Kirjoittaja Aihe: 北方-project  (Luettu 48498 kertaa)

ObD

  • Vieras
Vs: 北方-project
« Vastaus #45 : Helmikuu 01, 2012, 18:55:25 »
Nonni...
Jotta tämä homma etenisi, ehdottaisin seuraavaa:
Tulevana lauantaina joskus 18:00 jälkeen pidettäisiin pienimuotoinen palaveri irc:ssä, skypessä, yms...
Itse ehdottaisin touhou.fi:n oman irc-kanavan käyttöä, mutta vaihtoehtojakin saa tarjota.

Irc on varmaan kätevin, eikä Touhou.fi:n irc-kanava oo niin aktiivisessa käytössä että suunnittelu häiritsisi irkkaajia ja päinvastoin

edit: ja kaikki oleellinen matsku on kirjattuna valmiiks ylös copypastea varten

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: 北方-project
« Vastaus #46 : Helmikuu 01, 2012, 19:25:29 »
^ vähän sama mielipide
IRC on kyl varmaan paras ja Touhou.fi:n kanava varmaankin käy ihan hyvin. Skype ei kuitenkaan haittaa, jos joku sitä vaatii. Toki Skype tallentaisi keskustelu-txt:t talteen , ni ne säilyis aikas hyvin jokaiselle osaanottajalle plärättäväksi, vaikka sulkisikin koneensa. Mutta joo mulle ihan sama, kunhan tämmönen jutska pidetään.
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Anakichi

  • Vieras
Vs: 北方-project
« Vastaus #47 : Helmikuu 02, 2012, 08:47:37 »
täytynee sitten tulla irciin...

Graus

  • Keltainen Keiju
  • ****
  • Viestejä: 206
    • Profiili
    • mirror moon
Vs: 北方-project
« Vastaus #48 : Helmikuu 02, 2012, 13:18:06 »
^ vähän sama mielipide
IRC on kyl varmaan paras ja Touhou.fi:n kanava varmaankin käy ihan hyvin. Skype ei kuitenkaan haittaa, jos joku sitä vaatii. Toki Skype tallentaisi keskustelu-txt:t talteen , ni ne säilyis aikas hyvin jokaiselle osaanottajalle plärättäväksi, vaikka sulkisikin koneensa. Mutta joo mulle ihan sama, kunhan tämmönen jutska pidetään.

Tämä ei ole ongelma, minulta saa tarvittaessa koko keskustelun ircistä mikäli sinne haluatte tulla jutteleen.

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #49 : Helmikuu 04, 2012, 22:31:23 »
Ensimmäinen palaveri on sitten pulkassa. Voitte ladata tämän päiväisen keskustelun täältä...

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #50 : Helmikuu 04, 2012, 22:59:46 »
Mitä äsken luin tuota teidän keskusteluanne niin ihan hyviä ideoita oli. Itselläni on kyllä hieman hassu tunne tuosta lämpötilasysteemistä, minulle tulee siitä mieleen Ikarugan polarity-systeemi. Eli sellainen jossa voit muuttaa ammustesi ja aluksesi polarityn tarpeen tullen. Saman polarityn luodit menevät lävitse ja vastakkaisen polarityn ammuksista ottaa vahinkoa. Jos taas itse käyttää vastakkaista polaritya kuin vihollinen niin tekee jonkin verran enemmän vahinkoa. Eihän tuo lämpätilasysteemi ole hirveän lähellä tätä polarity-systeemiä, mutta ainakin minulle se vaikuttaa melko samanlaiselta.

Anakichi

  • Vieras
Vs: 北方-project
« Vastaus #51 : Helmikuu 05, 2012, 13:57:04 »
vaikuttaa hyvältä, kun lueskelin :3

Selleri

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #52 : Helmikuu 05, 2012, 14:47:50 »
Satunnaista yhteenvetoa projektin luonteesta johon päädyttiin~

-Ytimessään peli on lineaarisesti etenevä tietyn määrän isoon bossitaistoon päättyviä kenttiä sisältävä danmakuammuskelu.

-Pelattavia hahmoja näin aluksi vain yksi, katsotaan nyt jos toisen lisääminen nähdään tarpeelliseksi.

-Ideoin tosiaan kummallisen lämpötilagimmickin, jota toivoisin vähintään kokeiltavan. Yritän varmaan tämän luonnetta selostaa myöhemmässä postauksessa lisää.

-Kentille haetaan selkeitä teemoja ja yritetään saada ne erottumaan toisistaan.

-Ei kauhean läheistä Kalevalan pahoinpitelyä, vaikkei eeposta täysin voikaan sivuuttaa. Eli välttäkäämme suoraan hahmojen tuomista tuolta, ja keskittykäämme taruolentoihin.

-Jotka tietysti saavat nyt olla loleja. Eli noudattanemme suuressa määrin ZUNin säätämiä luonnonlakeja.

-Ja miljöö siis sijoittunee nykyaikaan, johonkin eristettyyn fantasiatodellisuuteen Gensokyon tyyliin, kenties kyseessä "ikuisuus" jonne Väinämöinenkin lähti kristinuskon tultua Suomeen.

-Keijujen roolin korvannee jokin haltijoiden väki (mikseivät samantien ole samoja otuksia, joita eri puolilla maailmaa ja eri kielillä vain kutsutaan eri nimillä?), mutta pyrimme kentissä myös vähän suurempaan variaatioon vihollisjoukoissa.

-Loitsukortit julistettaneen kalevalanmittaan lausutuilla loitsuilla :3

-Mitä juoneen tulee, emme tavoittele mitään suhteetonta eeppisyyttä.

Ei, en ole kovin hyvä päättämään mikä kaikki oli erityisen relevanttia ja mikä ei.

Mutta nyt, porukkaa joka on sanonut haluavansa tulla tätä projektia toteuttamaan, oli tuossa palaverissa hyvinkin laihanlaisesti, enkä itse pahemmin yhteydenottoja ole saanut muuta kuin että joku haluaisi mukaan. Ja tässä pitäisi jossain vaiheessa oikeasti päättää että ketkä ovat mukana ja ketkä eivät. Olen edelleenkin sitä mieltä että pelkän foorumin käyttö tekijätiimin väliseen kommunikaatioon tulisi olemaan suoraan sanottuna perseestä, joten tarvitsemme kaikille mukaan tuleville jonkun yhteisen keskustelukanavan, olkoot tämä sitten Skype, Messenger tai irc, sekä jonkinlaisen versionhallinnan, systeemin jolla kykenee vaivattomasti jakamaan tiedostoja ryhmän kesken (esim. Dropboxin olen havainnut tähän tarkoitukseen käteväksi).

ObD

  • Vieras
Vs: 北方-project
« Vastaus #53 : Helmikuu 05, 2012, 15:01:29 »
Olen edelleenkin sitä mieltä että pelkän foorumin käyttö tekijätiimin väliseen kommunikaatioon tulisi olemaan suoraan sanottuna perseestä, joten tarvitsemme kaikille mukaan tuleville jonkun yhteisen keskustelukanavan, olkoot tämä sitten Skype, Messenger tai irc, sekä jonkinlaisen versionhallinnan, systeemin jolla kykenee vaivattomasti jakamaan tiedostoja ryhmän kesken.

Olen edelleenkin Ircin kannalla. Eilen saattoi olla epäaktiivisempi päivä, mutta jos tulevaisuudessa rummuttaa kokousta kovempaa ja aikaisemmin, saattaa aktiivisuuskin kasvaa. Imo pieni suunnitteluporukka toimii paremmin ku puol foorumia, koska kompromissien teko on helpompaa. Jos jollekin keskustelun skipanneelle tulee fiilis, että peli ei miellytä omia intressejä, voi syyttää vaan itseään jos päätti piirrellä Youmun varpaita etc. suunnittelun sijaan.

Anakichi

  • Vieras
Vs: 北方-project
« Vastaus #54 : Helmikuu 05, 2012, 17:05:44 »
ajattelin että tänne kuuluu postata, jos tekee jonkinlaista mietin designin suhteen...tuota haltijoita tykinruokana ajatellessa, lueskelin wikipediasta ja tuli mieleen kun tuolla on noita "rotuja" niin joka kentässä voisi periaatteessa olla eri "rotuinen" haltijajoukko etc...

onhan ne touhoun keijutkin erilaisia...

joten kokeilin tätä "tulen väki" tykinruokaa.

toivottavasti ei ole liian aikaista näille hahmotelmille

Spoiler (click to show/hide)

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #55 : Helmikuu 05, 2012, 17:20:14 »
Anakichin piirrustus näyttää erittäin lupaavalta.

