Kirjoittaja Aihe: Umineko no naku koro ni (Chiru)  (Luettu 82320 kertaa)

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Umineko no naku koro ni (Chiru)
« : Marraskuu 07, 2010, 15:38:24 »
Uusi foorumi ei estä merikissojen laulua.
Copy-paste no jutsu vanhalta foorumilta:

Umineko no naku koro ni (うみねこのなく頃に, kirjaimellisesti "kun lokit itkevät") on 07th Expansion-nimisen doujin-peliryhmän tekemä itsenäinen jatko-osa Higurashi no naku koro ni:lle, yhteiseltä nimitykseltään When They Cry-sarja.

Umineko no naku koro ni Chiru (うみねこのなく頃に散, käännettynä "kun lokit itkevät: Romahdus [käännöstä vaikea hahmottaa, yrittäkää itse kääntää breakdown viisaasti suomeksi. Erittely tai analyysi voisivat olla hyviä käännöksiä nekin.]) on suoraa jatkoa siitä mihin Umineko jäi, mutta toisin kuin Higurashin Kai-pelit, Chiru kaikkea muuta kuin vastaa lopullisesti kaikkiin kysymyskaarten herättämiin kysymyksiin: ne heittävät vihjeitä hieman enemmän, ja tarjoavat pala palalta ratkaisua, joka on kuitenkin itse yhdisteltävä. (HUOM! Tätä kirjoittaessa EP7:n käännös ei ole vielä ilmestynyt, ja EP8 ei ole vielä ilmestynyt lainkaan, mutta EP7:sta saatujen tiedonmurusien perusteella edes osa mysteereistä on ratkaistavissa. Noidan muistokirjoitus, tärkeä johtolanka, ratkaistaan Ryukishin mukaan EP6:ssa ja EP7:ssä tarkemmin.]

Juonitiivistystä:
Ushiromiyan rikas suku kokoontuu joka vuosi suvun omistamalle, pienelle Rokkenjima-saarelle. Kuuden vuoden tauon jälkeen nuori Battler Ushiromiya ilmestyy myös sukukokoukseen, odottaen pitävänsä hauskaa serkkujensa kanssa, mutta taifuuni sulkee saaren sisänsä, ja mystisiä, raakoja murhia alkaa ilmaantua kuin tyhjästä. Onko kaiken takana saaren noita, Beatrice, vai ovatko ihmiset kaiken takana? Uskoen jälkimmäiseen vaihtoehtoon, Battler yrittää parhaansa mukaan kieltää noidan, tietämättä enää lainkaan mihin uskoa Beatricen taikojen ja illuusioiden lomassa. Mihin sinä itse uskot: taikuuteen vai ihmisiin?

Elikkäs, ketkä ovat pelanneet, ketkä ovat kuulleet sarjasta, mitä mieltä olette, kuka on lempihahmosi, ketä vihaat, ja myös teorioita on lupa heitellä x'D

Ehdottomana lempihahmonani on totta kai noita Beatrice, jos sitä ei jo ole huomannut jatkuvasta hehkutuksesta. Mysteerinen nainen joka ei ole pelkkä ilkeä noita vaan muitakin puolia löytyy, ja oikukas luonne lisää kiinnostavuutta.
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.


punakone

  • 嫌なやつ
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 557
  • Literally Hitler
    • Profiili
    • Touhou.fi
Vs: Umineko no naku koro ni (Chiru)
« Vastaus #1 : Marraskuu 07, 2010, 15:52:02 »
En ole ikävä kyllä jaksanut lukea/pelata visual noveleita, mutta animea jaksoin jonkin verran katsoa, joka tosin loppui kesken koska Studio DEEN ja NOITIA EI OLE OLEMASSA.

9. Mekanisoitu taisteluosasto "Jääkeijut"

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Vs: Umineko no naku koro ni (Chiru)
« Vastaus #2 : Marraskuu 07, 2010, 16:06:56 »
En ole ikävä kyllä jaksanut lukea/pelata visual noveleita, mutta animea jaksoin jonkin verran katsoa, joka tosin loppui kesken koska Studio DEEN ja NOITIA EI OLE OLEMASSA.
Voi kyllä, Studio DEEN. |'D Laatua korkeintaan ääninäyttelyssä mutta siihen raukkojen budjetti loppuukin.
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.


NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Umineko no naku koro ni (Chiru)
« Vastaus #3 : Marraskuu 07, 2010, 19:07:29 »
Itse olen vasta EP2:ssa koska ei ole ollut aikaa, chiuruun on vielä pitkä matka, mutta joo, kyllähän minä hitto vie uminekosta pidän^^ Animen katsoin ja kyllä kökkö-DEEN osaa kyllä taas hommansa... harmittaa, et tollanen mestari teos pilataan....

Ensinnäkin tuossa sarjassa niin paljon hahmoja, että niistä on vaike vetäistä lemppariaan...

Vihaan erityisesti noita Battlerin tätejä , Rosaa en niin paljoa, kun se sentään hakkaa Mariaa ^^
No joo en pidä Mariasta jostakin syystä... uuu-uu~ "TURPA KIINNI!"

Itseasiassa en rupea mitään Teorioitani heittelemään , kun on vielä muutama episodi kesken....
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Umineko no naku koro ni (Chiru)
« Vastaus #4 : Marraskuu 07, 2010, 20:19:23 »
Vanhaltahan tietää että kyllä, animen kahoin ekana (valitettavasti(?) ei se ollut ihan niin pettymys) ja VN menee tällä hetkellä' siinä kolmosen alkupuoliskolla

Ei tykkää Evasta eikä Eva-Beatosta.
Herranmunjee kun on se yks kohta kolmosessa kun yhet on siellä rannalla ja lupailee ettei toraile aikuisina ja yhtäkkiä Beato ilmestyy ruutuun; anime ei tehny nii hyvää vaikutelmaa, mutta VN... Hui, meinas tulla housuun vaikka tiesin mitä oli edessä!
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Umineko no naku koro ni (Chiru)
« Vastaus #5 : Marraskuu 08, 2010, 09:58:59 »
Muuten en tid'ä onko minulla jokin ongelma tai jotain, mutta siis aina kun nuo murhat selviää VN:ssä tulee aina niin hiton hyvä musa et jää oikeen kuunteleen... muuten nua äänet pitävät hyvin jännityksessä.....
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Miss Alice

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 553
  • Ghostly Gardener
    • Profiili
Vs: Umineko no naku koro ni (Chiru)
« Vastaus #6 : Marraskuu 08, 2010, 13:09:03 »
Kyllä Suiggari tietää kuka ainakin tietää Uminekosta jotain! (mutta valitettavasti menet aina tiedoissasi mun edelle...) 8D

Eli kyllä, olen katsonut animea jonkin verran Suiggarin olan takaa, muttei se oikein innostanut kun meni muuttamaan tai poistamaan liikaa mahdollisesti tärkeitäkin kohtia, sitä paitsi välillä tarinankulku oli kuin etanan selällä yrittäisi mennä rodeota ja välillä taas se kiisi kuin luotijuna, jolloin oli mahdotonta edes saada kunnolla selvää tapahtumista!

Mutta VN, siitä tykkään. Sen pariin saattaa unohtua tunneiksi, kun tarina ja USKOMATTOMAT MUSIIKIT vievät mukaansa Rokkenjiman mysteereihin. Kaikki tähän mennessä ilmestyneet kaaret (EP1-6) olen lukenut enemmän tai vähemmän skarppina, ja odotan innolla EP7:n käännöksiä niin voin stalkata kaiken Suiggarin olan takaa, niin kuin aina x'D Suosikkiepisodeikseni lukeutuvat EP4 ja EP6 kaikessa eeppisyydessään ja hienoudessaan.

Muuten en tid'ä onko minulla jokin ongelma tai jotain, mutta siis aina kun nuo murhat selviää VN:ssä tulee aina niin hiton hyvä musa et jää oikeen kuunteleen... muuten nua äänet pitävät hyvin jännityksessä.....

