Kirjoittaja Aihe: Animesuositukset  (Luettu 29213 kertaa)

Reima

  • Sotanorsu
  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 486
  • Tero saatana
    • Profiili
    • Jtn suttuja .__.
Animesuositukset
« : Maaliskuu 06, 2013, 19:51:47 »
Uskoisin et tälläi lanka on iha ok?
Kun kuitenkin moni forkan lapsista katsoo animee ja metsästää jotain uutta mutta ei välttämättä tiedä mitä alottaan ja mikä ois hyvä, niin miksei sit aloittais tälläisen umm... Palauteketjun?
Ja en meinaa et tyyliin "Naruto on ihan paska, älkää katsoko", vaan ihan juonikerrontaa, mikä oli hyvä, mikä ei... Ja miksei vaikka ääninäyttelijät ja tälläset, jos on niihin perehtynyt. Monethan valitsee animensa usein myös pelkkien ääninäyttelijöitten takia (mie ku oon yks niist, tai ainakin ne on osasyy animen alottamisee)...
Voisin tällai esimerkkinä aloittaan sitten, vaikka oon huono selittään juonia ilman spoileja...

K
Jaksoja; 13
Mukana; Mamoru Miyano, Jun Fukuyama, Daisuke Namikawa, Daisuke Ono, Tomokazu Sugita, Takahiro Sakurai, Yuuchi Nakamura, Mikako Komatsu....
Juoni lyhyesti; Yashiro "Shiro" Isana on ihan tavallinen lukiolainen, mutta yksi päivä joutuu Homra-nimisen järjestön kohteeksi, samoin Kuroh "Kuro" Yatogami -nimisen miehen. Kuro väittää, että Shiro on tappanu miehen - ja tapahtunut on videolla. Videolla näkyvä murhaaja on tosiaan Shiron näköinen, ja siitäkö hauskuus sitten alkaakin.

Ja kuten huomaattekin oon tosi paska selittään juonia, mutta pitihän mun jotain saada... MALista saa aina vähän parempaa tietoa, mutta tossa kaikki mitä pystyin.
Toivottovasti tästä langasta on hyötyä.

Hagane productio

  • Illuusiokonduktööri
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 847
  • 僕と一緒に遊ぶ?じゃあ死ぬ気で頼むよ
    • Profiili
Vs: Animesuositukset
« Vastaus #1 : Maaliskuu 09, 2013, 20:36:22 »
Oooh, hieno idea C:

GJ-bu (GJ-Club, Good Job Club jne.)
Samaa kastia Toradora!n, Lucky☆Starin ja sun muiden slice of life-sarjojen kanssa. Ääninäyttelijäkaarti on erikoinen, sillä osa on tunnettujakin nimiä ja osa hieman tuntemattomia tai aivan uusia ääninäyttelyn maailmassa. Esim. Shimono Hiro, Uchida Maaya, Mimori Sizuko...

"Shinomiya Kyouya is forced to become a new member of the GJ, an unidentified club that dwells in a room of the former building of a certain school. Here he meets the club leader, Mao, a short girl with a big attitude; Mao's younger sister, Megumi, who has the heart of a bipolar angel; the recognized genius with a lack of common sense, Shion; and the always-hungry and mysterious Kirara. Time flies with these unique girls around. " sanoo MAL.

Sarja saattaa vaikuttaa hieman tylsältä eikä mitään maata mullistavaa sinänsä tapahdu, joten tylsiä viikonloppuja tai ihan arkipäiviäkin se piristää. Jotkut viihtyvät sen parissa taasen tosi hyvin, esimerkiksi minä. Sarja vetelee viimeisiä jaksojaan ja kokonaismääräksi on luvattu 12. Itse pidän sarjasta ja sen kauniista piirtotyylistä. Hahmot ovat hieman kliseisen oloisia, jos on enemmänkin katsellut sarjan kaltaisia animuja. Omaan mieleeni Kirara, sarjan omituinen lihaa jatkuvasti syövä kissatyttö, jonka puhe on hieman vajanaista, jotenkin lämmitti sydäntäni. Jokaisella on monet ovat meilipiteensä ja on vaikea sanoa onko sarja oikeasti hyvä ja tarjoaako se mitään uutta, mutta kaikkeahan voi aina kokeilla.

Selleri

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Animesuositukset
« Vastaus #2 : Maaliskuu 10, 2013, 01:20:20 »
Kino no Tabi: The Beautiful World
Matkailija nimeltä Kino matkustaa maasta toiseen viettäen jokaisessa vain kolme päivää, ja maailma on kaunis koska se ei ole.

