Gensokyo > Omat teokset

Tason MMD videot

<< < (2/3) > >>

zertap:
Hatate kaipaisi vähän sivistystä. Trans rights are human rights jne.

Ayalla oli sentään reaktio kohdillaan :D

Tasoittaja:

--- Lainaus käyttäjältä: zertap - Heinäkuu 27, 2020, 01:47:41 ---Hatate kaipaisi vähän sivistystä. Trans rights are human rights jne.

Ayalla oli sentään reaktio kohdillaan :D

--- Lainaus päättyy ---

Eikös Kensokyrössä kaikki ole muutenkin gei?

Tasoittaja:
Teiniäiti

https://www.youtube.com/watch?v=kDQloncmZ9w

muistin fysiikat laittaa päälle tällä kertaa

Hieda no Mukyuu:

--- Lainaus käyttäjältä: Hieda no Mukyuu - Maaliskuu 15, 2020, 23:23:47 ---Paranteluehdotuksia saatan esittää, jahka olen nähnyt näitä vähintään kolme erilaista...

--- Lainaus päättyy ---

Mielestäni ensimmäinen pätkä on tähänastisista ylivoimaisesti paras. Sen tärkeimmät vahvuudet ovat ilmeissä ja eleissä: Yōmu 12 sekunnin kohdalla, Yuyuko 19 sekunnin kohdalla ja Yōmu 22 sekunnin kohdalla ovat erityisen onnistuneita. Eniten heikkouksia on konepuheen toteutuksessa, mutta sen ei kai tämän lajityypin videoissa kuulukaan olla varsinaisesti uraauurtavaa syntetisaattoritaidetta. Pidän taustamusiikkivalinnasta.

Ensimmäiseen verrattuna toinen teos on aika heikko. Hahmoista jää epämääräisen tönkkö tunne, jota tausta (jonkin halvan virtuaalimaailman uimaranta?) korostaa. Kyseessä ei olekaan ensimmäisen videon tapaan näytelty sketsi vaan lähes pelkkä nauhoitettu vitsi. Sen vuoksi konepuheen luonnoton kulku (»...niin silloinse onkinsetä?») haittaa enemmän kuin se ehkä haittaisi yhdistettynä elävämpään näyttelemiseen. Videon hauskin yksityiskohta on Ayan ääni.

Kolmas video on sekin nauhoitettu vitsi, mutta esitystapa perustuu toista enemmän hahmojen ruumiinkieleen. Siksi tämä toimii toista paremmin (ja ehkä myös siksi, että tällä kertaa tähdellinen filosofinen kysymys jää mietityttämään). Tausta on aika hyvä. Hataten kasvoilla voisi mielestäni käväistä jokin pieni pirullisuuden häivähdys viiden sekunnin tienoilla, kun hän toteaa löytäneensä pahaa aavistamattoman kohteen. Sormen vieminen suun eteen toimii yllättävän hyvin. Ayan lähdön kohdalla kannattaisi hakea kävelyyn hiukan luontevuutta, kasvonilme taas voisi ottaa vahvemmin kantaa (mikä Yōmulta sujui ensimmäisessä videossa mainiosti).

Tämmöisiä ajatuksia heräsi. Korostan, että itse en tee animaatioita, joten juurikaan tarkemmin en pysty selittämään, mitä haen. En myöskään osaa kuvitella, kuinka kauan aikaa noitten väsäämiseen kuluu.

Jään odottelemaan seuraavaa teosta. Lisää Setzin kultakauden sarjakuvia, kenties? Hyvin mielenkiintoista olisi myös nähdä Tasoittajan versioita, lyhyitäkin, elokuvien kohtauksista (vrt. Eyujin »Yama with a shotgun» tai Harpoonnetin »Fear and loathing in Gensōkyō»).

Tasoittaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Hieda no Mukyuu - Syyskuu 10, 2020, 14:20:49 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Hieda no Mukyuu - Maaliskuu 15, 2020, 23:23:47 ---Paranteluehdotuksia saatan esittää, jahka olen nähnyt näitä vähintään kolme erilaista...

--- Lainaus päättyy ---

Mielestäni ensimmäinen pätkä on tähänastisista ylivoimaisesti paras. Sen tärkeimmät vahvuudet ovat ilmeissä ja eleissä: Yōmu 12 sekunnin kohdalla, Yuyuko 19 sekunnin kohdalla ja Yōmu 22 sekunnin kohdalla ovat erityisen onnistuneita. Eniten heikkouksia on konepuheen toteutuksessa, mutta sen ei kai tämän lajityypin videoissa kuulukaan olla varsinaisesti uraauurtavaa syntetisaattoritaidetta. Pidän taustamusiikkivalinnasta.


--- Lainaus päättyy ---

Yleensä lähden uusilla ohjelmilla oppimaan siten, että kokeilen aina tiettyä tai useita ominaisuuksia kerrallaan, mutta ilman että siitä koituisi liikaa työtä ja vaivaa. Näin seuraavaa videota varten minulla on jo perusidea, että miten juuri se tietty opittu juttu toimii. Google kääntäjän teksti puheeksi -ominaisuus on go-to valinta puhumiselle, koska sillä pystyy yleisimmät äänet tekemään itse ilman kenenkään apua. Jos kuitenkin jotkut haluavat lainata ääntään niin mikäs siinä.
Tasutamusiikkia itse epäröin ensimmäisessä videossa, mutta sen pituus jo mahdollisti sen käytön.

Muutenkin nämä lyhyet on ns. perseilyvideoita, joita ei tulekkaan ottaa vakavasti. Tällä hetkellä uskallan vain lyhyitä ja humoristisia videoita vaan tehdä, sillä uskon, että pidemmät projektit aina jäävät kesken, niinkuin monessa muussa asiassa tähänkin mennessä. Sinänsä aika paha, sillä minulla on jo hirveesti ideoita pidempiin ja parempiin projekteihin

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta