Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Selleri

Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16
91
Vaikka olenkin helposti vaikuttuva, luulin jo selvinneeni tästä suht traumoitta.

Sitten tämä repi haavat auki.

Tekee vain mieli halata jotakuta tärkeää ja lakata olemasta.

92
Esittele itsesi / Vs: Lähettiläs ilmoittautuu!
« : Toukokuu 11, 2012, 13:28:33 »
tänne keskustelemaan touhousta
Väärä paikka, sivuston nimi kusettaa :,,,D
Enemmän tai vähemmän hauskaa koska totta.

93
Kensokyrön yleinen keskustelu / Vs: Touhou.fi - Turnajaisarkisto
« : Toukokuu 08, 2012, 15:18:45 »
Lainaus käyttäjältä: Seppo Hovi
   
Week 4
Scoring Challenge - IN Border Teamilla

Säännöt tämän viikon pelille:
1. Hanki mahdollisimman suuri pistemäärä IN:ssä! Vain Easy/Extra sallittu!
2. Voit pelata vain Border Teamilla.


Easy
1. Shoujo-ai Nyymi - 2,324,502,620 - Cb - Replay
2. Erppo - 2,150,691,620 - Cb - Replay
3. tomko - 2,087,881,610 - Cb - Replay
4. Dodgeball - 1,881,381,460 - Cb Replay
5. Cactu - 1,749,776,740 - Cb - Replay
6. LeYon - 1,682,405,220 - Cb - Replay
7. JRa - 1,463,897,260 - Cb - Replay
8. Korven_soturi - 1,057,782,390 - Cb - Replay
9. J_onn_e - 989,905,770 - Cb - Replay
10. Skwrl - 944,022,080 - Clear - Replay
11. Suiggari-Tou - 826,550,300 - Ca - Replay

Extra
1. Erppo - 2,103,479,200 - C - Replay
2. Cactu - 2,029,503,190 - C - Replay
3. Shoujo-ai Nyymi - 2,005,035,360 - C - Replay
4. Vanhaomena - 1,829,367,160 - C - Replay
5. tomko - 1,782,080,040 - C - Screenshot
6. Dodgeball - 1,541,193,670 - C - Replay


Erikoishaaste! - Selviä PCB:ssä ilman vertikaalista liikkumista ReimuB:llä!

Säännöt tämän viikon pelille:
1. Selviydy PCB:ssä ilman vertikaalista liikkumista! Vain Normal/Phantasm sallittu!
2. Voitte käyttää vain ReimuB:tä.
3. Osallistujat rankataan ensin clearin perusteella, sitten jäljellä olevien elämien. Jos tulee useampi maxlife cleari, enemmän pisteitä saanut voittaa.


Normal
1. Vanhaomena - 9 - C - Replay
2. Shoujo-ai Nyymi - 3 - C - Replay
3. tomko - 1 - C - Screenshot
4. Cactu - 0 - 6 - 260,920,400 - Replay
5. JRa - 0 - 6 - 233,342,750 - Replay

Phantasm
1. Vanhaomena - 0 - Shikigami "Ran Yakumo" - Replay
2. LeYon - 0 - Evil Spirits "Bewitching Butterfly Living in the Zen Temple" - Replay
3. Cactu - 0 - Yukarin kolmas nonspell - Replay

94
No väliäkös sillä, harvemmin kukaan on kyvykäs Easy 1cc:n jälkeen menee ekstraa läpi
Olen kyllä kuullut tapauksista jotka saavat extroja läpi mutta Normal 1CC ei onnistu.

Ja on se myös kiva päästä omat taidot ylittäviä kenttiä kuitenkin kokeilemaan vaikkei ihan putkeen menisikään, eiks jeh?

95
Kensokyrön yleinen keskustelu / Vs: Touhou.fi - Turnajaisarkisto
« : Huhtikuu 23, 2012, 20:34:32 »
Lainaus käyttäjältä: Seppo Hovi
Scoring Challenge - EoSD MarisaB:llä

Säännöt tämän viikon pelille:
1. Hanki mahdollisimman suuri pistemäärä EoSD:ssa! Vain Easy/Lunatic sallittu!
2. Voit pelata vain MarisaB:llä.


