Kirjoittaja Aihe: Hyviä leffoja  (Luettu 86280 kertaa)

Miss Alice

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 553
  • Ghostly Gardener
    • Profiili
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #45 : Marraskuu 09, 2010, 19:39:36 »
Hohto on mun mielestä oikeasti hyvä, se ahdisti ja pelotti mua välillä niin paljon, että saatoin istua useita kymmeniä minuutteja silmät kiinni. Mutta IT... *facepalm* Välillä se oli ihan naurettava, ja loppu meni meikäläiseltä vähän yli eikä tuntunut liittyvän sitten yhtään mihinkään.

Sorry, pakko naureskella omalle ekalle kerralle, kun katoin Hohtoa. Kaikki muut oli aika jännittyneessä fiiliksessä, paitsi mä. Nauroin koko loffan läpi, Hohto on siis hulvaton komedia mulle. Ne kaikki replat ja ilmeet eleineen oli vaan jotain mistä pidän.
Puhutko nyt leffasta, vai ainoastaan Nicholsonin roolisuorituksesta?

Nicholsonin ilmeilyä oli kyllä hulvatonta katsella läpi leffan, varsinkin se kylpykohtaus oli mulle liikaa naurullisesti, kun Nicholson kyräilee sitä naikkosta härösti alta kulmiensa, ja sitä mukaa kun nainen lähestyy...
Pysyy Nicholsonin ilme täsmälleen samana x'D
Ja se legendaarinen "Heeeeere's Johnny!"-kohtakin vaan sai hiukan pyrskähtämään.
Dead bodies having a nice flower-viewing! How elegant.

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #46 : Marraskuu 11, 2010, 14:22:25 »
The Ring - Jenkkiversio. Tiedän, että näissä piireissä saattaa olla itsemurha suositella remakea eikä alkuperäistä, mutta Ringu on vain niin... tylsä. Jenkkiversio taas on... karmiva.

Ottia tuota... Joko olen oppinut olemaan pelkäämättä kauhuleffojen aikana mutta Ring ja sen jatko-osa saavat lähinnä haukottelemaan. "Pahislapsi" aloituskohtana on muutenkin niin kliseeksi venynyt että tällaiset leffat saavat enemmänkin raivon valtaan. Ja tiedä sitten johtuiko se kaverin televisiosta vai onko se ihan tarkoituksellista, mutta kuvaustapa on muokattu jotenkin oudosti, jotkut kohdat menevät hieman jäljessä, jolloin esim. ilmeet ovat aika omituisia. Aika pieni yksityiskohta kyseessä, ja sekin näkyy vasta kun on leffaa tarpeeksi kauan tuijotellut, mutta silti häikkää!
Mutta muuten edes ok leffa, mielenkiintoisia kamerakulmia ja ihan pelottavia ja jännitystä herättäviä kohtia vaikken niitä itse pelännytkään.

No, itse ehkä traumaannuin sen takia, että näin leffan ekaa kertaa 14-vuotiaana. Ja olkoon vaan kliseinen alkuasetelma, toteutus yleensä ratkaisee meikäläisen kohdalla.
Mitä muuten pidät muista japsikauhuleffoista?
Hävettää myöntää, mutta olen useimmiten katsonut japsikauhun remaket alkuperäisten sijasta, koska katson kauhuleffoja lähinnä kavereiden kanssa, ja kaverit taas pitävät amerikkalaisesta kauhusta (jolle meikä lähinnä haukottelee, Madhousea lukuunottamatta).
Mutta One Missed Call voisi olla kiva nähdä originaalisti japanilaisena.
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.


Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #47 : Marraskuu 11, 2010, 18:10:12 »
Kuinka moni täällä kattoo kauhua???
 
Ite en nääs jaksa perustaa genrestä, sen 2000-luvun efektien takia.

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #48 : Marraskuu 11, 2010, 20:42:29 »
Kuinka moni täällä kattoo kauhua???
 
Ite en nääs jaksa perustaa genrestä, sen 2000-luvun efektien takia.

on se uusin friday 13th hyvä... mutta se on enemmän slasher

Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #49 : Marraskuu 11, 2010, 22:35:21 »
Nykyään luotetaan ihan liikaa kaikenmaailman erikoisefekteihin ja muuhun sellaseen. Jotenkin sielutonta.

Selleri

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #50 : Marraskuu 11, 2010, 22:41:39 »
Nykyään luotetaan ihan liikaa kaikenmaailman erikoisefekteihin ja muuhun sellaseen. Jotenkin sielutonta.
...
Oikeastiko huomasit tuon tässä parin viime vuoden aikana? Tai oletat etteivät muut sitä tiedä?

Aiheeseen liittyen, kannattaa tarkistaa Cinemassacren Moster Madness, sieltä löytyy monta jännänoloista kauhuleffaa, ja James Rolfelta kritiikkiä nykyajan erikoistehosteita kohtaan.

Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #51 : Marraskuu 11, 2010, 22:46:51 »
Entäs kaikki kivat aivotnatikkaan mätätöt?? missä ne on ihmisisltä??


