Kirjoittaja Aihe: Hyviä leffoja  (Luettu 86289 kertaa)

Treasurance

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 143
    • Profiili
    • YOUR TARGET
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #30 : Marraskuu 08, 2010, 13:55:42 »
Scott Pilgrim, ensimmäinen hyvä pelileffa
the old sig sucked

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #31 : Marraskuu 08, 2010, 14:06:46 »
Scott Pilgrim, ensimmäinen hyvä pelileffa
miten niin ensimmäinen. resident evilit on hyviä pelileffoja. myöskin se animaatio elokuva

Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #32 : Marraskuu 08, 2010, 21:46:30 »
Ja niin mä varmaan katonkin.

Lisään myös listaan äsken neloselta tulleen Pankkikeikan, aivan uskomattoman hyvä leffa joka pohjautu tositapahtumiin. Suosittelen lämpimästi.

On muuten aivan järisyttävän hyvä, tuli käytyä katsomassa elokuvissa se. Muutenkin Jason Stathamin elokuvat ovat perhanan hyviä.

Ja lisää mitä tuli mieleen, sanoi muut mitä tahansa, Uwe Bollin elokuvat, Postal ja Rampage ainakin, ovat todella hyviä, ja pidän kyllä hänen muistakin tuotoksistaan, kuten Far Crysta ja House of the Deadista.

Hmm, allekirjoitan osalti, vaikka Uwea haukutaan julkisesti aivan tavattoman paljon, se jokin sen leffa, minkä nimeä en muista nyt oli iha katottava. Tai siis olin nähny paaaaaaaaljon huonompiakin leffoja.

Void

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Caver
    • Profiili
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #33 : Marraskuu 08, 2010, 23:41:18 »
Taidan itsekin kuulua siihen alakastiin, jonka mielestä Resident Evil-leffat (ainakin ensimmäinen) ovat oikeasti todella katsottavia pelileffoja.

Ja koska täältäkin löytyy kauhun ystäviä, laitanpa tähän omiakin lemppareita.

Paranormal Activity - Pää kiinni, se on oikeasti pelottava. Varsinkin meikälle, jonka mielestä aaveet on niitä pelottavimpia örkkejä.
Urban Legend - Jatko-osat on osa suurinta näkemääni kuraa, mutta eka on ysärin teinislashereistä paras.
Final Destination -sarja - Lisää hyvää teinislasheria, varsinkin ensimmäinen, jossa ei vielä näy Saw -jatko-osien ilmiötä (uhrataan juoni, jotta saadaan tekosyy näyttää kekseliäämpiä tappokeinoja). Uusin (3D) sangen gore-vetoinen verrattuna sarjan aiempiin, juoneen keskittyvämpiin leffoihin.
Evil Dead -sarja -  Fukk yeah! Kolmas enemmän komedia/parodia kuin varsinainen kauhuleffa, mutta eeppisyyttä parhaimmillaan!
Rec 1 & 2 - Ei saa erehtyä katsomaan jenkkiremake Quarantinea (ok, muttei yhtä pelottava).
Hostel 1 & 2 - Miksi_näitä_vihataan? Varsinkin kakkonen on erittäin viihdyttävä ja paneutuu ideaan paljon ykköstä paremmin. Goreimmasta päästä listallani.
The Ring - Jenkkiversio. Tiedän, että näissä piireissä saattaa olla itsemurha suositella remakea eikä alkuperäistä, mutta Ringu on vain niin... tylsä. Jenkkiversio taas on... karmiva.
Piranha 3D - Oikeasti hauska ja iljettävä leffa. Teinien joukkoteurastus keskikohdilla on suurintä satisfactionia vähään aikaan. Todella, todella gore muuten ;)

Miksi muuten kauhupiirit suosittelevat paisuvainen pystyssä Dario Argentoa? Katsoin pari sen leffaa ja pilkin molemmissa. Ehkä silloin jäi juonesta se tärkein osa huomaamatta, mutta muutenkin olivat niin tylsiä. Ja ei, en valkannut mitään tuntemattomia, vaan toinen oli ihan se Suspiria, jota kehutaan yhdeksi pelottavimmista leffoista. Olihan siinä tunnelmaa ja yritystä, mutta toteutus aika tylsä.

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #34 : Marraskuu 09, 2010, 14:40:40 »
The Ring - Jenkkiversio. Tiedän, että näissä piireissä saattaa olla itsemurha suositella remakea eikä alkuperäistä, mutta Ringu on vain niin... tylsä. Jenkkiversio taas on... karmiva.

Ottia tuota... Joko olen oppinut olemaan pelkäämättä kauhuleffojen aikana mutta Ring ja sen jatko-osa saavat lähinnä haukottelemaan. "Pahislapsi" aloituskohtana on muutenkin niin kliseeksi venynyt että tällaiset leffat saavat enemmänkin raivon valtaan. Ja tiedä sitten johtuiko se kaverin televisiosta vai onko se ihan tarkoituksellista, mutta kuvaustapa on muokattu jotenkin oudosti, jotkut kohdat menevät hieman jäljessä, jolloin esim. ilmeet ovat aika omituisia. Aika pieni yksityiskohta kyseessä, ja sekin näkyy vasta kun on leffaa tarpeeksi kauan tuijotellut, mutta silti häikkää!
Mutta muuten edes ok leffa, mielenkiintoisia kamerakulmia ja ihan pelottavia ja jännitystä herättäviä kohtia vaikken niitä itse pelännytkään.

Jatkaakseni ontopicissa, Madhouse on erinomainen kauhuleffa sekin, vaikeutti unensaantia merkittävästi (tosin ovelasti suljin silmäni pelottavissa kohdissa xD) kun sen kavereiden kanssa katsoin ja nukkesyndroomalla tulee olemaan varmaan maailman tappiin kynnenjälkiä käsissään kun roikuin niin lujasti kiinni <'D Hulluus ja hullujenhuone täynnä potentiaalisia sarjamurhaajia + yksi vapaana heiluva on aika painostavaa sinänsä, ja yksi kohtaus oli niin mahdottoman gore että ihmettelen elokuvan ikärajaa (k-15, kohtuullinen sinänsä mutta...). Ainakin itse pelästyin ilmeitä ja näyttelijän pelkoa ja ahdistusta.
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.


Void

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Caver
    • Profiili
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #35 : Marraskuu 09, 2010, 15:14:50 »
The Ring - Jenkkiversio. Tiedän, että näissä piireissä saattaa olla itsemurha suositella remakea eikä alkuperäistä, mutta Ringu on vain niin... tylsä. Jenkkiversio taas on... karmiva.

Ottia tuota... Joko olen oppinut olemaan pelkäämättä kauhuleffojen aikana mutta Ring ja sen jatko-osa saavat lähinnä haukottelemaan. "Pahislapsi" aloituskohtana on muutenkin niin kliseeksi venynyt että tällaiset leffat saavat enemmänkin raivon valtaan. Ja tiedä sitten johtuiko se kaverin televisiosta vai onko se ihan tarkoituksellista, mutta kuvaustapa on muokattu jotenkin oudosti, jotkut kohdat menevät hieman jäljessä, jolloin esim. ilmeet ovat aika omituisia. Aika pieni yksityiskohta kyseessä, ja sekin näkyy vasta kun on leffaa tarpeeksi kauan tuijotellut, mutta silti häikkää!
Mutta muuten edes ok leffa, mielenkiintoisia kamerakulmia ja ihan pelottavia ja jännitystä herättäviä kohtia vaikken niitä itse pelännytkään.

No, itse ehkä traumaannuin sen takia, että näin leffan ekaa kertaa 14-vuotiaana. Ja olkoon vaan kliseinen alkuasetelma, toteutus yleensä ratkaisee meikäläisen kohdalla.
Mitä muuten pidät muista japsikauhuleffoista?

Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #36 : Marraskuu 09, 2010, 18:47:22 »
2000-luvun kauhu on melko pitkälti perseestä. Yleensä poikkeuden tekee leffat jotka pohjautuu kirjoihin. Ne on yleensä jess, esim. Tpehen Kingit ovat loistavia tuotoksia.

Miss Alice

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 553
  • Ghostly Gardener
    • Profiili
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #37 : Marraskuu 09, 2010, 19:11:47 »
2000-luvun kauhu on melko pitkälti perseestä. Yleensä poikkeuden tekee leffat jotka pohjautuu kirjoihin. Ne on yleensä jess, esim. Tpehen Kingit ovat loistavia tuotoksia.

Painajaisen(Salem's Lot) olen lukenut, elokuvanakin olis tosi hyvä, koska pidin, vaikken ihan paskajäykkänä kauhusta ollutkaan. Hohto on mun mielestä oikeasti hyvä, se ahdisti ja pelotti mua välillä niin paljon, että saatoin istua useita kymmeniä minuutteja silmät kiinni. Mutta IT... *facepalm* Välillä se oli ihan naurettava, ja loppu meni meikäläiseltä vähän yli eikä tuntunut liittyvän sitten yhtään mihinkään.

Mutta, olen kaikkiruokainen leffojen suhteen itse asiassa. Hyviä mihin olen törmännyt, on esmes I<3U Phillip Morris, Nightmare Before Christmas, Sleepy Hollow, Sherlock Holmes, Inception, Batman Begins(unfunf Cillian Murphy), Yön Ritari, V niin kuin Verikosto, Matrix, Crank 1 ja 2, Resident Evilit, Disney-leffat(vanhat piirretyt klassikot, enimmäkseen, ja Toy Storyt tietenkin, haluaisin kovasti nähdä sen Prinsessan ja Sammakon~) ja Helmiä ja sikoja suomileffojen iloisesta joukosta. Ja romantiikkakin puree, Holiday ja Rakkautta vain ovat ihania <3

Rakastan melko toiminnallisia elokuvia, mutta juoni ja hahmojen syvyys saa mut katsomaan leffoja yli kategoria-ja ikärajojen. Hollywood saisi hiukan tsempata, mitä nykyajan melko puutteelliseen yleislaatuun tulee...
Dead bodies having a nice flower-viewing! How elegant.

punakone

  • 嫌なやつ
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 557
  • Literally Hitler
    • Profiili
    • Touhou.fi
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #38 : Marraskuu 09, 2010, 19:13:37 »
Unohtui aikaisemmin, mutta jostain syystä Voidin Evil Dead muistutti minua.

The Princess Bride, jotenkin vain rakastan sitä elokuvaa. Ehkä se on se Andre the Giant.

9. Mekanisoitu taisteluosasto "Jääkeijut"

Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #39 : Marraskuu 09, 2010, 19:24:35 »
Hohto on mun mielestä oikeasti hyvä, se ahdisti ja pelotti mua välillä niin paljon, että saatoin istua useita kymmeniä minuutteja silmät kiinni. Mutta IT... *facepalm* Välillä se oli ihan naurettava, ja loppu meni meikäläiseltä vähän yli eikä tuntunut liittyvän sitten yhtään mihinkään.

Sorry, pakko naureskella omalle ekalle kerralle, kun katoin Hohtoa. Kaikki muut oli aika jännittyneessä fiiliksessä, paitsi mä. Nauroin koko loffan läpi, Hohto on siis hulvaton komedia mulle. Ne kaikki replat ja ilmeet eleineen oli vaan jotain mistä pidän.

Selleri

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #40 : Marraskuu 09, 2010, 19:29:57 »
Hohto on mun mielestä oikeasti hyvä, se ahdisti ja pelotti mua välillä niin paljon, että saatoin istua useita kymmeniä minuutteja silmät kiinni. Mutta IT... *facepalm* Välillä se oli ihan naurettava, ja loppu meni meikäläiseltä vähän yli eikä tuntunut liittyvän sitten yhtään mihinkään.

Sorry, pakko naureskella omalle ekalle kerralle, kun katoin Hohtoa. Kaikki muut oli aika jännittyneessä fiiliksessä, paitsi mä. Nauroin koko loffan läpi, Hohto on siis hulvaton komedia mulle. Ne kaikki replat ja ilmeet eleineen oli vaan jotain mistä pidän.
Puhutko nyt leffasta, vai ainoastaan Nicholsonin roolisuorituksesta?

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #41 : Marraskuu 09, 2010, 19:31:15 »
Hohto on mun mielestä oikeasti hyvä, se ahdisti ja pelotti mua välillä niin paljon, että saatoin istua useita kymmeniä minuutteja silmät kiinni. Mutta IT... *facepalm* Välillä se oli ihan naurettava, ja loppu meni meikäläiseltä vähän yli eikä tuntunut liittyvän sitten yhtään mihinkään.

Sorry, pakko naureskella omalle ekalle kerralle, kun katoin Hohtoa. Kaikki muut oli aika jännittyneessä fiiliksessä, paitsi mä. Nauroin koko loffan läpi, Hohto on siis hulvaton komedia mulle. Ne kaikki replat ja ilmeet eleineen oli vaan jotain mistä pidän.

Et ole ainoa ystävä hyvä

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #42 : Marraskuu 09, 2010, 19:33:05 »
Hohto on mun mielestä oikeasti hyvä, se ahdisti ja pelotti mua välillä niin paljon, että saatoin istua useita kymmeniä minuutteja silmät kiinni. Mutta IT... *facepalm* Välillä se oli ihan naurettava, ja loppu meni meikäläiseltä vähän yli eikä tuntunut liittyvän sitten yhtään mihinkään.

Sorry, pakko naureskella omalle ekalle kerralle, kun katoin Hohtoa. Kaikki muut oli aika jännittyneessä fiiliksessä, paitsi mä. Nauroin koko loffan läpi, Hohto on siis hulvaton komedia mulle. Ne kaikki replat ja ilmeet eleineen oli vaan jotain mistä pidän.

Et ole ainoa ystävä hyvä
Kuva
Oletko nyt Lape aivan varma, ettei tuo ole laskettavissa spoileriksi? ;)

Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #43 : Marraskuu 09, 2010, 19:36:14 »
Hohto on mun mielestä oikeasti hyvä, se ahdisti ja pelotti mua välillä niin paljon, että saatoin istua useita kymmeniä minuutteja silmät kiinni. Mutta IT... *facepalm* Välillä se oli ihan naurettava, ja loppu meni meikäläiseltä vähän yli eikä tuntunut liittyvän sitten yhtään mihinkään.

Sorry, pakko naureskella omalle ekalle kerralle, kun katoin Hohtoa. Kaikki muut oli aika jännittyneessä fiiliksessä, paitsi mä. Nauroin koko loffan läpi, Hohto on siis hulvaton komedia mulle. Ne kaikki replat ja ilmeet eleineen oli vaan jotain mistä pidän.

Et ole ainoa ystävä hyvä


Saatana se kävi taas, kun latasin täs sivun, niin toi kuva tuli vasta 10s sen jäälkeen ja repeilin tällä puolella ruutua.

Voin vaan kuvitella tohon puhekuplan "Ai saatan, mitäs sitä tulikaan tehtyä illalla?"

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Hyviä leffoja
« Vastaus #44 : Marraskuu 09, 2010, 19:38:17 »
Hohto on mun mielestä oikeasti hyvä, se ahdisti ja pelotti mua välillä niin paljon, että saatoin istua useita kymmeniä minuutteja silmät kiinni. Mutta IT... *facepalm* Välillä se oli ihan naurettava, ja loppu meni meikäläiseltä vähän yli eikä tuntunut liittyvän sitten yhtään mihinkään.

Sorry, pakko naureskella omalle ekalle kerralle, kun katoin Hohtoa. Kaikki muut oli aika jännittyneessä fiiliksessä, paitsi mä. Nauroin koko loffan läpi, Hohto on siis hulvaton komedia mulle. Ne kaikki replat ja ilmeet eleineen oli vaan jotain mistä pidän.

Et ole ainoa ystävä hyvä
Kuva
Oletko nyt Lape aivan varma, ettei tuo ole laskettavissa spoileriksi? ;)

ai? anteeksi jos spoilasin jollekkin :(