Todellisuus > Off-topic keskustelu

Hyviä ellei jopa mahtavia muistoja menneisyydestäsi.

(1/9) > >>

Hilselinko:
Varmaankin nimi kertoo paljon, mut musta on aina kiva lukea ja kuunnella ihmisiä, kun niillä menee hyvin. Varmaankin ootte huomannu tän jo, mut nyt pistän topikin missä puhutaan hyvistä muistoista. Ihan hauskaa varmaan tätä on lukea.

Kaikki kiitos tästä kuuluu Sellerille, joka auttoi minut juuri maasta, muistelemalla Kikuconia ja viime miittiä. Kiitos siis siitä.

Suiggari-Tou:
Olen iloinen ja ylpeä siitä asiasta, että hyviä muistoja minulla riittää, ja mikäs sen mukavampaa kuin jakaa niitä ja kuunnella vaihdossa muiden mukavia muistoja :) Olen siis samalla kannalla Hilselingon kanssa, muiden hyvien muistojen kuuleminen piristää omaakin päivää.

Mistä siis aloittaisin... Ehkä ensimmäisestä conistani ikinä, eli suomeksi Tracon 08 (otakuilu alkoi jo aikaisin, mutten coneihin vain uskaltanut mennä @_o hyvä kun tiesin moisien olemassaolosta).
Sinä aamuna siskon ja minun piti mennä lentopalloturnaukseen, mutta olin kätevästi sopinut etten Traconin takia mene. Pelkästään matka coniin tuntui perhosina mahanpohjassa: niin paljon ihmisiä, ja niin paljon pukuilijoita vieläpä! Muutama tuttu hahmokin löytyi, mutta tuntui hölmöltä olla itse cossaamatta mitään kivaa lempihahmoa (mutta järkevästi ajattelin ettei kannata tehdä pukua ennen kuin on varmistettu, tuntuuko tämä conihömpötys miltään), vaan olla ihan tavallisena tallukkana siellä, mitä nyt oli raitasukat ja silinterihattu.
Perillä viimeistään kolahti, että kyllä, meikä on juuri saapunut kaltaistensa otakujen tykö (jouduin kärsimään lissuluokalla sekä ylä- että ala-asteen, joten manga-animu-ihmisten näkeminen oli suoranainen ihme), ja muutama satunnainen Rozen Maiden-cossaaja sai astumaan sisälle paikalle. Taidekujalla kävin, myyntipöydillä kävin, mangakirppiksenkin kiersin. Ystäväni oli siellä jonkin aikaa seurana, mutta päänsäryn takia oli hänenkin pakko lähteä. Sen jälkeen sisko Miss Alice tulikin mukavasti paikalle, ja yhdessä kaksosenergialla tutkittiin paikkoja, käytiin muistaakseni tanssipelaamassakin jossain vaiheessa (menestys... tuota... KÖH. Olisi pitänyt pelata Novicella.), ja lopuksi päivän kruunasi FFFight, jossa oli hienoja osallistujia, ja jo silloin ymmärrettiin pelin henki eli huumori oli vahvasti mukana.

Siitä sitten meidät heitettiin kotiin, ja hauskaa oli ollut, kun olin kaikki rakkaat hahmot halannut läpi, ja vaikken kuvia kameran puutteessa ollut ottanut, pystyi niitä kuvia netistäkin katsomaan myöhemmin (tosin en tajunnut että ne olisi voinut katsoa vaikka Anikista kätevämmin... huoh.)

Kaiken kaikkiaan mukava kokemus, mutta hirvittää miten pikkuernu olin silloin O_o mutta lähempänä otakua sentään kuin nämä nykyiset jotka eivät ole kuulleet mitään käsitteistä "järjestyssäännöt", saatikka "Suomen laki". Tosin nyt nämä isot animesedät- ja tädit luokittelevat mut "pikkuernun" sijasta "13-16-vuotiaaksi perusotakuksi, joka luulee itsestään liikoja" |'D Ainakin mitä katsoo joidenkin elitistien kommentteja foorumeilla ja pikku blogeissaan.

punakone:
Minulle olette kaikki ikuisesti 15-vuotiaita.

