Kirjoittaja Aihe: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun  (Luettu 660736 kertaa)

Mia

  • Kohtalo-Touhou
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 850
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1320 : Syyskuu 23, 2014, 23:07:12 »
Shinki
Shinkistä olen itse pitkään haaveillut *w*
Pusi pusi ja cosplay

Roppari

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1321 : Syyskuu 23, 2014, 23:37:08 »
Niin, milloinkas tämä seuraava coni olikaan? Vai meneekö ensi vuoden puolelle? Ajattelin että pitäisikö sitä alkaa vääntämään uutta cosplayta vaiko vain tulla Yuyukona uudestaan. Mielessä kävi sellainen että kävisin tämän Kensokyrön varttuneempien leidien joukon läpi yksi kerrallaan, joten jäljellä olisi sitten Yukari, Eirin, Kanako ja Byakuren. Viimeisenä mainitty on kyllä hävyttömän hankala hiusten suhteen.
Seuraavana tapahtumana tuntuisi olevan tuo Yukicon Tammikuussa 2015 Espoossa, päivämääriä eivät tosin ole vielä ilmoitelleet. Ja henk-koht itse tein niin, että raidailin ekassa cossissani parit ekat tapahtumat kunnes ompelin lisää, mut jokainen tyylillään!

Ja varsinkin tuoksi Yukariksi ja Kanakoksi pukeutuneena haluan kyllä nähdä sinut! :3

Ja piti myös kysymäni, että onko täällä meikkaamistaitoisia? Jos porukalla mennään coneihin, niin olisi kiva jos joku voisi laittaa allekirjoittaneelle jonkinlaiset maalit naamaan.
En ole pro, enkä edes hyvä, mutta jonkinlaista saan aikaiseksi. Jos ei kukaan muu uskalla sinuun koskea niin minä voin kyllä jeesata tässä kun samaan coniin satutaan.

Huopatossu

  • Sympaattinen sikasuolijäbä
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 689
  • #ydinjolo
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1322 : Syyskuu 23, 2014, 23:54:43 »

Seuraavana tapahtumana tuntuisi olevan tuo Yukicon Tammikuussa 2015 Espoossa, päivämääriä eivät tosin ole vielä ilmoitelleet. Ja henk-koht itse tein niin, että raidailin ekassa cossissani parit ekat tapahtumat kunnes ompelin lisää, mut jokainen tyylillään!

Ja varsinkin tuoksi Yukariksi ja Kanakoksi pukeutuneena haluan kyllä nähdä sinut! :3
Jos menee ensi vuoden puolelle niin uusi cossi on täysin mahdollinen jopa minun on-off-työtahdilla. Yukari kyllä kieltämättä houkuttelisi, kun löytyy valmiiksi jo tuo valkoinen alushame/paita-yhdistelmä joka sopisi asuun vallan mainiosti. Suhteellisen yksinkertainenkin olisi tehdä. Vaikeimmat osat lienevät mekon kerroksittaiset röyhelöt ja sen violetin lipareen kuviointi, eivätkä nuokaan mitään älytöntä työtä vaativia ole. Proppikin olisi simppeli päivänvarjo joka kulkee helposti mukana.

Lainaus
En ole pro, enkä edes hyvä, mutta jonkinlaista saan aikaiseksi. Jos ei kukaan muu uskalla sinuun koskea niin minä voin kyllä jeesata tässä kun samaan coniin satutaan.
Olisi aika jepa homma. Katsotaan miten toimitaan sitten hamassa tulevaisuudessa.

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1323 : Syyskuu 24, 2014, 01:19:58 »
Jätän tämän tähän
^ Paitsi että vaikka se joskus säätää jotain silmämeikkiä ennen meikkivoidetta, kaikkien taiteen sääntöjen mukaan on aina helpointa aloittaa meikkipohjasta.

Spoiler: muutama brotip (click to show/hide)
joo se on Phanin yks ongelma mutta siksi kannattaa siltä katsoa ne silmämeikit enemmänkin :I

Hagane productio

  • Illuusiokonduktööri
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 847
  • 僕と一緒に遊ぶ?じゃあ死ぬ気で頼むよ
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1324 : Syyskuu 24, 2014, 10:13:00 »
Vaikeimmat osat lienevät mekon kerroksittaiset röyhelöt ja sen violetin lipareen kuviointi, eivätkä nuokaan mitään älytöntä työtä vaativia ole.

Niin oletko nyt siis miettimässä PCB-versiota vai nykyistä valkoista kerroskauhistusta (josta itse kyl henk.koht. pidän enemmän mutta PCB:n Yukarin design on kyllä aika hot)? Koska jos tuo valkoinen versio ahistaa, niin PCB-versio on paljon helpompi :'P Kanako tai Shinki olis kyl kans tosi siisti nähdä siun tekemänä. Etenkin Kanakoksi siusta vois olla hyvinkin, jotenkin niin mahtipontisen ja hieman maskuliinisen oloinen hahmo kun on. Mutta kannattaa cossia valitessa aina miettiä sitä kestä itse pitää, olkoot kuinka vaikea cossi tahansa. Aina ne propit yms. voi tehdä myöhemminkin jos aika tuntuu loppuvan kesken.

Josta pääsen itse ulisemaan ja itkemään. Mokou oli aikamoinen fiasko tehdä (ei enää viimetippaan cossin tekoa) ja nyt kun tiikeriyoukai Shou on kiikarissa (mistä näitä waifuja tulee?), itken enemmän. Nyt jo muutamia päiviä olen tehnyt kaikenmoisia googletteluja ja tutkinut hahmon designia, tullen sellaiseen lopputulokseen että Touhou ei tosiaankaan ole ihmisille jotka haluavat tarkan referenssikuvan hahmoista. Zun why y u do dis. Shoun selässä oleva epämääräinen pyöreä, fysiikan lakeja uhmaava kangassuikale on boorujen mielestä hartiahuivi (lolwut) ja mietin tosissani millain se on kiinnittynyt hahmon selkään tai roikkuuko siitä kenties epämääräset kangassuikaleet, niin kuin fanartissa näkyy usein, mutta ne ovat yleensä käsien ympärille pyöräytely. Muutenhan hahmon designissa ei oikeastaan ole mitään ihmeellistä, johon tarvitsisi lisää referenssiä mutta tuo kangashökötys ainakin ahistaa. Mielessä on jo muutamia tapoja kuinka tehdä se, mutta tahtoisin vain hellästi kunnollisen referenssin. Zun pls. Kekki jo kyseli paljon Mokoun tekemiseen meni (en tiedä itsekään, mutta heitin arvioksi ~150e) ja voin kyllä todeta että Shou tulee oleen reilusti kalliimpi kun on niin paljon yksityiskohtia ja propit, joita pääsen viimeinkin tekeen (yay).

Anygays, Frostiin on onneksi aikaa (tahtoisin vain hellästi Yukiin myös, mutta no money). Fry tekee luultavasti Byakurenin, koska on jo vuosia ollut mielessä paricosseja hänen kanssaan, Töhön saralla mm. Okuu ja Orin, Eiki ja Komachi...

Huopatossu

  • Sympaattinen sikasuolijäbä
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 689
  • #ydinjolo
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1325 : Syyskuu 24, 2014, 12:29:58 »
Niin oletko nyt siis miettimässä PCB-versiota vai nykyistä valkoista kerroskauhistusta (josta itse kyl henk.koht. pidän enemmän mutta PCB:n Yukarin design on kyllä aika hot)? Koska jos tuo valkoinen versio ahistaa, niin PCB-versio on paljon helpompi :'P Kanako tai Shinki olis kyl kans tosi siisti nähdä siun tekemänä. Etenkin Kanakoksi siusta vois olla hyvinkin, jotenkin niin mahtipontisen ja hieman maskuliinisen oloinen hahmo kun on. Mutta kannattaa cossia valitessa aina miettiä sitä kestä itse pitää, olkoot kuinka vaikea cossi tahansa. Aina ne propit yms. voi tehdä myöhemminkin jos aika tuntuu loppuvan kesken.
Niin joo, se PCB-versio olikin tosiaan aivan erilainen. Jostain syystä unohdin sen kokonaan. Se on aika lailla epätodennäköisempi vaihtoehto, sillä se on aavistuksen turhan minimalistinen ja vartalonmyötäinen. Lisäksi siinä on joitain todella outoja juttuja, kuten ne täysin käsittämättömät kengät/sukat/mitkälie. Yuyuko oli siinä mielessä helppo valinta, että asu itsessään on aika ilmava ja kaikki röyhelöt ja muut krumeluurit vetävät huomion pois varsin epäesteettisestä vartalonmuodostani.
Ja tykkään kyllä kovasti Kanakon designista, mutta se selässä oleva shimenawa on vähän sellainen juttu että ei tiedä jättääkö sen pois käytännöllisyyden takia vai tekeekö kunnolla ja kärsii sen ympyrän kanssa koko päivän. Muuten olisi kiva asu tehdä. Harkinta jatkuu.

