Kirjoittaja Aihe: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.  (Luettu 37053 kertaa)

ObD

  • Vieras
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #30 : Kesäkuu 20, 2013, 19:52:39 »
Osaako kukaan sanoa että kuinka helppo mahjong on oppia? Ja onko mahjongin pelaaminen hauskaa kahden kesken?

Vaikea oppia, vaatii 4 pelaajaa ollakseen edes sitä vähää hauskaa mitä se on. Siinä vastaukset kysymyksiis.

Roppari

  • Vieras
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #31 : Kesäkuu 23, 2013, 10:59:27 »
mutta kun en oikein omaa seuraa kenen kanssa pelata niitä.
Joskus on ihan oikeasti hienoa olla väärässä.

Spoiler (click to show/hide)

Error 424

  • Discordin Diktaattori
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 343
  • yea ♪
    • Profiili
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #32 : Kesäkuu 23, 2013, 14:28:37 »
Noin, siinähän meni eilen kivasti 5 tuntia eilen MTGn parissa ja saatiin 9 kolmen pelaajan deathmatchiä pelattua.
Oma Golgari-pakka on kyllä aika vahvassa uudelleen rakentamisen tarpeessa, kun voittoja tulee vaan hyvällä tuurilla. Toisaalta, kun niitä voittoja tulee, niin ne on kyllä murskaavia.

Jaakui Pirinen

  • Keltainen Keiju
  • ****
  • Viestejä: 263
    • Profiili
    • Yakui.net
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #33 : Kesäkuu 28, 2013, 16:19:13 »
Eclipseä pelaillut tässä melkein joka toinen päivä tän viikon :3
Tosi koukuttava peli, varsinkin niille jotka aikoinaan tykkäsivät Master of Orion-peleistä..
ps. suomalaista tekoa myös tuo!
http://www.lautapeliopas.fi/peliarvostelut/eclipse/
Olen lähinnä twitterissä: https://twitter.com/UwU_Nanachi
Discord: Nanachi#5920

Sakuyashii

  • Vieras
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #34 : Kesäkuu 28, 2013, 18:05:44 »
Korttipelejä ei ole tullut hirveästi pelailtua, lukuunottamatta lukion kolmosen muutamaa viimeistä viikkoa. Filosofian tunneilla pelattiin vain Fluxxia, mutta kaipa se liittyi jotenkin asiaan.

Lautapeleistä taas voin sanoa sen verran että Bang on luojan lahja ihmiskunnalle.

tomko

  • Vieras
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #35 : Kesäkuu 30, 2013, 12:37:14 »
Kävin tossa kokeilemassa mtg:tä ja tälläinen kasa riitti 8-man blockdraftin finaalin http://tappedout.net/mtg-decks/rg-draftilaja/
Ihan hauskaa oli ja aikaakin meni ihan mukavasti

tomko

  • Vieras
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #36 : Heinäkuu 06, 2013, 16:33:15 »
1-1-1
vittu

Yuyuko

  • Vieras
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #37 : Heinäkuu 11, 2013, 21:27:22 »
Onko kenellekkään Hanafuda-kortit tuttuja? Tulipahan mieleen kun Summer Wars -leffassa oli peli nimeltä Koi-Koi aika isossa osassa, ja itsehän olin täysin pihalla tapahtumista. Yhtä kuutamolla olen tosin mahjongin säännöistä (ainakin Higurashista tuttu).

EDIT: Lisätään vielä kun Japanin perinnelinjalla ollaan, että enpä ole karuta-kortteja Suomessa nähnyt. Tämä peli on siis Chihayafurusta tuttu.

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #38 : Heinäkuu 13, 2013, 01:29:46 »
^ Karuta-kortit. Et varmaan Suomessa näekkään, harva tuskin jaksaa oppia nuo 100 runoa japaniksiulkoa ja jos jaksaa ni täytyisi olla vastustaja. Lisäksi pitäisi oppia  tunnistamaan nuo merkit väärinpäin ja reagoimaan nopeasti. Itse kuitenkin tyydyn vai netin antimiin ja katon huvikseni joitakin otteluita.

Itse ollaan siskon kanssa pelailtu kaiken maailman finanssipelejä ja jotain muuta älyvapaata lautapeliä, toki nyt on tää 500km matkaa niin ei olla mitään uusia kauhemmin tullut pelattua. Monopoli on semmonen peli et ei hyvää päivää, yli kahden viikon sessioita vedetty siskon kanssa ku kumpikaan ei suostu luovuttamaan.