Tjaa-a, mistähän tässä nyt aloittaisi, kyllä noita muistoja on tarttunut matkalle niin hurjan paljon.

Oma ensimmäinen conini oli vuoden 2006 Tracon, jonne menin isäni kanssa. Se oli kyllä jo silloin aika huvittava tapaus, kun isäni sattuu muistuttamaan stereotyyppistä moottoripyöräilijää, kaljua, partaa ja liivejä myöten, ja hänellä on, tättärää, kustom chopper Harley Davidson. No joka tapauksessa saavuimme TTY:lle ja isäni näkee ensimmäiset cossaajat ja toteaa: "Jaa tää on tällanen juttu."

Seuraava saattaakin olla vuoden 2006 Animecon jossa ensimmäisen kerran törmäsin nykyiseen desuposseen, se oli jo siihen aikaan railakasta menoa. Tätä myöten on taas tullut enemmän ja enemmän kavereita matkan varrella joita kaikkia muistelee lämmöllä.

Liikutaan ajassa eteenpäin, ensimmäinen Desucon oli kyllä kanssa jotain ihan muuta, siellä tutustuin ensimmäisen kerran ttw:hen ja Roubiniin, ja edelleen mennään. Seuraava Desucon olikin sitten taas ensimmäinen jossa olin pitämässä ttw:n kanssa ohjelmaa ja se oli jo oikeasti iso juttu, kun täysin tuntemattomille ihmisille puhuu itselle rakkaasta aiheesta, ja ilmeisesti pitivät kun olen palautteita käynyt läpi.

Ja totta kai foorumin miitit, varsinkin viime miitti, minusta on aina todella hienoa tutustua uusiin ihmisiin, jokainen on kuitenkin omalla tavallaan erikoinen ja erilaisiin ihmisiin on aina kiva tutustua.

Sitten näitä löytyy tietenkin myös animefandomin ulkopuolelta. Muistan vieläkin kun joskus neljä tai viisivuotiaana olin isäni kilpa-auton kyydissä menossa Ahveniston moottoriradan ympäri, se vasta oli jotain. Kuva on muuten vähän vanhemmalta ajalta:


Muutenkin olen myös moottoriurheilun puolella törmänny mahtaviin ihmisiin. Parhaita muistoja sieltä on kyllä kun pääsin 25 vuotta rallia ajaneen kyytiin eräälle harjoituserikoiskokeelle ja hän veti aivan täysiä. Se on eri kiva tunne kun auto lentää ilmassa. Ja toinen kun pääsin itse ajamaan kyseisen herran ralliautoa, en tosin pätkällä vaan ajoin sen maalista trailerissa, siinäkin parin kilometrin matkalla kyllä huomasi miten hieno vehje se on. Ja kuski itsekin totesi "jaa sä vähän revittelit" "joo" "hyvä hyvä, tuut sit meidän kans tonne harjoituspätkälle taas, pääset koittaa sitä siel."

Eiköhän siinä ollut hieman oman menneisyyteni hienoja muistoja. Lisääkin on mutta alkaa olemaan turhan pitkä postaus.

Hilselinko:
Kivojahan noi conit on. (kertaalleen köynyt yhdessä, voisi sanoa jopa että säälittävää). Mutta ai että siellä oli kivaa.


Lähettiin Sellerin kanssa viime kertaseen Kicuconiin ja oltiin siellä molemmat päivät. Herätys olis kello 6:oo jotta kerittiin syödä aamupala ja nousta bussiin joka vie meijät Helsingin asemalle. Helsingissä tunnin odottelun jälkeen junaa, joka vei suoraan Turkuun. Matka oli helvetinn jees, koska pidän junamatkaamisesta ja muutenkin rauhallisuudesta matkaamiseni aikana. Perille conipaikkaan ei tietenkään oltais ite osattu, mutta onneks tavattiin junassa pari muuta henkilöä jotka olivat menossa samaan paikkaan ja lyöttäydyimme samaan remmiin. Tämä oli tietenkin turhaa sillä juna.asemalla heti junamme ulkopuolella oli pari pelottavan näköistä miestä, jotka osoittautuivat oppaiksi Kicuconiin ja näyttivät reitin conialueelle.