Archaleorn

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 75
  • Valkaistu ananas
    • Profiili
Vs: Animesuositukset
« Vastaus #3 : Maaliskuu 10, 2013, 02:23:04 »
Kino no Tabi: The Beautiful World
Matkailija nimeltä Kino matkustaa maasta toiseen viettäen jokaisessa vain kolme päivää, ja maailma on kaunis koska se ei ole.
Tämä tuli joskus kauan, kauan sitten katsottua ja silloin päälimmäisiksi ajatuksiksi jäi kaunis piirrosjälki ja tarina, mutta myös hämmennys syvällisyyden takia. Voisi olla, että pitäisi katsoa uudestaa näin hieman vanhemmalla iällä.

SciSan

  • Vieras
Vs: Animesuositukset
« Vastaus #4 : Maaliskuu 13, 2013, 14:29:28 »

Katsokaa Akagi.

Reima

  • Sotanorsu
  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 486
  • Tero saatana
    • Profiili
    • Jtn suttuja .__.
Vs: Animesuositukset
« Vastaus #5 : Huhtikuu 09, 2013, 17:16:16 »
Hurr tulipahan ny katottuun K-ON -elokuva... Aivan ihana, mie jopa liikutuin lopussa kun tytöt laulo Azusalle ja mie en siis nykyää ees pillitä niin herkästi.
Ja siis elokuvahan kertoo tyttöjen Lontoon matkasta, kun Yui, Mio, Mugi ja Ritsu valmistuvat ja he päättivät lähtee kerhon yhteiselle matkalle.
Paljon hauskoja tilanteita ja kunnon uguukawiimoedesunee meininkii. Eli tosi suloinen, kannattaa kattoon jos on katton animen/luken mangan ja piti siitä.
Ei mulla muuta tällä kertaa.

SciSan

  • Vieras
Vs: Animesuositukset
« Vastaus #6 : Huhtikuu 10, 2013, 12:10:54 »
Kino no Tabi: The Beautiful World
Matkailija nimeltä Kino matkustaa maasta toiseen viettäen jokaisessa vain kolme päivää, ja maailma on kaunis koska se ei ole.
Tämä tuli joskus kauan, kauan sitten katsottua ja silloin päälimmäisiksi ajatuksiksi jäi kaunis piirrosjälki ja tarina, mutta myös hämmennys syvällisyyden takia. Voisi olla, että pitäisi katsoa uudestaa näin hieman vanhemmalla iällä.
Upea sarja, kiitoksia kummallekin suosittelusta.

Error 424

  • Discordin Diktaattori
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 343
  • yea ♪
    • Profiili
Vs: Animesuositukset
« Vastaus #7 : Huhtikuu 10, 2013, 13:53:29 »
Hyouge Mono
Puolitoista vuotta tuli tähänkin subbeja odoteltua, enkä kadu mitään. Vaikuttavin sarja jota olen pitkään aikaan katsonut. Sisältää historiaa, politiikkaa, selkäänpuukotuksia, sisäisiä konflikteja, itsetutkiskelua, teetä ja reaktionaamoja.
OST on ensiluokkainen ja ääninäyttelijät osaavat asiansa. Ei sovellu äksöniä kaipaaville. Saattaa herättää aika ajoin myötähäpeää päähenkilöä kohtaan.
Ainut miinus mitä näin äkkiseltään keksin on viimeisen jakson viimeinen BGM, joka ei sopinut tilanteeseen länsimaisen musiikkityylinsä takia. Niin ja tietenkin se, että ainoastaan alkupään jaksot ovat ye olde english subeilla.
Truly a diamond in the rough.

Selleri

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Animesuositukset
« Vastaus #8 : Elokuu 09, 2013, 02:16:53 »
Lainaus
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
Jo on perhana, ettekö te juttele edes japanilaisista piirretyistä.

Tuli juuri kummasti mieli avautua idän animaatioista jonnekin enkä animeblogia ala pitämään, joten tämä lanka täyttänee tarkoituksen riittävän hyvin. Asiaan.

Disclaimer: Käytän paikoin epäilyttävää kieltä mutta yritän välttää spoilereita.


Taannoin TV-sarjaksikin sovitettu Ao no Exorcist poiki nähtävästi originaalielokuvan, joka lensi oman tutkani alta erittäin matalalta sarjan jättäessä korkeintaan huoneenlämpöiseksi. Nyt suhteellisen seesteisenä iltana silti päädyin mokoman katsomaan.


Kuva on myös linkki

Mangaa lukematta en osaa sanoa kuinka oma_keksimä juoni oli, tuntui kuitenkin sarjan suuremmasta juonesta melko hyvin eristetyltä kokonaisuudelta (kuten puolet itse sarjan jaksoista, ohhohhohhoo) joten relevanssia tulevan kannalta tuskin on. Hahmojen esittelyyn ei tuhlata aikaa, mutta arvailun tai tulkinnan varaan ei keidenkään väliset suhteet jää vaikka animesarja olisikin näkemättä. Maailman tietysti tajuaa paremmin jos anime tai manga on tuttu.

