Kirjoittaja Aihe: Strike Witches  (Luettu 14108 kertaa)

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Strike Witches
« : Kesäkuu 20, 2011, 15:45:08 »
Oli aivan pakko tehdä tämä aihe katsottuani Strike Witchesin ensimmäiset 12 jaksoa. Kuinka moni on katsonut kyseistä animea? Ihan vaan yleistä keskustelua juonesta, hahmoista, yms. (Yrittäkää olla spoilaamatta Season 2:n tapahtumia, sen aloitan vasta tänään.)

Itse aloitin Strike Witchesin katsomisen eilen illalla, Minna-figuurini innoittamana ja täytyy sanoa että oli sen verran hyvä anime että ihmettelen miksi en ole aiemmin katsonut vaikka olen kuullut siitä. Juoni ja hahmot ovat myös mahtavia.

Lempihahmonne olisi myös mukava tietää. Itse pidän eniten Sanyasta, Eilasta, Lucchinista, Minnasta ja Lynettestä. Vähiten pitämäni hahmo on (yllätys yllätys) Perrine.... Keitä teidän lempihahmot ovat?

Hazu

  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 445
  • muguu
    • Profiili
    • Tumblr
Vs: Strike Witches
« Vastaus #1 : Kesäkuu 20, 2011, 17:02:41 »
Katsoin ekan jakson yhtenä yönä mutta en ole muuten ehtinyt. Tykkäsin kyllä paljon.
Lempihahmoni laitan sitten kun olen katsonut sarjaa vähän pidemmälle.

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Strike Witches
« Vastaus #2 : Kesäkuu 20, 2011, 17:32:46 »
Yrittäkää olla spoilaamatta Season 2:n tapahtumia, sen aloitan vasta tänään.
Kakkoskausi oli hardcorea. Monessa mielessä.

Juoni ja hahmot ovat myös mahtavia.
Juoni Strike Witchesissa on geneerinen ja absurdi. Sarjan todellinen voima on tytöissä ilman housuja tekemässä asioita, ja vain välillä jakson lopussa käydään ampumassa vihulainen alas, jotta voitaisiin esitellä aseotakuille isoja pyssyjä. Kantavia teemojahan esiintyy kyllä sekä jaksokeskeisesti ja jatkuvammin, mutta esimerkiksi ykköskaudella kuitenkin varsinainen sielujen välisen empatian löytyminen tapahtui melko myöhään, eikä se lainkaan ratkaissut alkupisteestä johtaneita ongelmia. Päinvastoin, sarjalle nähtiin tarpeelliseksi tuottaa toinen kausi. Tavallaan aivan oikea ratkaisu silti sekin: jos alkuperäinen juoni olisi pantu pakettiin liian kompaktisti, kakkoskaudesta olisi tullut irrallinen.

Hahmot ovat mahtavia, ja niin kuuluukin olla. Tämäntapaisia slice-of-lifeen kallistuvia sarjoja katsotaan hahmojen ja hahmokemioiden takia. On isojen kuvioiden kannalta täysin irrelevanttia, mitä Sanya ja Eila kulloinkin tekevät, mutta jahka sarja heidän tekemisiään seuraamaan pysähtyy, muodostuu se melko helposti koko jakson suolaksi. Pääkaartia on melko suuri joukko, mutta kaikki 11 tyttöä ovat melko erilaisia karikatyyrejä. En minä menisi silti suoraan väittämään, että jokainen pelkkä karikatyyri olisi enää ainakaan kakkoskaudella, ei edes kiintiö-tsundere Perrine (hyvä hahmo, yksi niistä kolmesta tsunderesta, jotka ovat koskaan olleet sarjoissaan lempihahmojani). Lempihahmoikseni nousevat tietenkin Eila ja Sanya, mutta myös Trude pörröilee söpösti ja Hartmann ja Lucchini lapsekkuudessaan hellyttävät. Tämä on silti niitä harvoja sarjoja, joissa kukaan päähahmo olisi minulle täysin yhdentekevä.

Katsoin ekan jakson yhtenä yönä mutta en ole muuten ehtinyt. Tykkäsin kyllä paljon.
Ekassa jaksossa oikeastaan ei tapahdu vielä yhtikäs mitään, minkä perusteella itse olisin koko sarjan edes katsonut (kyllä, aloitin sarjan vain, koska taivaalla ilman housuja taikavoimien avulla lentävät tytöt, jotka ampuvat avaruusolentoja, oli konseptina järjetön), kunnolla sarjan henki alkaa tulla esiin vasta kakkosjakson loppupuoliskolla.

Muoks// Kirjoitusvirheitä, minun tekstissäni?

MrSake

  • だめ人間
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: Strike Witches
« Vastaus #3 : Kesäkuu 20, 2011, 18:14:42 »
Katsottu on molemmat kaudet ja tykkäsin kovasti. Tsudon jälkeen ei ole oikein mitään lisättävää, joten tiivistetään se kaikkein oleellisin sieltä:

Hahmot ovat mahtavia


Strike Witchesistähän on tulossa myös elokuva.
無理に理解するな。頭痛にならァ。
Ushiai.net | Youtube

Kyubi

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Strike Witches
« Vastaus #4 : Kesäkuu 21, 2011, 13:27:18 »
Saa nähdä mitä tuosta elokuvasta tulee.


Lempihahmoa en osaa oikeen sanoa mutta perrine ftw

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Strike Witches
« Vastaus #5 : Kesäkuu 21, 2011, 14:26:04 »
Mahtava animu on. Toivottavasti leffasta tulee hyvä. Toinen kausi on parempi kuin ensimmäinen. Lempihahmo on Lucchini. Kirjoitan lyhyesti koska en jaksa kirjoittaa pitkästi.
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

Mong Peiling

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 103
  • Mä taion sut vittuun!
    • Profiili
Vs: Strike Witches
« Vastaus #6 : Kesäkuu 21, 2011, 14:36:01 »
Tää oli kyllä kovinta shittiä ikinä sillon ku eka kausi airas. Kakkoskausi oli silkkaa kultaa ja no, tietyllä skeptisyydellä suhtaudun tuohon lewfaan. Toivottavasti se on muutakin kuin tyypillinen rahanlypsämisyritys mitä nuo animulewfat ovat yleensä olleet.

Ei mulla oikeastaan muuta, mitään rakentavaa sanottavaa mulla ei ainakaan ole.

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Strike Witches
« Vastaus #7 : Kesäkuu 21, 2011, 16:00:36 »
Noh, tekijöillä on leffabudjetti, ja koska luotto brändiin on kova, animoinnin laadun pitäisi ainakin olla siistiä. Toiminnalle sen ainakin pitäisi luvata ehdottomasti hyvää ja kun ei tarvitse niin paljon varoa television kontrolloimatonta sensurointipolitiikkaa, fantsuservustakin voi tulla aika jännää.

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Strike Witches
« Vastaus #8 : Kesäkuu 21, 2011, 20:00:18 »
Mitäs mieltä olette hahmojen välisistä suhteista? Itse pidän niitä melko kiinnostavina, varsinkin Sanyan ja Eilan välistä suhdetta.

Noh, tekijöillä on leffabudjetti, ja koska luotto brändiin on kova, animoinnin laadun pitäisi ainakin olla siistiä. Toiminnalle sen ainakin pitäisi luvata ehdottomasti hyvää ja kun ei tarvitse niin paljon varoa television kontrolloimatonta sensurointipolitiikkaa, fantsuservustakin voi tulla aika jännää.

Olen samaa mieltä tästä. Saa sitten nähdä että miten se toteutuu.....

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Strike Witches
« Vastaus #9 : Kesäkuu 22, 2011, 00:28:56 »
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Strike Witches
« Vastaus #10 : Kesäkuu 22, 2011, 00:32:28 »
KYLLÄ!!

Eeppistä..... ainoa kenet tunnistin kunnolla oli tosin Aya (Shirley).

Archaleorn

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 75
  • Valkaistu ananas
    • Profiili
Vs: Strike Witches
« Vastaus #11 : Kesäkuu 23, 2011, 13:27:46 »
Katsottu on molemmat kaudet ja tykkäsin kovasti. Tsudon jälkeen ei ole oikein mitään lisättävää, joten tiivistetään se kaikkein oleellisin sieltä:

Hahmot ovat mahtavia


Tässä on todellakin tiivistettynä kaikki mitä itsekin ajattelen. Sanon vain, että minä aloin katsoa Tsudon suosituksesta ja kyllä kannatti. Hahmot ovat mahtavia ja Sanya ehdottomasti Eilan kanssa suosikkejani, mutta kaikki muutkin ovat niin söpöjä, että ei voi kuin pitää. :)

Miyuki

  • Vieras
Vs: Strike Witches
« Vastaus #12 : Kesäkuu 23, 2011, 22:57:47 »
En menisi ekaa kautta turhemmin ylistämään, ei ole koskaan tuntunut siltä, että sitä uudelleen tahtoisin läpi katsoa. Minutkin Tsudo lähetti tätä sarjaa katsomaan ja enpä olisi ekan kauden perusteella lähtenyt toista katsomaan ellei Tsudo olisi sitten sitä toisen kauden kutos jaksoa mainostanut. Olihan se eka jakso ihan katsottava ja hahmot siinä paras asia, mutta kaiken kaikkiaan se oli musta vaan niin tyhjä ja tylsä se eka kausi.
Mutta katsoin siis sen tokankin kauden ja se oli kyllä roimasti parempi. Ja olen sen kuudennen jakson varmaan jo kolme kertaa katsonut läpi.

Lempihahmoista jos ne viisi suosikkia valitsisi niin ne olisi Lynne, Sanya, Erica, Shirley ja Mio.

Vähiten pitämäni hahmo on (yllätys yllätys) Perrine....
Y U no like Perrine? D:

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Strike Witches
« Vastaus #13 : Kesäkuu 23, 2011, 23:05:25 »
Vähiten pitämäni hahmo on (yllätys yllätys) Perrine....
Y U no like Perrine? D:

En vain pidä hänen käytöksestänsä, vaikkakin aloin pitämään hänestä hieman enemmän kakkoskauden lopussa. Siinä vaiheessa kun hän rupeaa ylistämään itseänsä ja/tai puhumaan Miosta niin tervemenoa....

Kakkoskauden lopussa I lol'd at Yamato. Seriously now? (Tietäjät tietävät mistä puhun.)

Skwrl

  • Time Lady
  • Keltainen Keiju
  • ****
  • Viestejä: 215
  • Ti-ti-tyy~
    • Profiili
Vs: Strike Witches
« Vastaus #14 : Kesäkuu 24, 2011, 21:34:53 »
Hutinoidat tuli joku aika sitten läpällä katsottua, kun jossain netin syövereissä myöhään illalla seikkaillessani törmäsin nimeen ja sarjan kuvaukseen. Idea kuulosti niin hatusta vedetyltä ja oudolta, että pakkohan sitä oli ainakin vilkaista. Olihan se ihan katsottava sarja, vaikken ihan kohdeyleisöön kuulukaan... Pantsuvilauttelut alkoivat ottaa jossain vaiheessa päähän, kunnes niihin onneksi turtui.

Juoni, mikä juoni? Hahmot olivat sarjassa kyllä parasta, mutta niistäkin monet jäivät hieman tyhjiksi ja tylsiksi. Tai sitten vain olivat ärsyttäviä, kuten Perrine. Eila ja Sanya olivat kyllä mielestäni kiinnostavimmat, sitten ehkä Minna.
befriend (v.): to use mecha-class beam weaponry to inflict grievous bodily harm on a target in the process of proving the validity of your belief system.