Sama ongelma, biisi taitaa olla goldenslaughterer aina murhattujen löytyessä, ja sitä on kiva kuunnella, oli tilanne sitten niinkin verinen, että kuusi ihmistä löydetään naamat irtirevittyinä vanhasta vajasta x'D Ja ne äänet välillä saa mut säpsähtämään, varsinkin yksi erityisen kammottava variaatio siitä kuolemista tarkoittavasta äänestä...
Dead bodies having a nice flower-viewing! How elegant.

MrSake

  • だめ人間
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: Umineko no naku koro ni (Chiru)
« Vastaus #7 : Marraskuu 08, 2010, 13:52:15 »
Kaikki tähän mennessä ilmestyneet kaaret (EP1-6) olen lukenut enemmän tai vähemmän skarppina, ja odotan innolla EP7:n käännöksiä niin voin stalkata kaiken Suiggarin olan takaa, niin kuin aina x'D Suosikkiepisodeikseni lukeutuvat EP4 ja EP6 kaikessa eeppisyydessään ja hienoudessaan.
Jos haluaa kiusata itseään osittaisella käännöksellä, Witch-Hunt on julkaissut käännös-patchin EP7:n neljään ekaan chapuun.
http://witch-hunt.com/links.html

Tulisipa joulukuu pian... Tahtoo päästä pelaamaan Uminekon PS3-versiota ja talvi-Comiketissa (ehkä?) julkaistavaa EP8:a. Ryuukishi ei ole kait vielä lyönyt lukkoon kasiepisodin julkaisupäivää, mutta uskon kyllä vahvasti että se julkaistaan C79:ssä. Toisaalta Ryuukishi kirjoitti eilen blogissaan, että hänellä olisi jotain ilmoitusluontoista asiaa jonka voisi kohtapuoliin paljastaa... tiedä sitten millaista uutispommia sieltä on luvassa.
無理に理解するな。頭痛にならァ。
Ushiai.net | Youtube

Miss Alice

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 553
  • Ghostly Gardener
    • Profiili
Vs: Umineko no naku koro ni (Chiru)
« Vastaus #8 : Marraskuu 09, 2010, 09:23:42 »
Kaikki tähän mennessä ilmestyneet kaaret (EP1-6) olen lukenut enemmän tai vähemmän skarppina, ja odotan innolla EP7:n käännöksiä niin voin stalkata kaiken Suiggarin olan takaa, niin kuin aina x'D Suosikkiepisodeikseni lukeutuvat EP4 ja EP6 kaikessa eeppisyydessään ja hienoudessaan.
Jos haluaa kiusata itseään osittaisella käännöksellä, Witch-Hunt on julkaissut käännös-patchin EP7:n neljään ekaan chapuun.
http://witch-hunt.com/links.html

Tulisipa joulukuu pian... Tahtoo päästä pelaamaan Uminekon PS3-versiota ja talvi-Comiketissa (ehkä?) julkaistavaa EP8:a. Ryuukishi ei ole kait vielä lyönyt lukkoon kasiepisodin julkaisupäivää, mutta uskon kyllä vahvasti että se julkaistaan C79:ssä. Toisaalta Ryuukishi kirjoitti eilen blogissaan, että hänellä olisi jotain ilmoitusluontoista asiaa jonka voisi kohtapuoliin paljastaa... tiedä sitten millaista uutispommia sieltä on luvassa.

Se chapunriekaleiden lukeminen ei tee hyvää mun hermoille x'D Umineko on vaan mukavinta lukea tietäen, että EPin voi lukea loppuun repimättä hiuksiaan seuraavan chapun ilmestymistä odotellessa.

Ja Umineko PS3:lle~ Suunnitelmissa lyödä viisaat säästömme yhteen parin kaverin kanssa, ja pelataan sitä peliä sitten PS3:n omistavan kamun luona. Eläköön puolipummisysteemi! o/
Dead bodies having a nice flower-viewing! How elegant.

MrSake

  • だめ人間
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: Umineko no naku koro ni (Chiru)
« Vastaus #9 : Marraskuu 20, 2010, 17:59:28 »
Ja jälleen kerran nettiin on vuotanut lisää informaatiota tulevasta Umineko-pelistä.

Elikkä peli julkaistaan Comiket 79:ssä ja sen nimi tulee olemaan:
Episode 8: Twilight of the Golden Witch



Varsinaisen pelin lisäksi julkaistaan Umineko no Naku Koro ni Tsubasa, joka on käsittääkseni pelattavaan muotoon koottu paketti kaikista tähän mennessä julkaistuista extra-vihjeistä (The Seven Sisters' Valentine, Beatrice's White Day, The Witches' Tanabata jne.)


Mielenkiintoisena lisänä julkaistiin tietoja Umineko-tappelupelistä nimeltä Ougon Musou Kyoku :p
OP-video pelistä
無理に理解するな。頭痛にならァ。
Ushiai.net | Youtube

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Umineko no naku koro ni (Chiru)
« Vastaus #10 : Marraskuu 20, 2010, 19:27:03 »


Mielenkiintoisena lisänä julkaistiin tietoja Umineko-tappelupelistä nimeltä Ougon Musou Kyoku :p
OP-video pelistä

Haluun... siistin näkönen ainakin!
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Numbbi

  • Lv. 9999
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 753
  • EXEC_PHANTASMAGORIA/.
    • Profiili
Vs: Umineko no naku koro ni (Chiru)
« Vastaus #11 : Marraskuu 21, 2010, 02:33:38 »
Animun katoin ja olen vähän suunnitellut kokeilla niitä noveleita, mutta ei ole vielä jaksanut.

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Vs: Umineko no naku koro ni (Chiru)
« Vastaus #12 : Marraskuu 21, 2010, 18:57:48 »
Ja jälleen kerran nettiin on vuotanut lisää informaatiota tulevasta Umineko-pelistä.

Elikkä peli julkaistaan Comiket 79:ssä ja sen nimi tulee olemaan:
Episode 8: Twilight of the Golden Witch

*kuva*
Varsinaisen pelin lisäksi julkaistaan Umineko no Naku Koro ni Tsubasa, joka on käsittääkseni pelattavaan muotoon koottu paketti kaikista tähän mennessä julkaistuista extra-vihjeistä (The Seven Sisters' Valentine, Beatrice's White Day, The Witches' Tanabata jne.)


Mielenkiintoisena lisänä julkaistiin tietoja Umineko-tappelupelistä nimeltä Ougon Musou Kyoku :p
OP-video pelistä

Sinulla on täysi huomiokykyni. ovo

Ai että tuo EP 8:n kansi on kaunis <3  ja tuo Umineko Tsubasa on houkutteleva, en ole päässyt lukemaan kaikkia TIPpejä <'D toivottavasti Witch Hunt kääntäisi kyseisen tuotoksen tai koette Suiggarin pyhän vihan.

Ja myös Ougon Musou Kyoku näyttää siltä että tulen sen hankkimaan~ tosin onko tietoa mille konsolille se tulisi olemaan? Ja olisiko mahdollista että se tulisi PC:lle?
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.


Hakotan

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Umineko no naku koro ni (Chiru)
« Vastaus #13 : Marraskuu 21, 2010, 21:02:55 »
^Kuulemma PC:lle, haluan ;_; Rakastan tappelupelejä, joten se on pakko hankkia jostakin.

Muttasiis olin odotellut sitä Ryuukishin päivitystä kauhulla huonojen uutisten pelossa. Onneksi kävi näin ;w;

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Vs: Umineko no naku koro ni (Chiru)
« Vastaus #14 : Marraskuu 21, 2010, 22:11:59 »
^Kuulemma PC:lle, haluan ;_; Rakastan tappelupelejä, joten se on pakko hankkia jostakin.

Muttasiis olin odotellut sitä Ryuukishin päivitystä kauhulla huonojen uutisten pelossa. Onneksi kävi näin ;w;


Aika moni Ryukishi07:n päivityksistä on positiivisia, lukuunottamatta sitä yhtä kun hemmojen nettisivuvastaava ja tiimikaveri kuoli ;A; ja harmittaa kun en muista herran nimeä.
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.