Jopas, en tiennytkään teikäläisen olevan tältä puolen maailmaa kotoisin. Ja kumarran kunnioittavasti niille jotka kykenevät väsäämään pelejään oikealla ohjelmointikielellä.
Mutta vaihdoin valmiista työkaluista (Selleri tietää) Pythoniin.Teetkö ihan puhtaalla Pythonillla, vai käytätkö esim pygamea?
Pygamea juuri. Olen monia kieliä ja kirjastoja kokeillut, ja python tuntuu sopivan minulle parhaiten. Tämä saattaa kyllä vielä vaihtua, sillä esim. LWJGL-pohjaiset kirjastot kuten Slick vaikuttavat kanssa mukavilta.Mutta vaihdoin valmiista työkaluista (Selleri tietää) Pythoniin.Teetkö ihan puhtaalla Pythonillla, vai käytätkö esim pygamea?
Pygamea juuri. Olen monia kieliä ja kirjastoja kokeillut, ja python tuntuu sopivan minulle parhaiten. Tämä saattaa kyllä vielä vaihtua, sillä esim. LWJGL-pohjaiset kirjastot kuten Slick vaikuttavat kanssa mukavilta.Itsekkin pitäisi tuota Pythonia joskus kokeilla (ainoastaan CGI-ohjelmointia olen sillä tehnyt)...
Ihan hienon kartan olet pääpiirteittäin tehnyt, todenmukaiselta vaikuttaa ainakin ne osat, joista jotain edes tiedän. Minkäslainen peli on tekeillä, jos oikein kartan tarvitset? Shmuppi vai kenties jotain muuta?
Heh, notta Hoppou Project? Keskimääräistä mielenkiintoisemman kuuloinen idea, yksinkö meinasit yrittää toteuttaa? Henkilökohtaisesti itseänikin kiinnostaisi suuresti jonkin tuollaisen tekeminen.Yksimpä yksin... Toisaalta tästähän voisi tehdä tällaisen foorumilaisten oman peliprojektin.
Voin toimia pelitestaajana ja antaa palautetta vähän sekä vaikeustasosta, että pelin selkeydestä.Pitääpi pitää tämä mielessä. Jos projekti etenee.
Aiemmista peleistäsi Perfect Youmua koitin ja se oli vaikeimmalla vaikeustasollaan joko liian epäselkeä, tai sitten turhan helppo.Perfect Youmu olikin tällainen viikossa rykäisty testi Winterheartin muutamalle ominaisuudelle...
Suomalainen kansantarusto kuumottelis~ Olisiko Reimu + Marisa yhä päähenkilöinä vai olisiko heille suomalaiset vastineet? Reimu jonkinlainen shamaani ja Marisa noita?Ehkä olisi järkevää tehdä kokonaan omat vastineet Reimulle ja Marisalle...
Ehkä olisi järkevää tehdä kokonaan omat vastineet Reimulle ja Marisalle...Jeps, vaikka lievästi samassa hengessä peli tehtäisiin kuin "esikuvansa", olisin itse sitä mieltä että vähintään skenaarion puolesta tulisi asioiden olla originaalitavaraa. (Verratkaa vaikka Touhoun ja Seihoun yhtäläisyyksiä. Vaikka jälkimmäisessä pari tuttua hahmoa heittävätkin cameot.)
Ja ottaen huomioon aihealueen - pitääkö päähenkilöiden edes olla ihmisiä?
Voisihan meillä olla tavallista kyrsiintyneempi saunatonttu.
Eli pitäisikö alkaa tekemään pelejä pseudo-suomalaisesta mytologiasta?Pitäs. Loistava idea!
^ Ei se nyt kovin kamalalta näytä että ero on siis todella pieni mutta miksi 8-bittikseksi se pitäisi edes laittaa?Vie vähemmän tilaa muistissa... Toisaalta ero on vain muutama sata kilotavua, joten eipä kai tuolla ole väliä.
-Ainoastaan tunnistettujen vihollisten statsit näytetään...
-Pelissä on joukko geneerisiä hahmoja, joilla täyttää joukkue -> tulee napata...
^ Hoo, seems quite interesting.Tällä hetkellä suunnitelmiin on tullut muutos ja olen palannut takaisin Labyrinth of Touhou tyylisempään systeemiin:
Etrian Odysseyt on kyllä hienoja pelejä ja mukavan vaikeita. FOEt onnistuu aina ajamaan nurkkaan pahimpaan mahdolliseen aikaan.
Minkämoinen tuo huoneistojen navigoinnin on tarkoitus olla? Ei ainakaan näytä EO:lle tyypilliseltä first-person kuvakulmalta.
Otettu myös SMT: Strange Journey:stä elementtejä? Muistan siinä hajoilleeni kun tunnistamattomat vihollinen reflectaa hyökkäykseni ja tappaa porukkani tekemättä mitään.Ajattelinkin tehdä niin. Ajattelin myös pistää pelaajan hahmojenkin HP:n vaihtamaan väriä niin pelaajan on helpompi seurata asioita.
Kannattaa laittaa nuo kysymysmerkit vaihtamaan väriä vihollisten jäljellä olevan HPn mukaan. Säästää pelaajat monelta päänsäryltä, kun ei mene käyttämään kovimpia iskujaan puolikuolleisiin vihuihin.
Yhden asian kuitenkin tahtoisin vielä nähdä: jonkunlaisen tavernan tai bulletin boardin, jossa on haasteita ja/tai sivu-questeja. Itse ainakin nautin näistä yhtä paljon tai jopa enemmän kuin pää-stoorista EO:ssa ja SJ:ssä (erityisesti SJ:ssä se sidequest, jossa tyyppi ihastui demoneihin ja niitä piti suostutella deittaamaan sitä :D). Onhan se tietenkin tuskaa keksiä mielenkiintosia sivu-stooreja ja kunnollisia haasteita (etenkin, jos on niinku mä), mutta toisaalta, sen voi jättää projektin jälkipuolelle kun kaikki muu toimii.Sivu-stoorit oli aluksi suunnitteilla, mutta tiputin pois laiskuuden takia. Mutta noita haasteita voisi harkita...
Vihollisista sen verran, että itse ainakin suosin systeemiä, jossa viholliset/hirviöt ei droppaa lainkaan rahaa, vaan crafting materiaaleja joita voi myydä. It just makes more sense. Tietenkin jos viholliset on älyllisiä olentoja eikä pelkkiä petoja, niin silloin rahan droppaaminen toimii, mutta toisaalta sitten pitäisi antaa joku oikeutus järjellisten olentojen armottomaan mätkimiseen.Niin no... Käytännössähän voisi pistää ne tiputtamaan enemmän point-itemeitä, jolloin pelaajan tulee miettiä mitä se haluaa niillä tehdä (parannuksia vai rahaa)...
Onko kappan kuvaus tyhjä tarkoituksella, vai vahingossa? Koska jos ideoita tarviit niin mietin just pari luokkaa mitkä vois sopia kappoille. Joko:Kapat jätin tahalleen tyhjäksi... Aluksi mietin, että niillä on korkea puolustus mutta se kuulostaa liian yleiseltä. Ja juu... Inaba ja tengu-luokat tulisi erottaa paremmin toisistaan. Suurempi onni kuulostaa hyvältä.
A: Kappat rakentaa taistelu mechoja, joita ne käyttää taistelussa ja on siten pelin tankki-luokkaa.
B: perus bufferi-/debufferi-luokkaa.
C: Trapmaster-luokka, joka pääasiassa counteroi vihollisia.
Tengut ja inabat myös mietityttää. Kaks nopeuspainotteista hahmoluokkaa on vaikee saada toimimaan samassa pelissä. Inaban vois ehkä vaihtaa high crit tyyliseks luokaks.
Tuo life/bomb systeemi kuulostaa mielenkiintoselta, kunhan muistaa ripotella niitä tarpeeksi harvaan. Mistä tulikin mieleeni, Mitenkäs kaatuneiden yksiköiden parantaminen? Siihenkin voisi omistaa oman laitoksensa. Eientein sivuhaara, joka vastaa kaatuneiden nostamisesta ja ryhmän parantamisesta. Voisi myös toimia item shoppina, jos Kourindou toimii weapon shoppina.Eientein sivuhaaraa mietin ja Eientein muuttaminen itemshopiksi olisi ihan jees... Tottakai olisi myös niitä taistelun ulkopuolella käytettäviä parannusesineitä. Tässä muuten olisi ihan hyvä idea. Koska niitä yksikköjä voi loppuvaiheessa
Nimi: taito (kohde | kesto | hinta)
Kuvaus