Kirjoittaja Aihe: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe  (Luettu 84357 kertaa)

Vee

  • Finnish TV persona and musician
  • *******
  • Viestejä: 460
  • I'm no fun
    • Profiili
Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« : Tammikuu 23, 2012, 12:56:48 »
Jee. Tät pyydettiin.

Ja, kuten Miss Alice tuossa vieressäni äsken ihmetteli, että miksi hitossa minä teille ilkeilen cosplaystä ja poliittisista mielipiteistänne, niin ei, en minä sitä ihan huvikseni tee. Vaikka on tämä tietyllä tavalla minun mielestäni hauskaa, sitä en ole kieltämässä. Mä olen kuitenkin aina ollut suht. kiinnostunut jakamaan mielipiteitäni ja keskustelemaan ihmisten kanssa, ei maailma oikeasti ole haudanvakavaa. Eikä internet. Mutta minä tykkään keskustella, ja sitä teen, tämä väittely on oikeasti ihan mukavaa ja kaikkea sellaista.

Se myös puhdistaa ilmaa, ihmiset pääsevät sanomaan mielipiteitään.

Joops, puhutaan politiikasta.
Marked for deletion (old).

Kougyoku

  • joku nolo
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 527
  • (´・ω・`)
    • Profiili
Vs: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« Vastaus #1 : Tammikuu 23, 2012, 14:00:44 »
Mulle on ihansama kenestä se pressa tulee, nykypäivänä Suomessa presidentillä kun ei ole valtaa. Arhinmäellä oli eniten samanlaiset mielipiteet, mutta kun pressalla ei ole sitä valtaa niin ei häntä siis pressaksi. Eli Haavisto vs. Niinistö, samapa tuo. Ja ainiin, vituttais olla täysikänen kun jos et äänestä niin kuvitellaan et sua ei kiinnosta asiat paskaakaan vaikka ei olis vaan sopivaa ehdokasta.

Siinä mielipiteeni.

Anakichi

  • Vieras
Vs: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« Vastaus #2 : Tammikuu 23, 2012, 14:40:53 »
^jotakuinkin näin.

tosin on se ehkä ihan hienoa, että jos pressan pitää edustaa suomea ns "keulakuvana" niin ei ole edustavaa laittaa sinne vanhaa alkoholistin näköistä patua. Mutta ei tarja minusta mitenkään erityislaatuisen edustavan ollutkaan. Kunhan hoitaa kaiken tarvittavan hyvin ja auttaa suomea vaikeissa tilanteissa... ok, en ymmärrä kamalasti politiikasta, mutta olen kuitenkin kiinnostunut.. Harmi ettei ehdi tänävuonna nyt äänestää pressanvaaleissa..mutta seuraavissa sitten. Ja muuten voi tämän vuoden jälkeen kuitenkin vaikuttaa, niin hyvä tulee..

tai ei ehkä :3

ObD

  • Vieras
Vs: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« Vastaus #3 : Tammikuu 23, 2012, 15:04:04 »
Mulle on ihansama kenestä se pressa tulee, nykypäivänä Suomessa presidentillä kun ei ole valtaa. Arhinmäellä oli eniten samanlaiset mielipiteet, mutta kun pressalla ei ole sitä valtaa niin ei häntä siis pressaksi. Eli Haavisto vs. Niinistö, samapa tuo. Ja ainiin, vituttais olla täysikänen kun jos et äänestä niin kuvitellaan et sua ei kiinnosta asiat paskaakaan vaikka ei olis vaan sopivaa ehdokasta.

Siinä mielipiteeni.

No, presidentti päättää ulkopoliitiikasta pitkälti ja on ennen kaikkea arvojohtaja. Esim otetaan nyt asetelma Niinistö vs Haavisto. Molemmilla on ulkopolitiikkaa koskevissa samanlaiset mielipiteet mutta Haaviston liberaalius on se, minkä takia nuoriso äänestää Haavistoa. Niinistön arvot ovat pitkälti kokoomuslaisia ja hyvin konservatiivisia.

Korven_soturi

  • Filosofi-ex-putkimies
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 680
  • Vääriltä teiltä eksynyt
    • Profiili
    • Piano covers on youtube
Vs: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« Vastaus #4 : Tammikuu 23, 2012, 15:28:00 »
No, presidentti päättää ulkopoliitiikasta pitkälti ja on ennen kaikkea arvojohtaja. Esim otetaan nyt asetelma Niinistö vs Haavisto. Molemmilla on ulkopolitiikkaa koskevissa samanlaiset mielipiteet mutta Haaviston liberaalius on se, minkä takia nuoriso äänestää Haavistoa. Niinistön arvot ovat pitkälti kokoomuslaisia ja hyvin konservatiivisia.

Eihän siinä mitään jos tuleva johtaja osaa hommansa eikä aja Suomea kuralle tai vaikeuksiin, riippumatta sen seksuaalisesta suuntautumisesta.
Toisille nää seksuaalisuusjutut on niin tärkeä asia, että he ovat varmasti valmiita asettamaan pressaksi vaikka jokaisen heteron/homon kadunkulmasta joka ajaa heidän mielipiteitään, koska nämä yksityiskohdat ovat heille todella tärkeitä.

Koska useissa asioissa enemmistö hallitsee ja antaa heidänlaisensa kuvan asioista, millaisen kuvan muulle maailmalle antaa homoseksuaali presidentti maan johdossa?
Onko maailma sitä mieltä, että tämä maa suvaitsee erilaisuuden asiayhteydestä riippumatta vai heijastaako se kaikki tämän maan asukkaat johtajansa kaltaisiksi?

En aseta kumpaakaan, Niinistöä tai Haavistoa, parempaan arvoon mutta vaikkei lopputulos haittaisi Suomea, se saattaa vaikuttaa muiden maiden ajattelutapaan suomalaisista, jotka eivät ehkä ole tulavan johtajansa kaltaisia.

Ja hieman off-topic: voisiko sanoa, että ''normaali'' on ns. kultainen keskitie ja enemmistön käsitys heistä itsestään, vaikka mikään tässä maailmassa ei ole eikä tule olemaan koskaan TÄYSIN ''normaalia''.
Siveys on maailman syöpä, ja kaksimielisillä on aina hauskempaa.
Spoiler (click to show/hide)


pls rember that wen u feel scare or frigten
never forget ttimes wen u feeled happy

wen day is dark alway rember happy day

Miyuki

  • Vieras
Vs: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« Vastaus #5 : Tammikuu 23, 2012, 15:34:06 »
Meillä tänään hissan-filosofian-yhteiskuntaopin ope sano et se toivoo että tulee tiukka kamppailu.

Eli toisin sanoen se toivoo enemmän pientä huvia siitä, kun se näkee vastakkain olevien osapuolien kähinän, kuin se toivoo Suomen kansan yhtyvän rauhanomaisesti aatteissaan.

Mä vaan aloin nauramaan.

Satori

  • sādhuばあちゃん
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 304
  • pullantuoksuinen kotiäiti
    • Profiili
Vs: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« Vastaus #6 : Tammikuu 23, 2012, 16:02:54 »
Ja hieman off-topic: voisiko sanoa, että ''normaali'' on ns. kultainen keskitie ja enemmistön käsitys heistä itsestään, vaikka mikään tässä maailmassa ei ole eikä tule olemaan koskaan TÄYSIN ''normaalia''.
Varoitus: Seuraava postaus sisältää täysin turhaa jauhantaa ja kapteeni obviöösi:

Voisi jopa sanoa "normaalin" olevan matemaattis-tilastotieteellinen konsepti: Keskiarvo, Gaussin käyrä, jne.

Yhteiskunnallisesti asiaa ajatellen lienee olemassa  "normaaliksi" luettuja,  keskimääräiseti arvossa pidettyjä toimintatapoja, eli "normeja".

Ihmiset , normit ja normaali on tämän kautta hieman hämärä käsite: Ihminen ei ole tilasto vaikka toki voi edustaa itseään sellaisessa -- jokaisessa ihmisessä on kuitenkin hänet uniikiksi tekeviä piirteitä ja kukaan tuskin asettuu täysin kaikkiin yhteiskunnan normeihin.  :P
Mulle on ihansama kenestä se pressa tulee, nykypäivänä Suomessa presidentillä kun ei ole valtaa.
Tämä on pitkälti oma kantani asiaan presidentinvaalit.


------ "Puolueemme nojaa vahvasti valtionshintōlaisiin perusarvoihin! Rötöstytöt kuriin!"

Korven_soturi

  • Filosofi-ex-putkimies
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 680
  • Vääriltä teiltä eksynyt
    • Profiili
    • Piano covers on youtube
Vs: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« Vastaus #7 : Tammikuu 23, 2012, 16:09:09 »
''Turha jauhanta ja kapteeni öbviöösi'' olikin todellisuudessa asiallinen ja tarpeellinen lisäys, josta on tässä langassa on vielä hyötyä. ^^

Yhteiskunnallisesti asiaa ajatellen lienee olemassa  "normaaliksi" luettuja,  keskimääräiseti arvossa pidettyjä toimintatapoja, eli "normeja".

Kun rikosta toistetaan tarpeeksi, siitä tulee laki.
Kun tabua toistetaan tarpeeksi, siitä tulee normi.
Ja jos maailma olisi tasapaksua, kaiken suvaitsevaa, iloista ja kaikista hauskaa höttöä, elämä olisi kerpeleen tylsää ja mitäänsanomatonta, yllätyksellisöntä ja samaa rataa junnavaa paskaa. Vastaan saa sanoa. Tää on mun mielipide
Siveys on maailman syöpä, ja kaksimielisillä on aina hauskempaa.
Spoiler (click to show/hide)


pls rember that wen u feel scare or frigten
never forget ttimes wen u feeled happy

wen day is dark alway rember happy day

Tuomiorovasti

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 142
  • Jaan tuomiota.
    • Profiili
Vs: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« Vastaus #8 : Tammikuu 23, 2012, 17:40:25 »
Seuraava linkki aiheuttaa naurua, iloa, surua ja raivoa. Eli omalla vastuulla 8(

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/395659_260706023998915_100001785574027_648104_1529430880_n.jpg

Anakichi

  • Vieras

Tuomiorovasti

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 142
  • Jaan tuomiota.
    • Profiili
Vs: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« Vastaus #10 : Tammikuu 23, 2012, 20:54:49 »
Tällä hetkellä tuntuu että Haavisto voittaa presidentinvaalit homojulkisuuden ansiosta ?

Miyuki

  • Vieras
Vs: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« Vastaus #11 : Tammikuu 23, 2012, 21:52:07 »
Yksi syy miksi mä äänestän Haavistoa on koska se on homo.

Koska hitto alkaa ottaa päähän, että yhden kämmäsen uskonnon takia ei saada sukupuolineutraalia avioliittolakia. Joten ehkä yks hintti pressana sais ihmiset ajattelemaan asiaa aivoillaan, sen sijaan, että kuuntelee vaan sitä mitä niille sanotaan.

J_onn_e

  • Tokyo Metropolitan Police Special Vehicle Section 2, Division 2.
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 003
  • Shinohara Heavy Industries AV-98 Ingram
    • Profiili
    • Get money
Vs: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« Vastaus #12 : Tammikuu 23, 2012, 21:56:49 »
päätin äänestää, ehkä
jos äänestän, haavisto, koska niinistö
tässä teille vielä lisää, pilkkuja ,,,,

Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« Vastaus #13 : Tammikuu 23, 2012, 22:10:24 »
Yksi syy miksi mä äänestän Haavistoa on koska se on homo.

Koska hitto alkaa ottaa päähän, että yhden kämmäsen uskonnon takia ei saada sukupuolineutraalia avioliittolakia. Joten ehkä yks hintti pressana sais ihmiset ajattelemaan asiaa aivoillaan, sen sijaan, että kuuntelee vaan sitä mitä niille sanotaan.


Itse äänestäisin Haavistoa, jos minusta tuntuisi, että hän olisi jämptinpi suomen taloudellisenulkopolitiikan hoidossa, kuin Halonen. Halosella ja Haavistollahan on aika samanlaiset ihmisyysaatteet, mikä ei ole minusta se aivan tarpeen, sillä yksi Halonen riittää ja sitä painottamaan otan mieluusti Niinistömäisen hitusen jämptimmän talouspolitiikan. En myöskään tiedä miten Venäjä ja sen kansalaiset suhtautuisivat homoproseidenttiin, Venäjä kun on silti se Suomen tärkein ulkomaankauppakumppani. Haaviston homoudessa ei sinäänsä ole mitään haittaa minulle, olen ollut aina sitä mieltä, että jos on homo, niin ihan ok, kunhan ei tule minua vokottelemaan.

Jos asiaa tarkastelee myös Suomen politiikkahistorian kannalta, niin Niinistössä on myös sekin houkutteleva idea, että nyt Halosen überhumaanisen työpanoksen jälkeen, sekä Suomen EU-maiden AAA-luottovakausluokkaan kuulumisen johdosta Suomella on todella hyvät humaaniset ulkomaan suhteet, joihin ei tarvitse taas hetkeen pistää niin suurta painoarvoa. (Tästä tietty kiitos Haloselle ja kaikki rispektit!) Ja Suomen presiddenttihistoriassa on ollut hyvän näköistä vuorottelua ulkopolitiikan ja humaanisuuden sekä valtionsisäisten asioiden hoidossa aina Kekkosenajoilta Haloseen. Nyt on siis taas Suomen sisäisten asioiden hoidon aika ja mielestäni Niinistö sopisi tähän paremmin kuin Haavisto.

Molemmat ovat todella kovia kilpailijoita ja mielenkiintoista nähdä kumman Suomen kansalaiset päättävät valita Suomen johtoon, vaikka se nimellinen virka saattaisikin joittenkin mielestä olla. (mihin en itse usko)

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« Vastaus #14 : Tammikuu 23, 2012, 22:31:29 »
Oishan se kyllä aika siistiä saada homopressa, Amerikkalaisilla on niiden eka tumma pressa, Halonen on meikäläisten eka nainen ja nyt jos vielä tulis homo tähän syssyyn nii jepa.

Ragettakaa jos ragetatte, en ite politiikasta muuten tiedä juuri paskaakaan..... I'm off here
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.