Hmm, kommentti 123

Miss Alice

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 553
  • Ghostly Gardener
    • Profiili
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #52 : Marraskuu 12, 2010, 13:30:50 »
Hilselinko on oikeassa siinä, että kauhuleffameininki on osin menettänyt sielunsa. Tunnelman korostus on kadonnut mystisesti johonkin ja enemmän turvaudutaan vain äkkisäikäytyksiin ja "psykologiseen kauhuun" joka ei ole mitään muuta kuin sitä, että päähenkilö on labyrintissa ja jännittää hulluna, milloin äkkitörmää iiviliin sarjamurhaajaan tai itse Saatanaan. Myönnetään, kyllähän sekin pelottaa, mutta missä sen nerokkuus? Psykologista kauhua on monenlaista!

Hyvät leffat ovat sellaisia, jotka saavat katsojansa myötäelämään elokuvaa haluamallaan tavalla, esimerkiksi tuntemaan pelkoa, juuri niin kuin kauhuleffoissa. Tunnelman luomisella on siis suuri rooli, mutta jotenkin sitä yritetään liiallisesti pamputtaa katsojien päähän puhkikuluneilla "täältä ei pääse koskaan pois"-repliikeillä.

Repliikeistä puheen ollen, miten on legendaaristen leffasitaattien laita? 8D Oletteko kuulleet joskus jonkin ylittämättömän coolin repliikin, joka on muodostunut melkein elämänohjeeksenne? Koska aihehan on elokuvat, voi sen muun höpötyksen ohessa kirjoittaa tänne.
Dead bodies having a nice flower-viewing! How elegant.

punakone

  • 嫌なやつ
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 557
  • Literally Hitler
    • Profiili
    • Touhou.fi
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #53 : Marraskuu 12, 2010, 13:31:56 »
Taisinkin jo aiemmin mainita, että päästä vähän höyryä Bennet.

Commando <3

9. Mekanisoitu taisteluosasto "Jääkeijut"

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #54 : Marraskuu 12, 2010, 14:48:30 »
Say Aufiedersehen to you Nazi balls ja Run Forrest, run!

Tosiaan, kauhuleffat ei enää osaa. On se kyllä pirullisen säikäytävä kohta Tim Burtonin Liisa Ihmemaassa kun se tippuu ja katot 3D:nä ja kaikki tavarat lentää päin naamaa, ei kivaa
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

Jagdpanther

  • Vieras
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #55 : Marraskuu 13, 2010, 22:59:53 »
Hei, nyt kun selasin Youtubea, niin sieltäpä löytyi pätkä (omasta mielestä) pirun hauskasta elokuvasta, Bad Taste. Nähdessäni tämän elokuvan ensi kerran tuli kyllä naurettua hulluna. Ja uskokaa tai älkää, ohjaajana on Peter Jackson. Kyllä, se sama, joka ohjasi mm. Taru Sormusten Herrasta -elokuvat. Ja budjetti oli apaut 11000$. Suosittelen katsomaan, mikäli splatter-komedia kiinnostaa.

Käpä

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #56 : Marraskuu 15, 2010, 15:49:48 »
suosittelen kaikkia komedioita katsovia katsomaan Mel Brookesin Mieletön Maailmanhistoria, hulvaton komedia, kyllä kannattaa.
If you see the flash... It's already too late...

Kyubi

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #57 : Marraskuu 19, 2010, 19:18:10 »
Itse olen nykyään aivan käsittämättömän epämotivoitunut elokuvien katsomiseen. nykyään teattereista tulee aivan huonoja leffoja *köh* avatar *köh* TWILIGHT  Nykyään minua ei jostain syystä jenkkileffat ja musiikki huvita ollenkaan. Viimeisin leffa jonka katsoin Oli Black Rock shooter. (sekin oli OVA) ja se riittäköön toistaiseksi

Void

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Caver
    • Profiili
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #58 : Marraskuu 21, 2010, 12:51:18 »
Itse olen nykyään aivan käsittämättömän epämotivoitunut elokuvien katsomiseen. nykyään teattereista tulee aivan huonoja leffoja *köh* avatar *köh* TWILIGHT  Nykyään minua ei jostain syystä jenkkileffat ja musiikki huvita ollenkaan. Viimeisin leffa jonka katsoin Oli Black Rock shooter. (sekin oli OVA) ja se riittäköön toistaiseksi

Viime aikoina ei tosiaankaan ole oikein tullut katsomisen arvoisia leffoja, ellei Paranormal Activity 2:ta leffateattereissa lasketa mukaan. Eilenkin imutin ja katsoin tylsyydessäni Moby Dickin (2010). Viihdyttävimpiä Asylum-pätkiä vähään aikaan. Tuntuu vaan, että Anttilan alelaarissakin on vain leffoja, jotka on nähnyt ja omistaakin ja niitä, joita ei ikinä halua katsoa.

Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #59 : Joulukuu 14, 2010, 16:45:28 »
RED, kävin kattomassa sen eilen Käpän ja Sellerin kanssa Finnkinossa ja voi että oli hyvä agenttileffa. kertakaikkisen loistavaa tavaraa.