Roppari

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1326 : Syyskuu 24, 2014, 12:35:25 »
Josta pääsen itse ulisemaan ja itkemään. Mokou oli aikamoinen fiasko tehdä (ei enää viimetippaan cossin tekoa) ja nyt kun tiikeriyoukai Shou on kiikarissa (mistä näitä waifuja tulee?)
Minulla oli Keinessä sama ongelma että sen valmistuksessa piti hoppuilla, ja huonohan siitä tuli toisin kuin sinun Mokousta. Ainakin siinä huomas sen, että harrastamalla kun tekee niin on ihan jonninjoutavaa ottaa turhaa stressiä ja ryysiä, kun silloin se ei ole enään mukavaa. Ja tuleehan noita nykytasolla melkein joka kuukausi jonkinlainen tapahtuma aina Tammikuusta Syyskuuhun asti jossa temmeltää uusi puku päällä. Minulle ainakin on pääasia se, että on kivaa! :3

Juce

  • High Yōkai
  • ***
  • Viestejä: 728
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1327 : Syyskuu 26, 2014, 18:26:48 »
Janran Traconissa ottama kuva siitä Nimettömästä, jota täällä kesällä pähkäilin: http://i.imgur.com/hgvZlKR.jpg

Sininen kangas on Eurokankaasta ostamaani Jackie-mallista polyesterisatiinia. Jätin siitä sittekin kiiltävän puolen näkyviin, sillä kun tarkemmin katsoin videoita ja spritejä pelistä, niin sinisen keijun puku vaikutti niissä myös aika kiiltävältä (pelatessa ei tuollaisiin ehdi kiinnittämään huomiota). Alushameeseen käytin tuota puuvillakangasta seitsemän metriä: http://www.kangastukku.com/?p=106096&page=Product

Tuossa kuva siipien mekaniikasta, kun Traconissa lupasin kuvan laittaa tänne: http://i.imgur.com/iC90P7b.jpg Pleksinä käytin tuota, joka oli suhteellisen kestävää Arla Plastin Makroclearia. Ohuempikin kuin 3 mm olisi kestävyyden puolesta riittänyt siipiin, mutta jouduin käyttämään saranoiden kiinnittämiseen uppokantaisia ruuveja, jotta ne eivät olisi painaneet selkää. Pleksin leikkasin pistosahalla metalliterällä. Myös puuterää tuli testattua, mutta jälki ei ollut aivan yhtä tasaista, ja puuterä leikkasi hieman liian nopeasti. Leikkaamisen jälkeen hioin reunat käyttämällä karkeuksia 80, 180, 400 ja 2000. Tuossa välissä olisi ehkä voinut käyttää myös karkeutta 800 tai 1000, sillä 2000:lla joutui hiomaan aika kauan. Saranoita on kallistettu 15° keskilinjasta sivulle, jotta siivet kääntyvät itsestään sivuille. Myös muutama tuuletusreikä tuli tehtyä, joita tosin olisi voinut olla laajemmalla alueella.

Kuvassa näkyy myös tekemäni mitta kankaiden taitosten mittaamiseen silittäessä, joka osoittautui ihan kätäväksi, sillä kankaat olivat aika pitkiä. Silittäessä täytyy tosin varoa, ettei lasertulostimen muste sula kiinni kankaaseen.

Vielähän tuosta parannettavaa löytyy: vannehametta täytyy hieman vahvistaa, jotta se pysyy kunnolla oikean muotoisena. Lisäksi paidan helmaan voisi laittaa kuminauhan, niin näyttäisi huomattavasti paremmalta. Mietin myös sitä, että kannattaisikohon siivet hioa kokonaan sameiksi, jotta olisivat lähempänä esikuvaansa?

Kiitokset ehkä liiankin huolehtivaiselle Lapelle ja muille neuvoja antaneille.

Huopatossu

  • Sympaattinen sikasuolijäbä
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 689
  • #ydinjolo
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1328 : Syyskuu 26, 2014, 18:41:25 »
(Helvetin ammattitaitoisen kuuloista tekstiä)
Tunnen itseni laiskaksi paskaksi tämän kirjoituksen jälkeen, kun oma Yuyuko-asuni oli pitkälti puolivalmiista materiaaleista tehty. Ensin löysin kirpparilta vaaleansinisen paita/liivi/hamekokonaisuuden joka toimi pohjana, ja siihen sitten sattui löytymään jatkoksi toiselta kirpparilta juuri samansävyistä kangasta. Alushame oli myös kirpparilta. Korsettikin löytyi kirpparilta mahtavaan kahden euron hintaan, johon kustomoitiin toppaukset sen vaaleansinisen kokonaisuuden paidassa olleista olkatoppauksista. Kaikki pitsireunatkin on vanhoista jälleen kerran kirpparilta löytyneistä verhoista. Aika helvetin vähän jos mitään tuli kyllä tehtyä alusta asti itse siinä asussa, mutta kierrätys kunniaan, tai jotain.

Remmi

  • Local Hime
  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1329 : Lokakuu 02, 2014, 21:11:22 »
Jes jes jes, se ois nyt sitte kemin mangapäiville valmiina Reimu ja Sakuya. Itelle ompelin Reimun IN cossin, ja poikakaverille sit Sakuyan cossin.
Aika buenoa, en malta oottaa et päästään ottaan kuvia kun nyt molempien peruukitki saapu.

Mikähän ois seuraava projekti? Aattelin että ehkä Kogasa tai Yuyuko

suwahgo

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1330 : Joulukuu 01, 2014, 15:39:40 »
Tietäiskö joku forkal mist sais edulliseen hintaa paljon kangasta tilattua? tarviin violettii (ei mitään vaaleaa, eikä liian mustaa/synkkää)
Eurokangas on homo ja kallis eikä sielt löydy sitä oikeaa, sillon kun sitä ettis/tarvis..
Tämän tyyppistä..

Mia

  • Kohtalo-Touhou
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 850
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1331 : Joulukuu 01, 2014, 17:43:10 »
Suomalainen: www.kangastukku.com

Vielä halvempaa (saksalainen): www.kankaita.com

Minulla on hyviä kokemuksia molemmista, paitsi kankaita.comista tilaamani Maribelin kankaat ovat kyllä täysin erisävyiset kuin nettikaupan kuvat. Huomionarvoista tässä on että monitorillani on erittäin hyvä värintoisto ja itse ottamani kuvat näyttävät ihan hyviltä.

Tallinnassa on myös Abakhan joka on tietääkseni todella hyvä ja halpa (ehkä joku muukin? en muista nimiä ja en ole koskaan itse käynyt).

Abakhan taitaa olla samaa hintatasoa kuin kankaita.com. Kangastukku on kalliimpi ja paikan päällä käyntiä hankaloittavat aukioloajat ja sijainti (vain ma-pe päiväsaikaan, Hyvinkäällä).
Pusi pusi ja cosplay

suwahgo

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1332 : Joulukuu 01, 2014, 19:09:44 »
^Kokeilin just äske tota kankaita.com juttua, mut mää en tajuu sen maksu jutuista sit hönkäsen pöläystäkään + ei oo visa eletroa tuolla.

Chiruyto

  • Pörröinen
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 395
  • Eläin voi olla vihainen, koska olemme sen kuopassa
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1333 : Tammikuu 17, 2015, 15:51:54 »
Lupailin joskus Hiedan Mukyuulle postaavani cossini edistymistä, ja nyt se on edistynyt (ehkä) tunnistettavaan vaiheeseen!

Spoiler (click to show/hide)
nyaa saatnan homoperseet nyaa

Hagane productio

  • Illuusiokonduktööri
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 847
  • 僕と一緒に遊ぶ?じゃあ死ぬ気で頼むよ
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1334 : Tammikuu 17, 2015, 18:26:04 »
^ Itse en näe mitään vikaa fanien keksimissä vaatetuksissa. Monet on itse asiassa tosi hienoja ja sellaisia, joita itsekin houkuttelisi toteuttaa.

Hyvältä näyttää C: