Kirjoittaja Aihe: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun  (Luettu 669638 kertaa)

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #405 : Kesäkuu 29, 2011, 17:30:15 »
Messinkilankaa jonka liimaat takaa kiveen ja nauhaan.
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

Miss Alice

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 553
  • Ghostly Gardener
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #406 : Kesäkuu 30, 2011, 23:52:26 »
aloitinpas traconin cossini kasaamisen/tekemisen.
...Mitäköhän tästäkin tulee...
*guva*

Ohohohohhooo, odotan innolla. Toivottavasti sulla on jossain akustinen kitara käsillä, niin voit chillisti soitella niillä oransseilla jättihanskoilla XD
Dead bodies having a nice flower-viewing! How elegant.

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #407 : Heinäkuu 01, 2011, 03:36:34 »
aloitinpas traconin cossini kasaamisen/tekemisen.
...Mitäköhän tästäkin tulee...
*guva*

Ohohohohhooo, odotan innolla. Toivottavasti sulla on jossain akustinen kitara käsillä, niin voit chillisti soitella niillä oransseilla jättihanskoilla XD
kyllä minulla on akustinen kitara mutta en tiedä saanko sitä mukaan ja en osaa soittaa sitä :'D

Erie

  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 366
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #408 : Heinäkuu 04, 2011, 21:52:16 »
Tuli tässä mieleeni, että kun teette cosplay asua, katsotteko yleensä ZUNin piirtämää kuvaa vai joitain fanien piirtämiä kuvia? Olen huomannut, että fanien piirtämistä kuvista yleensä puuttuu joitakin yksityiskohtia tai jotain on lisätty, hametta lyhennetty tai jotain muuta sellaista. Oma Komachi cosplay asuni tehtiin Komachin PoFW kuva ompelukoneen vieressä ja yritettiin tehdä mahdollisimman samannäköiseksi.

Ja monet ovat ilmeisesti suunnitelleet, keitä aikovat cosplayata ensi vuonna. Itselläni olisi suunnitelmissa tehdä Nitori ja Yuka, mikäli aikaa ja rahaa riittää.

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #409 : Heinäkuu 04, 2011, 21:54:39 »
Tuli tässä mieleeni, että kun teette cosplay asua, katsotteko yleensä ZUNin piirtämää kuvaa vai joitain fanien piirtämiä kuvia? Olen huomannut, että fanien piirtämistä kuvista yleensä puuttuu joitakin yksityiskohtia tai jotain on lisätty, hametta lyhennetty tai jotain muuta sellaista. Oma Komachi cosplay asuni tehtiin Komachin PoFW kuva ompelukoneen vieressä ja yritettiin tehdä mahdollisimman samannäköiseksi.

Ja monet ovat ilmeisesti suunnitelleet, keitä aikovat cosplayata ensi vuonna. Itselläni olisi suunnitelmissa tehdä Nitori ja Yuka, mikäli aikaa ja rahaa riittää.
Vertaan erot alkuperäseen jos tuntuu että fanin tekemä on parempi referenssi.
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

Miyuki

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #410 : Heinäkuu 04, 2011, 22:26:26 »
Tuli tässä mieleeni, että kun teette cosplay asua, katsotteko yleensä ZUNin piirtämää kuvaa vai joitain fanien piirtämiä kuvia?

ZUNin piirtämää kuvaa. Ja jos siitä jokin jää epäselväksi, niinkuin miten pitkä paita tai hame on niin sit mä yleensä piirrän itse sen oikeammalla anatomialla ja katon siitä mikä näyttää fiksuimmalta.

Hazu

  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 445
  • muguu
    • Profiili
    • Tumblr
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #411 : Heinäkuu 04, 2011, 23:59:27 »
Tuli tässä mieleeni, että kun teette cosplay asua, katsotteko yleensä ZUNin piirtämää kuvaa vai joitain fanien piirtämiä kuvia? Olen huomannut, että fanien piirtämistä kuvista yleensä puuttuu joitakin yksityiskohtia tai jotain on lisätty, hametta lyhennetty tai jotain muuta sellaista. Oma Komachi cosplay asuni tehtiin Komachin PoFW kuva ompelukoneen vieressä ja yritettiin tehdä mahdollisimman samannäköiseksi.

Ja monet ovat ilmeisesti suunnitelleet, keitä aikovat cosplayata ensi vuonna. Itselläni olisi suunnitelmissa tehdä Nitori ja Yuka, mikäli aikaa ja rahaa riittää.
ZUNin piirtämää kuvaa. Selkäpuolen välillä katson fanikuvasta jos se jää epäselväksi.

yuki_tears

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #412 : Heinäkuu 05, 2011, 07:00:31 »
Tuli tässä mieleeni, että kun teette cosplay asua, katsotteko yleensä ZUNin piirtämää kuvaa vai joitain fanien piirtämiä kuvia?

Katson aina ZUNin piirtämiä kuvia, mutta koska olen huono tekemään cossiasuja itse olen pyytänyt apua isosiskolta ja äidiltä, jolloin olen joutunut piirtämään cossattavan hahmon selkeämpänä oikeissa mittakaavoissa paperille, koska isosisko ja äiti eivät jostain syystä saa ZUNin taiteesta selvää....
Eirin cossin teen kokonaan itse, katsoo mitä siitäkin tulee.
Tietääkö joku miten mun kantsis se jouskari siihen tehä?

Hazu

  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 445
  • muguu
    • Profiili
    • Tumblr
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #413 : Heinäkuu 05, 2011, 11:40:46 »
Tietääkö joku miten mun kantsis se jouskari siihen tehä?
Hmm, no sellainen voisi toimia että otat rautalankaa/puuta ja päällystät sen jollain materiaalilla esmes kevyellä muovailuvahalla ja sitten koristelet.

Erie

  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 366
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #414 : Heinäkuu 05, 2011, 12:40:25 »
Kiva että täällä on paljon porukkaa, jotka katsovat ZUNin piirtämiä kuvia tehdessään asuaan. Olen nähnyt netissä monia kuvia, joissa olevat asut on selvästi tehty fanien piirrustusten perusteella ja jotain välillä aika tärkeääkin on puuttunut asusta.
Katson aina ZUNin piirtämiä kuvia, mutta koska olen huono tekemään cossiasuja itse olen pyytänyt apua isosiskolta ja äidiltä, jolloin olen joutunut piirtämään cossattavan hahmon selkeämpänä oikeissa mittakaavoissa paperille, koska isosisko ja äiti eivät jostain syystä saa ZUNin taiteesta selvää....
Eirin cossin teen kokonaan itse, katsoo mitä siitäkin tulee.
Tietääkö joku miten mun kantsis se jouskari siihen tehä?

En ole mäkään hyvä cossiasuja tekemään. Komachi cossin teki äitini ja itse vain autoin joissain osissa. Nitori ja Yuka jotka ovat ensi vuodeksi suunnitteilla aion tehdä kokonaan itse. Parilla asulla varmaankin harjoittelen tässä vuoden aikana. Toivottavasti onnistutaan kumpikin asuissamme :)
Ja tuosta jouskarista en tiedä että miten se olisi hyvä tehdä. Orange-kunin ehdotus kuulosti ainakin mun mielestä hyvältä idealta.

LENK

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #415 : Heinäkuu 08, 2011, 12:09:54 »
DONE!
Flandre Scarletin asua muokattu paremmaksi C;
http://irc-galleria.net/user/%5BFlandre%5D

Hazu

  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 445
  • muguu
    • Profiili
    • Tumblr
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #416 : Heinäkuu 08, 2011, 14:19:20 »

yuki_tears

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #417 : Heinäkuu 08, 2011, 20:51:52 »
DONE!
Flandre Scarletin asua muokattu paremmaksi C;
http://irc-galleria.net/user/%5BFlandre%5D

Hyvältä näyttää!^^ Hienoa työtä! :D Onko siivet jo valmiina?

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #418 : Heinäkuu 08, 2011, 21:48:31 »
Tuli tässä mieleeni, että kun teette cosplay asua, katsotteko yleensä ZUNin piirtämää kuvaa vai joitain fanien piirtämiä kuvia?
Juups, ZUNia tiirataan täälläkin, vaikka Tasogaren mätkinnät oman lusikkansa soppaan heittävätkin. Esmes, Komachia kun väkersin siskon kanssa, otimme me mallia juurikin SWR:stä (se valkoinen kaitale siinä paidassa keventää asun yläosaa mielestäni paremmin ja mukavammin kuin ZUNin versiossa oleva pelkkä nyöri). Tappeluiden ja danmakuiden välillä suuria eroja ei hahmojen asuissa silti tietenkään ole, mutta kannattaa huomioida, että hahmojen pelikuvista näkee kivasti myös pukujen takaosan, ainakin nyt suuntaa antavasti. =3

Sitten tapaus Yoshika Miyako. Sen kanssa turvauduin aika pitkälti ihan fanitaiteeseenkin kahdessa asiassa: halkiossa ja röyhelöiden värissä. ZUNin kuvassahan halkio näkyy vain vasemmalla puolella hametta, joten muutaman fanikuvan innoittamana minä tein halkion vain vasemmalle puolelle, enkä tavoitellut symmetriaa, joka olisi ollut aivan yhtä looginen ratkaisu pelkän ZUNin kuvan perusteella. Röyhelöiden punertavan värityksen kuvassa tulkitsin lopulta itsekin pelkäksi varjostukseksi kuten aika moni muukin, vaikka demon julkaisun jälkeen melko paljon näkyikin myös pinkkejä röyhelöitä fanien kuvissa. Ja aaveenkarkoitustarran (muistajat muistavat) kanssa turvauduin fanartiin yllättäen ihan hyvästä syystä.

Momiji kannattaa kai mainita myös tässä yhteydessä. Se on fanarttien pohjalta muovattu. Sattuneista syistä.

Tietääkö joku miten mun kantsis se jouskari siihen tehä?
Puusta tehtynä siitä saisi kaiketi kestävimmän. Tietysti Orange-kunin ehdotuskin toimisi loistavasti, jos vain muistat varoa, ettet sillä sitten sohi huolimattomasti seiniä tai ovensuita.

DONE!
Flandre Scarletin asua muokattu paremmaksi C;
http://irc-galleria.net/user/%5BFlandre%5D
Good work LENK~.

LENK

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #419 : Heinäkuu 08, 2011, 23:41:40 »
DONE!
Flandre Scarletin asua muokattu paremmaksi C;
http://irc-galleria.net/user/%5BFlandre%5D

Hyvältä näyttää!^^ Hienoa työtä! :D Onko siivet jo valmiina?

On ne melko valmiit siivet ;) niistä myöhemmin kuvia, kun jaksan pistää kristallit kiinni siipiin =)