Easy
1. Vanhaomena - 118,307,170 - C - Replay
2. tomko - 89,756,700 - C - Replay
3. ObD - 48262510 - C replay
   
Lunatic
1. Vanhaomena - 339,859,690 - C - Replay
2. Cactu - 265,062,910 - 6 - replay
3.


Erikoishaaste! - Selviä EoSD:ssa mahdollisimman hyvin ilman focusta ReimuA:lla!

Säännöt tämän viikon pelille:
1. Selviydy EoSD:ssa ilman focusia! Vain Easy/Extra sallittu!
2. Voitte käyttää vain ReimuA:ta.
3. Osallistujat rankataan ensin clearin perusteella, sitten jäljellä olevien elämien. Jos tulee useampi maxlife cleari, enemmän pisteitä saanut voittaa.

   
Easy
1. Vanhaomena - 9 - 105,626,770 - C - Replay
2. Cactu - 9 - 90,778,760 - C -  Replay
3. tomko - 9 - 81,096,610 - C - Replay
4. Tuomirovasti - 9 - 65,234,660 - C - Replau
5. LeYon - 5 - C - Replay
6. Shoujo-ai Nyymi - 1 - C - Replay
   
Extra   
1. Cactu - 4 - C - Replay
2. Vanhaomena - 3 - 217,090,740 - C - Replay
3. tomko - 1 - C - Replay

96
Omat teokset / Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« : Huhtikuu 23, 2012, 14:50:31 »
tässä mietin... miksi reisenin korvissa on sellaset homot napit?

Tjaa'a, tekokorvat?
Lainaus
Reisen's rabbit ears, strangely, always have two accoutrement-like buttons on them. It looks like the ears were linked to Reisen's head by buttons. Many fans made fun of this and said Reisen's rabbit ears were artificial. However, Silent Sinner in Blue chapter 8 showed other rabbits in the Lunar Defense Corps for the first time, and they also have the same buttons on straight ears, unlike the floppy ears of "civilian" Earth and Moon rabbits.
Tai sitten jotain sotajuttuja, kuulokkeet? Jokin tapa jolla saa sotilaiden korvat pystyiksi ja uhkaavammiksi? Vitustakos minä tietäisin.

Ja mikä niistä nyt tekee homoja, ja mitä sillä tarkoitat?

97
Omat teokset / Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« : Huhtikuu 14, 2012, 23:28:45 »
Ilmapiirissä oli jotain kummallista, sen aistin itsekin. Se oli kuin ennakkoaavistus jostain pahasta, tuntui siltä että jokin oli toisin kuin pitäisi olla, vaikkei mikään ollut paljain silmin nähtävästi vialla. Jokin häivähtävä tunne pisti minut avaamaan ikkunani kaihtimet ja ehdin juuri vilaukselta nähdä epäselvän hahmon juoksemassa käsittämätöntä vauhtia itseäni kohti, ennenkuin se hyppäsi kissaeläimen lailla ilmaan ja paiskautui ikkunani läpi. Huippuun treenattujen refleksieni ansiosta ehdin nojautua voimakkaasti taaksepäin, tämän nyt ylitseni lentävän otuksen tieltä, jonka potkaisin huoneeni kattoon kaikilla voimillani, tukeutuen käsiini joiden ulottuvilla lattia nyt oli upean väistöliikkeeni ansiosta. Antamatta syntyneen liike-energian suotta mennä hukkaan, jatkoin kiepsahdusta ja heitin täyden kuperkeikan laskeutuen kyyryyn jaloilleni. Aistin tämän selkkauksen jatkuvan vielä hetken aikaa, joten käytännöllisyyden vuoksi viskasin päälläni olleen kylpytakin kevyesti parin metrin päähän viereeni paljastaen lihaksikkaan ruumiini, enkä hetkeäkään liian aikaisin, tuntemattoman otuksen ponnistaessa katosta kohti edessään seisovaa taistelijaa. Nyt en mitään kerennyt tekemään, ja epämääräinen uhka iski minut maahan voimalla joka sai laminaattilattian halkeilemaan ja irtoamaan sijoiltaan.

Valmistauduin jo vastaanottamaan raatelukynnet rintakehääni tai torahampaat kaulaani, mutta kuulinkin puhetta. Uskalsin katsoa tunkeilijaa aiempaa tarkemmin, ja hetkelliseksi hämmästyksekseni näin Seppo Hovin tutut kasvot. Tämä otus pyrki kuolan ja veren (en totta puhuen tiedä kenen) suupielistään valuessa selvästi tuottamaan pedon äänihuulillaan jotain kieltä mitä ihminen kykenisi ymmärtämään, ja hetken kulmiani kurtisteltuani ja korviani höristeltyäni aloin saada selvän tuosta epäinhimillisestä korinasta. "Eikö modet ole hereillä perkele?" En aivan käsittänyt mitä tämä merkitsi, ja ilmeeni oli sen mukainen kysyessäni "Mitä tuolla tarkoitatte, arvoisa käyttäjä?". Timmit kehomme hankautuivat yhteen hien ja veren hajun levitessä huoneeseen Sepon kasvojen lähestyessä omiani, hänen huultensa liikkuessa kuin aikoisi taas sanoa jotain. "Endingei ei sais postailla." Silmäni laajenivat tajutessani mitä luultavimmin oli tapahtunut, kierähdin kaataen hieman rauhoittuneen Hovin selälleen, ja siirryin koneelleni pikaisesti katsomaan mitä perusteltujen mielipiteiden, kovan kritiikin ja älykkäiden heittojen keskuksessa, omalla foorumillamme, oikein kuului.

Hämmennykseni ja lievä vitutukseni vaihtui ymmärrykseen, toivoihan endingien osittaisenkin paljastamisen tekemättä jättämistä yläpuolellamme olevista tahoista itse kaikkein vaikutusvaltaisinkin. Vakuutin osittain huoneeni tuhonneen hirviön siitä että tekisin asialle jotain, jolloin tuo oli Batmanin tapaan kadonnut kun seuraavan kerran hänen suuntaansa vilkaisin. Minun oli aluksi vaikea uskoa että tuo juoksisi yhtä menoa Tampereelle saakka, mutta vielä vaikeampi oli minun uskoa että kyseinen kauhistus kykenisi käyttämään mitään kulkuneuvoa tai julkisilla ihmisten keskellä matkustamaan. Luoja niitä auttakoon ketkä hänen tielleen sattuisivat.

Tästä tapahtumastahan opimme että älkää postatko endingejä tai osia niistä, minulla ei ole varaa rempata ikkunaani jatkuvasti. Kiitos ~☆

98
Off-topic keskustelu / Vs: Polluutiota aiheuttava poliittinen aihe
« : Huhtikuu 11, 2012, 21:19:26 »
"ja venäläisillä sirpin ja vasaran muotoinen"
onkohan tuo nyt ihan korrektia?
Tuo pisti miettimään että olisiko kaikkine ylilyönteineen kyseessä vain vitsi jonka tiedotusvälineet ottivat todesta?

99
Omat teokset / 北方-Project Pseudoblogauslanka
« : Huhtikuu 02, 2012, 01:10:07 »
Mikä: "Elikkäs foorumin yhteinen peliprojekti. Tarkoituksena on tehdä vahvasti Touhoun tyyliin pseudosuomalaiseen mytologiaan pohjautuva jännä elämys."

Miksi: Rekryämisaihetta en jaksa ruveta siistimään kaikesta turhasta, joten päivittelen tähän lankaan tiedonjyväsiä ja mietteitäni projektin edistymisestä siltä varalta että joku ulkopuolinenkin sitä haluaa seurata. Tämä muuten saattaa pidemmän päälle käydä yksipuoliseksi ja kenties jopa tarjota harhaanjohtavan kuvan jos vain itse annan tilannepäivityksiä, vapaaehtoiset tähän homman ilmoittautukoot.

