Kirjoittaja Aihe: Touhou-anime?  (Luettu 53193 kertaa)

NaCl

  • Salty Bastard
  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 172
  • Joo, olen suolainen jätkä.
    • Profiili
Vs: Touhou-anime?
« Vastaus #60 : Lokakuu 09, 2015, 22:03:26 »
Nähtävästi Gensou Mangekyou/Fantasy Kaleidoscope Ep6 tulee tapahtumaan 18. päivä tätä kuuta, jos on vuodatettuihin kuviin uskominen. Viittasin siis siihen että saavatko he sitä ulos ajallaan, EoSD:n viimeisen osan kanssa kun kävi niin että deadline lähestyi ja jotain oli vielä kesken (oliko sitten jakso itsessään kesken vai eivätkö olleet saaneet levyjä tapahtumaan mennessä käsiinsä). Juopunutta Youmua tiedossa. Ja Mokouta Keinen kanssa! Tiedä sitten kuinka pikakelaukseksi tuokin jakso menee kun ensimmäinen osa PoFW:ia ei ollut mitenkään kummoinen.
Kiitos tiedosta! Saa nähdä milloin käännetään.

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Touhou-anime?
« Vastaus #61 : Helmikuu 28, 2018, 20:04:09 »
Olisiko joku innokas sielu valmis listaamaan tähän säikeeseen, kuinka paljon Tōhō-animeja on olemassa vuonna 2018 ja mitä ne ovat nimiltänsä?

Musiikkivideoita ja lyhyitä animaatiopätkiä on tietysti luvuttomat joukot. Voisin esittää sellaisen vähimmäisrajauksen, että Tōhō-animeksi lasketaan kokonaisuutena arvioiden ansiokas taikka, jos siihen ei ole päästy, teknisesti edes kohtalaisen laadukkaasti toteutettu animoitu sarja tai elokuva, jonka kokonaispituus on vähintään 2,1 × tyypillisen japanilaisen teevee-animen jakson pituus. (Joku säännöllisesti animea seuraava voisi vähintäänkin käydä kertomassa minulle sen lukeman.)

Kinoko

  • Sieninestori
  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 198
  • Sienien mestari jo ennen sitä pitsaa
    • Profiili
Vs: Touhou-anime?
« Vastaus #62 : Maaliskuu 02, 2018, 01:53:19 »
Elämme aikaa, jolloin on tyypillistä googlettaa ja läntätä tänne linkki oman sisällökkään tekstisisältösisällön sijaan.
Olkaa hyvät. https://www.reddit.com/r/touhou/comments/7bnqkl/list_of_unofficial_fanmade_touhou_anime/

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Touhou-anime?
« Vastaus #63 : Maaliskuu 02, 2018, 16:00:26 »
Hakukone on tietysti hyvä apukeino, jolla pääsee alkuun. Kiitän; itse olin etsinyt tietoa lähinnä englanninkielisestä Touhou Wikistä. Siellä kyllä kirjoitellaan jonkin verran myös dōjin-animeista, mutta esimerkiksi tämän sivun alalaidassa ei ole artikkelikategoriaa, jonka avulla niihin pääsisi kiinni järjestelmällisesti.

Maxdefolschin huomattavan tuore luettelo on ainakin monin paikoin ansiokkaan selkeä ja perusteellinen, mutta se on yhtä paljon aihetta käsittelevä käsikirja-artikkeli kuin luettelo. Voi vierähtää tovi jos toinenkin, ennen kuin olen perehtynyt siihen kunnolla... ja selvittänyt itselleni, kuinka suuressa määrin se vastaa sitä, mitä ylempänä hain... ja lukenut sen ymmärtäen, mahdollisesti suomentaen kaiken... ja ihannetapauksessa toimittanut sen pohjalta oman, suomenkielisen luettelon, mikä totta kai olisi kovin tavoiteltavaa.

Ei kenties ole sattumaa, että Maxdefolsch on Patchouli-fani.

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Touhou-anime?
« Vastaus #64 : Heinäkuu 25, 2018, 19:58:09 »
Kaikki rakkauteni: New Touhou fan animation project from China: Hifuu Club Activity Record

Liittyy aiheeseen osittain: 劇場版秘封倶楽部「星降る夜のユートピア」

En muista ennen nähneeni yhtä vahvasti yuri-henkisiä kuvia Maribelista ja Renkosta – animoituina nimittäin.