mua kiinostaisi joku kuva homma jos viel löytyySitten vain viestiä minulle ja Sellerille... Kerrot mitä osaat/haluaisit tehdä, niin katsotaan asiaa tarkemmin.
En osaa kyllä ohjelmoida mutta jos arttiapua kaipaa niin voinen ilmoittautua vapaaehtoisena, sen verran kiintuisa idea 83Pitääpi pitää mielessä... Tällä hetkellä tosin näyttää siltä, että hahmosuunnittelijan paikka on erittäin haluttu.
Ehdottaisin että pidätte hahmosuunnittelun ikäänkuin avoimena, eli postaatte hahmoista yleisidean (teema, voimat, luonne, jne.) ja kukin halukas taiteilija tekee omat tulkintansa aikansa/motivaationsa puitteissa ja valitsette niistä parhaat. "Virallinen" taitelija sitten laatisi pelin kuvituksen niiden pohjalta, taidedissonanssi kun tekee aina hallaa pelille (esim Sengoku Gensokyon kuvituksen ns. kollektiivitoteutus).Olen samaa mieltä tuosta Sengoku Gensokyosta... Pitääpi Sellerin kanssa kehitellä tähän joku järkevä
kysyn että teettekö te eka ajatuksen millaset hahmot on (esim luonne) ja me luodaan ulkonäkö?Voitte toki antaa myös ideoita hahmojen luonteesta yms... Koska kyseessä on ns. foorumin
kyllä tämä olisi se paras vaihto ehtokysyn että teettekö te eka ajatuksen millaset hahmot on (esim luonne) ja me luodaan ulkonäkö?Voitte toki antaa myös ideoita hahmojen luonteesta yms... Koska kyseessä on ns. foorumin
yhteinen projekti - niin olisi hyvä, että keskustellaan yhdessä siitä minkälaisia kummajaisia
pelissä tulisi mukana heilua.
Mutta ensin kai pitäisi kehittää ne hahmot ja mitä ne ovatTottakai... Siksi esitänkin kysymyksen:
Mutta ensin kai pitäisi kehittää ne hahmot ja mitä ne ovatTottakai... Siksi esitänkin kysymyksen:
Mitä suomalaisia taruhahmoja pelissä tulisi olla?
Ovatko keijut edelleen sitä geneeristä tykinruokaa, vai pitäisikö ne korvata jollakin muulla?
^Väinämöinen. En pidä tätä projektia itseään kunnioittavana jos Suomen taruston yksi suurimmista nimistä jätetään ulos.Väinämöinen 6 tason bossiks tai extran. Se vois olla aika hienoa.
Noeivaiskaan, mut Väinämöinen olisi aika kova.
Eikä minään bishieversiointina :c Väinämöinen on vanha mies jolla paljon partaa.
Ja niistä geneerisistä tykinruokavihollista: keijut saattaisivat olla yksi vaihtoehto koska niitäkin on suomalaisessa tarustossa/mytologiassa. Mitään muita vaihtoehtoja minulla ei ole mielessäni tällä hetkellä.no ei niitä pahemmin ole suomen mytologiassa ihan suoraan sanottuna. ne on enemmän peikkoja ja maahisia
Ja niistä geneerisistä tykinruokavihollista: keijut saattaisivat olla yksi vaihtoehto koska niitäkin on suomalaisessa tarustossa/mytologiassa. Mitään muita vaihtoehtoja minulla ei ole mielessäni tällä hetkellä.no ei niitä pahemmin ole suomen mytologiassa ihan suoraan sanottuna. ne on enemmän peikkoja ja maahisia
usko ne ei ole keijuja. haltioitaJa niistä geneerisistä tykinruokavihollista: keijut saattaisivat olla yksi vaihtoehto koska niitäkin on suomalaisessa tarustossa/mytologiassa. Mitään muita vaihtoehtoja minulla ei ole mielessäni tällä hetkellä.no ei niitä pahemmin ole suomen mytologiassa ihan suoraan sanottuna. ne on enemmän peikkoja ja maahisia
Totta, Suomen mytologian keijut ovat enemmänkin juuri jotain peikkoja tai maahisia, mutta ovathan esim. luonnottaret eräänlaisia keijuja.
