Kirjoittaja Aihe: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun  (Luettu 660217 kertaa)

EpikFeil

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #60 : Marraskuu 30, 2010, 22:35:07 »
Lainaus
en sitten tiedä niistä "vtu kun en löydä touhoun jaksoja mistään ;_________;"-faneista
Ei kai moisia oikeasti ole olemassa? Luulin heitä satuolennoiksi...
Ja no, en tiedä palkitaanko odotusta kovinkaan kummoisesti :__D. T: feil_cossaaja

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #61 : Marraskuu 30, 2010, 22:45:24 »
Lainaus
en sitten tiedä niistä "vtu kun en löydä touhoun jaksoja mistään ;_________;"-faneista
Ei kai moisia oikeasti ole olemassa? Luulin heitä satuolennoiksi...
Ja no, en tiedä palkitaanko odotusta kovinkaan kummoisesti :__D. T: feil_cossaaja

Omat odotukseni on palkittu aina, jopa silloin kun omaa penkkareissa käytettyä failu-Reimuani peilistä katselin. Tärkeintä on, että yrittää parhaansa ja on itse tyytyväinen lopputulokseen.

Sisällä ennen elitisticossaajat.

EDIT//Lisätään nyt silti tähän vielä sekin, että huono cosplay on aina huonoa, mutta jos itse tilanteen kestää, ei se minulta poiskaan ole.

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #62 : Joulukuu 01, 2010, 10:56:36 »
Lainaus
en sitten tiedä niistä "vtu kun en löydä touhoun jaksoja mistään ;_________;"-faneista
Ei kai moisia oikeasti ole olemassa? Luulin heitä satuolennoiksi...
Ja no, en tiedä palkitaanko odotusta kovinkaan kummoisesti :__D. T: feil_cossaaja

Omat odotukseni on palkittu aina, jopa silloin kun omaa penkkareissa käytettyä failu-Reimuani peilistä katselin. Tärkeintä on, että yrittää parhaansa ja on itse tyytyväinen lopputulokseen.

Sisällä ennen elitisticossaajat.

EDIT//Lisätään nyt silti tähän vielä sekin, että huono cosplay on aina huonoa, mutta jos itse tilanteen kestää, ei se minulta poiskaan ole.

Ei minullakaan huono cossi ihmistä pahenna O: odotukset täyttyvät, paitsi jos jonkun mielestä on hyvä idea vetää esim. Shikieiki kaappicossina ja jättää hattu veks, eikä edes peruukkia vaivaudu ostamaan (nimim. miksi näitä näkee amerikkalaisissa coneissa niin usein).

Ja kyllä, olen elitisti, mutta en valita muiden asuista hirveästi koska omanikaan eivät loista aina mahtavuudellaan niin kuin haluaisin. Ja vaikka loistaisivatkin niin cosplayn kuuluu olla hauska harrastus, eikä sitä että haukutaan muita pukuilijoita minkä keretään, varsinkin jos sattuvat samasta sarjasta olemaan.
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.


Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #63 : Joulukuu 01, 2010, 16:34:19 »
Lisätään nyt silti tähän vielä sekin, että huono cosplay on aina huonoa, mutta jos itse tilanteen kestää, ei se minulta poiskaan ole.
Oh well, Haters gona hate.
Onhan itsellänikin ensimmäinen cossi aika huono, *köh*Hinta*köh* jonka takin äiti väsäsi hdessä yössä kylpytakista ect.
Kaappicossi Rumia on kanssa mulla, toimii (toivottavasti) ihan hyvin(?)
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

EpikFeil

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #64 : Joulukuu 01, 2010, 16:41:51 »
Lainaus
Kaappicossi Rumia on kanssa mulla, toimii (toivottavasti) ihan hyvin(?)
Kaappicossi toimii kunhan näyttää hahmolta. En ole kaappi-Rumiaasi nähnyt, joten en voi varmaksi sanoa.

Ja kyllä, huono cosplay on aina huonoa, tai pikemmin sanoisin että laiska cosplay on aina laiskaa. Yleensä huonot cosplayerit ovat niitä, jotka eivät jaksa panna rikkaa ristiin asian eteen (eli ei peruukkia (ja jos onkin niin laittamaton), epäsopiva materiaali (no jos nyt ei rahaa ole niin...), ei yksityiskohtia, jos crossdressingiä niin ei bindejä/toppauksia...). Mutta jos siis laiskat cossaajat onnistuvat näyttämään kohdehahmolta, niin mikäs siinä. Cosplay.comin perusteella kovin usein eivät.

Ja kyllä, tarkoitukseni oli nyt sitten tuottaa lots of pahaa mieltä teille kaikille (bwahaha). Noei.

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #65 : Joulukuu 01, 2010, 20:44:21 »
Lainaus
Kaappicossi Rumia on kanssa mulla, toimii (toivottavasti) ihan hyvin(?)
Kaappicossi toimii kunhan näyttää hahmolta. En ole kaappi-Rumiaasi nähnyt, joten en voi varmaksi sanoa.

Ja kyllä, huono cosplay on aina huonoa, tai pikemmin sanoisin että laiska cosplay on aina laiskaa. Yleensä huonot cosplayerit ovat niitä, jotka eivät jaksa panna rikkaa ristiin asian eteen (eli ei peruukkia (ja jos onkin niin laittamaton), epäsopiva materiaali (no jos nyt ei rahaa ole niin...), ei yksityiskohtia, jos crossdressingiä niin ei bindejä/toppauksia...). Mutta jos siis laiskat cossaajat onnistuvat näyttämään kohdehahmolta, niin mikäs siinä. Cosplay.comin perusteella kovin usein eivät.

Ja kyllä, tarkoitukseni oli nyt sitten tuottaa lots of pahaa mieltä teille kaikille (bwahaha). Noei.
olen aika paljos samaa mieltä mutta olen huono cossaaja itekkin niin epä sano mitään sen enempään :/

nukkesyndrooma

  • röyhelöperse
  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 473
  • Alisuoireyhtymä
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #66 : Joulukuu 01, 2010, 21:24:14 »
Kaappicossi Rumia on kanssa mulla, toimii (toivottavasti) ihan hyvin(?)

Musta se ainaki toimi hyvin 8D vaikka se hame saattokin olla hieman pitkä, mutta hyvältä se näytti kaappicossiksi.

Ja pitääpä nyt ilakoida täälläkin, että sainpas taas paranneltua Alicea uudella peruukilla
(koska se vanha oli kärähtäny ja hirvee muoviräähkä enkä halua turmella teidän sarveiskalvoja enempää kuin tarpeeksi), kiitos Datafoxin~ o3o

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #67 : Joulukuu 01, 2010, 21:33:45 »

Ja pitääpä nyt ilakoida täälläkin, että sainpas taas paranneltua Alicea uudella peruukilla
(koska se vanha oli kärähtäny ja hirvee muoviräähkä enkä halua turmella teidän sarveiskalvoja enempää kuin tarpeeksi), kiitos Datafoxin~ o3o

Ah, se peruukkiiii~ namnam, laatua. Ja nyt olemme taas siirtyneet elitismiin jollain kierteellä! No jaa, on hyvää ja pahaa elitismiä (pahassa ollaan niin perseitä asujen laadusta että ollaan jo hirveitä ihmisiä, hyvässä ollaan.... no, hyviä, ja ei ainakaan ääneen valitella hirveästi muiden ihmisten asujen laaduista. Ainakaan niin että siitä jää kiinni. *trollface*)
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.


EpikFeil

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #68 : Joulukuu 01, 2010, 22:59:32 »
"no voih lol se alise siä albaanian perämedäs q sil oli puolen millin ryppy hameehelmassah" Niin siis, en tue pahaa elitismiä.

Lainaus
Ja pitääpä nyt ilakoida täälläkin, että sainpas taas paranneltua Alicea uudella peruukilla
Koskas tuot kouluun sen? :D

Lainaus
olen aika paljos samaa mieltä mutta olen huono cossaaja itekkin niin epä sano mitään sen enempään :/
Njaa, rohkenen epäillä. Suurin osa tuntemistani hyvistä cossaajista pitää itseään täysin huonoina, niin että :3

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #69 : Joulukuu 01, 2010, 23:02:38 »
Lainaus
olen aika paljos samaa mieltä mutta olen huono cossaaja itekkin niin epä sano mitään sen enempään :/
Njaa, rohkenen epäillä. Suurin osa tuntemistani hyvistä cossaajista pitää itseään täysin huonoina, niin että :3

Ei lupaa hyvää tämä tuon käänteislogiikalla, koska itse pidän itseäni melko hyvänä cossaajana, jos siis suhteutetaan homma siihen, että olen ompelemaan melko täysin itseoppinut, budjettirajoitteinen mies.

nukkesyndrooma

  • röyhelöperse
  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 473
  • Alisuoireyhtymä
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #70 : Joulukuu 01, 2010, 23:53:58 »
Lainaus
Ja pitääpä nyt ilakoida täälläkin, että sainpas taas paranneltua Alicea uudella peruukilla
Koskas tuot kouluun sen? :D
Pistäisin huomen jos ei olis köksää :c ehkä perjantaina. Tai sit jos jaksat tulla perseilemää meille ennen perjantaita eli toisin sanoen huomenna.

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #71 : Joulukuu 05, 2010, 17:00:55 »
Rakkaat ihmiset, kansalaiset, med börjäre. Te jotka olette cossanneet onnistuneesti Touhou-hahmoa, kertokaa, miten olette tehneet röyhelöt esim. alushameisiin tai hameiden reunalle? Jonkinlainen aavistus minullakin on miten ne pitäisi tehdä mutta olisi kiva tietää onko joku keksinyt jotain parempaakin ajatusta.
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.


MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #72 : Joulukuu 05, 2010, 17:36:52 »
Vai että röyhelöitä. Oletamme, että olemme saaneet valmiiksi jo kappaleen, jonka reunaan röyhelö tulee. Ensinnä tarvitaan tietenkin se kangaskaistale, josta röyhelö tehdään, kaikkein mieluiten valmiiksi kantattuna. Puolitoista kertaisesta kaksinkertaiseen mittaisella kaistaleella alkuperäiseen mittaan verrattuna pääsee alkuun röyhelön mahtavuudesta riippuen. Sitten otetaan neula ja lankaa. Neulalla ja langalla aletaan pujotella yläosaa kaistaleesta mukavan pituisin välein, joka on yleensä sellaista muutamaa senttiä. Langan päät päätellään, jottei eeppinen röyhelömme pääse hajoamaan. Nyt olisi mukavaa, että kaistale olisi vähintään sen mittainen kuin röyhelön kohteen reunan pituus on, pitemmällä röyhelölläkin pärjää loistavasti, silloin vain pitää ulkoreuna päätellä vielä lopuksi erikseen. Nyt asetetaan röyhelökaistale nätisti nurjalle puolelle kohdetta. Sohi nuppineuloja riittävästi, röyhelön liikkuminen ommellessa puolelta toiselle on ikävää ja luo epäpaksuisen röyhelön. Itse rypytyksestä ei tarvitse enää murehtia: pujotettu lanka ajaa sen tarkoituksen. Ompele. Kättele itseäsi. Juo kivennäisvettä.

yuki_tears

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #73 : Joulukuu 05, 2010, 21:48:12 »
Itse haluan sanoa Touhou cossi pukujani eli tähän mennessä Yuyuko- ja Patchouli-cossejani hienoiksi. Syy on tähän se, että jos en olisi tyytyväinen asuosuuteen, se loukkaisi asujen tekijää eli isosiskoani (Asusta ei kannata siis valittaa. Henkilöstä jonka päällä asu on niin voi kyllä valittaa.) . Itse olen vain avustanut cossi-pukujani tehdessä. (Oikeasti olen niin kömpelö, ettei minulle uskalleta antaa edes silmäneulaa käteeni, koska ompelen kuitenkin kangastilkunpalan pöytäliinaan kiinni.) Olen tosi tyytyväinen isosiskon työn jälkeen.^^

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #74 : Joulukuu 05, 2010, 23:15:05 »
Jee, kiitoksia Tsudolle 8D mutta eikö sitä lankaa pidä vetää niin että saamme tulokseksi röyhelöt? Ainakin tuolla ohjeella olen elänyt ja saanut mainioita tuloksia asuja tehdessäni.
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.