Itse ainakin olen ihan ryökäleesti tykännyt pelata finanssipeleistä Hotel-lautapeliä. Peli on vähän kuin monopoli, mutta tontteja on vähemmän, sattumia/yhteismaa-kortteja ei ole ja niiden päivittäminen voi joko olla halpaa tai aivan liian ylikallista. Kuitenkin siskon kanssa ollaan kovasti tykätty, kun peli loppuu nopeasti yleensä siihen että President-hotellin (kalleimman) omistaja kuolee velkoihin tai ui rahoissa. Kuitenkin peliin uppoa se 1-2h riippuen peistä.

Uusimmsita peleistä ollaan pelattu Fits-nimistä "lauta"peliä, jossa pelataan tetrismäisesti asettamalla palikoita järjestyksessä omalle pelilaudalle. jokaisessa pelin erässä yritetään tehdä mahdollisimman monta vaakariviä, mutta joissakin erissä on plussaa antavia kohtia, joiden jäädessä näkyville pelin loputtua saa lisäpisteitä. Vastaavasti on myös negatiivisesti toimivia kohtia. Viimeisessä erässä taas näkyvistä parillisista kuvioista saa plussaa ja parittomista miinusta.

Kaverin luona on sitten pari kertaa tullut pelattua jotain Dungeons and Dragons-lautapeliä, joka oli ihan jees, paitsi et molemmissa pelikerroissa pahin monsu päättää tulla just meidän pakoreitin kohdalle.
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Error 424

  • Discordin Diktaattori
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 343
  • yea ♪
    • Profiili
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #39 : Elokuu 05, 2013, 22:14:22 »
Pelattiin kaverin kanssa vajaa yheksän tuntia MTG:ä, josta tosin noin tunti tai puoltoista kasattiin mulle sini-puna-mustaa commander-pakkaa.
Kivaa oli, mutta kerkes kyllä tulla pelatessa nälkä.

Jaakui Pirinen

  • Keltainen Keiju
  • ****
  • Viestejä: 263
    • Profiili
    • Yakui.net
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #40 : Elokuu 07, 2013, 21:29:14 »
Tanto Coure lisäreineen on kiva, tuli viimeviikonloppuna 10 tunnin maratooni pelattua (;´∀`)
Olen lähinnä twitterissä: https://twitter.com/UwU_Nanachi
Discord: Nanachi#5920

Yuyuko

  • Vieras
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #41 : Elokuu 07, 2013, 21:35:12 »
Tanto Coure lisäreineen on kiva, tuli viimeviikonloppuna 10 tunnin maratooni pelattua (;´∀`)
Kaveri sano et pelas just vaikka kuinka kauan hmm.... Tanto Cuorea on kyllä tullu pari kertaa pelattua.

Error 424

  • Discordin Diktaattori
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 343
  • yea ♪
    • Profiili
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #42 : Syyskuu 07, 2013, 15:22:35 »
Käväsin magic celebrationissa paikallisessa fantasiapeleissä ja ihan paskastihan se meni. Yks boosteri ja yks 30 kortin startteripakka. Lähin pelaamaan mustalla pakalla ja ensimmäiset 4 matsia kuolin kun vastapuolella olleet punaset pakat räjäytti kaiken mitä pääsin kentälle laittamaan. Viimeset matsit vihreetä pakkaa vastaan. Ensimmäisen matsin voitin ja toinen oli lähellä voittoa tai tasapeliä, mutta onnistuin häviämään, kun vastustajan viimeinen epätoivoinen steamroll hyökkäys teki juuri ja juuri tarpeeksi lämää tappaakseen minut.
Eli lopputulokset: 1 voitto ja 5 tappiota.

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #43 : Syyskuu 08, 2013, 00:20:39 »
hahaaa löysin uuden verson bangistä :DD semmoin kuin Samurai Sword. en ole päässyt kokeilemaan viellä mutta kun pääsen tuomio tulee sitten.

Chiruyto

  • Pörröinen
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 395
  • Eläin voi olla vihainen, koska olemme sen kuopassa
    • Profiili
Vs: Yleinen lauta- ja korttipeli lanka.
« Vastaus #44 : Syyskuu 30, 2014, 20:27:21 »
Onko kenellekkään Hanafuda-kortit tuttuja? Tulipahan mieleen kun Summer Wars -leffassa oli peli nimeltä Koi-Koi aika isossa osassa, ja itsehän olin täysin pihalla tapahtumista.

Koi-koi on tosi yksinkertaista, mutta hauskaa kun sen oppii! Tarkoitus on kerätä korttiyhdistelmiä ja eri korttiyhdistelmistä tulee eri määrä pisteitä. Hetki menee oppia yhdistelmät ja mitkä kortit kuuluu mihinkin ryhmään (kuukauteen).
Löysin tälläisen, mutta voin myös lupautua auttamaan parhaani mukaan jos kukaan tätä tahtoo oppia.
nyaa saatnan homoperseet nyaa