Kaikki samat tekijät häiritsivät ja ihastuttivat kuin sarjaa katsoessa: skenaario jossa demonit manataan pois tuliasein, apulaishengin ja miekoin mustissa univormuissa suuren järjestön tukemana on chuuniudessaan ihan siisti, kun aivonsa virittää oikealle taajuudelle / heittää pellolle. Samaan kastiin menee torahampainen sinistä lieskaa hohkaava päähahmo, ainakin kunnes tuo alkaa saarnata moraalista ja siitä miten kaikkien kanssa voitaisiin vain olla ystäviä (mikä on ihan kiva teema mutta sisäinen edgy varhaisteinini huutaa "plääh"). Japanilaisesta mytologiasta paikoin ammentava hirviö- ja ympäristödesign saa japanofilian korruptoiman elimeni sydämeni sykkimään, ja rikollisen vähän ruutuaikaa saavan Mephisto Pheleksen näkyessä kuvassa spermaa suihkuaa näytölle, no homo (no ehkä pikkuisen).


Eikö Hiroshi Kamiya voisi ääninäytellä kaikki hahmot

En kuitenkaan voi olla turhautumatta koko manaajajärjestön osaamattomuuteen mitä monituisimpien uhkien edessä ja elokuva pisti taas kummastelemaan miten kaupunki edes on selviytynyt tähän asti, kun hauskaa pitävä ilmeisen pienellä vaivalla sinetöitävä demoni saa sen polvilleen muutaman henkilön huolimattomuuden johdosta. Kaipa tämä on niitä asioita joita ei kuulu miettiä liikaa. Kokonaisuudessaan leffa maistui vain yhdeltä sarjan fillerijaksolta, tosin pidemmältä, paremmin animoidulta ja asteen dramaattisemmalta. Napakymppi kai jos sarjasta tykkäsi, muutoinkin menee perus-shounenhömppänä.

Mangaa en lukematta bäshää, kai se voi hyväkin olla, mutta kummastelen tähän loppuun TV-animen absurdin korkeita arvosanoja MALissa. Tai sitten vain teen kuten joskus neuvottiin: >MAL

Also

2 kuolemantuottamusta varomattomuuden johdosta, 5 päivää kotiarestia!

Reima

  • Sotanorsu
  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 486
  • Tero saatana
    • Profiili
    • Jtn suttuja .__.
Vs: Animesuositukset
« Vastaus #9 : Elokuu 09, 2013, 12:05:18 »
Lainaus
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
Jo on perhana, ettekö te juttele edes japanilaisista piirretyistä.
Joo, pitäis hävetä ja oon miettiny tänne kirjoittamista jo vähän aikaa hihi

Lainaus
Eikö Hiroshi Kamiya voisi ääninäytellä kaikki hahmot
Hnn se ois aika nannaa

Mut mukavaa kun tuosta elokuvast kerrottii niin kai mie nyt sen tosiaa voisin kattoon, nimittäin olla harkinnassa jo pidemmän aikaa ja näin. Manga ja anime kun ei ole mtnkää pahoja mielestäni, niin kai tää elokuva vois olla ihan jees. Oikee syy on Yukio eiku..

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Animesuositukset
« Vastaus #10 : Elokuu 09, 2013, 19:27:56 »
Kaikki nördethänjo tän tietää , mut kun siitä ei ole mainittu ni aika kai tehä suositusteksti tälläsestä animesta ku Shingeki no Kyojin , englishmänneille Attack on titan . Jos tähän animusta ei kuvaakaan internetissä/ minun facebook-profiilissa nähnyt niin mitä hittoa te olette tehneet internetissä viimeiset 18 viikkoa?
(imgur ei toimi mulla jostakin syystä, pahoittelen suoralinkkausta)


Ihmiskunta on löytänyt pahimman vihollisensa koskaan : jättiläiset ("titaanit") .  Jättiläiset syöksevät ihmiset lähes sukupuuttoon ja jäljelle jääneet ihmiset rakentavat jättejä korkeammat  muurit Marian , Rosen ja Sinan ympäri viimeiselleen elintilalleen. Ihmiskunta säästyi ja eli rauhassa 100 vuotta, kunnes muurin yli kurkkaakin jättiläinen.




Sarja sisältää juuri sitä kaikkea mitä haluan animelta: juonenkäänteitä, toimintaa, verta ja siistejä logoja. Animaation näyttää (ellei niit alkujaksojen animaattorin putteen hirveyksiä oteta lukuun) erittäin hyvältä. Myöskin taustamusiikit ovat olleet hyviä ja anime on seurannut mangaa aika kuuliaasti. Itse en nyt hirveästi vetänyt pultteja sille että naishahmoille oli tungettu huulipunaa naamaan, alkua hieaman hidastettu ja hahmoihin syventyvät luvut pistetty kronologisesti  ennen muutamaa lukua. Suosittelen KAIKILLE. Jos et tykkää niin tapan ei ole pakko katsoa enempää.


Itse latasin ekan jakson unisena eräänä sununtaina enkä voinut uskoa silmiäni (laulut sikseen) mitä näin kun OP lähtee pyörimään. Olin kuin lumottu...
Eka jakso sai sellasen fiiliksen et "tätä tahtoo lisää!" ja oli pakko mennä lukeen mangaa. No perhana sain sen kiinni. Tämän jälkeen hypettään kämppikselle, näytän sitä ja se menee kanssa ihan sekaisin. Maanantaina koulun jälkeen kaverille, näytän sille yhen jakson ja sekin menee sekaisin ja tätä on nyt sit jatkunut aika pitkälle samaan tahtiin kaikille joille vinkkasin...

jätän vielä tämän tähän:
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Animesuositukset
« Vastaus #11 : Elokuu 10, 2013, 17:52:13 »
Suositteluni ylläolevalle kans, niitä harvoja shounen animuja joissa saa ihan tosissaan olla peloissaan koska niillä vammoillahan on merkitystä

Kiinnostaisko naurettava naurettavan koukuttava kevytmielinen animu joka sisältää vesiseksuualisia no-homo poikia, altaita, runsaasti huvittavaa fanserviceä ja intenssiivisiä uinti(ja tuijotus-)sessioita?? Joka sattuu yhtäkkiä ottamaan käänteen kohti Shingeki/Madoka asteista draamaa?
Tässäpä teille
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

Serene Flight

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 46
  • I'm not a car.
    • Profiili
Vs: Animesuositukset
« Vastaus #12 : Elokuu 22, 2013, 01:54:02 »
Sen verta laiskal pääl et pistämpä täst vaa linkkiä myanimelistiin....
Yahari Ore no Seishun Rabu Kome wa Machigatteiru
http://myanimelist.net/anime/14813/

Kamisama no Memochou
http://myanimelist.net/anime/10568/Kamisama_no_Memochou
I got 99 probelms but my speling aint one!

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: Animesuositukset
« Vastaus #13 : Syyskuu 20, 2013, 20:59:49 »

Kamisama no Memochou
http://myanimelist.net/anime/10568/Kamisama_no_Memochou

Tuon loppu oli tosi jännää katsottavaa, pitäisi kaiketi etsiä jos alkuperäistä teosta löytyisi käännettynä.

Itse olen nyt ruvennut tunkemaan päätäni "vanhoihin" sarjoihin.  Kaverin ehdotuksesta katsoimme rändömin jakson Initial D-nimistä animea, joka kertoo KATURALLISTA?! Ei vitsit siis itseäni ei kiinnosta autot lähes vittuakaan, mutta tämä. YHDEN RÄNDÖMIN jakson perusteella voin jo suositella tätä kaikille jotka tykkäävät hyvästä musiikista ja jännityksestä ja totta ihmeessä niille joita autot kiinnostaa. Kyseessähän on mangana käyntiin lähtenyt sarja, joten mukana on  myös draamaa ja tunnelmaa, onhan kyseessä anime, joka saa jalkapallon tai tenniksen tuntumaan hienolta. Toki monet  animeen syvemmin perehtyneet varmaankin tämän nimeltänsä ovat kuulleet, mutta katsokaa ihmeessä. 


Manga on loppunut tämän vuoden kesällä ja animen loppu tulee elokuvana 2014.
(en löytäny parempaa kuvaa pika-googlauksella,sori)
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Eikisama95

  • Osa-aikais Nooblord
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 347
  • Tervetuloa perseeseen poeka!
    • Profiili
Vs: Animesuositukset
« Vastaus #14 : Elokuu 14, 2014, 23:34:23 »
Tämä saatana piristi iltaa kummasti ja vainoharhaisuuteni taisi juuri palata.
Spoiler (click to show/hide)

Ei niinkään pelottava, mutta creepy ja epämiellyttävä kamishibai tyylillä toteutettu sarja, jossa kerrotaan japanilaisia urbaanilegendoja. Mukaan oli tungettu myös muutama jumpscare.
Näitä on aina mukava katsastella näin iltamyöhällä.... yksin.... pimeässä huoneessa...
Spoiler (click to show/hide)
It's payday fellas
Spoiler (click to show/hide)