Kirjautuaksesi anna tunnus ja salasana.

Kirjoittaja Aihe: Alkoholilanka  (Luettu 140326 kertaa)

Tasoittaja

• kemisti
  • Keiju
  • *
  • ON
    • Profiili
    • twatter
Vs: Alkoholilanka
« Vastaus #375 : Syyskuu 12, 2020, 18:28:05 »
Tuplalikööripostaus

Ensimmäinen tuote on kotimainen Leijona Miami Mojito likööri, joka maistuu mojitolle. Sellasenaan juotuna omasta mielestäni limen maku on liian vahva, sillä juomassa ei juuri muuta maistu. Hyvin pieni karvas(?) sivumaku jostain syystä.

Toinen kokelas on Koskenkorva raparperi (eng. touching ear rhubarb) joka maistuu keinotekoiselle, mutta ihan hyvälle oksaalihapolle. Odotin vähän makeampaa kokemusta, sillä olen sentään paljon syönyt raparperikiisseliä pienempänä, joten minulla oli lähtökohta, jota odottaa. Keinotekoisen makuinen juoma maistuu pikemminkin happamalta vadelmalta kuin raparperilta. Jos on taipumusta mennä vatsahapoille helposti (niinkuin minä) niin tämä on oikea vaihtoehto semmoiselle kokemukselle.

Kuitenkin yhdistettynä ja Rainbow™ Sitrus -juomalla lantrattuna koknaisuus maistuu hieman makeammalta Ufo-shotilta, mikä ei ole lainkaan paha. Liuoksen väri on vain aika vaalea vaaleanpunainen ja antaa laimean vaikutelman ennen ensimmäistä siemailua.

Lopputulos: ihan ok lantrinkisettiä, ei kannata mihinkään hienouteen tuhlata.

Maisteluolosuhteet olivat seuraavat: kokelaitten lämpö oli sama kuin huoneenlämpö, astioina 200 ml dekantterilasi ja 300 ml erlenmeyer pullo. Edellämainittu lantrinki oli jääkaappikylmää.

bitofhope

• Wannabe-harmaaparta
  • Vihreä Keiju
  • grep -f laatusisalto
    • Profiili
« Vastaus #376 : Lokakuu 04, 2020, 17:16:51 »
https://alkotoive.fi/

Tästä vaan toivomaan paikallisliikkeisiin valikoimaa.

OT: Kävin itse toivomassa myös, että alkon mixerivalikoimaan tuotaisiin Calpis-tiiviste.

Tasoittaja

• kemisti
  • Keiju
  • *
  • ON
    • Profiili
    • twatter
« Vastaus #377 : Tammikuu 15, 2021, 14:06:28 »
En jaksa päiväystä kirjottaa, sen näkee aikaleimasta.

Nimi: Captain Morgan original spiced gold
Tyyppi: maustettu rommi
Vahvuus: 35 %
Pullon kotipaikka: Molenwerf, Alankomaat?
Annoskoko: 0,5 l
Hinta: jokunen 26 €
Pullon ulkonäkö: tyylikäs merirosvoaiheinen; selkeä maskotti/imago, hiino

"Mitä ihmeen piraattirommia tämä on?" ba dum tss No juuri sitä. Miedon toffeiselta tuoksuvaa karibialaista maustetuta rommia, jonka tumma serkku on iskän mieleen. Laivalla joskus saadusta Jack Daniels (R) -viskilasista nautittuna ensimmäiseksi tulee hento toffeinen maku, jonka jälkeen alkoholi iskee. Jälkimaussa maistaa sokeriruo'on juuri ja juuri ja muita miellyttääviä makuja, joita en heti saa kuvailtua. Hintavaksi pulloksi on kyllä sen arvoista vauraampaa ja hienostuneempaa hörpöttelyjuomaa, mikäli vatsa kestää pidemmän päälle (minulla yleesä aina ei rommien kanssa).

Vähä ku mieto nestemäinen toffeenmakuinen Lion-patukka. Silti aika hyvää. Suosittelen jos vähän arvookkaampaa juomaa tapahtuman budjetti kestää.

Ps. en jaksanut ottaa erillistä kuvaa nii kattokaa nyt fumojen kanssa

Hieda no Mukyuu

• Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
« Vastaus #378 : Tammikuu 21, 2021, 23:20:45 »
Itsehän olen siinä tilanteessa, että piakkoin pitää avata parisen vuotta sitten ulkomailta tuotu iso katkeropullo. Päihdyttäviä juomia on epäsosiaalikuukausien aikana kulunut niukasti, mutta hyvä katkero ei sentään koskaan riitä loputtomiin minun kattoni alla. Joskus sitä kaipaa kurkku, joskus vatsa ja joskus pää.

Viinakaupassa taisin käydä viimeksi kesällä, juuri ennen kuin tapasin eräitä foorumilaisia. Katkerotäydennystä en hankkinut edes silloin.

Mitenkäs, Tasoittaja, jaksaisitko julkaista lisää valokuvia töhöomaisuudestasi? Meillä olisi tämmöinen säie kuin Touhou-tavarat (figuurit, pehmot ja kaikki muu mahdollinen). Katselisin mielelläni.

Chiruyto

• Pörröinen
  • Punainen Keiju
  • Eläin voi olla vihainen, koska olemme sen kuopassa
    • Profiili
« Vastaus #379 : Tammikuu 22, 2021, 23:56:42 »
Tammikuun alussa hetken mielijohteesta pistin omena-kaneli-liköörin tekeytymään. Nyt se on kaapissa aikansa muhimassa, varmaan vähintään 3 kuukautta.

Viime syksynä/loppukesästä itsetehty viini kanssa kuluu yllättävän hitaasti, kun koronan myötä olen oppinut olevani lähinnä sosiaalinen alkoholin juoja.
nyaa saatnan homoperseet nyaa

Tasoittaja

• kemisti
  • Keiju
  • *
  • ON
    • Profiili
    • twatter
« Vastaus #380 : Tammikuu 23, 2021, 18:14:58 »
Itsehän olen siinä tilanteessa, että piakkoin pitää avata parisen vuotta sitten ulkomailta tuotu iso katkeropullo. Päihdyttäviä juomia on epäsosiaalikuukausien aikana kulunut niukasti, mutta hyvä katkero ei sentään koskaan riitä loputtomiin minun kattoni alla. Joskus sitä kaipaa kurkku, joskus vatsa ja joskus pää.

Viinakaupassa taisin käydä viimeksi kesällä, juuri ennen kuin tapasin eräitä foorumilaisia. Katkerotäydennystä en hankkinut edes silloin.

Mitenkäs, Tasoittaja, jaksaisitko julkaista lisää valokuvia töhöomaisuudestasi? Meillä olisi tämmöinen säie kuin Touhou-tavarat (figuurit, pehmot ja kaikki muu mahdollinen). Katselisin mielelläni.

Tällein laiskana ja miedossa darrassa en jaksa kun vain jakaa twatter profiilini, jossa on kuvia fumoista https://twitter.com/JuppeXxX

Tasoittaja

• kemisti
  • Keiju
  • *
  • ON
    • Profiili
    • twatter
« Vastaus #381 : Helmikuu 12, 2021, 15:20:58 »
Tänään on vuorossa jotain värikästä näin lähestyvän ystävänpäivän kunniaksi. Ja se että sain kaikki labrat tehtyä.

Nimi: Московская водка (Moskovskaya) Pink raspberry and lime
Tyyppi: maustettu vodka
Vahvuus: 38 % vol
Pullon kotipaikka: Riika, Latvia
Annoskoko: 0,7 l
Hinta: 24,50 € Jojensuun Prisman Alkosta
Pullon ulkonäkö: "onks tää joku tyttöjen juoma?"

Hajultaan hyvin mieto, ei uskois alkoholiksi, koska niillä on se ominainen tuju haju. Heti ensimmäisenä maistaa kyllä vadelman, lime jää taka-alalle. Alkoholi ei potki hirveän paljoa, mutta se tulee ikäänkuin jälkijunassa, toisinkuin tavanomaisissa vodkissa. Jälkimaku on mieto ja vähän marjainen. Sopii hyvin sellaisenaan maisteltavaksi tai hedelmäbooliin.

Ps. pullon "lapsilukko" oli jäätynyt kun se oli viilentymässä partsilla, jonka seurauksena viinaa ei valunut ulos.

Kuva tästä syöpöstä ja itse pullosta.