Saa täällä myös esittää kysymyksiä koko hullutukseen liittyen.



1.4.2012

Yleisellä tasolla olen iloinen siitä miten hyvin asiat ovat sujuneet: yhteen hitsautuneeksi ei tiimiä voi todellakaan vielä hyvään aikaan kehua, mutta ihmisiä lienee oppinut tuntemaan pikkuhiljaa itse kukin, ja näkemyksiä projektista saatu yhtenäistettyä ja ohjattua, toivottavasti siihen parhaaseen suuntaan. Ei ole tosiaankaan onneksi saanut iloita että "Vau, kaikki on samaa mieltä kaikesta", mielipide-eroja on löytynyt ja löytynee vastakin. "Onneksi", koska tämä todistaa sen että mielipiteitä on. Uskoakseni lauma jees-miehiä ei etene minnekään, eikä yhden visionäärin omaava tiimi harvoja poikkeuksia lukuunottamatta saa aikaan muuta kuin ison metaforan masturbaatiolle. Täytyy tietysti myös välttää liian monen tahon yht'aikaista palvelemista, mutta alas ammuttujen ideoiden määrä antaa ymmärtää että tuohon sudenkuoppaan ei astuta. Pari ohjaajaluonnettamme pitävät kyllä huolen varovaisesta tasapainoilusta kohti parasta lopputulosta. Virallisesti leikin on jättänyt kesken yksi jäsen ja muutaman aktiivisuus on vielä kyseenalainen, mutta ymmärrettävistä syistä tavoittamattomiakin löytyy. Pitkälti jokainen mukana oleva on mukana huvin vuoksi, ja haluaa projektin toteutuvan ja auttaa viemään sen loppuun asti. Ehkä tällä kokoonpanolla sinne asti päästäänkin.


Ehdotus tulipohjaiseksi perusvihuksi, Anakichin käsialaa

Pelin kulku ja sisältö ollaan jo päätetty käytännössä niin pitkälle kuin ilman oikeaa kenttäsuunnittelua ja juonenkirjoitusta on mahdollista, ja molempien tarkempi luominen on alkamassa raamien julistamisen myötä. Nyt suunnitelmia lukiessa vielä näkyy hyvin vahvana se mistä projekti lähtikin: Touhou suomiteemalla. Jokainen kuitenkin halunnee jättää oman jälkensä tähän, emmekä tahdo lopullisen tuotteen olevan vain ZUNin luomaan templateen sovitettu pikaruoka. Haasteeksi jää tämän toteuttaminen ilman että harhaudumme liian kauas alkuperäisestä ideasta, mutta ilolla lähdemme ongelmaa ratkaisemaan. Julkaisuhan on vielä kuukausien päässä, emmekä ole edes lopullista moottoria vielä aikaansaaneet/päättäneet. Kiirettä ei ihan vielä ole kunhan käytämme meille siunatun ajan oikein.


Kovalevylläni on nykyään kansio "Seppo Hovin lomakuvat"

Tässä epämääräiset kuulumiset projektin kehittelyn suunnalta, konkreettisimmista aikaansaannoksista enemmän ensi kerralla (olisiko viikon päästä?). Toisin kuin voisi luulla, tämä ei johdu siitä että näytettävää ei ole vaan pitkälti siitä etten itse ole varma siitä mitä kaikkea "saan" paljastaa. Kuuluuhan sitä jäädä vaikka mitä pelaajan selvitettäväksi ^^
+Konkreettisuudet olisi myös ollut hyvin vaikea sijoittaa muun tekstin tyyliin tällä kertaa.

100
Off-topic keskustelu / Vs: Help your friend!
« : Maaliskuu 18, 2012, 01:21:12 »
Älkää unohtako Shaun of the Deadin tekijöiden Hot Fuzz -nimistä poliisileffaa.