Mutta geneerinen tykinruoka voisi olla vaikka suomalaisia metsäneläimiä esim. linnut tai jotain pienpetoja. Death Fairyt vois olla karhuja : Dja joesta pomppivilla Lohilla/ahvenilla ja haukilla
Emuut
Jokaisella eläinlajilla on oma kantaäitinsä, jonka suopeudesta pyyntionni on riippuvainen. Kantaeläin on voitu kuvitella tavallista suuremmaksi, esim. kalojen emuut miehenkin mittaisiksi. Joitain eläinten emuita tiedetään nimeltäkin, esim. Hongatar, karhun emuu; Käreitär (=karvanlatvatar) kettujen ja Lukutar, mustien kettujen emuu; Juoletar (juolua = joenhaara), saukkojen emuu; Nokeinen, soopelien emuu; Juonetar (juoni = peura- tai jälkijono), peurojen emuu ja Höyheneukko, riistalintujen emuu. Nimet kuitenkin polveilevat pyyntirukouksissa tavattomasti ja niiden seuraaminen on hankalaa ja tuskin tarkoituksenmukaistakaan. Muinainen metsästäjä on katsonut asiakseen anoa pyyntilupaa eläinsuvun vanhimmalta. Riistaa on pitänyt pyyntionnen menetyksen pelossa käsitellä kunnioittavasti ja saaliseläinten luut on voitu haudata rituaalisesti. Tästä on Suomen alueella säilynyt muisto vain karhunpeijaisissa, mutta esim. Siperian kansojen parissa monien eläinten luut on haudattu tämän elinpiiriin.
Tosin fuck logic ei kapatkaan osaa lentääEi saa paljastaa peliteollisuuden suurimpia salaisuuksia...
Hoh. Pystyn puhumaan kansantarustoista vaikka tuntikausia 8'D Odotan kyllä innolla, miksi tämä muotoutuu.sama täälä.. en turhaan kansantanssia oo harrastanu. (siis kansantanssi harrastuksessa on merkki kokeita jotka keskittyvät suomalaiseen kansanperinteeseen ja taruihin lol)
Yhtenä yksityiskohtana, ajankohtakin pitänee miettiä? Touhouthan sijoittuvat jotenkuten "nykyaikaan", vaikka ovatkin muusta maailmasta eristyksissä Gensokyossa jonka itse olen sarjan kaanonissa alkanut tulkita jo jonkinlaisena rinnakkaisulottuvuutena. Jotain hassua sitten voisi olla nykypäivänä Lapin poikki lentävissä tulimyrskyissä ilman että ihmisiä kinostaa, täytynee tähän jotain miettiä. Tai sitten ei, jos ei pidä liian vakavasti ottaa.
Jahas, sitä on sitten eräs (Selleri perkele!) kuunnellut Hanabissa sitä Roubinin ja mun vitsi-ideaa "touhou-kopiosta" , johon oiski tungettu hahmot suomalaisesta mytologiasta.Heh, vai puhuitte sellaistakin? Takaan kyllä että se ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun joku jotain tämäntyylistä spekuloi ^^
Tässä eräs totesi, että pelissä ei voi olla Väinämöistä muuten kuin taustahahmona,
sillä Zun on todennut vain tyttöjen voivan käyttää danmakua...
Siitähän sitten saisi geneerisen juonikuvion:
Sammon suuri sota 2 - Louhi on muuttanut Väinämöisen loliksi helpottaakseen
Väinölän valloitusta. Nyt Väinämöinen käy urheasti sotaa Pohjolan kansoja
vastaan palauttaakseen komean parrakkaan itsensä.
