Kirjoittaja Aihe: Uusia kilpailuja...???  (Luettu 12283 kertaa)

NaCl

  • Salty Bastard
  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 172
  • Joo, olen suolainen jätkä.
    • Profiili
Uusia kilpailuja...???
« : Syyskuu 07, 2015, 17:45:11 »
Nyt kun toi Touhou 15 tuli näin vähän aikaa sitten, niin voisiku joku (Vee) alkaa tekemään uusia kilpailuja?

Ku viime kilpailu näyttäis olevan vuodelta 2012 tai jotain...

Vee

  • Finnish TV persona and musician
  • *******
  • Viestejä: 460
  • I'm no fun
    • Profiili
Vs: Uusia kilpailuja...???
« Vastaus #1 : Syyskuu 07, 2015, 18:22:19 »
En näe syytä aloittaa vaivannäköä uudestaan, varsinkaan pienemmällä käyttäjämäärällä, koska lopputulos olisi luultavasti sama. (vain muutama osanottaja ensimmäisten viikkojen jälkeen)

Olen myös menettänyt uskoni pelisarjaan ja sen mukana kaiken motivaation kannustaa muita faneja pelaamaan sarjan pelejä enemmän. En näe mitään syytä miksi Touhou 15 muuttaisi tätä mitenkään.
Marked for deletion (old).

Larre

  • Vieras
Vs: Uusia kilpailuja...???
« Vastaus #2 : Syyskuu 08, 2015, 00:36:10 »
Täähän riippuu ihan kilpailujen luonteesta. Suurin osa noista vanhoistahan näkyy liittyvän danmaku-peleihin (aka "oikeisiin" Touhou-peleihin) ja niissä scorettamiseen. Voi olla että monella nykyisistä käyttäjistä ei löydy intoa tämän tyylisiin kilpailuihin, en ole itsekkään harjoitellut scoretusta. Jos tällaisia kilpailuja kuitenkin järjestettäisiin saattaisin niihin osallistua.

Tokihan noita kilpailuja voitaisiin järjestää erilaisten turnausten muodossa, esim. vuoden 2014 Traconissa Ruotsin töhöt järkkäsivät meille Soku ja PoFV turnaukset. Itse en valitettavasti päässyt noihin ottamaan osaa joten mieluusti näkisin noiden tapahtuvan uudestaan, joko netin välityksellä tai miksei vaikka jossain conissa. Mieluusti voisin myös Sokun tilalle ottaa joko IaMP:in tai ULiL:in (oon tällä hetkellä Sokusta lomalla, syyttäkää vakkarivastustajaani Habatsukia). Ja kai tuossa DotS 2:ssakin voisi jotain kilpailuja koittaa järkätä jos täältä vain löytyy riittävästi pelaajia joukkueiden muodostamiseen (mitä vähän epäilen).

Mutta onko meillä pelaajia tällaiseen toimintaan vai ovatko asiat niin huonosti kuin Seppo sanoo niiden olevan? Kertokaa toki muutkin mielipiteitänne.

NaCl

  • Salty Bastard
  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 172
  • Joo, olen suolainen jätkä.
    • Profiili
Vs: Uusia kilpailuja...???
« Vastaus #3 : Syyskuu 08, 2015, 18:36:21 »
Ikävä kuulla ettei oo aikaisemmin toiminu  :(

Aattelin tosta 2hu 15:ta että siinä vois kilpailussa laskea kuolemien määrän perusteella voittajan?

Tappelupeliturnauksetki ois varmaan hauskoja, mut mä saisin takkiini ku sieltä tulis kuitenkin joku joka on opetellu kaikki combot ulkoa, heh.

Error 424

  • Discordin Diktaattori
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 343
  • yea ♪
    • Profiili
Vs: Uusia kilpailuja...???
« Vastaus #4 : Syyskuu 08, 2015, 18:47:49 »
Jaa-a, mitään töhö-peliä en voi sanoa osaavani hyvin, mutta olen kyllä valmis osallistumaan jos joku jotain järjestää.
Ongelmaksi vaan nousee sitten tämä perinteinen suomalainen passiivisuus. Kuka jaksaa keksiä ja järjestää? Kuinka moni ja kuinka monta kertaa kukakin jaksaa osallistua? Syntyykö yhden lopettaessa ketjureaktio ja koko homma tyssää siihen?
Niin no, tämä on vain oma pessimistinen näkemykseni.

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Uusia kilpailuja...???
« Vastaus #5 : Syyskuu 08, 2015, 18:59:30 »
Minä en osaa piirtää, mutta järjestin silti piirustuskilpailun.

Mikään ei estä sinua, Natriumkloridi, suunnittelemasta ja julistamasta kilpailun sääntöjä ja ryhtymästä toimitsijaksi, vaikka et olisikaan yhtä hurja yōkain-lahtaaja kuin Vee.

Totta kuitenkin on, että passiivisuus on haitannut foorumin yhteisiä pelitouhotuksia. Toivon, että mahdollisimman moni pelitaitoinen tai -haluinen kävisi ilmoittautumassa tässä säikeessä, jotta mahdollisen järjestäjän vaivannäkö ei valuisi hukkaan.

Larre

  • Vieras
Vs: Uusia kilpailuja...???
« Vastaus #6 : Syyskuu 09, 2015, 00:26:37 »
Aattelin tosta 2hu 15:ta että siinä vois kilpailussa laskea kuolemien määrän perusteella voittajan?
Joko tuo tai sitten se perinteisempi speedrun, siihenhän tuo Pointdevice sopii varmaan aika hyvin.

Tappelupeliturnauksetki ois varmaan hauskoja, mut mä saisin takkiini ku sieltä tulis kuitenkin joku joka on opetellu kaikki combot ulkoa, heh.
Jos Haba ei tämmöistä turnausta voittaisi niin kombottaisin sitä naamaan irl.

Kuka jaksaa keksiä ja järjestää?
Kaipa sitä itseltä voisi tarvittaessa intoa löytyä, joitain ideoita on jo tullut päässä pyöriteltyä. Mutta...

Kuinka moni ja kuinka monta kertaa kukakin jaksaa osallistua? Syntyykö yhden lopettaessa ketjureaktio ja koko homma tyssää siihen?
Toivon, että mahdollisimman moni pelitaitoinen tai -haluinen kävisi ilmoittautumassa tässä säikeessä, jotta mahdollisen järjestäjän vaivannäkö ei valuisi hukkaan.
...nämä yllä mainitut seikat. Jos tässä nyt jonkin aikaa katselee ja miettii sitten mitä tehdään vai tehdäänkö mitään.

NaCl

  • Salty Bastard
  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 172
  • Joo, olen suolainen jätkä.
    • Profiili
Vs: Uusia kilpailuja...???
« Vastaus #7 : Syyskuu 09, 2015, 07:27:58 »
...nämä yllä mainitut seikat. Jos tässä nyt jonkin aikaa katselee ja miettii sitten mitä tehdään vai tehdäänkö mitään.

Jep. Jokseenkin kilpailunhaluisena henkilönä odotan kyllä jännityksellä.