101
Moderni audiovisuaalinen kulttuuri / Vs: RTS-pelit
« : Maaliskuu 17, 2012, 12:34:41 »
C&C4:stä on kanssa kuullu aika paljon paskaa ja C&C:Red Alert 3:kin oli vähän RA-sarjan häpeäpilkku. Mutta mitä vikaa Tiberian Sunissa?
RA3:sta tiedän ihmisten valittavan vain "Yhyy iloiset ja värikkäät grafiikat, mä tahon mun grimdarkin todellisuuden yäääh", pelattavuuden osalta tuo on itselleni osoittautunut sarjan parhaaksi. Ei näissä peleissä jumalauta ole koskaan realismista kyse ollut, Red Alertia kehittäessä Westwoodilla jopa kokeilivat RA:n aikoihin tankkeja jotka toimivat kuten oikeat ja heittivät ilmoille "Yes, that would be realistic. But would it be fun?". Tietysti pitää yrittää jättää huomiotta Westwood-fanipoikien ulinat jotka ovat vieläkin perskipeitä siitä että WW hajotettiin ja EALA otti ohjat. C&C4 poikkeuksena tämä EA:n studio on mielestäni tehnyt aivan tyydyttävää jälkeä sarjan kanssa, mitä nyt en tosiaan pidä näiden päivityspolitiikasta Tiberium Warsin ja Kane's Wrathin kanssa, kun lopputuloksena on miltei eri peli kuin mitä kaupoissa myytiin. (Ja tietysti uuden pelin julkaisun jälkeen hylätään edellinen...)

Tiberian Sunin itselleni pelikelvottomaksi tekee jotenkin outo rytmitys, tuntuu siltä että rahaa ei millään saa sopivalla tahdilla. Voisihan sitä väittää jo sarjan ensimmäisessä osassa olleen tuon ongelman, mutta siinä paljon pienemmän mittakaavan johdosta tuo ei häiritse, voi oikeasti ottaa rennosti pelatessa (ellei sitten oikeasti tykkää siitä ADHD-menosta kun laitetaan nopeus tappiin, yh).

Myös GDI:n puolustustornit ovat ideana jännä, mutta käytännössä se on vain turhauttavaa ensin rakentaa alustoja ja sitten muistaa vielä tehdä tykit. Ja Nodin tykistön hirviömäinen tarkkuus.. helvetti oikeasti, sen jälkeen kun se on laukaissut, ei väliä mihin liikkuu, vahinko kohteeseen on taattu. Mitä koodaajien päässä mahtaa liikkua? Kaikenmaailman tiberiumhirviöt ja meteorimyrskyt taas ovat enimmäkseen perseestä, vaikka on se jännä yrittää heittää omaa jalkaväkeä vihollisen tiberiumkentälle ja toivoa että visceroidit tekevät jotain hyödyllistä.

Myös Hunter Seeker Drone.. KUKA SUUNNITTELEE VIDEOPELIIN JOTAIN TÄLLAISTA? Klikkaat ja vastustajalta menee satunnainen rakennus/yksikkö. Vastustaja tuhoaa minulta Construction Yardin ilman että näkee mitään vaivaa sen eteen, oma droneni lentää vain kiväärimiehen niskaan. Tekee mieli iskeä nyrkki näytöstä läpi joka kerta kun peli varoittaa tuollaisen lähestyvän. Sama pätee kaikenmaailman ohjuksiin ja muihin tukivoimiin. Koko pelissä on yksinkertaisesti liikaa "I win"-nappeja joille vastapuoli ei mahda mitään ellei alunperin onnistu jo estämään niiden rakentamisen. Verratkaa myöhempien pelien malliin jossa kunnollisen superaseen rakentamiseen menee ikuisuus ja sellaisen valmistumisesta ilmoitetaan vastapuolelle näyttävästi. Useimmiten myös pienemmät tukivoimat on näissä helppo torjua, em. minkä vain kuljetuskoneen voi ampua alas.

