Kirjoittaja Aihe: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun  (Luettu 672049 kertaa)

Miyuki

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #525 : Elokuu 26, 2011, 17:33:07 »

Lähes valmis~ omfk kerranki näytän ihan hyvältä cossi päällä ;w; suokaa anteeksi läskeyteni jälleen.
Haista. Ihan kuin olisi edelliset cossis huonoja ollut! Upeita olivat, ja niin on tääkin!

Hazu

  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 445
  • muguu
    • Profiili
    • Tumblr
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #526 : Elokuu 26, 2011, 18:37:56 »

Lähes valmis~ omfk kerranki näytän ihan hyvältä cossi päällä ;w; suokaa anteeksi läskeyteni jälleen.
Todella upeaa työtä.

Mia

  • Kohtalo-Touhou
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 850
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #527 : Elokuu 26, 2011, 19:43:41 »
Spoiler: kuva (click to show/hide)
Lähes valmis~ omfk kerranki näytän ihan hyvältä cossi päällä ;w; suokaa anteeksi läskeyteni jälleen.
Haista. Ihan kuin olisi edelliset cossis huonoja ollut! Upeita olivat, ja niin on tääkin!
Vaikka jo kommentoinkin asua niin täytyy kyllä sanoa että tää on tosi osuvasti sanottu.
Pusi pusi ja cosplay

Erie

  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 366
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #528 : Elokuu 26, 2011, 20:31:31 »
Aloinpas jo miettiä Futo cossia ja törmäsin ensimmäiseen ongelmaan. En löydä hyvää harmaata peruukkia joka olisi suht oikean pituinen. Tämä olisi lähes täydellinen malliltaan (ei tarttis kuin vähäsen leikkailla pulisonkeja lyhyemmiks), mutta väri nyt on ihan väärä. Jos joku löytää jonkun hyvän peruukin Futo cossiin, voisikos ilmoittaa siitä. Ei haittaa jos sitä joutuu vähän leikkailemaan, kunhan nyt ei mitään puolta metriä tartte alkaa lyhentelemään, eikä lisäämään kuitua (koska onnistuisin pilaamaan koko peruukin).

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #529 : Elokuu 26, 2011, 22:52:46 »
Aloinpas jo miettiä Futo cossia ja törmäsin ensimmäiseen ongelmaan. En löydä hyvää harmaata peruukkia joka olisi suht oikean pituinen. Tämä olisi lähes täydellinen malliltaan (ei tarttis kuin vähäsen leikkailla pulisonkeja lyhyemmiks), mutta väri nyt on ihan väärä. Jos joku löytää jonkun hyvän peruukin Futo cossiin, voisikos ilmoittaa siitä. Ei haittaa jos sitä joutuu vähän leikkailemaan, kunhan nyt ei mitään puolta metriä tartte alkaa lyhentelemään, eikä lisäämään kuitua (koska onnistuisin pilaamaan koko peruukin).
katsoppas täältä
http://www.hellocosplay.com/

Erie

  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 366
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #530 : Elokuu 26, 2011, 23:26:34 »
Kiitos. Tuohan onkin hyvä sivu peruukkien ostoon.

Tuli tuossa katsottua kaikki sivun Touhou peruukit ja asut ja sellaiset ja huomasinpas tämän. Huh huh, että on hintaa. On aika ihme jos joku ostaa yli 400 dollarilla yhden propin...

nukkesyndrooma

  • röyhelöperse
  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 473
  • Alisuoireyhtymä
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #531 : Elokuu 27, 2011, 00:17:24 »
Tuli tuossa katsottua kaikki sivun Touhou peruukit ja asut ja sellaiset ja huomasinpas tämän. Huh huh, että on hintaa. On aika ihme jos joku ostaa yli 400 dollarilla yhden propin...
Hyh, kyl tommosen itekki saa varmasti väsättyä alle 100€ tai halvemmallaki <__<

Mia

  • Kohtalo-Touhou
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 850
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #532 : Elokuu 27, 2011, 00:36:50 »
Tuli tuossa katsottua kaikki sivun Touhou peruukit ja asut ja sellaiset ja huomasinpas tämän. Huh huh, että on hintaa. On aika ihme jos joku ostaa yli 400 dollarilla yhden propin...
Hyh, kyl tommosen itekki saa varmasti väsättyä alle 100€ tai halvemmallaki <__<
Varmaan saakin... Eipä tuo edes ole yhtään sen oikean näköinen. Alapäästä puuttuu kaiverrukset ja yläpäässä pitäisi olla kuusi samanlaista sauvaa sojottamassa ulospäin...
Pusi pusi ja cosplay

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #533 : Elokuu 27, 2011, 12:24:52 »
Valmiit ostopropit. I am disapoint
Tämä nyt ei tule mun cossiini mutta pitää ihkuttaa sitä miten hienon propin iskä teki kaverille:
Kyllä, sitä voi rämpyttää ja ainakin tiedän keltä kysyä jelppiä jos ite proppia tartten 8D
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

Miyuki

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #534 : Elokuu 27, 2011, 12:32:07 »
Valmiit ostopropit. I am disapoint
Mä ymmärrän sitä että haluaa tuntea pientä voittoa siitä, että tekee asunsa itse, mutta on säälittävää yrittää tuntea ylemmyyttä siitä.

Mutta on surullista että niin paljon ostopuvuista ja propeista ei edes ole oikeanlaisia, vaan niistä puuttuu asioita tai niitä lisätään. : I

yuki_tears

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #535 : Elokuu 27, 2011, 13:30:18 »
Valmiit ostopropit. I am disapoint
Mä ymmärrän sitä että haluaa tuntea pientä voittoa siitä, että tekee asunsa itse, mutta on säälittävää yrittää tuntea ylemmyyttä siitä.

Mutta on surullista että niin paljon ostopuvuista ja propeista ei edes ole oikeanlaisia, vaan niistä puuttuu asioita tai niitä lisätään. : I

Samaa mieltä. Itse kyllä usein tekee mieli tilata jokin valmis puku, mutta en ole koskaan jaksanut, ja muutenkin monissa cosseissa mitä netistä voi ostaa on jotain Miyukin mainitsemia virheitä, joiden takia ei houkuttele yhtään. Olin kuitenkin iloinen siitä, että kun tein Eirin cossini kokonaan itse, ilman kummosempia apuja (ainoastaan muutaman neuvon sain jossain välissä) Eirin cossini onnistui, vaikka kuulenkin usein sanottavan, etten saisi edes neulaa ja lankaa pysymään kädessäni.

Erie

  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 366
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #536 : Elokuu 27, 2011, 13:50:36 »
Valmiit ostopropit. I am disapoint
Mä ymmärrän sitä että haluaa tuntea pientä voittoa siitä, että tekee asunsa itse, mutta on säälittävää yrittää tuntea ylemmyyttä siitä.

Mutta on surullista että niin paljon ostopuvuista ja propeista ei edes ole oikeanlaisia, vaan niistä puuttuu asioita tai niitä lisätään. : I
Itse en välitä onko jonkun toisen puku ostettu valmiina vai itse tehty. Jos puku on hieno, niin se on hieno siitä huolimatta. Ostopuvut ja propit ovat kyllä harmittavan usein suhteellisen heikkoa laatua tai niistä tosiaan puuttuu jotain, tai jotain on lisätty, kuten Miyuki sanoi. Tai jos jonkun hienon löytää, se on yleensä niin kallis että pyörtyy kun näkee hinnan.
Ymmärrän hyvin ihmisiä jotka ostaa valmiita pukuja tai proppeja, mikäli eivät yhtään osaa itse niitä tehdä tai pidä niiden tekemisestä, mutta tahtovat cossata.


MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #537 : Elokuu 27, 2011, 15:38:02 »
Ymmärrän hyvin ihmisiä jotka ostaa valmiita pukuja tai proppeja, mikäli eivät yhtään osaa itse niitä tehdä tai pidä niiden tekemisestä, mutta tahtovat cossata.
Itse tunnen erään tapauksen, jolla tahto ei aivan taitoa riitä korvaamaan asun tekemisessä ja joka delegoi cosplayn valmistamisesta 75% minulle, mutta sekin tuntuu hänestä silti paljon paremmalta kuin asun tilaaminen täysin jostain ulkopuolisesta kolmannesta lähteestä. Mun mielestä on ihan kannustettavaakin, että kun aloittaa asunsa tekemisen hieman kokemattomampanakin, eikä sitten itse jotain vaikeaa ongelmaa saakaan ratkaistua, siihen pyydetään apua kaverilta tai sukulaisilta, eikä ainakaan edes ompelemista kokeilematta lähdettäisi tilaamaan asuansa valmiina. Eivätkä massatuotannolla tehdyt cosplayt voi koskaan vastata omille mitoille tehtyä ja ajan kanssa viimeisteltyä asua.

Mä ymmärrän sitä että haluaa tuntea pientä voittoa siitä, että tekee asunsa itse, mutta on säälittävää yrittää tuntea ylemmyyttä siitä.
Itse olen sitä koulukuntaa, joka pitää asun tekovaihetta olennaisena ja hauskimpana osana koko harrastusta, mutta se tuskin on suoranaista ylemmyydentunnetta.

Miyuki

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #538 : Elokuu 27, 2011, 16:27:59 »
Mä ymmärrän sitä että haluaa tuntea pientä voittoa siitä, että tekee asunsa itse, mutta on säälittävää yrittää tuntea ylemmyyttä siitä.
Itse olen sitä koulukuntaa, joka pitää asun tekovaihetta olennaisena ja hauskimpana osana koko harrastusta, mutta se tuskin on suoranaista ylemmyydentunnetta.
Niin, kyllä mullekkin asun teko on tärkeimpiä osia cosplayssa. Mutta mä tarkotin ylemmyydentunteella sitä, että on vaikka henkilö A ja henkilö B. Henkilö B on ostanut asunsa netistä, ja asu on ammattimaisesti tehty ja juuri oikeanlainen pienten muokkausten jälkeen. Henkilö A teki asunsa suurimmaksi osaksi itse, äitinsä avulla. Henkilö A:n asun ompelu vaihtelee kehnosta hyvään ja yksityiskohdat joko puuttuvat tai ovat surkeasti väsätty, mutta silti hän tuntee syvää rakkautta asuun. Henkilöt A näkee henkilön B asussaan, ja huomaa ammattimaisen ompelun ja päättelee sen olevan ostopuku. Henkilö A sanoo, että hänen asunsa on parempi, koska se on itse tehty.
Tuollaista näkee.
Ihmiset, joiden mielestä oikeata cosplayta on vain sellainen, jossa tehdään itse omat asunsa ovat yleensä (oman kokemukseni mukaan aina, mutta eipä yleistetä liikaa) tekopyhiä.

Sitten johonkin muuhun aiheeseen: Tiesittekö että puvun takkeihin ei olla tarkoitettu tehdä sellaisia muutoksia, kuten poistaa taskuja tai nostaa takkiriviä? Minä tiedän. Nyt vähän liian myöhään tosin.

Erie

  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 366
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #539 : Elokuu 29, 2011, 18:31:41 »
Nyt alkoi viikatteen väsääminen ja Komachin pompuloiden tekeminen (viime kerralla käyttämäni valmispompulat eivät ole tarpeeksi hyvät koska väärä väri ja koko). Mites tuota aikaisemmin suositeltua Paverpolia oikein pitäisi käyttää? Kun mukana ei ole ohjeita... Pullosta suoraan proppiin vai onko parempaa tapaa? Ja pitääkö jotain erityistä huomioida sitä käytettäessä? Ensimmäistä kertaa tehdessä otan oikein varman päälle, etten nyt sähellä mitään tyhmää.