Kirjoittaja Aihe: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom  (Luettu 52915 kertaa)

suwahgo

  • Vieras
Vs: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom
« Vastaus #75 : Elokuu 17, 2015, 10:45:05 »
miks kaikki tykkää pellest ja exbossist.. ne on niin rumii.. oikeeest.. MMMMMMMMMMMMIKS :D

Satori

  • sādhuばあちゃん
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 304
  • pullantuoksuinen kotiäiti
    • Profiili
Vs: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom
« Vastaus #76 : Elokuu 17, 2015, 17:18:16 »
Joo mitä kettua näiden uusien hahmojen disaini?! En tykkää yhtään... Nöyristä nöyrin mielipiteeni: Zun sais lopettaa Töhö-saagan ajoissa, jäis kauniit muistot! Ja ei -- en meinaa pelata; ei enää mitään uutta tarjottavaa kuitenkaan.
------ "Puolueemme nojaa vahvasti valtionshintōlaisiin perusarvoihin! Rötöstytöt kuriin!"

suwahgo

  • Vieras
Vs: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom
« Vastaus #77 : Elokuu 17, 2015, 17:46:35 »
Itehän odotin et zun tekis vihdoin röyhelöhelmaisiä tytyjä MUTTA EI..

Larre

  • Vieras
Vs: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom
« Vastaus #78 : Elokuu 17, 2015, 18:48:02 »
Onhan tää LoLK aika tökerö tekele, varsinkin kun Double Dealing Character ja Impossible Spellcard olivat omissa kirjoissani onnistuneita (erityisesti jälkimmäinen). Olin aika toiveikas että sarja voisi lähteä taas parempaan suuntaan, mutta valitettavasti olin väärässä. Kyllä LoLK ainakin minulta saa paskimman Touhou-pelin tittelin.

Hahmoista itseäni häiritsee lähinnä tuo EX-bossi. "Welcome Hell" ja muutenkin ihan hiton typerän näköinen. Clownpiece vielä sentään menettelee. Muut hahmot on ainakin omasta mielestäni ihan perus Touhouta. Junkon teemamusa ois kyllä saanut olla parempi, aika heikkoa kamaa jos vertaa aikaisempien pelien loppubossien musiikkeihin.

Gameplay on LoLKissa kuitenkin itselleni pahin ongelma. Pointdevice-mode on suurin munaus, koska pelaajalla on loputtomat elämät niin voidaan peliin lyödä kaikenlaista epäreilua shittiä. Itselleni yksi Touhoun parhaista puolista on aina ollut se että yksikään peli ei ole epäreilu (9 on ehkä vähän), aina jos ottaa turpaan niin siitä saa syyttää vain itseään. LoLKissa tuli kuitenkin stage kolmesta eteenpäin kirottua spellien epäreiluutta, moni spelli johti ensimmäisellä (ja toisella ja kolmannella...) pelikerralla täysin turhaan kuolemaan. Pointdevicessahan tämä onkin tarkoituksena koska pelaaja voi loopata kohtauksia niin kauan kuin into ja hermot riittävät, mutta itsehän olen Legacy-miehiä. Ja Legacy-modessahan niitä ongelmia vasta onkin: koska peli on niin pirullisen vaikea on pelaajalle tuputettava paljon lisäelämiä ja niitähän saa aina kolmanneksen per chapter kunhan grazettaa niin maan perkeleesti. Joten eipä muuta kuin Sanae pelihahmoksi ja loputtomat resurssit vitos-stageen saakka ovat taatut. Sanaen pommilla kun pystyy helposti grazettamaan ja pommeja saa aina sen kolme kun kuolee...
Spoiler (click to show/hide)
Parhaimmillaan pääsin täysillä elämillä aina viimeiseen stageen asti. Ironista, varsinkin kun kuvittelisi että Pointdevicen pitäisi olla se kasuaalimpi kokemus.

Tähän vielä Redditistä repäistynä ZUNin itsensä ajatuksia pelistä ja Pointdevicesta (käännetty omake.txt:stä):
Spoiler (click to show/hide)
Toivoa sopii että pitää sanansa ja jättää Pointdevicen vain kokeiluksi. Tai jos on pakko laittaa seuraavaan niin ei rakenna koko peliä sen ehdoilla ja antaa pelaajalle enemmän pommeja, varmasti moni kasuaalimpi pelaaja tykkäisi.

Vee

  • Finnish TV persona and musician
  • *******
  • Viestejä: 460
  • I'm no fun
    • Profiili
Vs: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom
« Vastaus #79 : Elokuu 17, 2015, 19:48:44 »
Onhan tää LoLK aika tökerö tekele, varsinkin kun Double Dealing Character ja Impossible Spellcard olivat omissa kirjoissani onnistuneita (erityisesti jälkimmäinen).
Miten joku voi tulla tähän lopputulokseen? Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska pelillisesti molemmat pelit olivat täyttä kuraa, etenkin jälkimmäinen.
Marked for deletion (old).

suwahgo

  • Vieras
Vs: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom
« Vastaus #80 : Elokuu 17, 2015, 21:40:38 »
Onhan tää LoLK aika tökerö tekele, varsinkin kun Double Dealing Character ja Impossible Spellcard olivat omissa kirjoissani onnistuneita (erityisesti jälkimmäinen). Olin aika toiveikas että sarja voisi lähteä taas parempaan suuntaan, mutta valitettavasti olin väärässä. Kyllä LoLK ainakin minulta saa paskimman Touhou-pelin tittelin.
Mun mielest jo DDC oli paska (kaikkein paskin mun mielest).. ja ehkä myös tuo impossible spellcard.. jostain syyst joko tykkään enemmän täst 15 tai sit en parin hahmon takia..

Larre

  • Vieras
Vs: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom
« Vastaus #81 : Elokuu 17, 2015, 23:31:27 »
Onhan tää LoLK aika tökerö tekele, varsinkin kun Double Dealing Character ja Impossible Spellcard olivat omissa kirjoissani onnistuneita (erityisesti jälkimmäinen).
Miten joku voi tulla tähän lopputulokseen? Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska pelillisesti molemmat pelit olivat täyttä kuraa, etenkin jälkimmäinen.
Joo, ehkä toi onnistunut oli tossa huono sanavalinta. Parempia kuin SA/UFO/TD, eihän nää uudet pelit tuu ikiniä pääsemään siihen mitä EoSD/PCB/IN olivat. Muutenkin voi olla että kiinnitän tohon scoretukseen (mikä on vissiin sulle se pääasia) liian vähän huomiota, kun oon nyt vielä toistaseen vaan survivalia pelannu.

ISC:ssä tykkäsin kovasti peli-ideasta ja item-systeemistä, toimi mun mielestä paljon paremmin kuin nuo valokuvauspelit. Noita itemeitä ZUN vois koittaa soveltaa myös näissä normipeleissä, vois tuoda ihan mielenkiintoista vaihtelua pelitapoihin. Musat oli kans jees, mutta sehän ei tohon pelattavuuteen vaikuta. Oli vähän turhan helppo/lyhyt, mutta ehkä jatko-osa sitten paikkalee jos ZUN semmoisen päättää joskus kyhätä.

Ja toi DDC oli mun mielestä "puhtaampi" kuin UFO (ufot oli perseestä) tai TD (trance oli vähän parempi), mikä oli askel parempaan päin. Resurssisysteemi jos olisi ollut fiksummin tehty niin oltaisiin taas oltu lähempänä noita parempia pelejä. Hahmoista ja musiikeista tykkäsin taas kovasti, Seijan pyöräytys-temppu toi itselleni mieleen noiden vanhempien pelien vitos-bossien kikat (Sakuyan ajanpysäytys, Youmun ajanhidastus, Reisenin luotien liikuttelu).
DDC siis herätti toivoa siitä että sarja voisi palata enemmän noiden kolmen kovan suuntaan.

Tiedä nyt sitten onnistuinko selittämään mielipiteitäni mitenkään järkevästi.

Ja vaikka tossa aikaisemmassa viestissäni nyt tota LoLKia lyttäsinkin niin kyllä se jollain tasolla onnistui minua viihdyttämään, tuskin olisin sitä muuten läpi hakannut.

Tomotin

  • Average Dog
  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 84
  • now with -1000 karma!
    • Profiili
Vs: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom
« Vastaus #82 : Elokuu 18, 2015, 21:02:12 »
Pitäisi mennä kokeilemaan, itse kun sen verran huono olen Touhoussa (ja muutenkin aloitin kolmannestatoista pelistä, ei helvetti se oli kyllä helvetti :E) niin varmaan mielipiteeksi tulee "siis, tämä on Easy mode? mielelläni pelaisin SA:ta hardilla ;_;" mutta se selviää kun menen kokeilemaan...
Positiivinen (?) Asenne kaikkialla

Teen musiikkiakin joskus: https://soundcloud.com/swiftystab

suwahgo

  • Vieras
Vs: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom
« Vastaus #83 : Elokuu 21, 2015, 16:17:58 »
Junko on nyt sit meikän suosikki.. piti ihan vääntää remixi koska miksi ei~

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom
« Vastaus #84 : Elokuu 21, 2015, 22:23:14 »
Zun sais lopettaa Töhö-saagan ajoissa, jäis kauniit muistot!

Junko on nyt sit meikän suosikki.. piti ihan vääntää remixi koska miksi ei~

En nyt ole yhtään ehtinyt miettiä tätä uutta peliä tai mitään siihen liittyvää. Onko jonkun hahmon nimi oikeasti Clownpiece?

Joka tapauksessa Lenkin miksauksesta (eli sotkelmasta) sain ensikuuntelulla vanhan hyvän ajan Töhö-tunnelmat. Kiitos! Toivottavasti suomalainen fanikulttuuri ei lopeta liian aikaisin – vaan pahimmassakin tapauksessa vain pitää taukoa kuten Setz.

Juhozki

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 1 650
  • No Life King
    • Profiili
    • Vadislav
Vs: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom
« Vastaus #85 : Elokuu 21, 2015, 23:24:34 »
Onko jonkun hahmon nimi oikeasti Clownpiece?
"En tiedä mistä puhut. Ran ran ru?"

Spoiler (click to show/hide)

Joker & Kefka crossovereita odotellessa..

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom
« Vastaus #86 : Elokuu 21, 2015, 23:42:55 »
Joker & Kefka crossovereita odotellessa...

Ai niin, Juhoker! olipa päässyt jo unohtumaan!

Kaikkien Euroopan (ei pelkästään unionin) maitten lippuja odotellessa...

Spoiler (click to show/hide)

Hagane productio

  • Illuusiokonduktööri
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 847
  • 僕と一緒に遊ぶ?じゃあ死ぬ気で頼むよ
    • Profiili
Vs: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom
« Vastaus #87 : Elokuu 22, 2015, 00:05:22 »
Joker & Kefka crossovereita odotellessa..
Tää tuli faces vastaan jo pari päivää pelin julkaisun jälkeen

Spoiler (click to show/hide)
Sitä päivää odotellessa kun Zun tekee Töhön joka liittyy Suomeen.

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili

suwahgo

  • Vieras
Vs: TH15 - LLegacy of Lunatic Kingdom
« Vastaus #89 : Elokuu 22, 2015, 00:30:50 »
^ei hitto.. :DDD illan naurut ja nukkumaan~