Tiberian Sunissa en myöskään kampanjasta osaa pitää. Muita osia elokuvamaisemmat välivideot maistuvat hyvin, mutta itse tehtävissä on liikaa parilla yksiköllä perseilyä ilman MCV:tä. Ja näistä taisi jokainen kuitenkin päättyä MCV:n saapumiseen ja uuteen tavoitteeseen: tapa kaikki. Oh thanks bitch, nuo olisivat olleet aivan helvetin kivoja puoli tuntia sitten, ei tämän kentän yli viistäminen enää jaksa kiinnostaa.

Tässä vituttavimmat asiat jotka näin äkkiä tulivat mieleen, pelin puolustuksena voin myöntää että tunnelma on omaa luokkaansa ja muutamia hauskojakin gimmickejä on keksitty. Luettelemani "ongelmat" ovat kai kaikki modaamalla korjattavissa, mutta vanillana tätä peliä nykyään tuskin siedän.

102
Moderni audiovisuaalinen kulttuuri / Vs: RTS-pelit
« : Maaliskuu 17, 2012, 02:05:14 »
Onhan RTS:ää jos toistakin tullut pelailtua, viimeisimpänä uutena tuttavuutena Total Annihilation josta Juhozki mainitsikin. Ilmatyynyalusspämmi on kivaa. Ja vedenalaiset tankit.

Genreen tutustuttajina ja erityisen lähellä sydäntä ovat Command & Conquerit, josta kykenen miltei joka osasta löytämään jotain kivaa enkä järjestykseen pistämään. Poikkeuksena muutamilla typerillä ratkaisuilla pilattu Tiberian Sun sekä jo perustaltaan pahasti rikki oleva C&C4, josta en koe olevan tarpeen puhua.

Erityiskehut nyt on pakko heittää suht. tuoreelle RUSElle. Vaikka pelin nimikko-ominaisuus (öh, juonet/hämäykset?) jääkin vähän olemattomaksi, on tässä mittakaavaltaan ja tahdiltaan harvinaisen tyydyttävä naksuttelu. Voisin sanoa että tässä klikkausnopeutesi, multitaskaus ja kaavojen opettelu ulkoa merkitsevät vähemmän kuin monissa muissa naksuissa, ja suurempaan rooliin nousee itse taktikointi. Ainakin olen itse kyennyt voittamaan useahkon taiston oikeasti keksimällä epätoivon hetkellä jotain odottamatonta, en vain rakentamalla asioita vastapuolta nopeammin.

103
Foorumipelit sinne hiekkalaatikkoon?
No tämä kyllä liittyy lähemmin Touhouhun (toohooseen? onko tämän taivuttamiselle jumalauta jotain standardia) kuin todellisuuteen..

104
Säännöt ja ilmoitusasiat / Vs: Touhou.fi Blogi
« : Maaliskuu 06, 2012, 03:28:30 »
YOU ALL ARE THE SAME
Kiva tietää että kello on näin kolme aamuyöllä. Heräämisen jälkeen sitten taas aika katua kaikkea tuonne tihrustamaani.

105
Off-topic keskustelu / Vs: Oldskool ja naavaparrat
« : Maaliskuu 04, 2012, 23:03:27 »
Päätinpä taistella ilmaiseksikin julkaistun Command & Conquer Goldin aka. C&C95:n lanikuntoon pöytäkoneelleni ja miniläppärilleni. Iltahan siinä kului kaikenmaailman fanipäivityksiä sun muita läpikäydessä, ja lopuksi parhaassakin tapauksessa toisella koneista peli kaatui jostain syystä aina hetken matsin alkamisen jälkeen.

Sitten päätin että vitut, sukelsin hyllyyni ja kaivoin esille alkuperäiset vastapelaajana toimivaa siskoa vanhemmat C&C CD-levyt jotka sisälsivät pelin DOS-version, asensin molemmille koneille Dosboxin avulla tyylikkäästä installerista nauttien, pistin siskon pelaamaan muutaman ensimmäisen tehtävän päästäkseen pelimekaniikoista perille, jonka jälkeen IPX:ää emuloiden matsi.

Vanhemmassa vara parempi, perkele.

Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16