Koska lolifikaatio on syönyt Väiskin voimia, tähän voisi kehitellä jonkinlaisen
kauppasysteemin... Keräämällä roinaa, jota perusviholliset satunnaisesti tiputtavat -
Väinämöinen voi ostaa Ilmariselta uusia taitoja / parannuksia.
Muuten, siitä tykinruoasta (http://fi.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4ki)Kuulostaa lupaavalta.
Para on Karjalassa tunnettu maatilan tai talon haltija eli eräänlainen tonttu, ja myös omistajansa apuolento. Para on kuitenkin nykyajan tarinoiden herttaisista tontuista poiketen kuvattu usein pelottavan näköiseksi ja voimalliseksi olennoksi. Paraa kuvataan tyypillisesti pyöreäksi kuin lankakerä, mutta lisäksi para saattoi olla myös kissan, linnun, lankakerän tai tuohirullan muodossa. Paran tehtävä oli talon ja omistajansa auttaminen ja varallisuuden kasvattaminen. Parat kävivät usein varastamassa muiden ihmisten tai perheiden omaisuutta, ja toivat sen emännälleen tai isännälleen. Paran tappamisesta seurasi myös sen omistajan kuolema.ja Herättäjä
Herättäjä on taruolento, joka herättää ihmisen vaaran uhatessa esimerkiksi huutamalla tämän nimeä tämän korvaan tai jopa tempaisemalla tätä voimakkaasti. Jotkut väittävät omistavansa oman herättäjän, joka valvoo heidän untaan. Kalevalassa kerrotaan valvovasta vaatteesta: Siinä mies makaelevi, uros unta ottelevi: mies makasi, vaate valvoi.tuosta otuksesta vielä muistaakseni voi esiintyä joko hevosen, koiran, kotkan tai ihmisen hahmossa (miten niin lukenut Issiksen Herättäjä sarjiksen?)
Herättäjien on kerrottu pelastaneen ihmisiä niin tulelta kuin päälle kaatuvalta puultakin. Eräässä suomalaisessa tarinassa henkilö on luottanut herättäjäänsä niin paljon, että hän on tervahaudan kytemistä vahtiessaan voinut rauhassa nukkua. Hän näet oli kokenut useamman kerran, että jos hauta syttyy ilmiliekkiin, herättäjä kyllä herättää.
Muuten, siitä tykinruoasta (http://fi.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4ki)Kuulostaa lupaavalta.
Veden Väki
pääartikkeli: veden väki
Vaarallinen veden väki saattoi sairastuttaa, jos ei käyttäytynyt kunnolla vesillä, uimassa tai rannalla. Veden väkeä silti pyydettiin avuksi, varsinkin kalastuksessa:
"Annapa ve'en väkeä, veessä on väkeä paljo!"
Vedenväkeen kuuluivat myös yksilöidyt ja nimetyt vedenhaltijat, kuten Ahti, Vellamo ja Iku-Turso.
Vellamo on hyvä ja arvostettu veden emäntä, veden eukko tai veen emonen kalevalaisessa runoudessa. Vellamoa on kuvattu muun muassa ruokorintaiseksi, ja hänen vaatteenaan kerrotaan olleen meren vaahtoa. Vellamo asui veden alla Ahtolassa, ja hänen puolisokseen nimetään usein Ahto tai Ahti.
^ olenko kamala jos nauroin noille juoni-ideoille?Et, itse pidin noita ehkä liiaan parodisoituna , mutta ne pisti meikäläisenkin hymyilyttämään.
joulupukki pahiksena on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin vanha juttu. Sam & Max:kin teki sen^ olenko kamala jos nauroin noille juoni-ideoille?Et, itse pidin noita ehkä liiaan parodisoituna , mutta ne pisti meikäläisenkin hymyilyttämään.
Lisäksi ihan hatusta heitettynä, miten olisi tontut ja Joulupukki "pahiksina"? Okkei, ehkei joulupukki sinäänsään ole vatrsinaisesti täysin suomalainen keksintö , mutta se kävisi aikas hyvin vitsinä. Joulupukki ei jakkaan yhtenä vuonna lahjoja lapsille ja tästäkös päähenkilöllä kilahtaa pää ja lähtee korvatunturille selvittämään asiaa loitsujensa kanssa.Lisäksi Roubin esitti teorian jolupukin ilkeästä veljestä, joka voisi olla oikeasti pahojen tekojen takana.
Sitten ihan pelimekaniikasta, niin itsellä olisi ideana mahdolliset hahmon tuunaukset. Esim. pelissä voisi saada rahaa tai vaikka oravan nahkoja, joilla voisi ostaa hahmolle vaikka jonkin näköisen paremman asustuksen, ettei heti ekasta iskustya vainahtaisi.
Lisäksi pelaajalla olisi loitsukirja, johon mahtuu erillaisia loitsuja tietyn verran. Kirjassa olisi siis jokin kuvio tai jokin, minkä ansiosta hän pystyy käyttämään vain tiettyjä loitsuja Täten voisi luoda vaikka ammus/pommi-yhdistelmiä erillaisista ammus/pommi-loitsuista tai vähintään hahmolle voisi laittaa 1. pommiksi erillaisen pommin mitä 2. pommi tai jotain.Lisäksi Rockman (Megaman) kaltaisesti pelissä voisi saada jonkun ammuksen, joka muistuttaisi hakatun pomon ammusta. Koska kirjoitan niin epäselvästi niin kysykää tarkemmin jos tämä idea innostaisi.
eli siis tyyliin jotain viitta parantaa kestävyyttä mutta hidastaa hahmoa koska ilmanvastus?Just jotain tonne päin.
Nonni...
Jotta tämä homma etenisi, ehdottaisin seuraavaa:
Tulevana lauantaina joskus 18:00 jälkeen pidettäisiin pienimuotoinen palaveri irc:ssä, skypessä, yms...
Itse ehdottaisin touhou.fi:n oman irc-kanavan käyttöä, mutta vaihtoehtojakin saa tarjota.
^ vähän sama mielipide
IRC on kyl varmaan paras ja Touhou.fi:n kanava varmaankin käy ihan hyvin. Skype ei kuitenkaan haittaa, jos joku sitä vaatii. Toki Skype tallentaisi keskustelu-txt:t talteen , ni ne säilyis aikas hyvin jokaiselle osaanottajalle plärättäväksi, vaikka sulkisikin koneensa. Mutta joo mulle ihan sama, kunhan tämmönen jutska pidetään.
Olen edelleenkin sitä mieltä että pelkän foorumin käyttö tekijätiimin väliseen kommunikaatioon tulisi olemaan suoraan sanottuna perseestä, joten tarvitsemme kaikille mukaan tuleville jonkun yhteisen keskustelukanavan, olkoot tämä sitten Skype, Messenger tai irc, sekä jonkinlaisen versionhallinnan, systeemin jolla kykenee vaivattomasti jakamaan tiedostoja ryhmän kesken.
Satunnaista yhteenvetoa projektin luonteesta johon päädyttiin~
*lista*
Mutta nyt, porukkaa joka on sanonut haluavansa tulla tätä projektia toteuttamaan, oli tuossa palaverissa hyvinkin laihanlaisesti, enkä itse pahemmin yhteydenottoja ole saanut muuta kuin että joku haluaisi mukaan. Ja tässä pitäisi jossain vaiheessa oikeasti päättää että ketkä ovat mukana ja ketkä eivät. Olen edelleenkin sitä mieltä että pelkän foorumin käyttö tekijätiimin väliseen kommunikaatioon tulisi olemaan suoraan sanottuna perseestä, joten tarvitsemme kaikille mukaan tuleville jonkun yhteisen keskustelukanavan, olkoot tämä sitten Skype, Messenger tai irc, sekä jonkinlaisen versionhallinnan, systeemin jolla kykenee vaivattomasti jakamaan tiedostoja ryhmän kesken (esim. Dropboxin olen havainnut tähän tarkoitukseen käteväksi).
Elikkäs jos pyrittäisiin taas tulevanan lauantaina ideoimaan tätä peliä...
Alustavasti ehdottaisin, että keskityttäisiin eri tasojen teemoihin sekä
juonen kehittelemiseen.
Voitaisiinko kuitenkin aloittaa hieman aikaisemmin kuin kuudelta? ongelmanani on välil se kun ei tiedä koskako tolta koneelta tullaan häätään ja sit ei pysty oleen sitä loppua mukana.
Voitaisiinko kuitenkin aloittaa hieman aikaisemmin kuin kuudelta? ongelmanani on välil se kun ei tiedä koskako tolta koneelta tullaan häätään ja sit ei pysty oleen sitä loppua mukana.
Kysytään siis näin, mihin aikaan porukalle sopisi kokoontua.
entä jos ei pysty osallistumaan, vaikka haluaa olla mukana?Se että ylipäätään lähettelet viestejä tällä foorumilla, tarkoittanee että pääset edes joskus netissä käymään. Jospa siis ehdottaisit minä päivänä ja mihin kellonaikaan itsellesi sopisi? En muista tiedä, mutta itse olen valmiina näihin palavereihin miltei mihin kellonaikaan hyvänsä.
Mutta hienoa materiaalia te ootte saaneet aikaseksi ja näillä kanssa mennään. Kysyn nyt sen vielä että onko tuon päähenkilön "ammatti" selvillä, eli onko se sit se oppilas-idea kuopattu tai jotain? Kysyn nyt tässä mut voidaanahan sitä käydä läpi sitten seuraavassa kokouksessa. Koitan tulla tohon seuraavaan jos vain pääsen ja viimeistään sit kesken kaiken tulen jotain häiritsemään jos en heti aluksi pääse.Tietäjän/parantajan oppipojan kannalla ollaan oltu suurimman osan ajasta.
Olisiko muuten mitään että siirryttäisiin yksityisemmille laitumille tarkemman suunnittelun pariin? Henkilökohtaisesti en vain pidä siitä että täällä olisi kaikki pelistä nähtävillä ennenkuin sitä on kukaan pelannutkaan ^^;
Yritän pistellä aiheesta yksäreillä tiedusteluja ihmisille joiden muistelen ilmaisseen haluavansa olla mukana projektissa. Jos et viestiä saanut vaikka apua olet tarjonnut, huomautathan siitä tässä.
Olisiko muuten mitään että siirryttäisiin yksityisemmille laitumille tarkemman suunnittelun pariin? Henkilökohtaisesti en vain pidä siitä että täällä olisi kaikki pelistä nähtävillä ennenkuin sitä on kukaan pelannutkaan ^^;
Yritän pistellä aiheesta yksäreillä tiedusteluja ihmisille joiden muistelen ilmaisseen haluavansa olla mukana projektissa. Jos et viestiä saanut vaikka apua olet tarjonnut, huomautathan siitä tässä.
Olisiko muuten mitään että siirryttäisiin yksityisemmille laitumille tarkemman suunnittelun pariin? Henkilökohtaisesti en vain pidä siitä että täällä olisi kaikki pelistä nähtävillä ennenkuin sitä on kukaan pelannutkaan ^^;
Yritän pistellä aiheesta yksäreillä tiedusteluja ihmisille joiden muistelen ilmaisseen haluavansa olla mukana projektissa. Jos et viestiä saanut vaikka apua olet tarjonnut, huomautathan siitä tässä.
En muista olenko maininnut kiinnostustani tässä ketjussa, mutta edellisistä useiden tuntien mittaisista irc-ideoinneista olet ehkä saattanut huomata että olen kiinnostunut suunnittelutiimissä mukana olemisesta :3
Jos siis olet laittanut viestiä jo asianosaisille, niin laittaisitko minullekin? Jos siis mukaan vielä mahtuu.