Kirjoittaja Aihe: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun  (Luettu 627824 kertaa)

Habatsuki

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1485 : Lokakuu 27, 2015, 14:21:42 »
^
Itse otin Cirno kossin haasteena sen siipien vuoksi. Oma taitotaso on hyvä selvittää ettei tarvitse yöttömiä öitä viettää kossin vaikeuden vuoksi.

Ja jos valmiin puvun ostamisesta puhutaan niin silloin oma mieltymys hahmoon on tärkeä.

Huopatossu

  • Sympaattinen sikasuolijäbä
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 689
  • #ydinjolo
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1486 : Lokakuu 27, 2015, 14:39:40 »
Haluan ja aion crossata jotain Touhou-hahmoa, mutta ketä...?
Heitänpä villin ehdotuksen ja sanon että tee Satori. Ei aivan liian usein näy, näyttää hahmo löytyvän profiilikuvastakin ja esittelylangassa yksi suosikkiarrangeistasi oli tuo Satorin teema. Olisi suhteellisen yksinkertainenkin, mutta samalla aika näyttävä sen silmäjutun vuoksi.

Juce

  • High Yōkai
  • ***
  • Viestejä: 728
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1487 : Lokakuu 27, 2015, 15:50:29 »
Onko kellään mielessä jotain harvinaista (tai ei-niin-harvinaista) hahmoa, jonka haluaisi nähdä crossattuna?

Jos todella harvinaisen Touhou-cossin haluaa tehdä, jota tiettävästi kukaan muu ei ole vielä cossannut, niin nimettömistä keijuista punainen, keltainen tai vihreä. Sininen ei ole aivan yhtä harvinainen, sillä sitä olen cossannut.

Hart

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1488 : Lokakuu 27, 2015, 22:29:53 »
Heitänpä villin ehdotuksen ja sanon että tee Satori. Ei aivan liian usein näy, näyttää hahmo löytyvän profiilikuvastakin ja esittelylangassa yksi suosikkiarrangeistasi oli tuo Satorin teema. Olisi suhteellisen yksinkertainenkin, mutta samalla aika näyttävä sen silmäjutun vuoksi.
Satori on käynyt monesti mielessä! Voisin alkaa tehdä suunnitelmia sen toteuttamiseksi. Pöyheä hame ja pitsiä ; __ ; <3

Jos todella harvinaisen Touhou-cossin haluaa tehdä, jota tiettävästi kukaan muu ei ole vielä cossannut, niin nimettömistä keijuista punainen, keltainen tai vihreä. Sininen ei ole aivan yhtä harvinainen, sillä sitä olen cossannut.
Harvoin tosiaan näkee niitä keijuja! En ole tainnut nähdä niitä kertaakaan edes netissä.

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1489 : Lokakuu 28, 2015, 13:18:57 »
Satori on käynyt monesti mielessä! Voisin alkaa tehdä suunnitelmia sen toteuttamiseksi. Pöyheä hame ja pitsiä ; __ ; <3

Meidän foorumin Chiru teki vuosia sitten Koishin, joten häneltä voi ehkä kysellä neuvoja kolmannen silmän »suonien» väsäämisestä.

Itse olen ainakin yhden tutun kanssa pohdiskellut, että »suonet» voisi askarrella pehmeästä, sileäpintaisesta kumiletkusta, johon pujottaisi sisälle melko vahvan metallilangan. Tällöin silmän ja »suonien» asentoa voisi muokata eri poseerauksia varten vaikka kesken esiintymisen. Onko kukaan kokeillut tämäntapaista tekniikkaa? Millä maalilla tai muulla värillä letkun voisi pinnoittaa niin luotettavasti, ettei väri lähtisi letkua väännellessä hilseilemään?

Hart

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1490 : Lokakuu 28, 2015, 15:50:04 »
^ Voisin kyllä kysyä, se silmä on isoin asia joka cossin teossa mietityttää. Letku ja metallilanka kuulostavat hyvältä ratkaisulta, koska "suonen" on pakko olla jämäkkä, ohut ja taivuteltavissa. Ehkä ohut kerros spraymaalia kestäisi taivuttelun? Kätevintä olisi löytää jo valmiiksi oikean värinen letku.

Roppari

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1491 : Lokakuu 28, 2015, 16:30:31 »
Haluan ja aion crossata jotain Touhou-hahmoa, mutta ketä...?
Yuuka Kazami.

Huopatossu

  • Sympaattinen sikasuolijäbä
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 689
  • #ydinjolo
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1492 : Lokakuu 28, 2015, 16:34:27 »
^
Olisi kieltämättä huvittavaa nähdä iso-Yuuka ja pikku-Yuuka yhdessä.

Chiruyto

  • Pörröinen
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 395
  • Eläin voi olla vihainen, koska olemme sen kuopassa
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1493 : Lokakuu 28, 2015, 23:36:11 »
Satori on käynyt monesti mielessä! Voisin alkaa tehdä suunnitelmia sen toteuttamiseksi. Pöyheä hame ja pitsiä ; __ ; <3

Meidän foorumin Chiru teki vuosia sitten Koishin, joten häneltä voi ehkä kysellä neuvoja kolmannen silmän »suonien» väsäämisestä.

Itse olen ainakin yhden tutun kanssa pohdiskellut, että »suonet» voisi askarrella pehmeästä, sileäpintaisesta kumiletkusta, johon pujottaisi sisälle melko vahvan metallilangan. Tällöin silmän ja »suonien» asentoa voisi muokata eri poseerauksia varten vaikka kesken esiintymisen. Onko kukaan kokeillut tämäntapaista tekniikkaa? Millä maalilla tai muulla värillä letkun voisi pinnoittaa niin luotettavasti, ettei väri lähtisi letkua väännellessä hilseilemään?

/sisäänliuku

Omat putkeni on tosiaan tehty ohuesta muoviletkusta, joka on taipuisaa, mutta kuitenkin tarpeeksi jykevää pysyäkseen suht hyvin ilman rautalankaa. Letku oli myös lämmöttä muokattavaa jolla tein sen pikkuisen sydämen letkuun. letku oli myös valmiiksi sinistä, joten Koishille sitä ei tarvinnut maalata paljoa (vain ne violetit liukuvärit) Satorin kanssa asia tosin olisi toisin. Ihan hyvin nuo spray-maalilla maalatut violetit kuitenkin pysyi. Satorille kannattaisi ehkä etsiä kirkasta putkea, jonka voi tarvittaessa vaikka maalata sisältä, jolloin se olisi ehkä kestävämpi (en lupaa tätä, kannattaa tehdä kokeiluja). Satorilla voisi toimia ehkä paremmin lörpömpi putki, johon tiettyihin kohtiin lisää rautalankaa. Kannattaa hankkia tarpeeksi paksua rautalankaa, itselläni on aika isoissa rakennelmissa riittänyt 3mm. Minulla ei näköjään ole tuosta häntärusettihommasta netissä kuvia, joissa se näkyisi kunnolla... /edit onhan mulla jotain kuvamateriaalia

Hartin Satorisuunnitelmat ovat ehkä hieman innostaneet minua ehkä tekemään Koishicossi 2.0, putket olisi jo valmiina, mutta kaiken muun varmaan tahtoisin tehdä uusiksi.

Loppuun turhana huomautuksena se, että kirjoitin tätä niin intohimoisesti että nuudelini jäähtyivät. rip.
nyaa saatnan homoperseet nyaa

Juce

  • High Yōkai
  • ***
  • Viestejä: 728
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1494 : Lokakuu 29, 2015, 16:23:53 »
Tuossa galleriassa taitaa näkyä Chirun Koishi valmiina: https://www.flickr.com/photos/67186565@N07/albums/72157627485273571

Joissain tilanteissa tavallisen rautalangan sijaan voisi ehkä käyttää pianolankaa, jos haluaa ohuempaa ja kevyempää. Pianolanka on tavallista rautalankaa huomattavasti jäykempää, mutta toisaalta taas vaikeampi saada muotoiltua juuri tietyn muotoiseksi.

Chiruyto

  • Pörröinen
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 395
  • Eläin voi olla vihainen, koska olemme sen kuopassa
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1495 : Lokakuu 29, 2015, 16:58:52 »
Tuossa galleriassa taitaa näkyä Chirun Koishi valmiina: https://www.flickr.com/photos/67186565@N07/albums/72157627485273571

Tahtoisin vain tehdä parempaa nyt kun siihen pystyisin Ja tuo peruukki...

Putketin tarvitsisivat muokkauksena ehkä kunnollisen kiinnityksen vyöhön takana risteämiskohdassa, pysyisivät ehkä paremmin paikoillaan.
Lisää röyhelöitäkin ehkä. Röyhelöt on nam.
nyaa saatnan homoperseet nyaa

Habatsuki

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1496 : Lokakuu 29, 2015, 18:23:34 »
Mä oon oikeastaan tekemässä Koishia toiseksi Touhou cossikseni. Kankaat on mutta hattu puuttuu. Kuinka hankalaa on hatun tekeminen?

Haluaisin käyttää samoja värejä kuin ULiL Koishi mutta peruskaupoista ei löydy hattua kuin mustana.
Spoiler (click to show/hide)

Olisiko tekniikka pahvin päällystäminen kankaalla hatun lieren luomiseksi, yläosa jotenkin ja saumakohdan piilottaminen rusetilla?

Rautalanka jaksaa tiettyyn rajaan saakka kantaa omaa painoaan niin kokeilen sitä kolmanteen silmään ensiksi.

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1497 : Lokakuu 29, 2015, 21:40:34 »
Lukitsin tämän säikeen, koska se oli saavuttanut massiivisen sadan sivun pituuden.

Uusi lankuli samasta aiheesta. Jatkakaa!