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: 北方-project
« Vastaus #56 : Helmikuu 05, 2012, 20:31:16 »
^
Sitä samaa.

Satunnaista yhteenvetoa projektin luonteesta johon päädyttiin~

*lista*

Mutta nyt, porukkaa joka on sanonut haluavansa tulla tätä projektia toteuttamaan, oli tuossa palaverissa hyvinkin laihanlaisesti, enkä itse pahemmin yhteydenottoja ole saanut muuta kuin että joku haluaisi mukaan. Ja tässä pitäisi jossain vaiheessa oikeasti päättää että ketkä ovat mukana ja ketkä eivät. Olen edelleenkin sitä mieltä että pelkän foorumin käyttö tekijätiimin väliseen kommunikaatioon tulisi olemaan suoraan sanottuna perseestä, joten tarvitsemme kaikille mukaan tuleville jonkun yhteisen keskustelukanavan, olkoot tämä sitten Skype, Messenger tai irc, sekä jonkinlaisen versionhallinnan, systeemin jolla kykenee vaivattomasti jakamaan tiedostoja ryhmän kesken (esim. Dropboxin olen havainnut tähän tarkoitukseen käteväksi).


 Itseni nyt voisin kai liimata kai tähän projektiin mukaan, sain sentään kyllä aikas hyvin omia ajatuksia jo tohon pohjustukseen mukaan. ja jos mä saisin siihen viel sen unlock-hahmon...


 ja kuten sitä täällä hoilailenkin liian usein, niin kirjoitusten jälkeen (loppuvat n. kuukauden päästä) minulla on aikaa vaikka muille jakaa heinäkuuhun asti, jonka jälkeen menen vuodeksi inttiin.

Lisäksi taidettiin tuossa keskustelussa suunnitella jo päähahmon luonnetta/ yhteiskunnallista asemaa, taisi puuttua listasta.

Lisäksi taisi muuten ilmestyä se ongelma, että mitäs me tehään musiikin kanssa? Täältä foorumilta löytynynee varmaankin useampia musikaalisia henkilöitä, joilta voisi kysyä kiinnostusta tehdä musiikkia peliin. Toki itse mietein sitä, että kantele on vähän väkisin oltava jossakin kappaleessa soittimena, mutta onhan siittä se suomalaisten kehittämä sähkö-versiokin, mikä sopisi vähän kovempaankin musiikkityyliin, toki en ole törmännyt itse ainakaan vastaavaan kun en suomalaista musiikkia kuuntele.

EDIT: löyty perskuta myöhemmi tämmöne http://www.youtube.com/watch?v=1-xqLPSmLHI
Saa aika hyvän vaikutelman, et mihin tolla pystyy...
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Miss Alice

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 553
  • Ghostly Gardener
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #57 : Helmikuu 05, 2012, 20:52:47 »
En osallistunut palaveriin koska oli kaveri yötä, hyvä minä... Ei ala ainakaan hyvin. Korvaava viisastelu alkakoon!

Kenttien erilaisuus ei toivon mukaan ole vaikeaa toteuttaa, Suomen luonto ja sen maisemat (ja erilaiset rakennukset yms.) ovat mukavan monipuolisia. Ja rakastan tuota kalevalamittaista loitsintaa ideana~

Ja mut voi tavoittaa aika hyvin Skypesta, IRC:kin on hyvä, yksityisviestillä voi myös kiusata asiaankuuluvia ihmisiä palavereiden aikatauluista yms.

Anteeksi kun en ollut kanssanne palaveroimassa, toivon mukaan ei tule elämä liikaa tielle, koska tätä projetia en mielelläni missaisi, vaikka luotan kyllä tämänhetkiseenkin tiimiin ja sen tuottamaan lopputulokseen.
Dead bodies having a nice flower-viewing! How elegant.

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #58 : Helmikuu 05, 2012, 22:27:43 »
Pitääpi seuraavalla kerralla ilmoittaa hyvissä ajoin (ja muistuttaa vielä päivää ennen)... No elämä on oppimista.

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #59 : Helmikuu 06, 2012, 18:13:29 »
Elikkäs jos pyrittäisiin taas tulevanan lauantaina ideoimaan tätä peliä...
Alustavasti ehdottaisin, että keskityttäisiin eri tasojen teemoihin sekä
juonen kehittelemiseen.