Kirjoittaja Aihe: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.  (Luettu 16795 kertaa)

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« : Syyskuu 14, 2011, 18:41:24 »


Päässäni taisi tärähtää jokin eilen klo 07:XX . Rupesin miettimään, että kuinka monipuolinen meidän yhteisömme on ja kuinka kaikki eivät tajua miitteistä lähteneitä inside juttuja / tunne kaikki toisiaan. Sitten päässäni naksati ,että hei teempäs foorumistamme lautapelin! Idea saattaa kuulostaa tosi tyhmältä, mutta olen ainakin repeillyt peliäni keksiessäni. Homma on aika vaiheessa, mutta olen saanut jotain aikaiseksi. tässä hieman alkuun jotain:

JUONI
Punakone on lähtenyt inttiin ja joukko hakkereita (nimet salattu) on onnistunut luomaan foorumille uuden toiminnnon, jonka ansiosta kuka tahansa voi päästä moderaattoriksi/ adminiksi : postaamalla tarpeeksi paljon. Kaikki modet ovat saaneet kenkää ja KAIKKI viestit ovat poistettu foorumilta, eikä asialle voida tehdä mitään ennen ilman uutta Adminiä. Niimpä joukko innokkaita foorumilaisia on päättänyt pelastaa uljaan yhteisömme ja "taistelevat" Adminin paikasta.

PELIN TYYPPI:
"finannssipeli" , joka vaatii huumorintajun ja pietä tietoa foorumista. EI SISÄLLÄ LAUDAN JUTTUJA!
Tällä hetkellä on vain yksi vanhaan IRC-keskusteluun pohjautuva kortti.

PELIN TAVOITE:
Päästä arvossansa Keijusta Kami-samaksi. Kami-samana täytyy vielä onnistua IP bännäämään kaikki pelaajat ja voit menettää virkasi. Pelissä on Touhou.fi:n perus-tittelit: keiju, aave , yōkai, maagi, miko ja Kami-sama ja ne pitää kerätä "postaamalla foorumille" ja saada postcount pysyttyä tarpeeksi korkealla. Pelin lyhentämiseksi/pitkittämiseksi on luotu peliin erillaisia säädöksiä, joista päätetään ennen pelin alkua.

PELILAUTA & PELAAMINEN:
Aloitusruutuna toimii keittiö (muistutan, että tämä peli on täynä huonoa huumoria). Loput suunnittelusta kesken. Pelissä pelataan yhdellä nopalla ja nostetaan kortteja. Pelissä on myös mahdollista "miitata" , minkä ansiosta peli nopeutuu huomattavasti, kuitenkin toiminto on vielä epäselvä.

Pelikortit:
Nostetaan ehkä jokaisella vuorolla, hieman kesken idea. Kortteja on suunniteltu yli 40 (huonosti laskettu, nämä löytyy matikan vihostani)  ja niitä tulee mahdollisesti lisää. Kortti sisältää jotain peliin vaikuttavia kivoja tehtäviä/tapahtumia , joiden oikein suorituksita saa "rahaa". Kaikki kortit luetaan ääneen, ellei kortissa toisin sanota. Kortin laatu vaihtelee hyvästä huonoon,  ne voivat vaikuttaa kaikkiin , vain kortin omistajaan tai tietyn laisiin ihmisiin. Korteissa on aiheen jotenkin Touhou.fi , paroodisesti liittyen miitteinhin/conien tapahtumiin tai jopa jäseniin (painostan sanaa paroodisesti). Lisäksi lähes kaikkiin kortteihin tulee jokin yleinen lause tähän tapahtumaan/ henkilöön viitaten. Pelin tarkoituksena on epäselventää epäselviä asioita ja palauttaa muistoja mieleen. Korttien pohjana toimii yu-gi-oh! kortteja muistuttava pohja ja kortteja on eri värisiä "paremmuudestaan riippuen". Jotkut kortit ovat esim. huonoja alussa, mutta hyviä lopussa ja toisin päin, täysin huonoja ei ole montaa.
 
Tällä hetkellä käyttäjiin kohdistuvia kortteja on muutama ja niistä oikeastaan vain yksi on 99%  käyttäjälle omattu , 2 sisältää huvittavan kommentin toiselta käyttäjältä/ itseltään ja muistaakseeni 2 antaa vain boonusta, jos on kyseiseen aiheeseen kohdistunut  henkilö. Jos mietityttää oletko jossakin kortissa, niin olet aika varmasti jotenkin mukana, jos olet jutellut kanssani kasvotusten/mesen/youtuben/foorumin kautta. Tosi monet ovat tapahtuma-viittauksissa mukana, vaikka en kaikkia tunnekkaan.
 Kun peli on testattu , näytän nuo kortit kyseisille käyttäjille ja he saavat päättä onko se heidän mielestään loukkaava ja poistan kortin pelistä. Sama koskee lausahduksia, ainoana poikkeuksena on Touhou.fi - ne turhat iskulauseet- aiheesta kerätyt iskulauseet (näen ne vapaasti levitettävinä olevina), joihin ei tule sen keksineen käyttäjän nimeä pituuden takia.

Laitan jossain välissä kuvaa (en löytänyt korttien pohjia enää netistä), mutta en näytä sinäänsä mitään spoilaavaa pelistä (logo on site vaan hutastu tätä aihetta varten, ettei tämä viesti näyttäisi tylsältä). Jos jolta kulta herää kiinnostus ja jokin idea, otan sen vastaan. Tulevaisuudessa ainakin tarvitsen joltakin pientä suunnittelua/kuvitusta itse laudan valmistamiseen. Kortit tullaan laminoimaan kovalla muovilla, joten ne tulevat kestämään ainakin muutaman pelikerran. Kun pelin esitetään olevan kunnossa, teen terstipeluun jossakin conissa ja otan muutaman foorumilaisen testipelaajaksi. Kun testit ja kaikkii on suoritettu (enkä ole päättänyt hävittää peliä) tuon tämän lautapelin johonkin miittiin pelattavaksi.

Päivitetty viimeksi 22. syyskuuta

Projektin vaihe: suunnittelu
Kortit: suunniteltu 100% (tulee ehkä lisää) n. 47 kpl
           toteutettu: 8 kpl + kortin "selkä" (voi vaihtua vielä)
           Kesken: ei kortteja tekeillä
lauta: suunniteltu 50,00% (kuvitus puuttuu)
Ruutuja: 48 , joista toteutettu: 1

Käytetty aineisto:
Foorumi (enim. hiekkalaatikko ja jaarittelu)
Kouvostoliiton miitti
Tracon 2011-miitti
Desucon 2011 Touhou-paneeli
IRC-kanava
Touhou Suomi Foorumi tilanne katsaus


NÄYTTTEITÄ:
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #1 : Syyskuu 14, 2011, 18:55:15 »
mielenkiintoista... en voi muuta sanoa

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #2 : Syyskuu 14, 2011, 19:44:15 »
Kaikki modet ovat saaneet kenkää
Lopetin lukemisen. =3

Mutta ei, tietysti odotan mielenkiinnolla, mitä kaikkea tähän saa aikaiseksi ja sisällytetyksi..

Erie

  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 366
    • Profiili
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #3 : Syyskuu 14, 2011, 21:36:46 »
Mielenkiintoiselta vaikuttaa, odotan innolla näkeväni lopputuloksen.

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #4 : Syyskuu 14, 2011, 21:49:28 »
Kuulostaa silmittömän hienolta. MKtsudoa lainatakseni: »Tähän pyritään.»

Taidankin ryöpsäyttää tähän kohtaan Touhou Suomi -foorumilaisten tarunhohtoiset heitot, joita olen viime viikkoina keräillyt. Ne näistä, jotka eivät vielä ole lentäviä lauseita, ansaitsisivat sellaisiksi päästä - ja sopisivat siksi minun mielestäni myös lautapeliin. Hyödynnä makusi mukaan.

***

»En minä mistään Touhousta mitään tiedä.» - Punakone

»Hah hahhah hahhah hahhah! Hah hahhah hahhah hahhah!» - Hevimosher alias Beardmaster mielikuvituskavereineen

»Must tulee lääkäri!» - Onippe

»Oon Mong Peiling ja taion sut vittuun!» - Mong Peiling

»Suomalainen mies ei puhu eikä cossaa.» - Dublaze

»ZUNin hahmot pukevat minua täydellisesti koska tsurupettan.» - Endelina

***

Olisi hauska kuulla kokeneemmiltakin, mitkä heidän mielestään ovat foorumin lentäviä lauseita.

punakone

  • 嫌なやつ
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 557
  • Literally Hitler
    • Profiili
    • Touhou.fi
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #5 : Syyskuu 14, 2011, 21:51:45 »
http://touhou.fi/forum/index.php/topic,288.0.html
Aiheellehan jo löytyy lanka. Tässä langassa voidaan jatkaa pelinkehittämiskeskustelua.

Nooballe haluan sanoa että ideana ihan helvetin hyvä ja haluan nähdä mitä tästä tulee.

9. Mekanisoitu taisteluosasto "Jääkeijut"

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #6 : Syyskuu 14, 2011, 22:02:08 »
Do fucking want!
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #7 : Syyskuu 14, 2011, 22:03:53 »
Aiheellehan jo löytyy lanka.

En arvannut, että tuonne sopisivat myös yksittäisten jäsenten satunnaiset loistavat heitot. Koko foorumin viralliseksi iskulauseeksi tuskin otetaan »Must tulee lääkäri!» Mutta kiitos, Punisu-dono. :)

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #8 : Syyskuu 14, 2011, 22:04:08 »
Kuulostaa silmittömän hienolta. MKtsudoa lainatakseni: »Tähän pyritään.»

Taidankin ryöpsäyttää tähän kohtaan Touhou Suomi -foorumilaisten tarunhohtoiset heitot, joita olen viime viikkoina keräillyt. Ne näistä, jotka eivät vielä ole lentäviä lauseita, ansaitsisivat sellaisiksi päästä - ja sopisivat siksi minun mielestäni myös lautapeliin. Hyödynnä makusi mukaan.

***

»En minä mistään Touhousta mitään tiedä.» - Punakone

»Hah hahhah hahhah hahhah! Hah hahhah hahhah hahhah!» - Hevimosher alias Beardmaster mielikuvituskavereineen

»Must tulee lääkäri!» - Onippe

»Oon Mong Peiling ja taion sut vittuun!» - Mong Peiling

»Suomalainen mies ei puhu eikä cossaa.» - Dublaze

»ZUNin hahmot pukevat minua täydellisesti koska tsurupettan.» - Endelina

***

Olisi hauska kuulla kokeneemmiltakin, mitkä heidän mielestään ovat foorumin lentäviä lauseita.

Voin jo spoilia, että noista yksi on jo käytössä ja kyseinen kortti on jo valmistettu. Pelistä sen verran, että yritän tällä  hetkellä miettiä, miten pelistä saisi n. 30 minuutin pituisen edes lyhyimmillä säädöksillä...
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #9 : Syyskuu 14, 2011, 22:08:01 »
Vähän luulen arvaavani, mikä se yksi on. ;D

Ja jos pääsen joskus tuota pelaamaan, niin mielelläni varaan siihen puolitoista tai kaksi tuntia con-aikaa. Rauhallisemmissa oloissa reilusti enemmänkin.

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #10 : Syyskuu 14, 2011, 22:22:48 »
Mielenkiintoinen idea. Fuckin' want.

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #11 : Syyskuu 15, 2011, 09:39:04 »
Tässä olisi pieni hutastu näyte, miltä kortit tulevat ehkä näyttämään:

Muiden korttien tekstit on paremmin keskitetty ja luulisi niiden näyttävän paremmilta. Lisäksi 3. peliin tuleva kortti on tehty.
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #12 : Syyskuu 15, 2011, 09:52:27 »
Tässä olisi pieni hutastu näyte, miltä kortit tulevat ehkä näyttämään:
*kortti*
Muiden korttien tekstit on paremmin keskitetty ja luulisi niiden näyttävän paremmilta. Lisäksi 3. peliin tuleva kortti on tehty.
Ebin. Peliä odottelen yhä suuremmalla innolla.
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

Vee

  • Finnish TV persona and musician
  • *******
  • Viestejä: 460
  • I'm no fun
    • Profiili
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #13 : Syyskuu 15, 2011, 09:58:32 »
/r/ luotihelvetti-kortti
Marked for deletion (old).

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Nooban projekti: Touhou.fi - uskomattoman turha lautapeli.
« Vastaus #14 : Syyskuu 15, 2011, 11:33:54 »
Tässä olisi pieni hutastu näyte, miltä kortit tulevat ehkä näyttämään:
*kortti*
Muiden korttien tekstit on paremmin keskitetty ja luulisi niiden näyttävän paremmilta. Lisäksi 3. peliin tuleva kortti on tehty.

Hieno kortti. Vielä suuremmalla innolla tulee odotettua tätä. äläkä missään nimessä jätä tätä projektia kesken. Tämä on sen verran kiinnostavaa että sitä ei voisi jättää kesken