Siellä sitten ainakin minä pällistelin ihmeissäni ja peloissani (outoja ihmisä, uskaltaako täällä olla ettei ala porukka huutelemaan) meinigillä. Tapahtuman ensimmäinen päivä oli ihan kiva, vaikka Selerriä lainatakseni " vähän pieni coni muitten rinnalla", mutta eihän se minua haitannut. Ruokakin oli hyvää kun käytiin syömässä Kotipizassa ja iltapalan ostin K-kaupasta, hyviä Atrian salaatteja. Kauungilla pyörittiin tietenkin Sellerin kanssa, olihan kyseessä iso city tälläiselle maallaelävälle tollolle ja pitihän sitä käydä moikkaamassa rakasta serkkutyttöäkin sen duunissa Turunteattterissa, sekä Alan Wake oli tullu kauppoihin iha äsken, sekin piti käydä ottamassa parempiin käsiin.

Conin toinen päivä. Nyt räjähti pankki. Ekana pelkään yösijalla venäläisiä jotka olivat vallanneet paikan yönaikana ja sitten paikalle tuli Deksu...  :o oli ilmeeni. Deksu, äijä osottautui hienoksi tyypiksi ja hauskaa oli se aamupäivä. pääsimme conipaikalle takaisin ja naureskelimme nakkamikolle, koska minulla oli rinkallinen tavaraa mukana mitä hänen piti raahata narikkaan ja sitten se tapahtui. TSUDO! Uskokaa tai älkää, mutta Tsudo tapahtui. Mies pamahtaa paikalle ties mistä mukanaan kaksi touhoucossi tyttöä ja olen ihan ihmeissäni. Onneksi Selleri tunsi kyseisen herrasmiehen jo entuudestaan ja sain kunnian lyöttäytyä seuraan sekalaiseeen mukaan. Siinä sitten aika kului mukavasti jutustellen, mutta harmikseni Tsudo ei tullut mmikaan syömään Turkuun, vaan jäi conipaikalle popittamaan. Syötyämme palasimme tietenkin takaisin, koska se mitä me kaikki olimme odottaneet oli vielä tulematta. nimittäin touhou paneeli juttu, vai jokin sen niminen. Tätä ennen painelemme kuitenkin katselemaan mitä conin myyjillä oli meille tarjolla... päivän kolmas hieno juttu taahtui, löysin ensimmäisen osan Fate/Stay nightiä ja ostaa päräytin sen (faijan rahoilla) pois poikkeen, lähtiessäni pasaarista huomasin lisää kyseistä sarjaa harmikseni vain osat 2, 4 ja 5 (jos muistan oikein) ja mietin ostaakko vai jättääkö ostamatta. Tätä pientä aivopähkinää miettiessäni menimme touhou jut-...tuun ja kiehtovasti katsoin kiehtovia ihmisiä, joilla oli kiehtovaa saiaa. Tämän kiehtovan tapahtuman loputtua menimme ulos ja mietimme... "mitäs hevettiä sitten?" kysymystä, mikä on ollut pari vuotta oma lempi kysymykseni. Päätimme että voisi lähteä, mutta ennen sitä halusin sittenkin ostaa ne Faten osat ja sitten kalppia pois poikkeen.

Näinhän sitten teimme ja matkasimme kotiin. Deksu ja Tsudo oli nähty, mangaa ostettu, huomattua ettei ne cossaajat oo ihan latvasta lahoja vaikka pukeutuvatkin ja päästyä kotia ehjin nahoin. Eli loisto viikonloppu.


Kiitos kaikille tekstissä mainituille henkilöille tästä.

Pitchin:
Itellä on kanssa paljon oivia con-muistoja, pikkuernuna olin ekaa kertaa conissa Tracon (muistaakseni) III

Hetalia kauden Desussa eli toissa vuonna muistan kun olin iloisesti ostanut itselleni Hime 6:en, mutta onnistuin surukseni tiputtamaan sen järveen. Käväsin erään conikaverin kanssa uudestaan sillä kojulla ja myyjä antoi uuden <8D

Sitten on se eepinen kunnon tutustuminen tän foorumin porukoihin, etenkin kyltinryöstön saralta XD

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta