki
« : Tammikuu 09, 2012, 17:15:16 »
Kuinka ei tästä sarjasta ollut vieläkään omaa aluettaan? Nyt asia korjataan.

Amano Yukiteru on huonosti ihmisten kanssa toimeen tuleva erakko. Hänen ainoa mielipuuha on päiväkirjan kirjoittaminen puhelimeen ja mielikuvitusystävälle, "Deus ex machinalle" (suomentakoon kuka miten tahtoo), keskusteleminen. Pian Yukiteru huomaakin, ettei hänen ystävänsä olekaan pelkkää mielikuvitusta hänen joutuu osaksi suureen taisteluun yhdentoista muun kilpailijan kanssa. Jokaisella kilpailijalla on omilla erikoisilla kyvyillä varustettu tulevaisuuden päiväkirja. Voittajasta tulee uusi ajan ja avaruuden jumala.

----

Sarja on noussut omalla kohdalla yhdeksi suosikkisarjoista. Ensimmäisen jakson alkuosa vaikutti hyvin perukselta animelta, mutta sen jälkeen on ollut pelkkää mahtavuutta + kieroutuneet kohdat ovat lisänneet katsomisenhaluani. OP on myös varsin loistava, vaikkakin eräässä jaksossa pianonpimputus pilasikin sen.

yuki_tears

  • Vieras
Vs: Mirai Nikki
« Vastaus #1 : Tammikuu 09, 2012, 18:46:51 »
Koukutuin tähän sarjaan. Yanderet on rakkaus. :3 Lempi hahmo on Yuuno Varmaan paras yandere tähän mennessä :D Kyllä mustiksena pitää päästä eroon muista naisista ja tyypeistä.

Tämä on nyt mun mielipide enkä haluasi kauheasti nostaa siitä meteliä mutta sarjan selvät fanipalvelu kohdat saa minulla kylmän väreitä D: Mutta se taitaakin olla ainoa asia josta tässä sarjassa en tyksi. Onneksi hyvä juoni pelastaa kaiken omilla katselu kerroilla.

Mutta kyllä tämä anime nousi omien suosikkienikin kärkeen muutaman ensimmäisen jakson jälkeen. :D

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Mirai Nikki
« Vastaus #2 : Tammikuu 09, 2012, 20:24:24 »
OP on myös varsin loistava, vaikkakin eräässä jaksossa pianonpimputus pilasikin sen.

Periaatteessa se jakso oli muutenkin ehkä paskin jakso
Spoiler (click to show/hide)
, jos muistan sarjassa.

 Jep, itse tykkään tästä sarjasta ihan pirusti ja (kuinka ollaakkaan) 12th on mun lemppari (no siis ava ja sigi), vaikka vähän aikaa animessa kerkesi riehumaan. Mangana olen tätä myös yrittänyt etsiä, mutta suomessa on omituinen katkos, nimittäin enkku-pokkareista ykköstä ja kakkosta ei löydy mistään.

Itse tykkään juuri yandereistä (okei ,en nin kauheesti kyl Yuunosta...)  ja muutenkin tämän kaltaisesista anime-sarjoista. Tämä oli vielä jäädä minulta katsomatta, mutta kaverin kanssa salaa (kun hän kuvittelee, ettei kukaan tiedä sitä faktaa et se kattoo animee) juteltiin koulussaa ku syksyn kausi alko, juteltiin kaikesta   ja se keskustelu pääty tähän:
"ookko kattonut sitä Mirai Nikkiä mikä alko tos maanantaina?"
"No en ku katon jo ryökäleresti näit muit sarjoi ni ajattelin, etten vilkase mitään. Harmi ku syksyn kaudes ei ollukkaan mitään veri-animee..."
"no just sitä se on!"
ilmeeni: >: D

Kotipiha juosten ja kone päälle , ykkös jakso käyntiin ja ihan haltioissani jakson loputtua. Tämän lisäksi sarja on vain parentunut, mitä nyt Yuuno on hieman ärsyttävän kuulonen, mutta niinhän sen pitääkin!
Ihan näiden jo tulleiden jaksojen perusteella olen sarjan jo MAL:issa laitta minun 4. parhaaksi animeksi, mutta animea on vaikea sijoitella, Higu on niin paras, Geass niin mahtava, ja Clannad niin *snif sniff*...
mutta... ASIAAAN!
Lisäksi ihan innolla odotan miten jatkuu ja uusin on nyt taas kattomatta, mutta eiköhän se huomen oo saatu katsottua. Nimen omaans arjassa on onnistuttu hyvin katkomaan nuo jaksot, vähintäänkin tylsä jakso loppuu jotenkin "mullistavasti" ja super hyyber-jännät jaksot loppuvat ajatukseen: "MITÄ NY SEURAA VAKS >:D"


Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Kougyoku

  • joku nolo
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 527
  • (´・ω・`)
    • Profiili
Vs: Mirai Nikki
« Vastaus #3 : Tammikuu 09, 2012, 23:07:30 »
Munkin yhdeksi lemppariksi noussut~ Yuno on kyllä yksi lempihahmoistani evör, vaikka en Yukkiakaan vihaa kuten monet, minkäs sille voi nyt jos on vähän nössö XDD

Mietin nyt vaan kun puolet sarjasta käyty ja uusin jakso oli chapu 24 ja vielä 35 chapteria käymättä ja silti ne tunkeen sisään filleriä, what the hell man?

Toivon siis etteivät yritä pilata sarjaa kiirehtimällä.

Bocknoi

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 72
  • Street Ballet
    • Profiili
Vs: Mirai Nikki
« Vastaus #4 : Tammikuu 15, 2012, 18:42:08 »
Tätä mangaa oon lukenu 10 volumea, mutta animeen en oo vielä ehtiny koskea. Manga on hauska, ihan pelkästään siksi, että kaikki hahmot on jollakin tavalla sekasin, kenelläkään ei ole mitään moraalia, mikään tai kukaan ei toimi normaalin yhteiskunnan sääntöjen mukaan, ja kaikki muutenkin hyvin yli vedetty.
Gimi fuu gimi faa gimi dabatsabasa.

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Mirai Nikki
« Vastaus #5 : Tammikuu 17, 2012, 10:42:32 »

Mietin nyt vaan kun puolet sarjasta käyty ja uusin jakso oli chapu 24 ja vielä 35 chapteria käymättä ja silti ne tunkeen sisään filleriä, what the hell man?

Toivon siis etteivät yritä pilata sarjaa kiirehtimällä.

Animen tekijät ovat vain niin fillerin himoisia, että huh huh. Mirai Nikistähän tulee muutama episoodi vielä "vain DVD:llä"-muosdossa, kun ei telkkarissa voitu näyttää. Ainakin nyttemmin sarjaa tutkiessa ei nuo fillerit mitään kaameasti haitanneet, kysymys kuuluukin, FILLEREITÄ MISSÄ?! Sain Frostista hienoa infoa, että enkuksi tuotahan on julkaistu 10/11 pokkaria ja suomesta löytyy vain muutama. Koska julkaisia on mennyt konkkaan on hyvin epätödennäköisyys sarjan uusimiselle HYVIN PIENI! Voi kestää vielä hetki, mutta mahdollisesti Mirai Nikkiä on saatavilla kohta jonkun muunkin painattajan tuottamana.

Lisäksi onko minulla mennyt jotain yli, kun käsittääkseni päiväkirjan omistajia oli alussa 12, mutta laskujeni mukaan niitä on enemmän ku laskee nu mustassa varjossa olevat heput, vai lieneekö osa poistettu juuri noihin lisä-eppareihin ja täten telkusta heitetty pois.
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Jagdpanther

  • Vieras
Vs: Mirai Nikki
« Vastaus #6 : Tammikuu 17, 2012, 16:23:53 »
Lisäksi onko minulla mennyt jotain yli, kun käsittääkseni päiväkirjan omistajia oli alussa 12, mutta laskujeni mukaan niitä on enemmän ku laskee nu mustassa varjossa olevat heput.

Tuon mainitessasi aloin ihmettelemään ihan samaa, sillä minunkin mielestä niitä piti olla 12, ja
Spoiler (click to show/hide)

Hämmennyin myös, että olivatko muutamat jaksot fillereitä. Jos olivat, niin ei minusta huonoja ainakaan ollut.

//: Hahmoista vielä, että Yuno on hyvällä tavalla karmiva hahmo, joka kerta iskee syvä ahdistus ruutuun ilmestyessään. Yukiteru on ehkä nössö, mutta eipä voi siitä syyttää, sillä kenellä tahansa menisi löröt housuun tuonkaltaiseen tilanteeseen joutuessa.

Numbbi

  • Lv. 9999
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 753
  • EXEC_PHANTASMAGORIA/.
    • Profiili
Vs: Mirai Nikki
« Vastaus #7 : Tammikuu 17, 2012, 20:37:16 »
Lisäksi onko minulla mennyt jotain yli, kun käsittääkseni päiväkirjan omistajia oli alussa 12, mutta laskujeni mukaan niitä on enemmän ku laskee nu mustassa varjossa olevat heput, vai lieneekö osa poistettu juuri noihin lisä-eppareihin ja täten telkusta heitetty pois.

Aivan samaa mietin aikasemmin kun viime jakson katsoin, mutta niitä on edelleen ne alkuperäiset 12. Ei ole tullut lisää tai mitään.

Mutta joo, voi koira tätä sarjaa.

Miten se on niin hyvä, miten Yuno osaa olla niin kauhistuttava mutta so good, miksi lähes jokainen jakso jää fiilikseen "NOOOOOOOURYHGj".

Aina vain odottamassa seuraavaa. ;-;

yuki_tears

  • Vieras
Vs: Mirai Nikki
« Vastaus #8 : Tammikuu 17, 2012, 20:40:21 »

Mutta joo, voi koira tätä sarjaa.

Miten se on niin hyvä, miten Yuno osaa olla niin kauhistuttava mutta so good, miksi lähes jokainen jakso jää fiilikseen "NOOOOOOOURYHGj".

Aina vain odottamassa seuraavaa. ;-;

Sinäpä sen sanoit. ;_;

Jagdpanther

  • Vieras
Vs: Mirai Nikki
« Vastaus #9 : Helmikuu 20, 2012, 19:28:09 »
Jakso 19 vilkaistu ja

Spoiler (click to show/hide)

MrHighAndMighty

  • Keltainen Keiju
  • ****
  • Viestejä: 251
  • ε=ε=ε=ε=ε=┌(; ̄◇ ̄)┘
    • Profiili
Vs: Mirai Nikki
« Vastaus #10 : Helmikuu 20, 2012, 20:13:35 »
Lainaus käyttäjältä: Jagdpanther
Spoiler (click to show/hide)
Spoiler (click to show/hide)

Viimeisten jaksojen osalta odotukset on nyt aika korkealla. Kunhan eivät tiivistä liikaa, chaptereita kun on vielä sen verran..
Uskaltakaakin enää sössiä tässä vaiheessa :|

tomko

  • Vieras
Vs: Mirai Nikki
« Vastaus #11 : Helmikuu 21, 2012, 02:16:17 »
Itse pidin enemmän mangan "deathmatch" tyylistä jota animeadaptaatio ei ole saanut kaapattua niin hyvin.  Toisaalta ASSREAD ei ole kokonaan pilannut sarjaa toisin kuin heidän toisisssa teoksissaan ( lue= minami-ke)

Jagdpanther

  • Vieras
Vs: Mirai Nikki
« Vastaus #12 : Huhtikuu 16, 2012, 18:45:55 »
Tämäkin sitten meni ja loppui.

Spoiler (click to show/hide)

Onkohan tästä vielä tulossa joskus jotain hamassa tulevaisuudessa?

Kougyoku

  • joku nolo
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 527
  • (´・ω・`)
    • Profiili
Vs: Mirai Nikki
« Vastaus #13 : Huhtikuu 16, 2012, 23:03:17 »
Miksikähän liene tuollainen loppu kun mangassa

Spoiler (click to show/hide)

hm.

Vissiin animoivat joko Mosaicin tai Paradoxin (Akisen tarina) tai sitten keksivät ties mitä.

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Mirai Nikki
« Vastaus #14 : Huhtikuu 17, 2012, 20:01:56 »
^
Tarkoitatko tätä?

Spoiler: new project (click to show/hide)



No enköhän tuon mangan lukaise jossakin välissä. Draama alkaa 5 päivän päästä ja toivon et sen ottaa haltuun joku järkevä ja ahkera fansub-tiimi , Arakawa under the bridgen draama jäi kesken itellä kun akkosta ei kuulunut piiitkäään aikaan. Lisäksi voisi sitä kunnollista PSP:tä visuaali novellia varten.
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!