Ikä-Ihminen kun oon, niin onhan tuota tietotekniikkarautaa tullut omistettua aika pitkällä aikavälillä. Ensimmäinenä monesta jo useasti mainittu, legendaarinen Commodore 64 kahdeksankytluvulla. Tälle tuli väkrättyä itse basicilla teksti/merkkigrafiikkaseikkailuja.
Kuuslankun peleistä BubbleBobble oli suosikkini. Ylivoimaisesti! Se oli kyl aika härdelliä se kasettipelien latailu, mutta jälkeen hankittu lerppuasema pelasti paljon.
Konsolia en itse lapsuudessani omistanut. Toki NESiin, SNESiin, Master Systemiin ja Megadriveen tuli kavereilla tutustuttua. Päälimmäisenä Sonicit, Mariot ja ennenkaikkea MegaManit!
Nykyään on NES vakiona telkkarissa kiinni ja aina sillointällöin on kiva nostalgiatrippailla MegaMan2:n kanssa.
Seuraavana tuli Amigat ja Atarit -- Amiga 500 ja Atari 520ST löytyy vieläkin pyörimästä nurkista, tonnikakssatasen Amigan ja Atari STE:n myin joskus takavuosina parempaan kotiin. Pelejäkin tuli pelailtua, niinkin paljon ettei oikein enää muista. Rainbow Islandsia toki BubbleBobble-fanaatikkona tuli hakattua, kuten muitakin vastaavia tasohyppelyjä. Cannon Fodder oli kans kiva.
EDIT:
XENON2MegaBlast!XENON2MegaBlast!XENON2MegaBlast!XENON2MegaBlast!!!111Trackerisoftaa tuli Amigalla innokkaasti pyöritettyä. Konemusiikkia on tullut tuotettua siitä asti vahtelevalla panostuksella ja fanaattisella paneutumisella.
PC-harrastus tuli, se oli ysärin alkuu (vai kasarin loppuu, ei voi muistaa muinaishistoriaa varmuudella). Ekanan rautana joku tuliterä 386DX VGA-näytöllä, jolla hintalappuna oli sillon muistaakseni joku kymmenisentuhatta mummonmarkkaa.
Sierran ja Lucasartsin seikkailupelit oli kovia. Kuten Myös ropepuolla Ultimat. Sit tuli Wing Commanderit, Star Controlit, Dune2, Ultima Underworldit ja Wormsit. Mainittujen jälkeen Doom ja sitten Quake. Tähän loppuikin aktiivisempi pelailu-urani.
Nykyään tulee pelattua casuaaliotteella ja harvakseltaan - en oikeastaan pelaa kuin StepManiaa ja Touhouta vähänkään aktiivisemmin. Varmasti nuita pelejä mahtui uralle paljon enemmänklin, mutta täs nyt jotain nopeaa kirjoituksentynkää että saan tekosyyn pumpata mahtavaa ketjua!
Demoja ja vastaavia scenejuttuja ei oikeastaan ole tullut itse tehtyä. Mitä nyt vähän Trackerimusaa joskus julkaistua. ASMeilla olen kaynyt tasan kerran. Se oli -95 kun meiningit oli vielä messuksekuksella. En enää menossa -- pitäköön ES:t CS:t ja tunkit tykönään