Gensokyo > International

Nordiskt samarbete

<< < (2/6) > >>

Nandeyanen!:
Hallå, vad ballt, fler välkomnanden..! ;D

Jag ska se om jag kan samla ihop fler av oss svenskar. Gale har ju lyckats registrera sig sedan tidigare vad jag ser så jag får peta på honom på Skype så att han bekräftar sin närvaro.

Ja du Hieda, hvordan tillkaller vi ei nordmann..? Jag är inte på det klara med hur Touhou-communityn är organiserad i resten av de nordiska länderna, men det är vi ju här för att ta reda på så... Efterforskningar inledda!

Hey, how awesome, more greetings..! ;D

I shall see if I can round up more of us swedes. Gale has manage registered since before as far as I can tell, so I'll give him a nudge over Skype so he reaffirms his presence.

Well Hieda, how doth one summon a Norwegian..? I'm not certain about how the Touhou community is organised in the rest of the Nordic countries, but that's what we're here to find out so... Research initiated!

Nandeyanen!:

--- Lainaus käyttäjältä: Nandeyanen! - Lokakuu 24, 2014, 04:04:12 ---Ja du Hieda, hvordan tillkaller vi ei nordmann..?
--- Lainaus päättyy ---

Quick update, all in English for simplicity..

I said I would investigate and results were quite immediate. As it turns out there is a touhou.no domain registered and whois-records were quite verbose, Google also helped. Apparently our westwardly compatriot is the proprietor of a company named Rumia Networks (which is also amusing in Finnish, but I digress). No digital means of contact so far and I don't feel comfortable calling the dude randomly..

I feel a good old-fashioned letter might be called for...

Danes and Icelanders are still uncertain..

Vee:
Jag känner en dansk Touhou spelare, men jag tror inte att han skulle vilja registrera. Jag ska fråga ändå.

Han tidigare sagt att det finns knappast några Touhou beundraren i Danmark.

I know a Danish Touhou player, but I don't think he'd like to register. I'll ask anyway.

He's formerly said that there are hardly any Touhou fans in Denmark.


p.s my swedish is the best

Gale:

--- Lainaus käyttäjältä: Vee - Lokakuu 24, 2014, 10:22:25 ---Jag känner en dansk Touhou spelare, men jag tror inte att han skulle vilja registrera. Jag ska fråga ändå.

--- Lainaus päättyy ---

Is this person perhaps known as Zengeku? He's a real prominent danmaku player at least.

Hieda no Mukyuu:
Skandinaver som fyllt aderton år är också varmt välkomna på vårt bildforum.

Forumet kallas för Kensokyrö, Touhou-lauta eller Ysilauta (»Niobrädan»?).

Vanligtvis skriver man på finska där, men det finns historiska uppgifter som påpekar att även utlänningar möjligen besökt Kensokyrö ett par gånger.

Hur är det med bildforumkulturen i Sverige? Jag finner det konstigt att den svenskspråkiga Wikipedia känner Ylilauta men verkar inte veta någonting om sådana webbplatser som SpChan.

Kahdeksantoista vuotta täyttäneet skandinaavit ovat tervetulleita myös kuvafoorumillemme.

Lautaa sanotaan Kensokyröksi, Touhou-laudaksi tai Ysilaudaksi (»Niobrädan»? Janra, apua!).

Yleensä laudalla kirjoitetaan suomeksi, mutta eräät historialliset tiedot viittaavat siihen, että joku ulkomaalainenkin on joskus kerran tai pari käväissyt Kensokyrössä.

Mitenkäs on Ruotsinmaan lautakulttuurin laita? Minusta on kummallista, että ruotsinkielinen Wikipedia tuntee Ylilaudan mutta ei vaikuta kuulleenkaan sellaisista ruotsinkielisistä sivustoista kuin SpChan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta