Todellisuus > Off-topic keskustelu

Älä alistu!-kampanja, homofoobisuus ja fundamentalismi

<< < (2/7) > >>

Lattianpesuaine:
mutta ei sen takia tarvitse uskovia sen takia tuomita että ne on tota mieltä.. se vain lukee raamatussa ja ne uskoo siihen. homofobia on rasismin ja seksismin kaltaisiin ennakkoluuloja...  

Miyuki:
Ja homofobia on vähän ku kristinusko tässä maassa: Moni omaksuu sen, ku kotona oli samanlainen ajattelutapa, sitä sen enempää ajattelematta.

Ja siitä tulee "piilohomofoobisuus", josta loistava esimerkki on äitini kihlattu. Hän ei pidä homoista.

Siis jos häneltä asiasta kysyy, sanoo hbän että ihan sama hänelle on mitä muut tekee elämällään, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Mutta kysyppä häneltä, että mitä hän tekisi, jos mies häntä alkaisi iskemään. :) "No kyllähän minä silloin turpiin vetäisin."

"Ei minua ne homot häiritse, kunhan eivät minua yritä."
"Ei minua noiden mustien ihmisten olemassa olo häiritse, kunhan ne vain asuvat toisessa kaupunginosassa, käyvät eri kaupoissa, partureissa ja kouluissa kuin me valkoiset."

Suodeth:

--- Lainaus käyttäjältä: Nekazh - Maaliskuu 27, 2011, 20:46:28 ---Itsehän olen sillä kannalla että kaikki uskonnot on jees mutta on yksilöitä jotka pilaaa kaiken..sama pätee kansallisuuksiin...

Ja..nämä homo jutut on sellasta että, antaa jonkun tehä mitä haluaa

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä, aina on joku joka tulee ja mussuttaa, että kun ei ole hyvä näin.
Tämän takia omasta mielestäni maailmanlaajuinen ydinsota olis ihan jees. Ei jäisi ketään pilaamaan yhtään mitään.

Kaikki tekee mitä tykkää. Olen joskus ollut erittäin kriittinen uskonnosta ja vähemmistöistä ja muista, mutta en enää. Elää vaan sitä omaa elämäänsä. Ihan kuin joku homoseksuaali tuolla jossain häiritsisi jotain homofobista. Erilaisten ryhmien leimaaminen ei ole sitä, mistä pitäisi tykätä. Tätäkin on niin helvetin vaikea selittää. En tiedä edes mitä.

Hilselinko:
Vai että tälläistä (kun alan nyt kirjottelemaan tätä, niin kattolamppi pimahti. Oi saatana tää vaikuttaa jo nyt pahalta, mutta menkööt. Tää tulee olemaan pienin aihe listalla, miksi joutuisin helvettiin.)

jos nyt ollaan ihan asiallisia ja mietitään tätä silleensä kivan rationaalisesti, niin eikös kirkko kaiva tässä suoraan omien jalkojensa alta maata pois ja oikein urakalla. Tai siis, kirkkohan mainostaa itseään suvaitsevaisena ja rakastavana yhteiskunnan osana ja tähänhän kiteytyy koko luterilainen oppimmekin. Rakkaus ja tasa-arvo, mutta kun kirkko alkaa itse muuttelemaan sitä mikä on tasa-arvoa ja mitä tai ketä saa rakastaa alkaa se olemaan vähän liian hämärää hommaa. On myös outoa miten kirkko alkaa näinkin suorasanaisesti kritisoimaan ihmisten seksuaalisia vakaamuksia. Onhan se nimittäin täytin jokaisen ihmisen omia asioita, mitä hän tekee, uskoo tai mistä hän pitää. Eikä näitä asioita saa sotkea Raamattuun, tai siihen mitä siellä lukee. Jokaisen tulisi tehdä omat päätöksensä siitä, minkä näkee ja kokee itsellensä parhaaksi. Onko siis kirkolla tai kenelläkään kirkkoon kuulluvalla mitään sanottavaa homoseksuaaleille heidän asemastaan yhteiskunnassa? Omasta mielestäni ei paljokaan paskaakaan. Onkohan kirkolla tässä takana pyyteetön huoli ihmisistä ja heidän tekemisistään vai pistävätkö he taas kerran nokkansa sinne mihin se on a) aivan liian suuri ja b) mihin se ei kuulu tipan vertaakaan?


Tässä vapaassa 2000-luvun maailmassa ei kylläkään kirkolla ole kovinkaan paljoa sananvaltaa ihmisissä, enkä siis itse näe tätä kampanjaa kovinkaan suurena "uhkana" kellekkään. (paitsi ehkä huonosydämmisille papeille) mutta onhan se hitusen autonta alkaa moittimaan ihmisiä ja paasaamaan pelastuksesta, mihin suurinosa suomalaisista ei edes usko.

Tiedä häntä sitten oikeasti mitä tuolla tapahtuu, mutta minä olen kantani ottanu, sitä puolustan ja siinä minä myös pysyn, enkä liikahda milliäkään.

hwllu:

--- Lainaus käyttäjältä: Hilselinko - Maaliskuu 27, 2011, 21:56:06 ---jos nyt ollaan ihan asiallisia ja mietitään tätä silleensä kivan rationaalisesti, niin eikös kirkko kaiva tässä suoraan omien jalkojensa alta maata pois ja oikein urakalla.

--- Lainaus päättyy ---
...ja tähänkin kampanjaan on myöhemmin sanottu että kirkko ei ole tätä mieltä...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta