Gensokyo > Kensokyrön yleinen keskustelu

Suomalaisen fanikulttuurin erikoisuuksia

<< < (2/13) > >>

MKtsudo:

--- Lainaus käyttäjältä: Seppo Hovi - Elokuu 20, 2011, 04:37:20 ---Yllättävän paljon easymodettajia, tai porukkaa joka ei pelaa pelejä ollenkaan, löytyy tapaamieni suomalaisten touhou-ihmisten joukosta.

--- Lainaus päättyy ---
Tästä saadaan vedettyä nopeasti sekin johtopäätös, että koska monet harrastajat Suomessa eivät Touhouta harrasta pelkästään pelien takia, laajemminkin koko fandom ja pelien ympärillä pyörivä sosiaalinen yhteisö koetaan tärkeäksi.

Cossimisestakin väittäisin kevyesti, että miesten suhde naisiin on vielä alhaisempi Suomessa kuin maailmalla.

Satori:

--- Lainaus ---Scarlet Devil Mansion
--- Lainaus päättyy ---
Punaisen Pirun Pirtti? .____.

Datafox:

--- Lainaus käyttäjältä: Satori - Elokuu 20, 2011, 10:29:42 ---
--- Lainaus ---Scarlet Devil Mansion
--- Lainaus päättyy ---
Punaisen Pirun Pirtti? .____.

--- Lainaus päättyy ---
win?

Mia:
Sirkku taitaa olla se Suomalainen Touhou-lempinimi johon olen eniten törmännyt. Itse asiassa niitä ei sen ja Kensokyrön lisäksi taida juuri ollakkaan. Suiggari-Toun mainitsemaan Helakanpunaiseen Kartanoon en juurikaan ole törmännyt muualla kuin Mukyuun linkittämässä nyymisarjakuvassa, nimenomaan siinä Reinikais-stripissä.


--- Lainaus käyttäjältä: MKtsudo - Elokuu 20, 2011, 10:02:20 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Seppo Hovi - Elokuu 20, 2011, 04:37:20 ---Yllättävän paljon easymodettajia, tai porukkaa joka ei pelaa pelejä ollenkaan, löytyy tapaamieni suomalaisten touhou-ihmisten joukosta.

--- Lainaus päättyy ---
Tästä saadaan vedettyä nopeasti sekin johtopäätös, että koska monet harrastajat Suomessa eivät Touhouta harrasta pelkästään pelien takia, laajemminkin koko fandom ja pelien ympärillä pyörivä sosiaalinen yhteisö koetaan tärkeäksi.

Cossimisestakin väittäisin kevyesti, että miesten suhde naisiin on vielä alhaisempi Suomessa kuin maailmalla.

--- Lainaus päättyy ---
Tämä. Erityisesti tuo ensimmäinen asia ei taida olla ihan suomalainen piirre; pojat vissiin tuppaavat pelaamaan enemmän pelejä kuin tytöt. Ulkomailta olen tainnut nähdä eniten kuvia miescossaajista (jos ei lasketa Japania), tai sitten ne ovat vain painuneet mieleen parhaiten. :-D

Hazu:
Hmm? Itse olen ulkomailta nähnyt paljon naispuolisia ja länsimaisia töhöcossaajia. Ainakin cosplay.comissa suurin osa touhoucossaajista on naisia, mutta tosiaan muualla netissä näkyy enemmän miescossaajia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta