Gensokyo > Kensokyrön yleinen keskustelu

Suomalaisen fanikulttuurin erikoisuuksia

<< < (3/13) > >>

MKtsudo:

--- Lainaus käyttäjältä: Janra - Elokuu 20, 2011, 15:09:49 ---
--- Lainaus käyttäjältä: MKtsudo - Elokuu 20, 2011, 10:02:20 ---Cossimisestakin väittäisin kevyesti, että miesten suhde naisiin on vielä alhaisempi Suomessa kuin maailmalla.

--- Lainaus päättyy ---
Ulkomailta olen tainnut nähdä eniten kuvia miescossaajista (jos ei lasketa Japania), tai sitten ne ovat vain painuneet mieleen parhaiten. :-D

--- Lainaus päättyy ---

--- Lainaus käyttäjältä: Orange-kun - Elokuu 20, 2011, 16:28:42 ---Hmm? Itse olen ulkomailta nähnyt paljon naispuolisia ja länsimaisia töhöcossaajia. Ainakin cosplay.comissa suurin osa touhoucossaajista on naisia, mutta tosiaan muualla netissä näkyy enemmän miescossaajia.

--- Lainaus päättyy ---
No joo, tietysti nettiin päätyy varsinkin amerikkalaisen runsauden keskellä vain se kaikkein olennaisin, mutta siltikin on selvä, että Suomessa miehet eivät niin kiinnostuneita ole crossaamaan kuin Isossa Maailmassa.

Dublaze:

--- Lainaus ---Cossimisestakin väittäisin kevyesti, että miesten suhde naisiin on vielä alhaisempi Suomessa kuin maailmalla.
--- Lainaus päättyy ---

Suomalainen mies ei puhu eikä cossaa

Miyuki:
Cosplaysta voi myös sanoa sen verran, että asut tehdään pääasiassa itse. Ja niistä reilu osa on silti selvästi tehty refrenssikuvasta piittaamatta.

Hieda no Mukyuu:

--- Lainaus käyttäjältä: punakone - Elokuu 19, 2011, 22:36:57 ---Lasketaanko tähän se että Suomen fandomi oikeasti koostuu noin 20-vuotiaista miehistä ja alaikäisistä tytöistä?
--- Lainaus päättyy ---

Tätä on päivitelty muuallakin, niin että kai se sitten on suomalainen fanimeemi, vaikkei olisikaan totta ainoastaan Suomessa.

Missä ja miksi ovat nelitoistavuotiaat fanipojat? Entä mitä tapahtuu naispuolisille Töhö-kossaajille, kun he täyttävät kahdeksantoista? (Jos havaintoaineistoa jälkimmäisestä ei vielä ole, niin ennustakaa. Aika kuluu vinhaa vauhtia.)


--- Lainaus käyttäjältä: Satori - Elokuu 20, 2011, 10:29:42 ---Punaisen Pirun Pirtti?
--- Lainaus päättyy ---

En ihan sano että win. Sanon että propsit!


--- Lainaus käyttäjältä: Dublaze - Elokuu 21, 2011, 10:55:44 ---Suomalainen mies ei puhu eikä cossaa
--- Lainaus päättyy ---

Mutta nyt sanon että win!


--- Lainaus käyttäjältä: Janra - Elokuu 20, 2011, 15:09:49 ---Sirkku taitaa olla se Suomalainen Touhou-lempinimi johon olen eniten törmännyt. Itse asiassa niitä ei sen ja Kensokyrön lisäksi taida juuri ollakkaan.
--- Lainaus päättyy ---

Minäpä uskon tietäväni vielä vähintään yhden Töhö-tytön, jolla on suomeksi väännetty lempinimi. Jatkotutkimukset ovat käynnissä!

Tutkimuksia varten ja muutenkin harrastustoimintaa helpottaakseni olen aloittanut Nyymin sarjakuvatekstien keräämisen yhteen tiedostoon. Esikuvana on Tom N. Harrisin ja Ray Kremerin »Online Searchable Megatokyo Transcript», eli suomeksi jotakin sellaista kuin »Megatokyon kootut tekstit verkkohakuja varten». Tällä hetkellä valmiina on kymmenen strippiä. Mietin, olisiko valmiin työn paikka sitten aikanaan jossakin päin Touhou Suomea.

MrSake:

--- Lainaus käyttäjältä: Hieda no Mukyuu - Elokuu 21, 2011, 20:04:55 ---Minäpä uskon tietäväni vielä vähintään yhden Töhö-tytön, jolla on suomeksi väännetty lempinimi. Jatkotutkimukset ovat käynnissä!

--- Lainaus päättyy ---
Patchoulista olen törmännyt Patsuli-väännökseen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta